Tuesday, September 22, 2015

သတိနဲ႔စား သတိနဲ႔ေန ဟူသည့္စကားအေပၚ အေတြးစ,မ်ား

September 20, 2015 ေန႔ ဆရာေတာ္ဘုရားအား ႀကိဳဆိုကန္ေတာ့သည့္ မုခ္ဦး

သတိနဲ႔စား သတိနဲ႔ေန ဟူသည့္စကားအေပၚ အေတြးစ,မ်ား

September 21, 2015
Monday

By မင္းစိုးစံ

ဒီေန႔ September 21, 2015 Monday မွာ ကိုထာထူးနဲ႔ မခ်စ္ေခ်ာတို႔မိသားစု ဘုရားအမႉးရွိတဲ့ ဆရာေတာ္
နဲ႔အတူ သံဃာေတာ္ေတြကို သဒၵါဆြမ္းကပ္လွဴတဲ့အတြက္ က်ဳပ္လည္း ကားႀကံဳနဲ႔သူတို႔အိမ္ကိုေရာက္သြားပါ
တယ္။

က်ဳပ္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္က ေတာ္ေတာ္ကေလးေစာေနေသးတာမို႔ လူေတြမ်ားမ်ားစားစား မေရာက္ၾကေသးပါ
ဘူး။ က်ဳပ္ထက္ေစာၿပီးေရာက္ေနသူအမ်ားစုကေတာ့ ဒုံးအဖြဲ႔လည္းဟုတ္၊ ဓမၼစႀကၤာအဖြဲ႔၀င္လည္းျဖစ္ၾကတဲ့
က်ဳပ္နဲ႔ သက္တူရြယ္တူအမ်ိဳးသမီးေတြပါ။
အမ်ိဳးသမီးေတြဆိုေတာ့ သူတို႔ဘာသာဘာ၀ အိမ္ကသားသမီးေတြအေၾကာင္း၊ သူတို႔တေတြရဲ့ လင္ေတာ္
ေမာင္ေတြအေၾကာင္း၊ ေပါက္ေပါက္ေဖါက္သလို ေျပာေနၾကရင္းကေန မေန႔က ေတာင္ကေလးဆရာေတာ္
ဦးပညာသာမိ ေဟာသြားတဲ့ တရားအေၾကာင္းဘက္ ေရာက္သြားတယ္။
ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ့ အရႊမ္းအေသာေလးေတြကို ျပန္ေျပာင္းၾကေျပာရင္း၊ မ်က္ရည္ထြက္ေအာင္ရီ(ရယ္)ၾက
ေလရဲ့။
က်ဳပ္လည္း အမ်ိဳးသမီးေတြၾကားထဲ ၀င္ေရာခ်င္ေပမယ့္ စကားစရွာမရေသးတာနဲ႔ ေစာင့္ရင္းၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး
နားေထာင္ေနလိုက္တယ္။

သူတို႔ေျပာေနၾကတာေတြက ဆရာေတာ္ဘုရားဟာ သူ႔အသံၾသၾသႀကီးနဲ႔ ဆရာေက်ာ္လိုက္သိတ္(စ၀္လိက္
သိင့္) ရဲ့သီခ်င္းတပုဒ္ျဖစ္တဲ့ ယွင္မူးဏင္အေမံေဖါဟ္ဃွီ႔ ေဍဏီ.ေဍအိင္အင္းဟွးလင္ စွ္စွ္အွ္ဖဲလယ့္ ဆိုတဲ့
အပိုဒ္ကိုရြတ္ျပၿပီးတဲ့ေနာက္ အမ်ိဳးသမီးေလးတစ္ေယာက္ကို ထရပ္ခိုင္းၿပီး
ငါတို႔ကရင္အမ်ိဳးသမီးေလးေတြဆိုတာ ဒီမိန္းကေလးလို သြယ္သြယ္လ်လ်ကိုယ္လုံးမ်ိဳးျဖစ္ဘို႔လိုတယ္။
အခုေတာ့မ်က္ႏွာေတြကေဖါင္းကားၿပီး ပါးဆုံ႔ေတြအိတြဲေနၾကတာမ်ိဳး၊ ဗိုက္ႀကီးေတြ ဆူထြက္ေနၾကတာ၊ ခႏၶာ
ကိုယ္တခုလုံး အဆီေတြနဲ႔ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့အခါက်ေတာ့ ျမင္ရတာ တယ္ၿပီးသက္သက္သာသာမရွိလွဘူး။
အဲဒီေတာ့ သတိကေလးထားၿပီး သတိနဲ႔စားၾကပါ။ သတိနဲ႔ ေနၾကပါ။
အခုလို ၀ဖိုင့္ဖိုင့္ႀကီးေတြဆိုေတာ့ ၾဆ့ာစ၀္ လိက္သိင့္သီခ်င္းလို ေျပျပစ္တဲ့မ်က္ႏွာမ်ိဳးေလးေတြမဟုတ္ေတာ့ပဲ ဆူပုတ္ေနတဲ့မ်က္ႏွာမ်ိဳးေတြျဖစ္ကုန္ေရာ မဟုတ္လား။
အစားအစာကို မဆင္မျခင္စားတဲ့အခါက်ေတာ့ စိတ္ဓါတ္ေတြကလည္း ေျပာင္းလြဲကုန္တယ္။
ေနာက္တေခါက္ အလည္လာျဖစ္ရင္ ေျပျပစ္သြယ္လ်တဲ့ကိုယ္ခႏၶာမ်ိဳးနဲ႔ ေျပျပစ္ၿပံဳးခ်ိဳေနတဲ့မ်က္ႏွာမ်ိဳးျမင္ခ်င္
ေတြ႔ခ်င္တဲ့အတြက္ အားလုံး သတိနဲ႔ စားၾကပါ၊ သတိနဲ႔ ေနၾကပါ။

က်ဳပ္နဲ႔ သက္တူရြယ္တူအမ်ိဳးသမီးႀကီးေတြဆိုေတာ့ က်ဳပ္လိုဆူၿဖိဳး၀အိေနၾကတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ေပမယ့္ ေလ်ာ့
ဘို႔ေတာ့မရွိဘူး၊ အဲဒါကိုသူတို႔က
ငါတို႔ငယ္ငယ္တုန္းက ကိုယ္လုံးကိုယ္ေပါက္မ်ိဳး ဆရာေတာ္မျမင္လိုက္ရလို႔ပါကြယ္။
ဆရာေတာ္ ထ,ရပ္ခိုင္းတဲ့မိန္းကေလးက ဘယ္ေလာက္စားစား ၀လာမွာမွမဟုတ္တာ/
စသည္ျဖင့္ တေယာက္တမ်ိဳးတြတ္ထိုးေနၾကတုန္း ဆရာေတာ္ၾကြလာၿပီေဟ့ ေျခသုတ္ပု၀ါေတြထုတ္ထားၾက ဆိုတဲ့ အသံထြက္လာေတာ့မွအသံေတြတိတ္ကုန္တယ္။

September 21, 2015
ဆရာေတာ္ႏွင့္ ထာထူး+ခ်စ္ေခ်ာမိသားစုတို႔ အမွတ္္တရဓါတ္ပုံ

သူတို႔လည္း သူတို႔အေတြးနဲ႔သူတို႔ ေျပာၾကဆိုၾက ရယ္ၾကေမာၾက၊ က်ဳပ္လည္း က်ဳပ္အေတြးနဲ႔က်ဳပ္ ရင္ေမာ
ရသလို ရင္ေလးမိတာအမွန္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ကဗ်ာဆရာႀကီး တင္မိုးရဲ့ ကဗ်ာတပုဒ္ျဖစ္တဲ့ ေဆးလိပ္လည္းတို ေနလည္းညိဳၿပီ ငါ့ကိုအိမ္ျပန္ပို႔ေပးၾကပါ လိုေပါ့။
ဆရာႀကီးက သူ႔အေတြးရိုးရိုးေလးနဲ႔ လွ်ပ္တျပက္ ေရးခ်လိုက္ေပမယ့္ ဗမာစစ္အစိုးရက ေသးပိန္တဲ့အေတြး
နဲ႔ အထ,အန,ေကာက္ၿပီး ဆရာႀကီးကို အေရးယူလိုက္သလိုေပါ့ေလ။

က်ဳပ္လည္း ဆရာေတာ္ရဲ့တရားကိုနာအၿပီးမွာ ဆို႐ိုးစကားတခုကို ျပန္ၿပီးသတိရမိတယ္၊ က်ဳပ္တို႔ငယ္ငယ္
တုန္းကေပါ့။
တ႐ုတ္လို ရွာ၊ ကုလားလို စု၊ ကရင္လို မစားနဲ႔၊ ဗမာလို မၾကြားနဲ႔ ဆိုတဲ့ ဆို႐ိုးစကားပါ။
တ႐ုတ္ေတြ ဘာကို ဘယ္လိုေနရာ ဘယ္လိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ဘယ္လိုရွာသလဲ။
ကုလားေတြ ဘာကို ဘယ္လိုေနရာ ဘယ္လိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ဘယ္လိုစုသလဲ။
ဗမာေတြ ဘာကို ဘယ္လိုေနရာ ဘယ္လိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ဘယ္လိုၾကြားသလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ဆိုင္ရာလူမ်ိဳးေတြ
သာလွ်င္ အသိဆုံးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီလိုပဲ ကရင္ေတြ ဘာကိုဘယ္လိုစားသလဲဆိုတာကို ကရင္ျဖစ္တဲ့ ကရင္လူမ်ိဳးေတြအသိဆုံးဆိုတာ က
ရင္ေတြလက္ခံႏိုင္ၾကလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
September 21, 2015
ထားထူး+ခ်စ္ေခ်ာမိသားစုႏွင့္ ဓမၼမိတ္ေဆြအခ့်ိဳ တရားေတာ္ နာၾကားေနၾကစဉ္

အာဏာရွိတဲ့လူ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့လူေတြထဲက အခ့်ိဳေသာပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ သူတို႔နဲ႔ဆိုင္တဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြမွာ
ရာထူးဌာႏၱရေတြမွာ ရသေလာက္ ႀကီးစဉ္ငယ္လိုက္ အကုန္သိမ္းႀကံဳးၿပီးစားၾကတဲ့အခါက်ေတာ့ ကိုယ့္ျပည္
သူလူထုရဲ့ အနာဂါတ္ဘ၀ကိုမဆိုထားနဲ႔ ပစၥကၡႀကဳံေတြ႔ခံစားေနရတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡေတြကိုေတာင္ လွည့္မ
ၾကည့္ႏိုင္ေတာ့တဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးေရာက္ေနၾကရတာေတြကို ကရင္ေတြသိၾကမွာပါ။

အဲဒီေတာ့ မ်က္ႏွာထားေတြကလည္း ေလာဘ, ေဒါသ, ေမာဟ, ေတြေၾကာင့္ ၾကည့္ေပ်ာ္႐ႈေပ်ာ္မရွိေတာ့
ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနကုန္ေတာ့တာလို႔ ေျပာရမလားပဲ။
တနည္းေျပာရလ်င္ လူထုရဲ့ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတြ သူတုိ႔အေပၚမွာ ေလ်ာ့နည္းလာလို႔ ခ်စ္ခင္ေလးစားစရာမ်က္
ႏွာထားမ်ိဳး ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္ကုန္ရတာလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔လည္း ဆရာေတာ္က သတိနဲ႔စား ဆိုတာကို ေျပာသြားတယ္လို႔ ေတြးမိတာျဖစ္ပါတယ္။ မိတ္ေဆြတို႔အေနနဲ႔ ဘယ္လိုအဓိပၸါယ္ဖြင့္မလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ က်ဳပ္လည္းမခန္႔မွန္းတတ္ပါဘူး က်ဳပ္အေတြးနယ္ကြၽံေနတုန္း ဆရာေတာ္ကို ၾသကာသကန္ေတာ့ခ်ိဳးနဲ႔ ကန္ေတာ့ၾကတဲ့အသံ ထြက္လာတာ
မို႔ အေတြးျပတ္သြားပါေတာ့တယ္။

ဒီစာကို ဘတ္မိတဲ့ မိတ္ေဆြအေနနဲ႔ မိမိကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစ မိမိနဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြျဖစ္ေစ
ကရင္အမ်ိဳးသားေတြရဲ့ကိုယ္စား လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာရွိေနတယ္ဆိုလ်င္ျဖင့္ ဆရာေတာ္ေဟာေျပာသြားတဲ့
တိနဲ႔စား ဆိုတဲ့ ၾသ၀ါဒစကားကို ကရင္လူမ်ိဳးအေပၚသစၥာေစာင့္သိတဲ့အေနနဲ႔ လိုက္နာက်င့္ႀကံၾကပါလို႔ ေဆာ္
ၾသလိုေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ား။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)