Sunday, July 22, 2012

အေသေခ်ာင္တယ္ဆိုတာ ဘာလဲ

အေသေခ်ာင္တယ္ဆိုတာ ဘာလဲ 

By မင္းစိုးစံ

ေဟ့ လူ၊ ခင္ဗ်ားပို႔စ္ေတြမတင္တာၾကာလွၿပီ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ေနမေကာင္းလို႔လား။
သူမ်ားေရးထာတာေတြ တင္ေပးထားတယ္ေလ။ 

ခင္ဗ်ားကိုယ္တိုင္ေရးတာပဲတင္မယ္ဆို ခင္ဗ်ားမွာကုန္ၾကမ္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတယ္ဆို ခင္ဗ်ားပဲေျပာခဲ့တာေလ၊ စကားဆိုတာ ၾကည့္ေျပာရတယ္။
လုပ္ႏိုင္တာထက္ ေလွ်ာ့ေျပာရတယ္ လုပ္ႏိုင္သေလာက္မေျပာရဘူး။
လုပ္ႏိုင္သေလာက္ေျပာၿပီး မလုပ္ျဖစ္ဘူးဆိုလ်င္ ခင္ဗ်ားဟာ ေျပာၿပီးမလုပ္တဲ့ ေလေပါႀကီး ျဖစ္သြားမွာေပါ့။ ကရင္သင္ပုန္းႀကီးကို အသံနဲ႔တင္မယ္၊ ရုပ္သံျဖစ္ေအာင္ဖန္တည္းမယ္ဆို ဘယ္မွာတုန္း အသံလည္းမၾကား စာ
သားလည္းမေတြ႔နဲ႔။ 
ခုေခတ္ ကရင္ေလးေတြက စာဖတ္အားနည္းၾကတယ္ေလ၊ ဗမာစာနဲ႔ေရးထားတာေတာင္ ဖတ္တဲ့သူမရွိတာဗ်ာ၊ ကရင္လိုေရးေတာ့ ပိုဆိုးမွာေပါ့၊ ဒါေၾကာင့္အခ်ိန္ကုန္ၿပီး လူအမ်ားစုစိတ္မ၀င္စားတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးမလုပ္ဘူးဗ်ာ။

ခင္ဗ်ားရဲ့ ဆင္ေျခက ခုိင္လုံမႈမရွိပါဘူး၊ ထားလိုက္ပါေတာ့ ကရင္လူငယ္ေတြက စာဖတ္အားနည္းတယ္ဆိုေပမယ့္ ခင္ဗ်ားမေရးခင္တုန္းက ဒီအခ်က္ကုိ ဘာျပဳလို႔မစဥ္းစားခဲ့တာတုန္း၊ 
ဘာလဲ ခင္ဗ်ားအခုလို ပို႔စ္ေတြတင္ေနတာက ပိုက္ဆံရလို႔တင္ေနတာလား။ 
ခင္ဗ်ားသိပါတယ္ဗ်ာ ၀ါသနာရွိလို႔ေရးတာပါ ၿပီးေတာ့ မွတ္တမ္းေလးဘာေလးအျဖစ္နဲ႔ေရးေနတာပါ။

ဒီလိုေျပာတယ္ဆိုကတည္းကိုက ခင္ဗ်ားေစာေစာက ေျပာခဲ့တဲ့ ကရင္လူငယ္ေတြ စာဖတ္အားနည္းတယ္၊ စိတ္ပါ
၀င္စားမႈနည္းတယ္ ဆိုတဲ့ ခင္ဗ်ားရဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္က လုံး၀ကိုမခိုင္လုံဘူး။
လူေတြဟာ ကိုယ့္အားနည္းခ်က္ကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္သိေနေပမယ့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေလွ်ာ့ေပါ့ၿပီးသုံးသပ္တတ္ၾကတာ ဓမၼတာပဲဗ်။ 
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကိုယ္လုပ္ႏိုင္တာေတြ လုပ္သင့္တာေတြကိုသိေနလ်က္သားနဲ႔ ဟုိအေၾကာင္းျပ ဒီအေၾကာင္းျပၿပီး မလုပ္ပဲေနတတ္ၾကသူေတြက အမ်ားႀကီး။ 
အထူးသျဖင့္ ခင္ဗ်ားလို အဆီေတြအမ်ားႀကီးနဲ႔ ၀ဖိုင့္ဖိုင့္ကိုယ္ခႏၶာတည္ေဆာက္ထားတဲ့လူုေတြဟာ အင္မတန္
ဖင့္ေႏွးေနတတ္ၾကတာဗ့်ိဳ။ 
ကဲကဲ ေရးဗ်ာ သူမ်ားေတြ ဖတ္မယ္မဖတ္ဘူးဆိုတာ က်ဳပ္အတိအက်မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ခင္ဗ်ားရဲ့အေရးအသားကို သေဘာက်တယ္။ 
တခါတေလကလြဲလ်င္ေပါ့။ 

ဟုတ္ၿပီ ဘာအေၾကာင္းေရးမလဲ၊ သူမ်ားအေၾကာင္းေတြေရးမွာလား၊ သူမ်ားအေၾကာင္းေရးလ်င္ ကိုယ္ေရးခ်င္ တဲ့သူရဲ့ေၾကာင္းကို စာေရးမယ့္က်ဳပ္ကဘယ္ေလာက္သိလို႔လဲ။
က်ဳပ္အေၾကာင္းကိုေရးမယ္ဆိုလ်င္ က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ေလွ်ာက္လာခဲ့တဲ့လမ္းက ဘယ္ေလာက္မွန္ကန္လို႔လဲ၊ မွတ္
သားအတုယူစရာေကာင္းတဲ့ အခ်က္ေတြဘယ္ေလာက္ရွိလို႔လဲ၊ သဘာ၀အေၾကာင္းေရးမယ္ဆိုလ်င္ သဘာ၀တ
ရားကို က်ဳပ္ဘယ္ေလာက္ႏိႈက္ႏႈိက္ခြၽတ္ခြၽတ္ သိနားလည္ထားသလဲ။

တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္ အဲဒါက သဘာ၀အေၾကာင္းရပ္ေပၚခံစားရတဲ့ က်ဳပ္ရဲ့ခံစားခ်က္ကိုေရးမယ္ဆိုလ်င္ေတာ့ ေရး
လို႔ရမယ္ထင္တယ္၊ ခံစားခ်က္ဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္တမ်ိဳးစီေလ။
ေကာင္းၿပီ သဘာ၀ဆိုတဲ့ေနရာမွာ သက္ရွိသဘာ၀ သက္မဲ့သဘာ၀ ဆိုၿပီးႏွစ္မ်ိဳးရွိ တယ္ပဲဆိုပါစို႔။
ဒါက က်ဳပ္ တစ္ေယာက္ထဲ အျမင္ပါ။
သက္ရွိဆိုတဲ့ေနရာမွာ ဘယ္လိုအရာေတြကို သက္ရွိလို႔ သတ္မွတ္သလဲဆိုတဲ့ ေမး ခြန္းကရွိလာျပန္ပါတယ္။ အဲဒါေတြကိုေတာ့က်ဳပ္မေရးျပတတ္ဘူး၊ က်ဳပ္မွႏႈိက္ႏႈိက္ခြၽတ္ခြၽတ္တိတိ က်က်မသိ တဲ့ဥစၥာ။
လူကေတာ့ သက္ရွိသတၱ၀ါဆိုတာ ေသျခာတယ္၊ အဲဒီေတာ့ လူ႔သဘာ၀နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ က်ဳပ္ရဲ့ခံစား ခ်က္ကိုေရး
ၾကည့္မယ္။

လူ႔သဘာ၀အရ ေမြးမယ္ ေသမယ္။ လူ႔ဘ၀ဆိုတာ ေမြးရာ ကေန ေသတဲ့အထိ လူ႔ဘ၀ လို႔သတ္မွတ္တတ္ၾကသလို အသက္ရွဴသြင္း ရွဴထုတ္လုပ္တဲ့ၾကားကာလတစ္ခုကို လူ႔ဘ၀လို႔ သတ္မွတ္ျပန္ ပါတယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ လူျဖစ္လာတယ္ဆိုကတည္းက ေသဘို႔ပါ၊ ေနဘို႔မဟုတ္ပါဘူး ေသမယ့္ေန႔တေန႔ ဆိုတာ လူတိုင္း
အတြက္ဆုလဒ္ျဖစ္ပါတယ္။
အသက္ရွင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္လုိေနထိုင္ က်င့္ႀကံရမယ္ဆိုတာ ကို ေလ့လာမွတ္သားထားျခင္း အားျဖင့္ေသျခင္း
တရားကိုဘယ္လို ျဖတ္သန္းမလဲဆိုတာ ေတြးၾကည့္မိပါတယ္။ အေနေခ်ာင္လ်င္ အေသၾကပ္မယ္ဆိုပဲ။

ဘယ္လိုအေနေခ်ာင္လို႔ ဘယ္လိုအေသၾကပ္မွာလဲ က်ဳပ္မေတြးတတ္ဘူး လူ႔ေလာကႀကီးမွာ ရုန္းကန္လႈပ္ရွားေနရ
တာ ေခ်ာင္တယ္ဆိုတာဘာမွန္းကိုမသိတာ ဒါကေတာ့ က်ဳပ္ျဖတ္သန္းလာတဲ့ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္ ခံစားရတာကိုေျပာ
တာ၊ ေရာက္လိုက္တဲ့ဒုကၡ၊ ခံစားလိုက္ရ တဲ့ေ၀ဒနာ၊ ျဖစ္လိုက္ရတဲ့ေဒါသ၊ ႀကိတ္ခံေနရတဲ့မေၾကနပ္မႈ၊က်လိုက္တဲ့
မ်က္ရည္၊ လုပ္လိုက္ရတဲ့ဒုစရိုက္၊ ျဖစ္လိုက္တဲ့ အကုသိုလ္ ဘယ္မွာေခ်ာင္လို႔လဲ။
ဒါဆို အေသမွာေခ်ာင္မယ္လို႔ထင္သလား၊ ေ၀းေသး။

က်ဳပ္အေမ June 06 2012 Tuesday 2:00 PM မွာဆုံးတယ္။
သူအသက္ရွဴတာကိုၾကည့္လိုက္ျမင္လိုက္ေတာ့ မေခ်ာင္ပါဘူး။
ရင္ဘတ္တစ္ခုလုံးဟာ ပန္းပဲမွာသုံးတဲ့ ဖိုလိုပါ။
ျမင့္လာလိုက္ နိမ့္သြားလိုက္၊ေနာက္ဆုံး နိမ့္လာတာမရွိေတာ့ပဲ ျမင့္သြားလိုက္တာ မ်က္ျဖဴလန္ၿပီးၿငိမ္က်သြားပါ
တယ္။

က်ဳပ္အေမလည္း သူ႔ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္ ေနထိုင္စားေသာက္လာတာ ေခ်ာင္တယ္ရယ္လို႔မရွိရွာပါဘူး။ တစ္လုပ္တစ္ဆုပ္စားရဘို႔အေရး အေျပးအလႊားပဲ ေသတဲ့အခါက်ေတာ့လည္း အသက္ကိုျပင္းျပင္းထန္ထန္ အလု အယက္ရွဴရွိဳက္ရတာပါ ဘယ္မွာေခ်ာင္လို႔တုန္း၊ ကဲ အေနေခ်ာင္လ်င္အေသၾကပ္မယ္ဆိုတာ ဘာကိုဆိုလိုတာလဲ။ က်ဳပ္မသိဘူး။

လူရယ္လို႔ျဖစ္လာတဲ့ေနာက္ေတာ့ ခ်မ္းသာသူပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆင္းရဲသားပဲျဖစ္ျဖစ္ ကေလးျဖစ္ျဖစ္ လူႀကီးျဖစ္ျဖစ္ မိန္းမ
ျဖစ္ျဖစ္ ေယာက္်ားျဖစ္ျဖစ္ အားလုံးအားလုံး တစ္ေယာက္မက်န္ အင္မတန္ကိုအေနၾကပ္လွပါတယ္။
ေသေတာ့ေကာ အေသေခ်ာင္တယ္ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။

က်ဳပ္လူေသတာ အမ်ားႀကီးေတြ႔ဘူးတယ္၊ AIDS HIV စတဲ့ေရာဂါနဲ႔ေသတဲ့သူ၊ ကားတိုက္ၿပီးေသတဲ့လူ၊ ေသနတ္
မွန္ၿပီးေသတဲ့လူ၊ ဓါးထိုးခံရလို႔ေသတဲ့လူ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို လည္ပင္းႀကိဳးကြင္းစြပ္ၿပီး သတ္ေသသူ၊ ေရနစ္တဲ့လူ မီး
ေလာင္ၿပီးေသတဲ့လူ အဲဒီလူေတြအားလုံးဟာ မေသခင္မွာ မ်က္ရည္က်တဲ့လူရွိတယ္၊ ေအာ္ဟစ္တဲ့လူရွိတယ္၊
ကေယာင္ဂတမ္းေျပာဆိုတဲ့လူ၊ရုန္းကန္ေနတဲ့ လူေတြ၊ အဲဒီထဲက မွတ္မွတ္ရရႏွစ္ခုေလာက္ေရးျပမယ္။

ထိုင္းႏိုင္ငံထဲမွာ ၀ါးခုတ္တဲ့အလုပ္နဲ႔ အသက္ေမြးရတဲ့ ကရင္အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလး အေၾကာင္းေရးျပမယ္။
ထိ္ုင္းႏိုင္ငံထဲမွာ ၀ါးခုတ္တယ္ဆိုေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံထဲက ၀ါး ေတြလို႔ မထင္လိုက္ပါနဲ႔၊ က်ဳပ္တို႔ျပည္ေထာင္စုဗမာႏိုင္ငံ
ေတာ္(ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္)ထဲက ၀ါးေတြကို ခုတ္တာပါ။ ရွင္းတယ္ေနာ္။
ဟိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ ဒီအေၾကာင္းေၾကာင့္ဆိုတာ ေရးမျပေတာ့ဘူး၊ အားလုံးသိၾကမွာပါ။

အင္မတန္ပင္ပမ္းပါတယ္၊ ေၾကာက္ရပါတယ္၊ ခင္ပြန္းသည္၀ါးခုတ္တဲ့ဆီကို ဇနီးသည္လိုက္လို႔မျဖစ္ပါဘူး။ ထိုင္းႏိုင္ငံထဲက ေတာေတြထဲမွာပုန္္းေအာင္းၿပီး ခင္ပြန္းသည္ျပန္လာမယ့္ရက္ကိုေစာင့္ရပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ ဘယ္ေလာက္စိုးရိမ္စရာအေျခအေနမ်ိဳးလဲဆိုတာ ခန္႔မွန္းႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီေတာထဲက ဇာတ္လမ္းေတြ အျဖစ္အပ်က္ေတြဆိုတာကလည္း ၾကားခ်င္စရာ ၾကားရက္စရာေတာင္မရွိပါဘူး၊ နာက်ည္းစရာ ေၾကကြဲစရာ ပူေလာင္စရာေတြအျပည့္ပါ။

တစ္ေန႔ေတာ့ လသားအရြယ္ကေလးငယ္တစ္ဦးရဲ့မိခင္(မိခင္ဆိုေပမယ့္ အသက္က ၁၉ႏွစ္၀န္းက်င္ေလာက္ပါ)
မက်န္းမမာျဖစ္ၿပီးေရာက္လာပါတယ္၊ဒုကၡသည္စခန္းတစ္ခုကိုပါ၊ သူတို႔က ဒုကၡသည္စခန္းထဲမွာ စာရင္းမ၀င္လို႔
ဆိုၿပီး ေဆးကုသခြင့္မရၾကပါဘူး။
အဲဒီေတာ့ စခန္းျပင္ပက တတ္ေယာင္ကား ေဆးဆရာနဲ႔ကုပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ရဲ့ အသုံးအႏႈံးအရဆို လ်င္ အပ္ပုန္းေပါ့ေလ။
မိခင္ရဲ့တေတာင္ဆစ္အေကြးမွာက ဆားရည္ပုလင္းကႀကိဳးတန္းလန္း၊ လသားသမီးေလး က မိ္ခင္ရင္ခြင္ထဲမွာႏို႔
ဆို႔ရင္းတန္းလန္း၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စကားတခြန္းမွမေျပာႏိုင္ရွာေတာ့တဲ့ မိခင္ဟာ သူ႔သမီးေလးကိုၾကည့္ၿပီး တခုခု
ေျပာဘို႔အသက္ကိုျပင္းျပင္းရွဴေနပါၿပီ၊ မ်က္ရည္ေတြပဲက်လာပါတယ္။
ေနာက္ဆုံးေတာ့ မိခင္ဟာ သူ႔သမီးေလးကို မ်က္ရည္ေတြၾကားက အၿပီးအပိုင္စြန္႔ခြါသြားရွာပါတယ္၊ ဘာမွ်မသိတဲ့ သမီးငယ္ေလးဟာ မိခင္ရဲ့ႏို႔ရည္ကို အငမ္းမရ စို႔ေနတုန္းပါ။
ကဲ ဘယ္မွာလဲ အေနေခ်ာင္လ်င္အေသၾကပ္မယ္ဆိုတာ။
လူဆိုတာေသတဲ့အခါမွာ တစ္ေယာက္မက်န္ ဆိုးရြားၾကပ္တည္းလွတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးကိုျဖတ္ေက်ာ္ၾကရတာခ်ည္း
ပါ။ လူ႔ေလာကထဲမွာ ေနထိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာေကာ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္မ်ား သက္သက္သာသာေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိေနၾကရ
လို႔လဲ။

ေနာက္အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုက မဲေဆာက္နဲ႔ မယ္တန္အေ၀းေျပးလမ္းမေပၚက ကားတိုက္မႈတစ္ခုကိုေရးျပပါ့မယ္၊ အခ်ိန္က ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္။ အေ၀းေျပးကားလမ္းမ ႀကီးေပၚမွာ မိုင္ကုန္ေမာင္းႏွင္ေနတဲ့ ကားတခ့်ိဳကလြဲၿပီး လူ
သြားလူလာမရွိတဲ့လမ္းမ ႀကီးပါ။

လမ္းေဘးတဘက္တခ်က္မွာေတာ့ လူတရပ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ၀ါးရုံပင္ေလးေတြရွိပါတယ္။(အခုေတာ့ မေျပာတတ္) တေနရာကိုေရာက္ေတာ့ က်ဳပ္မွတ္မိသေလာက္ Mae Ramat နဲ႔ Huai Bon ရြာအၾကား (Huai Bon) ဂိတ္မ
ေရာက္ခင္မွာ ေက်ာင္းသူေလးတစ္ေယာက္ (ရွစ္ႏွစ္အရြယ္) အင္ဖက္နဲ႔ထုပ္ထားတဲ့ မွ်စ္ထုပ္ကေလးကို ကိုင္ၿပီး အေ၀းေျပးကားလမ္းမႀကီးေဘးမွာ ရပ္လွ်က္အေနအထားနဲ႔ ငိုေနတာေတြ႔ရတယ္။
ကားလမ္းမႀကီးေပၚမွာေတာ့ အေသအျခာအခြံသင္ထားတဲ့မွ်စ္စို႔ေလးေတြ ျပန္႔က်ဲေနပါတယ္၊ နံေဘးမွာေတာ့ ဆယ္
ႏွစ္အရြယ္ေက်ာင္းသားေလးတစ္ေယာက္ ေသြးအိုင္ၾကားထဲ ပုံပ်က္ပမ္းပ်က္ လဲက်ေနတာေတြ႔ရတာမို႔ ကားေမာင္း
တဲ့သူကို ခဏရပ္ခိုင္းလိုက္ပါတယ္။
ေယာက္်ားေလးရဲ့ ဦးေခါင္းမွာကြဲရွဒါဏ္ရာနဲ႔ပါ။ အသက္ကိုလုၿပီးရွဴေနရွာပါတယ္၊ သတိလွ်စ္ေနပါၿပီ ဘာေၾကာင့္
ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေလးေတြလို႔ေျပာႏိုင္သလဲဆိုေတာ့ မိန္းကေလးရဲ့အေပၚပိုင္းအ၀တ္က အျဖဴေရာင္ျဖစ္သ
လို ေယာက္်ားေလးရဲ့ အ၀တ္အေပၚပိုင္းကလည္း အျဖဴေရာင္နဲ႔မို႔ပါ။ မိန္းကေလးရဲ့ဂါ၀န္ေလးက အျပာရင့္ေရာင္
ပါ၊ ေယာက္်ားေလးရဲ့ ေဘာင္းဘီတိုေလးကေတာ့ စစ္သမီးေရာင္ က်ဳပ္တို႔ေခတ္တုန္းကေခၚတာကေတာ့(ကာကီ
ေရာင္)လို႔ေခၚပါတယ္။ (အစိမ္းပုပ္ေရာင္)လို႔ေျပာမလား။

ကားဆရာကို ဒီကေလးေလးကို ေဆးရုံတင္ေပးဘို႔ က်ဳပ္ေျပာပါတယ္။
ထိုင္းကားေမာင္းသမားက က်ဳပ္ကိုဘာျပန္ေျပာသလဲဆိုေတာ့
မတင္ေပးႏိုင္ပါဘူး၊ ကေလးကိုေဆးရုံတင္လိုက္တာက ျပႆနာမရွိေပမယ့္ ရုံးခ်ိန္းေတြ သြားေနရမွာနဲ႔ ဘာမွ် လုပ္စားလို႔မအားဘူး၊ 
အမႈမွန္ေပၚတဲ့အထိဆိုေတာ့ မလြယ္ဘူးဗ်။ ေဟာအေနာက္မွာ ကား တစ္စီးလာေနၿပီ လစ္စို႔။ 

ဆိုၿပီး အျမန္ေမာင္းခဲ့ပါတယ္၊ ကားလမ္းေဘးက ေက်ာင္းသူေလးခမ်ာမွာေတာ့ ေျခကေလးေဆာင့္ၿပီး ျပင္းထန္တဲ့ ငယ္သံပါတဲ့ငိုသံေတြနဲ႔ က်န္ရစ္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။
ကားေပၚကေန ေအာက္ကိုေတာင္မဆင္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ က်ဳပ္ရဲ့ရင္ထဲမွာ တစ္သက္လုံး ေမ့မရႏိုင္တဲ့ အျဖစ္ပါ။

ကဲ အားလုံးကို က်ဳပ္တတ္သေလာက္သုံးသပ္ၾကည့္ပါ့မယ္။
သားသည္မိခင္ဟာ လူမမယ္သူ႔သမီးေလးကို ဘယ္ေလာက္အထိခ်စ္ရွာလိုက္မလဲ၊ သူ႔သမီးေလးအတြက္ ဘယ္
ေလာက္ပူပင္ရွာလိုက္မလဲ၊ မ်က္ရည္နဲ႔ပဲႏႈတ္ဆက္ႏိုင္တယ္။ သူ႔သမီးအတြက္ ေတာထဲေတာင္ထဲမွာ ေတြ႔ႀကံဳခံစားခဲ့ရတဲ့ ဒုကၡ၊ ေသာက၊ အပူေတြအျပင္ သူေသခါနီး ဘာမွ်
မတတ္ႏိုင္ရွာဘူး၊ သူ႔အသက္ကို သူလုၿပီးရွဴေနရတယ္၊ ဘယ္ေလာက္အထိ ဆိုးရြားခက္ခဲသလဲ ဆိုလိုခ်င္တာ ကေတာ့ မခ်ာင္ဘူးေပါ့၊ ေသရတာမေခ်ာင္ဘူးေပါ့ေနာ္။

ေက်ာင္းသားေလးကိုၾကည့္လိုက္ သူခ်ိဳးထားတဲ့မွ်စ္ သူမစားလိုက္ရရွာဘူး၊ ေက်ာင္းအျပန္ အိမ္ကမ္ိသားစုေတြ စားဘို႔ေသာက္ဘို႔ ဟင္းတစ္ခြက္စာမွ်စ္ေတြကို ပင္ပမ္းျခင္းႀကီးစြာနဲ႔ရွာခဲ့ရသလို ေသေတာ့လည္း အသက္ကိုအ လုအယက္ရွဴရျပန္တယ္၊ ဘယ္မွာေခ်ာင္လို႔တုန္း။

အခုလက္ရွိ္ ခင္ဗ်ား အသက္ရွင္ေနတယ္၊ က်ဳပ္ အသက္ရွင္ေနတယ္ သူ အသက္ရွင္ေနတယ္၊ တေန႔မွာ က်ဳပ္ တို႔ ေသဆုံးျခင္းဆိုတာကိုမေရာက္ခင္မွာ ၾကားကာလကို ဘယ္လိုျဖတ္ၾကမလဲ။
သက္ေတာင့္သက္သာနဲ႔ ေသဆုံးႏိုင္တဲ့ ေသဆုံးရမယ့္နည္းလမ္းေတြ ဆိုတာဘာေတြလဲ၊စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဆရာ၀န္ကိုေမ့ေဆးေပးခိုင္းၿပီး ေသၾကမလား။
ေကာင္းၿပီ က်ဳပ္တို႔တေတြ ေဆးရုံေပၚမွာဆိုလ်င္ေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ပဲထားလိုက္၊ တကယ္ပဲသက္ေတာင့္သက္သာ ရွိရဲ့လား၊ ဘာကိုၾကည့္ၿပီး သက္ေတာင့္သက္သာရွိတယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္မွာလဲ။

စဥ္းစားခ်င္တဲ့လူ ဆက္ၿပီးစဥ္းစားၾက က်ဳပ္ကေတာ့ စဥ္းစားလို႔မရေတာ့ဘူး၊ စဥ္းစားလို႔ရတယ္ဆိုလ်င္ က်ဳပ္ကို လည္းအသိေပးၾကပါ၊ လူေတြအားလုံး ေသဆုံးျခင္းဆိုတဲ့ ဆုလဒ္ကိုမဆြတ္ခူးခင္ေလး သက္ေတာင့္သက္သာ
ျဖစ္ဘို႔ ကူညီႏိုင္တဲ့ခင္ဗ်ားကို္ လူသားေတြအားလုံးက ေက်းဇူးတင္ေနမွာပါ။
က်ဳပ္ကေတာ့ အဓိကေက်းဇူးတင္မယ့္သူေပါ့။

ေမ့သြားေတာ့မလို႔ က်ဳပ္ကို ပို႔စ္တင္ခုိင္းတဲ့ ဆရာႀကီးလည္း ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့အတိုင္း ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ဖတ္၊ ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားေပး၊ ဖတ္ၿပီးၿပီးေရာေတာ့မလုပ္နဲ႔။ က်ဳပ္ေရးတဲ့ စာတခုတည္းကိုေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ ခင္ဗ်ားဖတ္တဲ့စာေတြ
အားလုံးကိုေျပာေနတာ။
က်ဳပ္ေရးထားတာကိုဖတ္ၿပီး စဥ္းစားလို႔ရတဲ့အရာမွန္သမွ် က်ဳပ္ဆီကို E-mailနဲ႔ပို႔ေပးလိုက္ပါ။
လိပ္စာကေတာ့ minsoesan09@gmail.com အဲဒါပဲ။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)