Thursday, January 3, 2013

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ဦးေဆာင္မႈအား ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးနွင့္ ဥပေဒစိုးမိုးေရး အေျခခံမ်ားမွ ေ၀ဘန္သံုးသပ္ျခင္း အပိုင္း (၃)



ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ဦးေဆာင္မႈအား

ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးနွင့္ ဥပေဒစိုးမိုးေရး

အေျခခံမ်ားမွ ေ၀ဘန္သံုးသပ္ျခင္း

အပိုင္း (၃)


ေအာင္ထူး (ေရွ႕ေန)
ဇန္န၀ါရီလ (၃) ရက္ ၂၀၁၃ ခုနွစ္

စာေရးသူ၏ေဆာင္းပါးမ်ားကိုဖတ္ျပီးေနာက္ စာဖတ္သူ ဖိုးၾကီးက
“ခင္ညြန္႔တို႔ သန္းေရႊတို႔အေႀကာင္းကို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာေတာင္ ခပ္က်ယ္က်ယ္ မေ၀ဖန္ရဲတဲ႔ေခတ္၊ အခုက NLD အာဏာရ,လို႔ အစိုးရ,ဖြဲ႔နုိင္ခဲ႔ရင္ ေဒၚစု နဲ႔ NLDကိုေ၀ဖန္တဲ႔စကားမ်ိဳး ခပ္က်ယ္က်ယ္ မဟ,ရဲ မဆိုရဲတဲ႔ေခတ္မ်ား ေရာက္လာေလမလား မသိဘူး။
မႀကိဳက္လဲ မတတ္နိုင္ဘူး မသင္႔တာေတြ႔ေတာ႔ ေၿပာရမွာပဲ အခုလဲ ေၿပာမယ္ ေနာင္လဲေၿပာမယ္။”
ဟု မွတ္ခ်က္ ျပဳခဲ့သည္။ စာေရးသူသည္ အဆိုပါစာဖတ္သူနွင့္ သေဘာခ်င္းတူပါသည္။

ေ၀ဘန္ေရးသည္ ဒီမိုကေရစီ၏ အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္သလို လူပုဂၢိဳလ္တဦး၏ လြတ္လပ္စြာထုတ္ေဖၚေျပာ
ဆိုခြင့္လည္း ျဖစ္သည္။ နိုင္ငံေရးပါတီတရပ္တြင္ ပါတီတြင္းေ၀ဘန္ေရးရွိမွ ေကာင္းစြာရွင္သန္ပါမည္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၌ လူထုအတြင္း လြတ္လပ္စြာထုတ္ေဖၚေျပာဆိုခြင့္ရွိမွ တိုးတက္ပါမည္။ ဤအေျခခံမွ ဆက္
လက္ေ၀ဘန္သြားပါမည္။

ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို တည္ေဆာက္မေပးနိုင္သည့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကို မည္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္မည္နည္းဟူသည္မွ ျမန္မာနိုင္ငံ၏မ်က္ေမွာက္ျပႆနာမ်ားတြင္ ေသာ့ခ်က္ျဖစ္လာသည္။ ဥပေဒစိုး
မိုးေရး ရ,နိုင္ မရ,နုိင္ ခ်ိန္ထိုးရမည့္ စံေပတံ ျဖစ္လာသည္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကို ျဖစ္နိုင္လွ်င္ လံုး၀ဖ်က္သိမ္း
ပစ္သင့္သည္။ အနည္းဆံုးအားျဖင့္ ယင္း၏ အေျခခံေၾကာရိုးမ်ားအား ျပင္ကိုျပင္ရပါမည္။

ဤသည္မွာ တိုင္းျပည္အက်ိဳးအတြက္ ေလွ်ာက္ရမည့္လမ္းေၾကာင္းပင္။ ယင္းလမ္းေၾကာင္းကို အေထာက္
အပံ့ျဖစ္ေစရန္မွာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ လႈပ္ရွားမႈမ်ားနွင့္စပ္လွ်ဥ္း၍ လူထု၏ အခန္းက႑ကို တိုး
ျမင့္ေစျခင္း ျဖစ္သည္။ ဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး တို႔ကို
ေၾကြးေၾကာ္လွ်က္ လူထုထံမွ ဆႏၵမဲမ်ားရ,ယူခဲ့ေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ယင္းတို႔နွင့္စပ္လွ်ဥ္း၍
အေျခခံလူထုမ်ားအၾကားတြင္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား၊ သင္တန္းမ်ား၊ ပညာေပးေရးမ်ား၊ လူထု၏သေဘာထား အ
ျမင္ စုေဆာင္းေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို အားေကာင္းေကာင္း ေဖၚေဆာင္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့သည္။
နိုင္ငံေရး အာဏာမရ,သး၊ အစိုးရ မျဖစ္ေသးေသာ္လည္း လူထုေခါင္းေဆာင္အေနျဖင့္ လုပ္လိုစိတ္ထက္
သန္ပါက လံုး၀,လုပ္၍ရ,နိုင္ေသာလုပ္ငန္းျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ယေန႔အခ်ိန္အထိ ဟုတၱိ ပတၱိ မေတြ႔ရပါ။

ယခုမႈ ယင္းတို႔အစား ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏၀န္းက်င္တြင္ က,ပြဲမ်ား၊ သီဆိုပြဲမ်ား၊ ဟုိပြဲသည္ပြဲမ်ား၊ ခရို
နီမ်ားနွင့္ ေတြ႔ဆံုပြဲမ်ား၊ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ကို ျပဳျပင္ဖာေထးေရးလုပ္ငန္းမ်ားနွင့္သာ ျပည့္နွက္ေနပါေတာ့
သည္။ ပညာေရးရံပံုေငြ သိန္းနွစ္ေထာင္ေက်ာ္ရွာနိုင္သည့္အေပၚတြင္ ဂုဏ္ယူေနသည္။
အင္န္ဂ်ီအိုနွင့္ လူမႈေရးအသင္းအဖြဲ႔မ်ား လုပ္ရမည့္အလုပ္တြင္ နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္က ၀င္ေရာက္အလုပ္
မ်ားေနသည္။
အစိုးရ၏ ကခ်င္ျပည္နယ္ထိုးစစ္၌ လူထုပညာေရးအတြက္သံုးရမည့္ေငြမ်ား အလဟ,သ, ျဖစ္ေနသည္ကို နိုင္ငံေရးအရ,မေလ့လာအား။ ဒီဇဘၤာ ၁၄ တရက္တည္း နွင့္ က်ပ္ေငြ သိန္းတေသာင္းေက်ာ္ခန္႔ကုန္က်ေန
သည္ကို ဂရုမျပဳအား။ ယေန႔အထိ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္က ေခါင္းမာမာနွင့္ ဆက္လက္ထိုးစစ္ဆင္ေနသည့္ အတြက္ အနည္းဆံုး က်ပ္ေငြ သိန္းေပါင္းသံုးေသာင္း ေက်ာ္ခန္႔မွ် ကုန္က်သြားသည္ကို ဥပေဒစိုးမိုးေရးရွဳ
ေဒါင့္မွ ခ်ဥ္းကပ္တားဆီးရန္ မၾကိဳးစား။

အစိုးရက တိုင္းရင္းသားတပ္မ်ားအား မတူကြဲျပားစြာ
တည္ရွိေစျခင္းသည္ ဥပေဒစိုးမိုးေရးနွင့္ ဆန္႔က်င္ 

တကမာၻလံုးတြင္ မည္သူမွ် ျငင္း၍မရ,ေသာ ဥပေဒစိုးမိုးေရး၏ မူတရပ္မွာ ဥပေဒေရွ႕ေမွာက္တြင္ အားလံုး
တန္းတူရွိေရး ျဖစ္သည္။
ကခ်င္စစ္ပြဲကို ဥပေဒစိုးမိုးေရးအေျခခံမွ မည္သို႔ခ်ဥ္းကပ္သင့္သနည္း။ ကခ်င္ျပည္နယ္ နွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္
သည္ နယ္ခ်င္းဆက္ေနသည္။ ၀,နယ္မွာ ရွမ္းျပည္နယ္အတြင္းမွာရွိသည္။ ၀,နယ္တြင္ ၀,ျပည္ေသြးစည္း
ညီညြတ္ေရးပါတီ (၀သပ)ဦးေဆာင္လွ်က္ ၀,လက္နက္ကိုင္တပ္ ေသာင္းဂဏန္းတခ်ိဳ႕မွ်အင္အား နွင့္ ရပ္
တည္လွ်က္ရွိသည္။

နယ္ျခားေစာင့္တပ္ဖြဲ႔စည္းေရးကိုု ေကအိုင္အို ေရာ ၀သပ က,ပါ လက္မခံပါ။ လက္မခံ တာခ်င္းအတူတူ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရက ေကအိုင္အိုကို အျပတ္တိုက္လွ်က္ရွိသည္။ ၀သပ နွင့္ေတာ့ ေရႊလမ္း၊ ေငြလမ္းေဖါက္
လွ်က္ရွိသည္။ ၀သပ ကို တိုက္ေစခ်င္၍ ေျပာေနျခင္းမဟုတ္။ ဥပေဒ စိုးမိုးေရးအေျခခံနွင့္ ဆန္႔က်င္ေနသ
ျဖင့္ ေထာက္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။
နယ္ျခားေစာင့္တပ္ မဖြဲ႔သည့္အတြက္အေရးယူမည္ဆိုလွ်င္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္မဖြဲ႔ဘဲ ရပ္တည္ေနၾကသည့္ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအားလံုးကို တေျပးညီ အေရးယူရ,ပါမည္။ ကြက္ၾကားမိုးရြာ၍မရ,ပါ။ အစိုး
ရက ဤသို႔ကြက္ၾကားမိုး ရြာေနသမွ် ဥပေဒ စိုးမိုးေရး မည္သည့္အခါတြင္မွ် ရ,မည္ မဟုတ္ပါ။ ဥပေဒစိုးမိုး
ေရးအလံ ေထာင္လွ်က္ လူထုထံမွ ဆႏၵမဲရ,ယူခဲ့ေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ဤသည္ကိုေထာက္
ျပရန္တာ၀န္ရွိသည္။ ယင္းအေပၚအေျခခံ၍ အစိုးရက, ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ထိုးစစ္အရွိန္ျမွင့္ဆြဲႏႊဲေနသည္
ကို ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ ကန္႔ကြက္ရန္တာ၀န္ရွိသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ျငိမ္သက္ေနပါသနည္း။

 ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိုယ္တိုင္ ဤကိစၥကို သတိမထားမိ၍ေတာ့ မဟုတ္နိုင္ပါ။ ဥပေဒစိုးမိုးေရး အေျခ
ခံမွ ၾကည့္လွ်င္ ရွင္းေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သတိထားမိပါလွ်က္ အေၾကာင္းတခုခုေၾကာင့္ တမင္ မ်က္
ကြယ္ျပဳထားသည္ဆိုလွ်င္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တိုင္ ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို နုတ္က,ေျပာေနေသာ္
လည္း လက္ေတြ႔အရ,လိုက္နာက်င့္သံုးျခင္း မရွိဟုေ၀ဘန္ရပါမည္။

၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုသည္ တိုင္းရင္းသား တပ္မ်ား၏တည္ရွိမႈျပသနာကို မရွင္းနိုင္။ ဤအတိုင္းဆက္သြားေန
သမွ် ကာလ,ပတ္လံုး တိုင္းရင္းသားတပ္မ်ားသည္ မတူကြဲျပားစြာဆက္လက္ရပ္တည္ေနၾကမည္ျဖစ္သျဖင့္ ဥပေဒစိုးမိုးေရးပ်က္ေနၿပီး တျပည္လံုးတြင္ ျဖစ္ျခင္သလိုျဖစ္ေနၾကမည္။ 

ဥပေဒစိုးမိုးေရးအေျခခံတြင္ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္လိုပါက ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသစ္တခုကို ေမြးထုတ္ဘို႔လိုပါမည္။ 

၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုေအာက္သို႔ဆြဲသြင္းရန္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ဖြဲ႔ေစေရးနည္းနာသည္ လံုး၀,ပင္မေအာင္ျမင္။ 

ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို ၂၀၀၈ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနွင့္ဆက္စပ္ျပီး ထပ္မံတင္ျပပါမည္။
ပုဒ္မ ၃၃၈တြင္ “နိုင္ငံအတြင္းရွိ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းအားလံုးသည္ တပ္မေတာ္၏ကြပ္ကဲမႈေအာက္
တြင္ ရွိရ,မည္” ဟု ျပဌာန္းထားသည္။
ဖြဲ႔စည္းပံုအတိုင္း အေကာင္အထည္က်င့္သံုးနိုင္ရန္ တိုင္းရင္းသားတပ္မ်ား နယ္ျခားေစာင့္တပ္ဖြဲ႔စည္းေရးမူ
ကို နအဖ အစိုးရ,လက္ထက္ ကထဲက ၾကိဳတင္ၾကိဳးပမ္းခဲ့သည္။ အဖြဲ႔ငယ္ကေလးတခ်ိဳ႕မွလြဲ၍ ကခ်င္၊ ၀၊
ရွမ္း၊ မြန္၊ ကရင္၊ ကရင္နီစသည့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းၾကီးမ်ားက လက္မခံၾကပါ။

ကရင္ျပည္နယ္တြင္ ဒီေကဘီေအ ၏ အစိပ္အပိုင္းတခုက,လက္ခံသြားျပီး က်န္တခုက,လက္မခံပါ။
ေကအင္ယူမွ ခြဲထြက္ခဲ့ျပီး ျငိမ္းခ်မ္းေရးယူသြားခဲ့သည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထိန္ေမာင္ ဦးေဆာင္သည့္အဖြဲ႔ငယ္သည္ပင္
လွ်င္ လံုး၀,လက္မခံ။
ေခ်ာ့ေမာ့ ဖိအားေပးေသာ္လည္း မည္သို႕မွ်မရ,သျဖင့္ ဤအတိုင္းရပ္တည္ခြင့္ေပးထားရ,သည္။ ဤသည္
မွာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို လက္ေတြ႔က်င့္သံုး၍မရ,ေၾကာင္း ထင္ရွားသည့္ သာဓက,ပင္။
ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို ဆီမန္း,မန္းသလိုရြတ္ေနေသာ သူရ,ဦးေရႊမန္းaခါင္းေဆာင္သည့္ အတုအေယာင္လႊတ္
ေတာ္ၾကီးတခုလံုးသည္လည္း ၂၀၀၈ဖြဲ႔စည္းပံုနွင့္ဆန္႔က်င္လွ်က္ ထင္ထင္ရွားရွားရပ္တည္ေနသည့္ တိုင္း
ရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ျပႆနာကို မည္သည့္အခါကမွ် ေဆြးေႏြးခဲ့ျခင္းမရွိ။ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ထားၾကသည္။

နယ္ျခားေစာင့္တပ္မ်ားအျဖစ္ အတင္းအၾကပ္ဆက္ဖြဲ႔ခိုင္းလွ်င္ ခုခံၾကျပီး လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲမ်ား တျပည္
လံုး ျပန္လည္ျဖစ္ပြားလာဦးမည္မွာ ရာနုန္းျပည့္ေသခ်ာသည္။ တိုင္းရင္းသားတပ္မ်ားက ျပည္ေထာင္စု တပ္မေတာ္တရပ္ ဖြဲ႔စည္းေရးကို ေတာင္းဆိုေနၾကသည္။

ယင္းကို လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖၚမည္ဆိုလွ်င္၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒသည္ ၾကီးမားေသာ အကန္႔အသတ္ျဖစ္ေနသည္။ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ဤအတိုင္းဆက္လက္ထားရွိသမွ် ကာလ,ပတ္လံုး မည္သည့္အ
ခါတြင္မွ် ဥပေဒစိုးမိုးေရး မရ,နိုင္ေတာ့။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဖြဲ႔စည္းပံုျပဌာန္းခ်က္ကတျခား၊ လက္ေတြ႔စစ္တပ္အသီးသီး ရပ္တည္ေနသည္က တလြဲ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္။

ေကအိုင္အိုတခုတည္းကို ထိုးစစ္ဆင္ေနျခင္းသည္ ဥပေဒစိုးမိုးေရး နွင့္သာမက, တရားမွ်တမႈနွင့္ပါ ဆန္႔က်င္။

နယ္ျခားေစာင့္တပ္မဖြဲ႔သည့္အတြက္ အစိုးရက,အျပစ္ရွာတိုက္ခိုက္ရာတြင္ ခံရသူမွာ ေကအိုင္အို တဖြဲ႕တည္း ျဖစ္ေန သည္။ သို႔ရာတြင္ ေကအိုင္အိုကို အျမတ္ျပတ္ေခ်မႈန္းနိုင္ရန္ေ၀းစြ၊ လိုင္ဇာ ဌာနခ်ဳပ္အနီးလဂ်ားယန္ေဒသရွိ ေတာင္ကုန္းတကုန္းမွ်ကိုသိမ္းရန္ပင္ လက္နက္ၾကီးေပါင္းမ်ားစြာနွင့္ တိုက္ေလယာဥ္မ်ားပါသံုးခဲ့ရသည္။ တျပည္လံုးရွိတိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္း မ်ားအားလံုး နယ္ျခားေစာင့္တပ္မ်ား ဖြဲ႕ၾက၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုနွင့္ အညီ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္၏ ကြပ္ကဲမႈေအာက္ကို ၀င္ၾက၊ မ၀င္လွ်င္ အျပတ္ တိုက္ျပီးအကုန္လံုးကို ေျခမႈန္းပစ္မည္ဟူေသာမူကို မည္သည့္နွင္႕မွ် က်င့္သံုး၍မရသည္မွာ ရာနုန္းျပည့္ေသခ်ာသည္။ မည္သူျငင္းနိုင္အံံ႕နည္း။

၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္ လည္ပတ္၍မရ,ေတာ့။ ဤသည္မွာ အၾကီးမားဆံုးေသာ ဥပေဒစိုးမိုး
ေရး ျပႆနာၾကီးျဖစ္လာသည္။ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးရ,ရန္ လက္ရွိျမန္မာ့တပ္မေတာ္အား တိုင္းရင္းသား တပ္မ်ားပါ ပါ၀င္ဖြဲ႔စည္းမည့္ ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္တရပ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲဖြဲ႔စည္းရန္ ဟူေသာ အဆိုျပဳ
ခ်က္ကို အဓိက,ေလ့လာစဥ္းစားဘို႔ရွိလာသည္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနျဖင့္ သည္ထက္ေကာင္းမြန္သည့္ နည္းနာရွာေဖြနိုင္ပါက တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔
အစည္းမ်ားကိုေရာ တျပည္လံုးလူထုကိုပါ ခ်ျပသင့္သည္။ အားလံုးေလ့လာလိုၾကပါမည္။

၁၉၉၄ ခုနွစ္တြင္ နအဖ နွင့္ ေကအိုင္အို အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးလုပ္ရာ၌ ထဲထဲ၀င္၀င္ပါခဲ့သူ ေထာက္လွန္း
ေရးဗိုလ္မႈးေဟာင္း ေအာင္လင္းထြဋ္က
“စာခ်ဳပ္ထဲမွာမပါတဲ့ နယ္ျခားေစာင့္တပ္လုပ္ရ,မယ့္ကိစၥအေပၚမူတည္ျပီး ေကအိုင္ေအနယ္ျခားေစာင့္တပ္
မလုပ္ရ,ေကာင္းလားဆိုျပီး ေကအိုင္အိုကိုရန္မူလာတဲ့ အေနအထားရွိတယ္။
စာခ်ဳပ္ကိုလဲ ဗမာအစိုးရဘက္က,စ,ၿပီး ခ်ိဳးေဖါက္ခဲ့တာပါ။”
ဟု ၂၀၁၃ ခုနွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ ၃ ရက္ေန႔တြင္ ဘီဘီစီအင္တာဗ်ဴး၌ ေျပာသြားခဲ့သည္။

ဤလင့္ခ္တြင္ နားဆင္ပါ။
https://docs.google.com/open?id=0BzC8VZhwp11AVDBENG1PUWF1ajg

တိုင္းရင္းသားျပည္နယ္မ်ားအတြက္ တန္းတူေရးနွင့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္

၎က,ဆက္လက္၍
“နိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးဘို႔အစိုးရ,ရဲ႕ ထိုးစစ္ေတြရပ္ျပီး ၁၉၉၄ ခုနွစ္က သေဘာတူခဲ့တဲ့ မ်ဥ္းေၾကာင္းကို ျပန္
ဆုတ္သြားဘို႔လိုပါတယ္။
အစိုးရအေနနဲ႔ထိုးစစ္ရပ္ျပီးဗိုလ္ေနျမဲ၊ က်ားေနျမဲ မူလ,လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ျပန္သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့
ေကအိုင္ေအ အေနနဲ႔အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး မလုပ္စရာအေၾကာင္းမရွိဘူးလို႔ သိရပါတယ္။” 
ဟု ေျပာသြားခဲ့သည္။

ဤမွတ္ခ်က္နွင့္ပတ္သက္၍မူ စာေရးသူအေနျဖင့္ သိပ္ၿပီးမေသခ်ာလွပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၁၇နွစ္
အပစ္ရပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ကခ်င္ျပည္နယ္လူထုအတြက္ မည္သည့္နိုင္ငံေရးအခြင့္အေရးမွ် မရ,ခဲ့ေၾကာင္း
ေကအိုင္အို က,အၾကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာေထာက္ျပခဲ့ျပီ။ ယခုလည္း အနည္းဆံုးအားျဖင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္လူထု
အတြက္ပင္ မည္သည့္နုိင္ငံေရးအခြင့္အေရးမွ် အာမ,ခံခ်က္မရွိ၊ အစိုးရစစ္တပ္က အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး စာခ်ဳပ္ကို ခ်ိဳးေဖါက၊္ ၎တို႕ထင္သလို စိတ္တိုင္းက်ထိုးစစ္ဆင္ခဲ့သည့္ကာလ,အတြင္း သိန္းခ်ီသည့္ ကခ်င္
လူထုမ်ား ဒုကၡမ်ိဳးစံုaရာက္ခဲ့ၾက၊ အေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ဖိနွိပ္ရက္စက္မႈမ်ားခံခဲ့ရ၊ အိုးအိမ္မ်ားဆံုးရွံဳးဘ၀,
မ်ားပ်က္ခဲ့ၾကသည္တို႔ကိုလည္း မည္သို႔မွ်ျပန္လည္ကုစားေပးျခင္းမရွိ၊ အစိုးရတပ္က ၁၉၉၄မ်ဥ္းေၾကာင္းအ
တုိင္းေနာက္ျပန္ဆုတ္ေပးရံုနွင့္ ျပီးျပီလား။
ယင္းမွာ တရားမွ်တ,သည့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးဟု ေျပာနိုင္ပါမည္လား။

အပစ္အခတ္ရပ္လိုက္ျပန္ျပီးေနာက္တြင္ ကခ်င္ျပည္နယ္ေျမယာမ်ားအေပၚ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရက,၎တို႕ အလိုက် ျပန္လည္ စီမံခန္႔ခြဲေတာ့မည္။
ေက်ာက္စိမ္းမ်ားအပါအ၀င္ ကခ်င္ျပည္နယ္လူထုပိုင္ သဘာ၀,သယံဇာတ,မ်ားအား ျပန္ လည္ထုတ္လုပ္
ေရာင္းခ် အျမတ္ထုတ္ဦးေတာ့မည္။
ဤသည္တို႔ကို ေကအိုင္အိုဘက္က သည္အတိုင္း လက္ပိုုက္ထိုင္ၾကည့္ေနရ,မည္လား။ 
အေသအေက် ခုခံတိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ျပီးေနာက္ ေကအိုင္အိုရ,လိုက္သည့္ နိုင္ငံေရးအက်ိဳးအျမတ္သည္ လက္ေတြ႔
ဘာမွ်မရွိ။
အပစ္ရပ္လိုက္ရ,ျခင္းသက္သက္သာ ျဖစ္သည္ဆိုလွ်င္ လက္ခံနိုင္ပါ့မလား။
ျပန္လည္အပစ္အခတ္ရပ္ျပီးေနာက္တြင္ ေနာက္တၾကိမ္ထပ္မံရန္စ,ေစာ္ကားခံရကာ တိုက္ပြဲျပန္ျဖစ္ဦးမည့္ အႏၱရယ္ကို မည္သို႔ကာကြယ္မည္နည္း။
ယင္းတို႔မွာ ေကအိုင္အိုအတြက္ စဥ္းစားစရာမ်ားျဖစ္ပါမည္။ 

ဥပမာ ျပပါမည္။
လူၾကီးတဦးနွင့္ ကေလးတဦး ေျခနွစ္လွမ္းခန္႔အကြာ မ်က္နွာျခင္းဆိုင္ မတ္တတ္ရပ္ေနၾကသည္။ မည္သည့္ဘက္ကမွ် စ,တင္ ရန္စ,ေစာ္ကားျခင္း မရွိဘဲ ကိုယ့္ေနရာမွာ ကိုယ္ရပ္ေနၾကရန္ သေဘာတူထား
ၾကသည္။
လူၾကီးဘက္က စ,တင္ခ်ိဳးေဖါက္ျပီး ေရွ႕ေျခတလွမ္းတက္ကာ ကေလး၏ပါးကို ရိုက္လိုက္သည္။ တခ်က္တည္းမဟုတ္ ဘယ္ျပန္ညာျပန္ ဆက္ရိုက္ေနသည္။
ကေလးက,လည္း တတ္နိုင္သမွ် ၎၏လက္ကေလးမ်ားနွင့္ ဟုိကာသည္ကာ ခုခံကာကြယ္ေနရ,သည္။
ေဘးလူမ်ားက အျမင္မေတာ္သျဖင့္ ၀ိုင္း၀န္းေအာ္ဟစ္ ဟန္႔တားၾကသည္။
“ကေလးကိုမရိုက္ပါနဲ႔၊ ရပ္ပါေတာ့လူၾကီးရယ္ ကိုယ့္ေနရာမွာ ကိုယ္ျပန္ေနပါ” ဟု ၀ိုင္း၀န္းေမတၱာရပ္ခံၾက
သည္။
ေဘးလူမ်ားကပါ ကေလးဘက္ကပါျပီး မိမိကို အႏၱရယ္ျပဳနိုင္သည္ကို ရိပ္စားမိလာေသာေၾကာင့္ လူၾကီးက
ေနာက္ေျခတလွမ္း ျပန္ဆုတ္ေပးလိုက္သည္။
လူၾကီးက ကေလးအေပၚက်ဴးေက်ာ္ေစာ္ကားမႈအား မည္သို႔မွ် အေရးမယူ။
ကေလးနစ္နာသြားမႈအတြက္လည္း ထိုက္သင့္သည့္ ေလ်ာ္ေၾကးနွင့္ မည္သည့္ကုစားမႈမွ်မေပး။
ေနာင္ကိုလည္း ဆက္လက္က်ဴးေက်ာ္ေစာ္ကားျခင္း မျပဳေစရန္ မည္သည့္အာမ,ခံခ်က္မွ်မရွိ။
လူၾကီး စိတ္မထင္တိုင္း ေရွ႕ကို ေျခတလွမ္းျပန္တက္လာျပီး ရိုက္ဦးမည့္အႏၱရယ္ရွိေနသည္။

ဤဥပမာတြင္ လူၾကီးသည္ ဦးသိန္းစိန္ဦးေဆာင္သည့္အစိုးရနွင့္ ၎အား အမိန္႔ေပးေနသည့္ ကာလံုျဖစ္
သည္။ ကေလးသည္ ေကအိုင္အို ေခါင္းေဆာင္သည့္ ကခ်င္လူထုျဖစ္သည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္ ရ,သင့္ရ,ထိုက္သည့္ နုိင္ငံေရးအခြင့္အေရးမ်ားကို ရည္ညႊန္းလွ်က္ ေကအိုင္ေအ စစ္ဦးစီး
ခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ဂမ္ေရွာင္က
ေနာင္ကို စစ္ဆိုတာမရွိေတာ့ေအာင္ အျပီးအပိုင္တခါတည္းလုပ္လိုက္ၾကရ,ေအာင္၊ ပင္လံုစိတ္ဓါတ္နဲ႔ ဖက္
ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္လိုက္ၾကရ,ေအာင္ 
ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။

တိုင္းရင္းသားေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔႔အစည္းမ်ား ေတာင္းဆိုတုိက္ပြဲ၀င္ေနေသာ တန္းတူေရးနွင့္ ကိုုယ္ပိုင္ျပ
ဌာန္းခြင့္မွာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္မွသာ ရ,နိုင္ပါမည္။ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ေကအိုင္အိုသည္ ျပည္ေထာင္စုမ ခြဲထြက္ေရး၊ သီးျခားနိုင္ငံတည္ေထာင္ေရးအတြက္ တိုက္ေနျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း ေကအိုင္ေအ၏ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ဂမ္ေရွာင္ လြန္ခဲ့သည့္ ရက္ပိုင္းတ
ခ်ိဳ႕ကမွ ေျပာၾကားခဲ့သည့္ မိန္႔ခြန္းအား ဤလင့္ခ္တြင္ နားဆင္ပါ။
http://www.youtube.com/watch?v=J7_FDwoF3L0

၎၏မိန္႔ခြန္းအရ,ေကအိုင္အိုသည္ ကခ်င္ျပည္နယ္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္၊ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္မ်ားရရွိေရး၊ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုအျဖစ္တည္ေဆာက္ရာမွာ ပါ၀င္နိုင္ေရးတို႔အတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း
ရွင္းပါသည္။
၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္ တိုင္းရင္းသားမ်ားလုိလားသည့္ မည္သည့္နိုင္ငံေရး အခြင့္အေရးမွ် မ
ပါရွိပါ။

တိုင္းရင္းသားျပည္နယ္မ်ား
ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္၊ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရ,ရွိေရးကိုအဓိက,ထားျပီး
ကအိုင္အိုက ဘာေၾကာင့္ေျပာေနသလဲ

မည္သည့္နိုင္ငံေရးအခြင့္အေရးမွ် အာမ,ခံခ်က္မရွိေသးဘဲ ယခုတၾကိမ္ထပ္မံ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးလုပ္
ပါက ဦးသိန္းစိန္အစိုးရက နိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ ဟိုေျပာ သည္ေျပာနွင့္ အခ်ိန္ဆြဲထား
ၿပီး ေနာက္ထပ္ ၁၇ နွစ္ထပ္မံ ေစာင့္ဆိုင္းရ,ဦးမည့္အေနအထားကို ေကအိုင္အိုေခါင္းေဆာင္မ်ား စိုးရိမ္ေနၾကပံုရ,သည္။
သို႔ျဖစ္၍ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကို လက္မွတ္ထပ္မံထိုးရန္ သိတ္ျပီးစိတ္မ၀င္စားၾက။
ဦးသိန္းစိန္အစိုးရက ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးဟူသည့္ နိုင္ငံေရးျပႆနာကို အရင္ရွင္းျပ
ေစခ်င္ပုံရ,သည္။ စစ္မွန္သည့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို အျမန္ဆံုးတည္ေဆာက္လိုက္ေစခ်င္ပံုရ,သည္။ အပစ္မရပ္ေသးေသာ္လည္း ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္သည့္ နိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအား ဦး
သိန္းစိန္အစိုးရက စစ္စစ္ မွန္မွန္ ေဆာင္ရြက္ေနပါက ေကအိုင္ေအ ဘက္က,မူ အစိုးရကို ထိုးစစ္ဆင္မည္
မဟုတ္သည္မွာ ေသခ်ာသည္။
အစိုးရက ေကအိုင္အိုကို ထိုးစစ္မ်ားျပန္လည္ဆင္ႏႊဲလာရ,သည့္ ေနာက္ထပ္အေၾကာင္းရင္းတခုမွာ စီးပြား
ေရးအက်ိဳး အျမတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ဤသည္ကို ၂၀၁၂ ခုနွစ္ ဒီဇဘၤာလ (၂၇) ရက္ေန႕ကစာေ၇းသူတင္ဆက္ခဲ့သည့္ ေဆာင္းပါးတြင္ ေအာက္
ပါအတိုင္း ေဖၚျပခဲ့သည္။

“ေကအိုင္အိုကို ထိုးစစ္မ်ားျပန္လည္ဆင္ႏႊဲေနျခင္းမွာ သမၼတနွင့္ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား အၾကားတြင္သေဘာ
ထား ကြဲလြဲ၍မဟုတ္ပါ။ သေဘာထားကြဲခ်င္ေယာင္ျပဳ၍ ထိုးစစ္ဆင္ေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္
နည္း။ စီးပြားေရး အက်ိဳးအျမတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ဖားကန္႔ေက်ာက္စိမ္းေဒသ,ကို ျပန္လည္လႊမ္းမိုးအျမတ္ထုတ္လိုျခင္း နွင့္ ေကအုိင္အို က လိုင္ဇာမွ တဆင့္
ထိမ္းခ်ဳပ္ထားသည့္ တရုတ္နွင့္ကုုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းကို စိုးမိုးလိုျခင္းတို႔ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။” စစ္အစိုးရဘက္မွာ တာ၀န္ယူခဲ့သူ ဗိုလ္မႈးေဟာင္းေအာင္လင္းထြဋ္ ကလည္း အလားတူသံုးသပ္လာသည္။ “ထိုးစစ္ဆင္မႈဟာ ဗမာအစိုးရ,အတြက္ ဘယ္လိုအက်ိဳးရမလဲ ” ဟုဘီဘီစီကမးေသာအခါ ၎က
ဗမာ အစိုးရ,အတြက္ အက်ိဳးအျမတ္အမ်ားဆံုးရွိတဲ့ ေနရာေတြပါ။ ေက်ာက္စိမ္း၊ သစ္ေတာ နဲ႔ အျခားသ
ယံဇာတ,ေတြရွိတယ္။ ေရအားလွ်ပ္စစ္ထုတ္နိုင္တဲ့ေနရာေတြ အမ်ားအျပားရွိတယ္။ တရုတ္နဲ႔စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို
ခဲ့တဲ့ အေပၚ အစိုးရ,အေနနဲ႕အက်ိဳးအျမတ္အမ်ားအျပားရ,ရွိခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေကအိုင္ေအဟာ အစိုးရအ
တြက္ ခလုတ္ကန္သင္းျဖစ္တယ္ လို႔ျမင္ပါလိမ့္မယ္။

ေကအိုင္အိုက,ပင္လံုစာခ်ဳပ္ကိ ရည္ညႊန္းလွ်က္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ကိုအသိအမွတ္ျပဳရန္ နွင့္ ဖက္ဒရယ္
ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ရန္ေတာင္းဆိုေနျခင္းမွာ လက္ေတြ႔အရ,မည္သည္ကို ဆိုလိုပါသနည္း။ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ တည္ရွိ ေနသည့္ ေျမယာအေပၚမွ နည္းမ်ိဳးစံုနွင့္ရ,ရွိသည့္ အကိ်ဳးအျမတ္မွန္သမွ် ပထ
မဆံုးအေနျဖင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္လူထုတြင္ ခံစားခြင့္ရွိရန္၊ ဒုတိယ အေနနွင့္ ျပည္ေထာင္စုအတြင္းရွိ အျခား
ျပည္နယ္မ်ား မွ်ေ၀ခံစားခြင့္ရ,ေရးအတြက္ ခြဲေ၀ေပးရန္ဟူ၍ စာေရးသူနားလည္သည္။

လက္ေတြ႔တြင္မူ ျပည္နယ္မ်ားမွာ ဖြတ္ေက်ုာျပာစုျဖစ္လာျပီး စစ္အာဏာရွင္ ေဟာင္း သစ္မ်ား အေျခစိုက္
ေနသည့္ ေနျပည္ေတာ္ၾကီးသာ တေန႔ထက္တေန႔ ၾကီးမားခန္႔ထည္လာသည္။
ေရႊေရာင္ တေျပာင္ေျပာင္ ျဖစ္လာသည္။

ျပည္နယ္အသီးသီး၏ အက်ိဳးစီးပြားနွင့္ဆန္႔က်င္လွ်က္ ေျမယာအေပၚ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရက, ထင္သလို စီမံ
ခန္႔ခြဲ၊ ကုမၸဏီၾကီးငယ္မ်ားအား လုပ္ငန္းလိုင္စင္မ်ားခ်ေပး၊ ၄င္းကုမၸဏီမ်ားတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္း သစ္မ်ား က အစုရွယ္မ်ားထည့္၀င္ အက်ိဳးစီးပြားခံစား၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္း သစ္မ်ား တည္ေထာင္ထားသည့္ ဦးပိုင္
ကုမၸဏီက လည္း ေျမယာမ်ားအေပၚ၀င္ေရာက္ ဂုတ္ေသြးစုပ္ၾကျခင္းျဖင့္ ျပည္နယ္မ်ား၏ အခြင့္အေရးမ်ား ၾကီးမားစြာ ဆံုးရွံုးလွ်က္ရွိသည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္အပါအ၀င္ ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႔၀င္ျပည္နယ္မ်ား ၆၅ နွစ္ေက်ာ္ ဆံုးရွံဳးခဲ့ရသည့္ ကိုယ္ပိုင္ျပ
ဌာန္းခြင့္ အခြင့္အေရးျပႆနာကို ေကအိုင္အိုက တခါတည္း နွင့္ အျပီးရွင္းလိုက္ခ်င္ပံုရသည္။ အလြယ္တကူနွင့္ အပစ္အခတ္ရပ္ စဲေရး ျပန္လည္လုပ္လိုပံုမရပါ။

ေကအိုင္အို၊ ေကအိုင္ေအသည္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္အေပၚအေျခခံသည့္ နုိင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္မ်ားအတြက္တိုက္
ပြဲ၀င္ေနသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ၎၏ခုခံစစ္သည္ ကခ်င္ျပည္နယ္တခုတည္းအတြက္ မဟုတ္၊ ျပည္ေထာင္စု အ
ဖြဲ႔၀င္ျပည္နယ္မ်ား အားလံုးအတြက္ စစ္မွန္သည့္ ျပည္ေထာင္စုျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရး၊ အတိအက်
အားျဖင့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ျဖစ္သည္ဟု စာေရးသူနားလည္သည္။ မည္မွ်အထိ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ခုခံစစ္ဆင္ႏႊဲေနရ,သည္ကိုု နိုင္ငံတကာကပင္ စ,တင္အသိအမွတ္ျပဳလာျပီ
ျဖစ္သည္။
ေအာက္ပါလင့္ခ္မ်ားတြင္ ရွဳပါ။

http://www.facebook.com/photo.php?v=371819472914212
http://www.facebook.com/video/video.php?v=254121358017358

ပင္လံုစာခ်ဳပ္နွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္

ပင္လံုစာခ်ဳပ္ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုယ္တိုင္ လက္မွတ္ေရးထိုးခ်ဳပ္ဆိုခဲ့သည္။
ပင္လံုစာခ်ဳပ္သည္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုထက္ အဆ,တေသာင္းမက,ပိုမို၍ တရား၀င္ေၾကာင္း ေဒၚေအာင္ဆန္း
စုၾကည္ မျငင္းနိုင္ဟု ခံယူသည္။
လာမည့္ေဖေဖၚ၀ါရီလ, (၁၂) ရက္ေန႔ဆိုလွ်င္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္၏သက္တမ္း (၆၆) နွစ္ ျပည့္ပါျပီ။ ပင္လံုစာခ်ဳပ္အရ, ျပည္ေထာင္စု အဖြဲ႔၀င္မ်ားအား ဒီမိုကေရစီအခြင့္အေရး နွင့္ ကုိယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ အခြင့္
အေရးမ်ား အပ္နွင္းထားသည္။
သို႔ရာတြင္ ကခ်င္ျပည္နယ္အပါအ၀င္ တိုင္းရင္းသားျပည္နယ္မ်ားသည္ ကိုယ့္ျပည္နယ္ အစိုးရ,ကို ကိုယ့္လူ
ထုက, ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ခြင့္ မရ။ ကိုယ့္ျပည္နယ္ကို ကိုယ့္ဖာသာအုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္မရ။ ကိုယ့္ေျမကို ကိုယ့္ဖာ
သာ စီမံခန္႔ခြဲခြင့္မရ။ ၁၉၄၇ ခုနွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ကထဲက, တက္လာေသာ ျပႆနာသည္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုတြင္ အဆိုးဆံုးျဖစ္လာသည္။

ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႔၀င္ တိုင္းရင္းသားျပည္နယ္မ်ားအတြက္ နိုင္ငံေရးအခြင့္အေရးကို ပင္လံုစာခ်ဳပ္တြင္ ဖခင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုယ္တိုင္ လက္မွတ္ေရးထိုးခ်ဳပ္ဆိုသည္ကို အသိအမွတ္ျပဳခဲ့သည္။ သမီးျဖစ္သူ ေဒၚ
ေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ နိုင္ငံေရးအရ,လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္နုိင္သည့္ အေနအထားတြင္ရွိေနပါလွ်က္ အ
ဘယ္ေၾကာင့္ မ်က္ကြယ္ျပဳေနပါသနည္း။

၂၀၀၈ ဖြစည္းပံုကို ဘယ္ေတာ့ ျပင္မွာလဲ။ ဘာေတြ ျပင္မွာလဲ။

ဖြဲစည္းပံုျပင္ဆင္ပါမည္ ဟူေသာ ကတိကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က လူထုအား ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ
မတိုင္ခင္ မဲဆြယ္စည္းရံုးစဥ္မွာ ေပးအပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႕ျဖစ္၍ စာေရးသူနားလည္သည္မွာ ေဒၚေအာင္
ဆန္းစုၾကည္သည္ ယင္းကတိကို လႊတ္ေတာ္အတြင္းေရာက္ျပီးျပီးခ်င္းမွာပင္ ခ်က္ျခင္း အေကာင္အထည္
ေဖၚလိမ့္မည္၊ သူမ,ရ,ရွိထားေသာ ျပည္တြင္းလူထုေထာက္ခံမႈ၊ နိုင္ငံတကာ၏ အသိအမွတ္ျပဳမႈမ်ားကို အ
သံုးျပဳကာ ဖြဲ႔စည္းပံု ျပင္ရန္ အဆိုျပဳခ်က္မ်ား ေဟာတခု ေဟာတခု ထြက္လာလိမ့္မည္၊ လႊတ္ေတာ္ၾကီးတ
ခုလံုး သိမ့္သိမ့္တုန္သြားေစရန္ လႈပ္ခါလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့သည္။
ကံမေကာင္းစြာပင္ ယင္းသို႕ျဖစ္မလာခဲ့ပါ။ ေျပာင္းျပန္ပင္။ သူမသည္ လႊတ္ေတာ္မွာ က်မ ေလ့လာစရာ
ေတြအမ်ားၾကီးရွိေသးတယ္ ဟုေရရြတ္ကာ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းမ်ားအား ၾကိဳးၾကိဳးကုတ္ကုတ္တက္
ေနခဲ့သည္။
အနွစ္သာရ,ဘာတခုမွ်မရွိဘဲ အခြံမွ်သာရွိေနသည့္လႊတ္ေတာ္ၾကီးတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဘာကိုေလ့
လာမည္ မသိပါ။

ဖြဲ႔စည္းပံု ျပင္ဆင္ေရးကို ဘယ္ေတာ့စ,လုပ္မည္ကို မည္သူမွ်မသိရ။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ ျပီးမွသာျပင္ဘို႔
ၾကိဳးစားေတာ့မလိုလို သတင္းမ်ားထြက္လာသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္စဥ္က လူထု
ကို ရွင္းရွင္းေျပာထားခဲ့သင့္သည္။ စာေရးသူ အေနျဖင့္မူ ဤသို႔မျဖစ္သင့္ဟု ယူဆ,သည္။ ယခုေလာေလာ
ဆယ္ ျပင္ဘို႔ႀကိဳးစားရင္ အယ္န္အယ္လ္ဒီအမတ္ေနရာ ေလးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္နဲ႔ဘယ္လိုလုပ္ ျဖစ္နိုင္မ
လဲ ဟု ေစာဒက,တက္သူမ်ား ရွိေကာင္းရွိပါမည္။

လက္ေတြ႔မျဖစ္နိုင္ဘူးထင္ရင္ ဘာေၾကာင့္ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ခဲ့သလဲဟု ျပန္ေမးရပါမည္။
လူထုကို ကတိေပးထားသည္မွာ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲျပီးမွသာ ျပင္ဘို႔ၾကိဳးစားရန္မဟုတ္၊ ၾကားျဖတ္ေရြး
ေကာက္ပြဲ သက္တမ္းအတြင္းမွာပင္ ျပင္ရန္ဟု စာေရးသူနားလည္သည္။

လႊတ္ေတာ္အတြင္း၌ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ရန္ ၾကိဳးစားစရာရွိတာ အျမန္ဆံုး ၾကိဳးစားသင့္ပါသည္။ လူထုၾကီးကလည္း လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ,မွာ လႈပ္ရွားေတာင္းဆိုမႈမ်ားရွိလာမွာ မုခ်ျဖစ္သည္။ နိုင္ငံတကာဖိအား
မ်ားလည္း က်ေရာက္လာနိုင္သည္။

မၾကာေသးခင္က,ပင္ စာေရးသူက ျပည္တြင္းတြင္ လက္ရွိအမႈလိုက္ပါေဆာင္ရြက္ေနေသာ လူငယ္ေရွ႕ေန
တခ်ိဳ႕အား ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနွင့္ စပ္လွ်ဥ္း၍ သင္တန္းပို႔ခ်ခဲ့သည္။ သင္တန္းသား ေရွ႕ေနတဦးက ေမးသည္။
“ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုခရီးစဥ္အတြင္းမွာ ၂၀၀၈ဖြဲ႔စည္းပံုကိုျပင္ဘို႔လိုတယ္
လို႔ေျပာမသြားဘူး။
အိႏၵိယေရာက္ေတာ့မွေျပာတယ္။
အဲဒါ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆရာ”  ဟူ၍ျဖစ္သည္။ စာေရးသူလည္း ရုတ္တရက္ ဘာေျဖရ,မည္မွန္းမသိခဲ့။

သို႔ုျဖစ္၍ ရိုးရိုးပင္
ဆရာလဲ ဘယ္သိပါ႕မလဲကြာ။ မင္းတို႔ေရာ ဘယ္လိုထင္သလဲ။
ဟူ၍ ျပန္ေမးျဖစ္ခဲ့သည္။
ဤတြင္ အျခားေရွ႕ေနတဦးက
“ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတလုပ္မယ္ဆိုရင္ သူ႔အေနနဲ႔ကန္႔ကြက္စရာမရွိဘူးလို႔ ဦးသိန္းစိန္က အေမ
ရိကန္ျပည္ေထာင္စုခရီးစဥ္အတြင္း ေျပာသြားခဲ့တယ္။
အဲသလိုေျပာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာမွ ေဒၚစု က အိႏၵိယမွာ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ျပင္ဘို႔ေျပာတာ။
သူမ သမၼတျဖစ္ဘို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့အပိုင္းေလာက္ကိုဘဲ ျပင္ေပးဘို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးတည္ေန
မလားလို႔ က်မေတာ့ စိုးရိမ္မိတယ္။”
ဟု ျပန္ေျဖသြားခဲ့သည္။ အျခား ေရွ႕ေနမ်ား ကလည္း ယင္းေျဖၾကားခ်က္ကို လက္ခံၾကသည္။

ယင္းသို႔ေသာသံုးသပ္ခ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ထြက္ေပၚလာပါသနည္း။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိုယ္တိုင္သည္လည္းေကာင္း၊ သူမ,ဦးေဆာင္သည့္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔
ခ်ဳပ္သည္လည္းေကာင္း၊ ဖြဲ႔စည္းပံု၏ မည္သည့္အပိုင္းမ်ားကို ျပင္ဆင္သြားမည္ဟု ယေန႔အခ်ိန္အထိ တိ
တိက်က် လူထုအားရွင္းျပျခင္း မရွိေသးပါ။

ယင္းနွင့္စပ္လွ်ဥ္း၍ လုပ္ငန္းစဥ္တရပ္တိတိက်က်ခ်ျပီး လူထုထံမွသေဘာထား ေတာင္းခံျခင္းလည္း မရွိ
ေသးပါ။ စာေရးသူအပါအ၀င္ လူထုၾကီးတရပ္လံုးမွာ ထီထိုးထားျပီး ေပါက္မဲေစာင့္ေနရ,သူမ်ားကဲ့သို႔ျဖစ္
ေနသည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ျပင္ရန္မၾကိဳးစားေတာ့ဘဲ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲအထိ အထိ သည္အတိုင္း ေမွ်ာလိုက္သြားေတာ့မည္လားဟူသည္ကို စိုးရိမ္ရ,သည့္အေနအထား ရွိလာသည္။ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း[i] မရွိ သည့္ ျပႆနာကို စစ္အာဏာရွင္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ယႏၱယားအတြင္းမွာသာမက, ဒီမို
ကေရစီေရးလႈပ္ရွားမႈၾကီးအတြင္းမွာပါ ရင္ဆိုင္ေနၾကရသည္။
ေရွ႕ကို မည္သို႔ဆက္လက္ စခန္းသြားၾကေတာ့အံ့နည္း။

အပိုင္း (၄) ကို ဆက္လက္ဖတ္ရႈပါရန္


ေအာင္ထူး (ေရွ႕ေန)
ဇန္န၀ါရီလ (၃) ရက္ ၂၀၁၃ ခုနွစ္