Wednesday, August 1, 2012

အိုးသူႀကီးဘ၀

အိုးသူႀကီးဘ၀
(မင္းစိုးစံ)

ဒီေန႔ေတာ့ မိသားစုအတြက္ အခ်ိန္ေပးတဲ့အေနနဲ႔ မီးဖိုေဆာင္ထဲ၀င္ၿပီး ေန႔လည္စာအတြက္ တာ၀န္ယူၿပီးခ်က္ျပဳတ္
ဘို႔ စိတ္ကူးရမိတာကတေၾကာင္း၊ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ဟင္းေကာင္းေကာင္းတစ္ခြက္ေလာက္ စားခ်င္တာကလည္း
တေၾကာင္းမို႔ အခုလိုမီးဖိုခန္းထဲ၀င္တာပါ။
တခ့်ိဳရုပ္ရွင္ေတြထဲကလို အေဖလုပ္တဲ့လူက ဟင္းခ်က္တာေကာင္းလို႔ သားသမီးေတြ နားပူနားဆာလုပ္တာနဲ႔ မီးဖို
ခန္းထဲ၀င္လာတာ မဟုတ္ပါဘူး။
က်ဳပ္သားသမီးေတြက သူတို႔ ေမါ၀္.တုင္.တုင့္ ခ်က္တာကိုပဲ သေဘာက်ၾကတာ။
သူတို႔ေမြးမိခင္ရဲ့လက္ရာက လည္း မိသားစုထမင္း၀ိုင္းအတြက္ ၿပိဳင္စံရွားကိုး။

မိသားစုအတြက္အခ်ိန္ေပးတဲ့အေနနဲ႔လို႔ က်ဳပ္ေရးလိုက္လို႔ ဒီလူေတာ္ေတာ္အလုပ္မ်ားတဲ့လူပဲ၊ ဒါမွ်မဟုတ္ ရုံးလုပ္
ငန္းေတြနဲ႔ ဒါမွ်မဟုတ္ကုမၸဏီပိုင္ရွင္လား ဒီလိုမွ်မဟုတ္လ်င္လည္း သမၼတအႀကံေပးလား စသည္စသည္ျဖင့္ထင္
ေနၾကမလား၊ ႏိုင္ငံေရးသမားလား ။

ဟို အေရးသမားလား၊ ဒီအေရးသမာလား ဘာမွ်မဟုတ္ဘူး မသန္မစြမ္း ဒုကၡိတေရာဂါသည္တစ္ဦးပါ။ အလုပ္မ်ားတာေတာ့ေျပာမေနနဲ႔ အထိုင္အထ လုပ္တဲ့အခါျဖစ္ျဖစ္ အေပါ့အေလးသြားတဲ့အခါျဖစ္ျဖစ္၊စားဘို႔ေသာက္
ဘို႔လႈပ္ရွားရတဲ့အခါျဖစ္ျဖစ္ အကူမရွိလ်င္ ဘာမွ်ျဖစ္မလာတဲ့ ဒုကၡိတတစ္ေယာက္ပါ။
ဒါေၾကာင့္ က်ဳပ္ကိုကူညီဘို႔ အစိုးရကေနၿပီး PCA ဆိုတာငွားထားေပးတာ။ၾကာပါၿပီ လြန္ခဲ့တဲ့ငါးႏွစ္ေလာက္ကတည္း
ကပါ။

အခ်ိန္ဆိုတာ အပင္ကေလးေပါက္မယ္ အရြက္ေတြအကိုင္းအခက္ေတြ စုံလာမယ္ အပြင့္ေတြအသီးေတြ ေ၀ေ၀ဆာ
ဆာနဲ႔ ျဖစ္လာမယ္၊ ေနာက္ အရြက္ေၾကြမယ္ ေနာက္ဆုံးအပင္တပင္လုံး လဲက်ေပ်ာက္ဆုံးသြားမယ္။ အဲဒါကိုအခ်ိန္လို႔ သတ္မွတ္မွာလား။
ႏွင္းက်တယ္။ မိုးရြာတယ္။ ေနပူတယ္။ ေလတိုက္တယ္။ အဲဒါကိုအခ်ိန္လို႔ေျပာမလား။
ဒါဆိုလ်င္ အခ်ိန္ဆိုတာႀကီးကို ဘယ္သူေတြကေပးေနလို႔ ဘယ္သူေတြကရၿပီး ဘယ္သူေတြက သုံးေနတာလဲ။ ျဖဥ္း
ေနတာလဲ။ အခ်ိန္ဆိုတာ တန္ဘိုးရွိတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုလူေတြအတြက္လဲ။

Family Time လို႔ေခၚတဲ့ မိသားစုနဲ႔အတူေနရတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳး၊ အလည္အပတ္ထြက္တာမ်ိဳး၊ ဒါေတြကိုေတာ့ ႏိုင္ငံအ
ေတာ္မ်ားမ်ားက အေရးထားၾကေလေတာ့ စီးပြါးေရးသမားေတြ၊ သိပၸံပညာရွင္ေတြ စြန္႔ဦးတည္ထြင္သူေတြ၊ အေ၀း
ေျပးကားေမာင္းသူေတြ၊ သေဘၤာသားေတြ၊ ပင္လယ္ထဲ ငါးဖမ္းထြက္တဲ့ေရလုပ္သားေတြ တိုင္းျပည္တာ၀န္ကို မိ
သားစုနဲ႔ခြဲၿပီးထမ္းေဆာင္ေနၾကတဲ့ လူေတြ၊ သူတို႔တေတြရဲ့ မိသားစုအတြက္ မရွိမျဖစ္အခ်ိန္ဆိုတာေပးရတဲ့အတြက္ အဲဒါမ်ိဳးကို အခ်ိန္ရဲ့တန္ဘိုးလို႔ ဆိုၾကမွာလား။

ကဲ က်ဳပ္လိုဒုကၡိတ တစ္ေယာက္နဲ႔ က်န္းမာသန္စြမ္းတဲ့ ကမၻာေက်ာ္ အားကစားသမားတစ္ေယာက္ရဲ့ အခ်ိန္ကို အ
သုံးခ်ပုံျခင္းတူႏိုင္ပါ့မလား။ သူရတဲ့၀င္ေငြနဲ႔ က်ဳပ္ရတဲ့၀င္ေငြ တူႏိုင္ပါ့မလား။ အဲဒီ၀င္ေငြအပၚအေျချပဳသတ္မွတ္ၿပီး
အခ်ိန္ဆိုတာ တန္ဘိုးရွိတယ္ မရွိဘူးလို႔ သတ္မွတ္ၾကတာလား။

ကဲ က်ဳပ္အိုးသူႀကီးလုပ္ေတာ့မယ္၊ ဒီေန႔က်ဳပ္ခ်က္မယ့္ ဟင္းေကာင္းတခြက္ဆိုတာက ကရင့္ရိုးရာ တါ့လါ့ေဘါ့။ ဗ
မာလို တာလေပါ ဟင္း၊ ကရင္လို တါ့လါ့ေဘါ့ ဆိုတာက ဟင္းရြက္နဲ႔မွ်စ္ပါတဲ့ဟင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဗမာလို တာလေပါ ဆိုတာကေတာ့ က်ဳပ္ လည္းဘာသာ မျပန္တတ္ဘူး။ ဗမာေတြေခၚတဲ့အဓိပၸါယ္ ဗမာေတြပဲသိမွာပါ။

က်ဳပ္က တာ့လါ့ေဘာ့ ကိုခ်က္လ်င္ အရိုးနဲ႔ခ်က္တာကို ပိုႀကိဳက္တယ္။ အမဲရိုး၊ တရုတ္အမဲရိုး၊ ဆတ္ရိုး၊ စတဲ့နည္း
နည္းႀကီးႀကီးမားမားအေကာင္ေတြကိုႀကိဳက္တယ္။ ဟတ္ထိတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ က်န္တဲ့အရိုးေတြက အလုပ္မျဖစ္ဘူး၊ ၾကက္ရိုး ဘဲရိုး တကယ္ကိုမႀကိဳက္တာ။
တရားက်ဘို႔ေကာင္းလိုက္တာ သူမ်ားအရိုးကိုက်ေတာ့ ႀကိဳက္သေလး မႀကိဳက္သေလး လုပ္ေနလိုက္ေသးတယ္ ကိုယ့္အရိုးဆုိလ်င္ဘယ္လိုေနမလဲမသိ။
အသားေလးနည္းနည္း ဆူးစူးမိရုံနဲ႔နာလိုက္ရတာ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားဆိုတာနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေ၀းေသးတဲ့က်ဳပ္ပဲ။

ပထမဆုံး အရိုးေတြကို ေရစင္ေအာင္ေဆး၊ အတုံးသင့္ရုံေလးေတြတုံး၊ အိုးထဲေရထည့္ဆန္ထည့္၊မီးျပင္းျပင္းနဲ႔တည္
ထားလိုက္ အရိုးေတြကို ခုတ္ထစ္ၿပီးမွေရေဆးလ်င္ ဘာအရသာမွမရွိေတာ့ဘူး၊ဒါေၾကာင့္မခုတ္ခင္မွာေရစင္စင္ေဆး
ခိုင္းတာ၊ ခုတ္တဲ့ဓါးက မထက္လို႔မျဖစ္ဘူးေနာ္၊ က်ိဳးပဲ့လာတဲ့အရိုးေတြက ခင္ဗ်ားအစာအိမ္ထဲေရာက္သြားလ်င္ စား
ရတာနဲ႔တန္မွာမဟုတ္ဘူး။
ျဖစ္ႏိုင္လို႔ရွိလ်င္ သားသတ္ရုံမွာ တခါတည္းအၿပီးျဖတ္ခဲ့လိုက္။

လြန္ခဲ့တဲ့စေနေန႔က က်ဳပ္ဇနီးေစ်းသြားေတာ့ ၾကက္ဟင္းခါးညြန္႔၀ယ္ခဲ့တာ။ အေတာ္ပဲ။ ဒီေနရာမွာ တာ့လါ့ေဘာ့ ဆိုတာ ပူပူစပ္စပ္ နဲ႔ခါးခါးေလးမွ် သဘာ၀က်တာဗ်။ က်ဳပ္တို႔ကရင့္ဘ၀နဲ႔ ပိုၿပီးအပ္စပ္တယ္။ ကရင္ေတြအားလုံး ယုတ္ လတ္ ျမတ္ မေရြးက်ဳပ္ေျပာတဲ့အတိုင္း ခ်က္စားၾကည့္ဗ်ာ။ မ်က္ရည္မလည္လ်င္ အဲဒီဟင္းခြက္ကို ထသြန္ပစ္
လိုက္။ ခင္ဗ်ားရဲ့ရင္ထဲမွာ ဗေလာင္ဆူသြားေစရမယ္။
ကရင့္ဘ၀ကို စာနာသြားလို႔မဟုတ္ဘူး ပူစပ္ပူေလာင္ျဖစ္လြန္းလို႔ မ်က္ရည္လည္မွာ ႏွာရည္ယိုမွာ။

တါ့လါ့ေဘါ့ မွာ အရည္မပ်စ္မက်ဲ နဲ႔ နံရံကိုပစ္ေပါက္လ်င္ နံရံမွာကပ္တဲ့ ခ်က္နည္းထဲက ႀကိဳက္သလိုခ်က္စားႏိုင္
တယ္။ ငါး၊ ဖါး၊ ခရု၊ ကဏန္း၊ ပုဇြန္၊ ေရပိုးေကာင္၊ႀကိဳက္တာထည့္။
နံရံကိုကပ္တဲ့ တာ့လါ့ေဘါ့ ဆိုလ်င္ ဆန္မ်ားမ်ားသာထည့္ေပေတာ့။ ေရမမ်ားေစနဲ႔။

ငါးဆိုလိုက္လို႔ ေပါက္တတ္ ကရ ငါးေတြမထည့္နဲ႔ေပါ့ဗ်ာ။ ငါးသလဲထိုး၊ ငါးခုံးမ၊ ငါးပဲျဖဴ၊ငါးေျမြထိုး၊ ငါးေျပမ၊ ငါးရံ့၊ ငါးခူ၊ ငါးေသးေသး ေလးေတြဆို ဘာမွ် မျဖစ္ပါဘူး။ ငါးဖယ္နဲ႔ ငါးသေလာက္ကိုသာ ထည့္ခ်က္မိလို႔ကေတာ့မ်ား
လား။
ခ်က္ၾကည့္ မွသိမွာပါ။ (မိမိ၀မ္းဗိုက္မွ ခ်က္ကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္)

က်ဳပ္က က်ုပ္မိသားစုအတြက္ အခ်ိန္ေပးတယ္ဆိုတာ မိသားစုအတြက္ဘာမွ်လုပ္မေပးႏိုင္ခဲ့တာအေတာ္ၾကာၿပီဆိုေ
ေတာ့ ငါဟာ ငါ့မိသားစုအတြက္ ဟင္းခ်က္ေပးႏိုင္ေသးတာပဲ ဆိုတဲ့စိတ္ကေလးေမြးႏိုင္ေအာင္လို႔ပါ။

အလုပ္အကိုင္မရွိတဲ့လူ၊ အထူးသျဖင့္ က်ဳပ္လို က်န္းမာေရးညံ့ၿပီး ဒုကၡိတျဖစ္ေနတဲ့လူတစ္ေယာက္ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး အသက္ရွဴရမလဲ အဲေလ အသက္ရွင္ရမလဲ။ အဆင္မေျပမႈေတြ မေၾကနပ္မႈေတြ နာက်ည္းခ်က္ေတြ ေဒါသေတြ အားငယ္တာေတြ စိတ္ဓါတ္က်တာေတြ မခ်င့္မရဲျဖစ္ရတာေတြ သိမ္ငယ္မႈေတြ အားမလိုအားမရျဖစ္ေနတာေတြ က်န္းက်န္းမာမာနဲ႔ အားေကာင္းေမာင္းသန္တဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒါေတြက ဘာမွန္းကိုမသိတာ။

အခုလို အားနည္းတဲ့အခ်ိန္္မိ်ဳးေရာက္လာေတာ့ ဘယ္ကေနဘယ္လိုေရာက္လာမွန္းမသိဘူး၊ ဒီေတာ့ က်ဳပ္ ရဲ့ မိသားစုဆရာ၀န္ရဲ့ ညႊန္ၾကားခ်က္အရ စိတ္ေရာဂါကုေဆးရုံကို တပတ္တခါသြားၿပီး အထူးကုဆရာ၀န္နဲ႔သြားေတြ႔ရ
တာ ဒီကေန႔အထိပါပဲ။
တကယ္ေတာ့ဗ်ာ ကြယ္လြန္သြားရွာၿပီျဖစ္တဲ့ ေတးသံရွင္ လႊမ္းမိုး သီခ်င္းလိုပါပဲ ပုထုဇေနာ ဥမၼတၱေကာ ဆိုတာလို
ေပါ့ လူတိုင္းဟာ အရူးေတြပါ။
တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳး ရူးေနၾကတာ၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အရူးဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရူးမွန္းမသိၾကဘူးတဲ့ ငါဟာ
ရူးေနတဲ့လူ တစ္ေယာက္လို႔ကိုယ့္ကိုယ္ကို သိတဲ့လူဟာ အရူးမဟုတ္ဘူးတဲ့။

အဲဒီေတာ့ က်ဳပ္ကိုယ္ကို အရူးလို႔ေျပာရအခက္ မေျပာရအခက္နဲ႔။ ကရင္ေတြေျပာစမွတ္ျပဳတာ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္ ငါ့ကိုအရူးလို႔ ေျပာရေအာင္ ဘယ္သူ႔ေကာက္ရိုး ပုံကို ငါမီးရႈိ႕ခဲ့လို႔လဲ ဆိုတာလိုေပါ့ က်ဳပ္ ဘယ္သူ႔ေကာက္ရိုးပုံကိုမွ် မီးမရိႈ႕ခဲ့ပါဘူး။ စိတ္ေရာဂါအထူးကုေဆးရုံက ဆရာ၀န္နဲ႔ သြားေတြ႔ရတယ္ဆိုတာ အခ်ိန္ကိုေလးစားလို႔ျဖစ္မွာ ပါ
ေလ။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဆရာ၀န္ကို က်ဳပ္သြားေတြ႔တယ္၊ ဆရာ၀န္က က်ဳပ္ကိုကုသတယ္။
ဘယ္သူက ဒီအခ်ိန္ ဆိုတာကိုေပးတာလဲ ဆရာ၀န္နဲ႔ေတြ႔ဘို႔ Appointment လုပ္ေပးတဲ့ သူလား၊ ဆရာ၀န္လား၊ က်ဳပ္လား၊ ဘယ္သူက အခ်ိန္ကိုယူသလဲ ဒီလိုထိေတြ႔ဆက္ဆံရာမွာ ဘယ္သူ႔ရဲ့အခ်ိန္က တန္ဘိုးပိုရွိသလဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲ။

က်ဳပ္တည္ထားတဲ့ တာ့လာ့ေဘာ့ အိုးႀကီးဆူပြက္လာၿပီဗ့်ိဳ။
ကဲ အိုးထဲကို ဆား၊ ငါးပိ၊ နံႏြင္းမႈန္႔ ထည့္ခ်လိုက္ၿပီ ဆန္ကမေၾက ေသးဘူး၊ အရိုးလည္း မႏူးေသးဘူး၊ ဒီဟင္းအိုး
ထဲမွာ ဘယ္အရာက ပိုၿပီးအဓိကက်သလဲ၊ အရိုးလား၊ ဆန္လား၊ ငါးပိလား၊ ဆားလား၊ နံႏြင္းမႈန္႔လား။ ဆန္နဲ႔အရိုးကို ၾကည့္ၾကပါစို႔ အရိုးႏူးဘို႔ အေရးႀကီးသလား ဆန္ေၾကဘို႔အေရးႀကီးသလား။

အရိုးနဲ႔ဆန္ ဘယ္အရာက အဓိကက်သလဲ။ ကဲဗ်ာခင္ဗ်ားစဥ္းစားေနတုန္းက်ဴပ္လည္းဟင္းရြက္ေတြေခၽြလိုက္ဦးမယ္၊ ဟင္းရြက္ကို Farmer market က ၀ယ္
လာတာ ေစ်း နည္းနည္းခ်ိဳတယ္၊ ပိုလတ္ဆတ္တယ္၊ အရလည္းမ်ားတယ္၊ ၀ယ္စားရတာ တန္တယ္။ ဒီေနရာမွာတန္တယ္ မတန္ဘူးဆိုတာ ဘယ္အေပၚမွာ ဆုံးျဖတ္ၾကပါသလဲ။ ေစ်းခ်ိဳတာက တန္တာလား၊ လတ္ဆတ္တာက တန္တာလား၊ အရမ်ားတာက တန္တာ လား၊ စားရတာက တန္တာလား။ က်ဳပ္တို႔ေနတဲ့ ျပည္ေထာင္စုဗမာျပည္ထဲက ေတာထဲမွာ ၾကက္ဟင္းခါးညြန္႔ ၀ယ္စားစရာမလိုဘူး။
ဒါဆို ဒီၾကက္ဟင္းခါးညြန္႔ဆိုတဲ့ အရြက္ကို ဒီေနရာမွာ ဘာ့ေၾကာင့္တန္တယ္လို႔ေျပာတာလဲ။
မရွိလို႔တန္တာလား၊ ရွားပါးလို႔ တန္ေနတာလား။
တစည္းကို ၂ေဒၚလာေပးရတယ္၊ ဆိုင္ေတြမွာဆို ၃ေဒၚလာ။ ကဲ က်ဳပ္တို႔ေတာထဲမွာက အလကား။ ဒါဆို္လ်င္ ေဒၚလာ က တန္ေနတာလား။ ေဒၚလာက တန္ဘိုးျဖတ္တာလား၊ က်ဳပ္က တန္ဘိုးသတ္မွတ္ၿပီး
တန္တယ္မတန္ဘူးေျပာတာ လား၊ စားရလို႔တန္၏မတန္၏ သတ္မွတ္တာလား။ အဲဒီတန္တယ္မတန္ဘူးဆို
တာ ဘယ္အေပၚမူတည္သလဲ၊ ေငြေၾကးလား၊ ထုတ္လုပ္တဲ့ကုန္ပစၥည္းလား၊ စားသုံးသူလား။

ဒီမွာ တါ့လါ့ေဘါ့ ဆိုတဲ့အတိုင္း အရြက္နဲ႔မွ်စ္လို႔ဆိုထားေတာ့ က်ုပ္အခု မွ်စ္လိုေနတယ္၊ ၀ယ္မစားႏိုင္ဘူး၊ဒါဆို မွ်စ္ကိုတန္ဘိုး ထားမလား၊ ဘယ္လိုတန္ဘိုးထားၾကမလဲ။ ၀ယ္မစားႏိုင္တာကို တန္ဘိုးရွိတယ္လို႔ေျပာမလား။ ဒီေတာ့ ၀ယ္စားႏိုင္တဲ့အေပၚ အေျခခံၿပီး တန္တယ္ မတန္ဘူးဆိုတာ သတ္မွတ္လို႔ရႏိုင္သလား။
က်ဳပ္တို႔ဆီမွာ မွ်စ္ဆိုလ်င္ အိမ္နားက ၀ါးရုံပင္ေလးမွာ ခ်ိဳးလိုက္ရုံပဲ ေရခဲရိုက္ထားတာမဟုတ္ဘူး၊
 ေစာေစာတုန္းက ၾကက္ဟင္းခါးညြန္႔လတ္ဆတ္တယ္ဆိုတာတကယ္လတ္ဆတ္ရဲ့လား။
 ေရခဲေသတၱာထဲထည့္ထားတာေလ။
ထည့္မထားဘူးဆိုလ်င္အခုေလာက္ဆုိ ေျခာက္ကပ္ေနၿပီ ဒီေတာ့ လတ္ဆတ္တယ္၊ တန္တယ္၊ အခ်ိန္ေပးတယ္၊ ဆိုတာေတြကို ဘယ္လိုနားလည္ရမွာလဲ။ တါ့လါ့ေဘါ့ ဆိုတာကို ငရုပ္အစိမ္းေထာင္းေလးနဲ႔စားရတာ၊ ကဲငရုပ္
အစိမ္းေထာင္းဘို႔ က်ဳပ္ျပင္လိုက္ဦးမယ္၊

က်ဳပ္တို႔ဆီမွာဆို အိမ္ေနာက္ေျဖးမွာ ငရုပ္ပင္ရွိတယ္၊ စပါးလင္ရတယ္၊ ပင္စိမ္းပင္ပူစရာမလိုဘူး၊ ရွမ္းနံနံ ေပါမွ
ေပါ။ ၾကက္သြန္ျဖဴဥ၊ ၾကက္သြန္နီ ဥ၊ ၾကက္သြန္မိတ္ အားလုံးရတယ္။ ဒီမွာလည္းရတာေပါ့ဗ်၊ ေရခဲေသတၱာထဲ
မွာအလွ်ံပယ္လို႔။
ဒါဆိုလ်င္ ဘယ္ဟာက ပိုၿပီးတန္ဘိုးရွိသလဲ၊ ေရခဲေသတၱာထဲက အသီးအရြက္ေတြလား၊ အိမ္ေနာက္ေျဖးက အသီးအရြက္ေတြလား၊ ဘာေၾကာင့္လဲ။

က်ဳပ္တည္ထားတဲ့ တါ့လါ့ေဘါ့ အိုးထဲကဆန္ေတြအားလုံးေၾကသြားၿပီဗ့်ိဳ၊ အရိုးထဲကခ်ဥ္ဆီေတြနဲ႔ ဆန္ေတြအားလုံး
သမသြားၿပီမို႔ က်ဳပ္လည္း စပါးလင္ကိုေရစင္ေအာင္ေဆး ေျခလိန္ရစ္ပတ္အေသအျခာစည္း ၿပီးေတာ့ပြက္ပြက္ဆူေန
တဲ့အိုးထဲထည့္လိုက္ပါတယ္၊ေျခြထားတဲ့ ၾကက္ဟင္းခါးညြန္႔ကိုပါတခါတည္းထည့္ၿပီးေမႊခ်ရင္းၾကက္သားနဲ႔လုပ္ထား
တဲ့ဟင္းခတ္မႈန္႔ကိုထည့္ၿပီး မီးအရွိန္ကို နည္းနည္းေလွ်ာ့လိုက္ပါတယ္။

က်ဳပ္တို႔မိသားစု Ajinomoto လို႔ေခၚတဲ့ ဟင္းခ်ိဳမႈန္႔မသုံးတာအေတာ္ၾကာၿပီဗ်၊ မႀကိဳက္လို႔မဟုတ္ဘူး၊ ေၾကာက္လို႔။ အဲဒီဟင္းခ်ိဳ မႈန္႔ဟာ ေသြးထဲကို၅%ေလာက္ေရာက္သြားမယ္ဆိုလ်င္ ရူးတတ္တယ္ဆိုပဲ။ ၾကြက္ေတြကိုစမ္းသပ္ရာ
ကေန ထြက္လာတဲ့အေျဖကို ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ ကထုတ္တဲ့စာေစာင္တခုမွာဖတ္လိုက္ရတာပါ။
တါ့လါ့ေဘါ့ ဆိုတာ မီးျပင္းျပင္းနဲ႔ခ်က္ရပါတယ္၊ ခရမ္းသီးႏွပ္လို ခ်က္လို႔မရပါဘူး၊ ၿပီးေတာ့ တခ်ိန္လုံးနီးပါး ေမႊေပး
ရပါတယ္၊ ဟင္းအိုးေမႊရတာ စိတ္မရွည္လ်င္ တါ့လါ့ေဘါ့ ေကာင္းတခြက္မရႏိုင္ပါဘူး၊

တါ့လါ့ေဘါ့ ဆိုတာကို က်ဳပ္တုိ႔ KNU တပ္ သားေတြ အရမ္းေၾကာက္ပါတယ္၊ ေခါင္းေဆာင္ေတြက တာ၀န္ပါ့ေ
ေလ်ာ့တဲ့ရဲေဘာ္ေတြတိုင္းကို တါ့လါ့ေဘါ့ ေကၽြးပါတယ္။ ဆူမယ္ ဆဲမယ္ စစ္ေဆးမယ္ ေမႊေႏွာက္မယ္ သတိေပး
မယ္။ အခန္႔မသင့္လ်င္ ရင္ဘတ္ေတြပူမယ္၊ နားရင္းေတြအူမယ္၊ ေခၽြးဆူမယ္၊ က်ဳပ္တို႔ေျပာေျပာေနတဲ့တါ့လါ့ေဘါ့
စားရတယ္ဆိုတဲ့ အဓိ္ပၸါယ္။

က်ဳပ္လည္း တါ့လါ့ေဘါ့ စားခဲ့ရပါတယ္။ အမွားမရွိပဲစားခဲ့ရတယ္လို႔ က်ဳပ္ကိုယ္က်ဳပ္ ဒီကေန႔အထိ အခိုင္အမာ
ယုံၾကည္ခံယူထားေနတုန္းပါ။ ၿပီးတာေတြလည္းၿပီးခဲ့ပါၿပီ ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့ မေၾကနပ္မႈ ခံျပင္းမႈ နာက်ည္းမႈ အလိုမက်မႈ စိတ္ဓါတ္က်ဆင္းမႈ ဆိုတာေတြကေတာ့ မၿပီးျပတ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။
အဲဒီအတြက္ အခုက်ဳပ္ေရးေနတဲ့ ဘေလါ့ဂ္ ဆိုတာက က်ဳပ္ရဲ့စိတ္ကို ထြက္ေပါက္ ေပးတဲ့ ေနရာေလးျဖစ္ခဲ့ပါၿပီ၊ ဒီလိုျဖစ္ဘို႔ အႀကံေပးသူကေတာ့ က်ဳပ္ရဲ့ စိတ္ေရာဂါအထူးကု ဆရာ၀န္ပါ။

အခုလို ဘေလါ့ဂ္ ေရးျဖစ္ေအာင္ ကိုယ္ပိုင္ ဘေလါ့ဂ္ ေလးျဖစ္လာေအာင္ အစစအရာရာ ဖန္တည္းေပးတဲ့ ဆရာ
မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ အဲေခါင္ေသာင့္၊ ေစာလင္းနက္စ္၊ ဆုေတာင္း၊ ေစာေအာင္သိန္း(မူ.ယ့ံင္ဖါန္)ေစာေက်ာ္ခြီး တို႔ အား
လုံးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ဒီလိုကူညီလိုက္လို႔ ဆရာေတြအားလုံး အေကာင္းအေျပာမခံရလ်င္ေတာင္မွ ေနာင္တမရေစရပါဘူး လို႔ေျပာပါရေစ။

တါ့လါ့ေဘါ့ အတြက္ငရုပ္အစိမ္းေထာင္းေလးေထာင္းလိုက္မယ္၊ ပထမဦးဆုံး စပါးလင္ကို ခပ္ပါးပါးေလးလွီးခ်၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ ၾကက္သြန္နီပုဇြန္ေျခာက္မႈန္႔ေတြနဲ႔ဆုံထဲေရာထည့္ၿပီး ေထာင္း၊ ညက္သြားလ်င္ကင္ထားတဲ့ ငရုပ္
သီးစိမ္းကိုဆုံထဲထည့္ ဆားသင့္ ရုံထည့္ေထာင္း၊ၿပီးတာနဲ႔ သံပုရာသီးညွစ္ခ် က်ည္ေပြ႔နဲ႔ေမႊပစ္လိုက္။

အားဟား ငရုပ္သီးေထာင္းလို႔ေကာင္းတုန္း တါ့လါ့ေဘါ့အိုးႀကီး ေ၀က်ကုန္ၿပီ၊ ဟိုက္ ပူလိုက္တာဗ်ာ၊ အဖုံးကို လက္ခုမကိုင္ပဲ ဆြဲဖြင့္မိလို႔၊ လက္ခုကို လက္ႏွီးလို႔ေခၚၾကသလို ပူကယ္လို႔လည္းေခၚတယ္တဲ့ဗ့်ိဳ၊ အပူမေလာင္
ေအာင္ ကယ္တာဆိုေတာ့ ပူကယ္ လို႔ေခၚတာဆိုပဲ။

က်ဳပ္လည္း ထမင္းဆာၿပီဗ်ာ ကေလးေတြေခၚၿပီး ထမင္းစားခုံေပၚကို အစားအေသာက္ေတြခ်၊ ကဲ က်ဳပ္တို႔မိသားစု ထမင္းစလို႔ စားၾကပါၿပီ၊ သားအငယ္က စေျပာပါတယ္ ေ၀းပါ့ နင့္တါ့လါ့ေဘါ့က မွ်စ္လည္းမပါဘူး၊ အင္ဥလည္းမ
ေတြ႔ဘူး၊ ေမါ၀္.တုင့္ခ်က္တာနဲ႔လည္းမတူဘူး၊
သမီးကေတာ့ ေ၀းပါ့ နင့္တါ့လါ့ေဘါ့ ကဆားေပါ့တယ္၊ ၿပီးေတာ့ ငရုပ္ေကာင္းမ်ားတယ္၊ ခါးလိုက္တာ လြန္ေရာ၊
က်ဳပ္အေဖကို ေမးၾကည့္တယ္ ဘယ္လိုေနသလဲအပါး။ ေတာ္ေတာ္ကိုေကာင္းတာပဲကြ ပူပူခါးခါးေလး ဆုိေတာ့ က်ဳပ္အေဖ စကားဆက္မေျပာေတာ့ပါဘူး ဘာျဖစ္သြားပါလိမ့္လို႔စိတ္ပူေနတုန္း မင္းတို႔အေမကိုသိပ္သတိရတာပဲ
ကြာ တဲ့။
ေအာ္ ဟုတ္သားပဲ အေမဆုံးတာ ႏွစ္လျပည့္ေတာ့မွာပါလား။
သြားေတြမရွိေတာ့တဲ့ အေမလည္း ဒီလို တါ့လါ့ေဘါ့ ပူပူခါးခါးေလးဆို ေခါင္းမေဖၚတမ္းစားေနတာမ်ား ျမင္ေယာင္
မိေသးေေတာ့။ ေအာ္ အေမရယ္။

ကဲ တါ့လါ့ေဘါ့ ထမင္း၀ိုင္းေလးေတာ့ ၿပီးသြားၿပီလို႔ပဲထားလိုက္ပါ။ အိုးသူႀကီးဘ၀ကို ျမင္ေအာင္မေရးျပတတ္တာကိုေတာ့ နား လည္ေပးၾကပါ၊
အခု ကရင္ဘေလာ့ဂ္ ေလာကထဲက ဘေလါ့ဂါတေယာက္ကို အိုးသူႀကီးတေယာက္ရဲ့ အျဖစ္နဲ႔ႏႈိင္းၾကည့္ၾကပါစို႔ ကရင္ဘေလာ့ဂ္ ေလာကထဲမွာ မန္းကိုကို ရဲ့သူ႔အေရးအသားနဲ႔ တင္ျပပုံကို ဖတ္ဘူးၾကမွာပါ။
အေရးအသားေတြက ရွင္းတယ္၊ အက်ိဳးအေၾကာင္းေတြက ခိုင္မာတယ္၊ အေတြးအေခၚေတြက မွ်မွ်တတရွိတယ္။
လူတစ္ရာ ၀ါးတစ္ရာဆိုေတာ့ သူ႔ရဲ့အေရးအသားေတြ တင္ျပပုံေတြကို အခ့်ိဳလည္းႀကိဳက္ၾကမယ္ အနည္းစုကေတာ့ မႀကိဳက္ႏိုင္ၾကရွာဘူး။ ဒါကလည္း သူတို႔အေၾကာင္းနဲ႔ သူတို႔ပါ။
က်ဳပ္ကေတာ့ ဆရာမန္းကိုကိုရဲ့ အေရးအသားေတြကို ႀကိဳက္တယ္၊ ဟုတ္ပါၿပီ ဘာေၾကာင့္ႀကိဳက္တာလဲ၊ သူမ်ား
ႀကိဳက္လို႔ ႀကိဳက္တာပါ ဆိုလ်င္ေတာ့ က်ဳပ္ တါ့လါ့ေဘါ့ အေၾကာင္းေရးမေနဘူး။

ဆရာမန္းကိုကို ရဲ့အေရးအသားဟာ ကရင္အမ်ိဳးသား တခုတည္းကို ပစ္မွတ္ထားတာမဟုတ္ဘူး၊ အားလုံးအ
တြက္ရည္ရြယ္ၿပီး ေရးသားထားတာပါ၊ စကားႀကီးစကားက်ယ္နဲ႔ေျပာရလ်င္ ဒီမုိကေရစီေခတ္သစ္ကိုခ်ီတက္ၾက
မယ္ဆိုတဲ့ လူႀကီးလူငယ္က်ားမ မေရြး တိုင္းရင္းသားေတြအားလုံး အထူးသျဖင့္ ကရင္လူမ်ိဳးေတြရဲ့အေတြးအေခၚ
ပိုင္းဆိုင္ရာကို ျမွင့္တင္ေပးေနတာပါ။

ျမင့္တဲ့သစ္ပင္ဟာ ေလတိုးတာကို ပိုခံရတတ္ပါတယ္၊ သူ႔စီေဘာက္ထဲကို ၀င္ၾကည့္လိုက္ပါ၊ အဲဒါပဲဗ်၊ အိုးသူ
ႀကီးဆိုတာ ကိုယ္ကေတာ့ ေစတနာသန္႔သန္႔ထားေပမယ့္ စားသုံးသူေတြရဲ့ ႀကိဳက္တယ္ မႀကိဳက္ဘူးဆိုတဲ့ သ
ဘာထားအျမင္အားလုံးကို လက္ခံႏိုင္ရမယ္၊ ဒါဟာ အိုးသူႀကီးေကာင္းေတြရဲ့ စိတ္ဓါတ္ပဲ။

က်ဳပ္ကေတာ့ ဆိုင္ေလးတစ္ဆိုင္နဲ႔ဥပမာထပ္ေပးခ်င္တယ္၊ လၻက္ရည္ဆိုင္ဆိုပါစို႔၊
က်ဳပ္လည္း ဒုကၡသည္စခန္းမွာေနခဲ့တုန္းက မင္းစိုးစံ ဆိုတဲ့နာမည္တပ္ၿပီး လၻက္ရည္ဆိုင္ဖြင့္ခဲ့ဘူးတယ္၊ ဆိုင္အ
သစ္ဆိုေတာ့ ေသာက္မယ့္သူမရွိဘူး၊ ၾကာလာေတာ့ ဆိုင္ကို ဖြင့္ခ်ိန္ထက္ေနာက္က်ၿပီးဖြင့္တာတို႔ ပိတ္ရမယ့္အခ်ိန္
မဟုတ္ပဲ ပိတ္ပစ္တာတို႔၊ လၻက္ရည္ေသာက္မယ့္သူေရာက္လာခ်ိန္မွာ အ ဆင္သင့္ျဖစ္မေနတာတို႔ လုပ္လုပ္လာ
လိုက္တာ ဆုိင္ေလးျပဳတ္သြားတယ္။
ပိုဆိုးတာက စားသုံးသူေတြကတစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳးေလ၊ ႏို႔ဆီမ်ားမ်ားထည့္ေပးပါ၊ ေကာ္ဖီမစ္ေလးထပ္ထည့္ပါလား၊ အဖန္ရည္အိုးထဲက လၻက္ေျခာက္ကို အေကာင္းစား ထည့္သုံးလ်င္ လူေတြပိုအားေပးလာၾကမွာ ေနာက္ဆုံးဗ်ာ ခင္ဗ်ားအခ်ိဳေျခာက္ႏွပ္တဲ့အခါ ဟင္းခ်ိဳမႈန္႔ေလးထည့္ရတယ္၊ ဆိုတာအထိ အႀကံေတြေပးၾကတာ။
အဲဒီလိုနဲ႔ လၻက္ရည္ဆိုင္ေလးျပဳတ္သြားေတာ့ ဗဒိုလိုလို ငတိုလိုလိုနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးဒုကၡသည္ျဖစ္သြားပါေရာ။

က်ဳပ္ေနာက္မွာမွ ဆိုင္ဖြင့္တဲ့လူက်ေတာ့ ႀကီးပြါးခ်မ္းသာသြားတယ္၊ သူကေတာ့က်ဳပ္လိုမဟုတ္ဘူး၊ သူ႔ဆိုင္ရဲ့အျပင္အဆင္ကအစ သမားရိုးက် လၻက္ရည္ဆိုင္ေတြနဲ႔မတူေအာင္ ခင္းက်င္းျပင္ဆင္တယ္၊ေဖ်ာ္တဲ့အခါ
မွာလဲ ဟိုလူေျပာတာ ဒီလူေျပာတာ ဟိုဆိုင္ ကနည္း ဒီဆိုင္ကနည္း နားမေထာင္ဘူး နားမေထာင္တာထက္နားမေ
ေယာင္ဘူးဆိုလ်င္ပိုမွန္မယ္၊

သူတတ္သလိုသူေဖ်ာ္တယ္၊ စားသုံးသူေတြရဲ့အသံကိုနားစြင့္တယ္၊ မၾကာပါဘူး သူေဖ်ာ္တဲ့အရသာကိုႀကိဳက္လို႔ တျခားနာမည္ႀကီးဆိုင္က ဆိုင္ရွင္ေတြ ေတာင္ သူ႔လၻက္ရည္ကို ခိုး၀ယ္ခိုင္းၿပီးေသာက္ၾကည့္ၾကတာတဲ့ဗ့်ိဳ။

ထားလိုက္ပါေတာ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ လုပ္ရပ္ကို ေၾကနပ္အားရတယ္ဆိုလ်င္ တတ္ႏိုင္တဲ့ဘက္က အသိအမွတ္
ျပဳသင့္တယ္ ဒါကက်ဳပ္ရဲ့ဆႏၵပါ၊ ဒါေၾကာင့္ က်ဳပ္ကိုယ္တုိင္ မဖန္တည္းႏိုင္ေပမယ့္ က်ဳပ္ခံစားရတဲ့ေတးတပုဒ္ကို ဆရာမန္းကိုကိုနဲ႔ ကရင္ဘေလာ့ဂါ သမားေတြအားလုံးအတြက္ ဂုဏ္ျပဳေတးေလးအျဖစ္ ကူးယူတင္ဆက္လိုက္ပါရေစ။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
 


မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)