ဒါဏ္ရာရ ဆႏၵျပသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား
ဓါတ္ပုံ
http://www.bbcburmese.com/images
ကရင္ဒုကၡသည္မ်ားသို႔ ကရင္ဒုကၡသည္တဦးမွ
ေပးစာ
February 28, 2013.
Thursday
By မင္းစိုးစံ
ဒုကၡသည္ဆိုတာ ဘာလဲ။ ဘာေၾကာင့္ဒုကၡသည္လို႔ ေခၚရသလဲ။ ဒုကၡသည္ဆိုတာကို မေျပာခင္မွာ ဒုကၡဆို
တာဘာလဲ။ သက္ရွိသတၱ၀ါေတြမွန္သမွ် သက္ရွိေလာကမွာ ၾကင္လည္ၾကရသူတိုင္း ဒုကၡနဲ႔မလြဲမေသြအတူ
ယွဥ္တြဲ ေပါင္းသင္းေနၾကရတာပါ။
သတၱ၀ါေတြအားလုံးဟာမိမိအသက္ရွင္သန္ႏိုင္ဘို႔အတြက္ ေနေရး စားေရးကိုအဓိက ထားၾကရပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ သက္ရွိသတၱ၀ါျဖစ္တည္လာၿပီေဟ့ဆိုတာနဲ႔ ဒုကၡဆိုတာအလိုအေလွ်ာက္ပါလာၾကတာမို႔ မလိုခ်င္
ပဲ မခံစားခ်င္ပဲ ရယူခံစား ၾကရပါတယ္။
လူဆိုတာကလည္း သတၱ၀ါျဖစ္တာမို႔ ဒုကၡနဲ႔မကင္းႏိုင္ၾကပါဘူး။ လူတိုင္းမွာ ဒုကၡနဲ႔ခ်ည္းျဖစ္ပါတယ္။
တိရိစာၦန္က်ေတာ့ သုံးမ်ိဳးပဲသိတဲ့အတြက္ သူ႔ကိုတိရိစာၦန္လို႔ေခၚၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
သက္ရွိသတၱ၀ါမွန္သမွ် အားလုံးဟာ ဒုကၡနဲ႔မကင္းဘူးဆိုေတာ့ လူတိုင္းဟာဒုကၡသည္ေတြခ်ည္းပါပဲ။
ဒုကၡသည္ေတြက ဒုကၡသည္ေတြကို ျပန္ၿပီးဒုကၡေတြေပးေနၾကတဲ့ အတြက္ (လူသတၱ၀ါေတြက လူသတၱ၀ါ
ေတြကို) ဒုကၡသည္ဆိုတဲ့ လူတန္းစားတရပ္ စိတ္မေကာင္းျခင္းႀကီးစြာနဲ႔ ေပၚေပါက္လာပါေတာ့တယ္။
ဒီေနရာမွာ ကြင္းစ,ကြင္းပိတ္ သုံးလိုက္ရသလဲဆိုေတာ့ ဒုကၡသည္ေတြၾကားထဲမွာ အထူးသျဖင့္ဒုကၡသည္
စခန္းေတြမွာ ဒုကၡသည္အခ်င္းခ်င္း ျပန္ၿပီးဒုကၡေပးေနတယ္လို႔ ဆိုလိုရာ ေရာက္သြားမွာ စိုးလို႔ပါ။ တခုေတာ့ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒုကၡသည္အခ်င္းခ်င္း ဘ၀တူအခ်င္းခ်င္း ျပန္ဒုကၡေပးတယ္ မေပးဘူး ဆိုတာ
ကိုေတာ့ ဒုကၡသည္ေတြသာ အသိဆုံးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ဒုကၡသည္ဆိုတာ ဘာလဲ။
အက်ယ္ေျပာေနစရာမလိုဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ အေၾကာက္တရားကင္း
ကင္း လြတ္လြတ္လပ္ ႀကီးပြါးခ်မ္းသာဘို႔ အသက္ရွင္ရပ္တည္ႏိုင္ဘို႔ မျဖစ္ႏိုင္လို႔ ဒုကၡသည္အျဖစ္ လူ႔ဂုဏ္
သိကၡာမဲ့စြာ မျဖစ္မေနခံယူလိုက္ၾကရသူမွန္သမွ် ဒုကၡသည္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၉၀ ခုႏွစ္အလြန္မွာ က်ဳပ္တို႔ ဒုကၡသည္ေတြအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခဲ့ဘူးပါတယ္၊ ဒုကၡသည္ေတြကို တတိ
ယႏိုင္ငံတစ္ခုခုကို ပို႔လိုက္ရုံနဲ႔ ဒုကၡသည္အေရးေျပလည္မသြားႏိုင္ဘူးဆိုတာကို သိခဲ့ရပါတယ္။
သတင္းေတြမွာသိၾကရသလိုပါပဲ စခန္းေတြထဲကေန ဒုကၡသည္ဦးေရ ဘယ္ေလာက္ထြက္ခြါသြားပါၿပီ ဆိုေပ
မယ့္ ဒုကၡသည္အေရအတြက္က ေလ်ာ့နည္း က်ဆင္းသြားတာမရွိပါဘူး။
ကဲအခုေတာ့ ျပည္ေထာင္စု ဗမာႏိုင္ငံ(ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံ)ကို ျပန္ပို႔ဘို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကပါၿပီ။
ဒီေနရာမွာ ဘာ့ေၾကာင့္ျပည္ေထာင္စု ဆိုတာႀကီးကိုထည့္သုံးရသလဲဆိုေတာ့ အခုလက္ရွိဗမာအစိုးရ အုပ္
ခ်ဳပ္ေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုတာ ျမန္မာ(ဗမာ) လူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးထဲပိုင္တာမဟုတ္လို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္တခုက ဒီႏိုင္ငံဟာ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ စုဖြဲ႔ထားတဲ့ ႏိုင္ငံ ျပည္ေထာင္စုႏိုင္ငံ တႏိုင္ငံျဖစ္တယ္ ဆို
တာကို သိသာထင္ရွားေစခ်င္လို႔ပါ။
ဗမာလို႔ေခၚရမယ္ ျမန္မာလို႔ေခၚရမယ္ ဆိုတာကို ျငင္းေနတာနဲ႔ ျပည္ေထာင္စု ဆိုတာေပ်ာက္သြားႏိုင္လို႔ပါ။
ဟုတ္ပါၿပီ ကိုယ့္ေနရပ္ရင္း ျပန္ၾကမယ့္ ကရင္ဒုကၡသည္ေတြကို ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့ ျပည္ေထာင္စု ဗမာ
ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးဘက္ ျပန္ပို႔လိုက္ရုံနဲ႔ ဒုကၡသည္ကိစၥေျပလည္မလားဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ
အေျဖက (က်ဳပ္တစ္ေယာက္ တည္းအေျဖ) မလြယ္ေရးခ်မလြယ္ တကယ့္ကိုမလြယ္ေသးတာ။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အခုလက္ရွိျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ဗမာ အစိုးရ လုပ္ပုံကိုင္ပုံေတြကိုၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ
ဘယ္ေလာက္အထိ လူမဆန္သလဲဆိုတာကို ေအာ့ႏွလုံးနာစရာ ျမင္ေတြ႔ေနရလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ခင္ဗ်ားတို႔က်ဳပ္တို႔က ျပည္ေထာင္စု ဗမာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးနဲ႔ ဘယ္ေလာက္အထိ အဆက္အသြယ္ျပတ္ေနခဲ့
သလဲ၊ က်ဳပ္တို႔က ဆိုလို႔ ဒုကၡသည္စခန္းမွာေမြးၿပီး လူလားေျမာက္ခဲ့ၾကရတဲ့ လူငယ္ေတြကိုရည္ညႊန္းတာ
ပါ။ အသက္ ၄၀ပတ္၀န္းက်င္အထိ ကိုေျပာေနတာပါ။
က်ဳပ္တို႔တေတြ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ႏိုင္ဘို႔ ဘာေတြအာမ,ခံခ်က္ရွိထားပါသလဲ။ ဒီေနရာမွာ ဒုကၡသည္ စခန္းထဲက ႀကီးပြါးခ်မ္းသာေနတဲ့ လူအုပ္စုကို ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။
က်ဳပ္တို႔ကို ဗမာအစိုးရက ေျမဆယ္ဧက,ပးမယ္တဲ့။ အဲဒီစကားကို ယုံသလား။
လယ္ေျမေတြကိစၥကမၿပီးေသးတာ အားလုံးအသိပါ။ အခုမွမီးက ေလာင္လို႔ေကာင္းတုန္း လူအခ်င္းခ်င္း
သတ္ၾကျဖတ္ၾကလို႔ေကာင္းတုန္းအခ်ိန္။
မယုံလ်င္ ဒီရုပ္သံဖိုင္ကို ၾကည့္လိုက္ပါလား။
ေခၽြးနဲ႔ မ်က္ရည္နဲ႔ ဘ၀,နဲ႔ ရင္းႏွီးထားတဲ့ ေျမေတြ။
က်ဳပ္တို႔တေတြ ေရာက္သြားၿပီးထားပါေတာ့။ ဗမာအစိုးရ ေပးတဲ့ေျမဆယ္ဧက,ထဲမွာ ထိုင္းနဲ႔ ယူအင္အိပ္ခ်္
စီအာရ္ က သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးလိုက္တဲ့ စိုက္ပ်ိဳးေရး ေမြးျမဴေရး နည္းပညာေတြနဲ႔ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ၾက
မယ္ဆိုပါစို႔။ စားဘို႔ေလာက္လ်င္ အင္မတန္ကံေကာင္းၿပီသာမွတ္။
လုပ္စားကိုင္စားလို႔ အဆင္ေျပမယ္မႀကံေသးဘူး မင္းတို႔ ကရင္ဒုကၡသည္ေတြ အခုေျပာင္းစမ္း ဆိုလ်င္
ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။
သူခ်ကိုယ္ခ်လုပ္မယ္ဆိုလ်င္ ဘယ္မွာတုန္းခင္ဗ်ားတို႔က်ဳပ္တို႔ရဲ့ လက္နက္။
က်ဳပ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ကို မီးရထား၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းေပးမယ့္ ေပါက္တူးတို႔ တူရြင္းတို႔ ဆိုတာေတြက ဂ်ီ ၃ ဂ်ီ ၄ ကိုယွဥ္လို႔မရဘူးဆိုတာ ေျပာဘို႔မလိုပါဘူး။
ျဖစ္လာၿပီဆိုလ်င္ မအူပင္က မလက္တိုရြာလို ရုပ္သံမွတ္တမ္းရိုက္ၿပီးပို႔လိုက္ရုံနဲ႔ ေျပလည္ ေအးေဆးသြား
မယ္မ်ား မွတ္သလား။
ငါတို႔ကေတာ့ ဦးအာင္မင္းေပးတဲ့ေျမကို ယူစရာမလိုေအာင္ ခ်မ္းသာေနတာ အေရးမႀကီးဘူးလို႔ ဒုကၡသည္
စခန္းထဲက ႀကီးပြါးခ်မ္းသာေနတဲ့ လူေတြကေျပာလိမ့္မယ္။
ဟုတ္တာေပါ့ဗ်ာ ဗမာအစိုးရဆိုတာေငြေပးႏိုင္လ်င္ ဘာမဆိုျဖစ္တာပဲလို႔ ထင္စရာျဖစ္ေနတာကိုး။ ခင္ဗ်ား
တို႔က်ဳပ္တို႔ ရတဲ့ေငြက ဘယ္ပုံဘယ္နည္းနဲ႔ရသလဲဆိုတာ ခင္ဗ်ားတို႔ က်ဳပ္တို႔အသိဆုံးပါ။
စကားစပ္မိလို႔ ပုံျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ေလာက္ေျပာျပလိုက္မယ္။
က်ဳပ္တို႔ျပည္ေထာင္စု ဗမာႏိုင္ငံထဲကို ခ်စ္တီးကုလားေတြ စီးပြါးရွာခဲ့တဲ့ ေခတ္ကာလ,တခုလို႔ပဲဆိုၾကပါစို႔
ႏြားႏို႔ရာင္းတဲ့ကုလား တစ္ေယာက္ရွိခဲ့ဘူးတယ္။ ႏြားႏို႔ကို ရိုးရိုးသားသားမေရာင္းဘူး ေရေရာတယ္ေပါ့ဗ်ာ
သူ႔ႏိုင္ငံကိုျပန္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူရွာထားတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာရတနာေတြကို သေဘၤာႀကီးေပၚတင္ၿပီး ျပန္သြားေတာ့
ပင္လယ္ထဲမွာ ေလမုန္တိုင္းမိၿပီး အားလုံးနစ္ကုန္ေရာ။ လူကေတာ့ မေသဘူး။ သူဘာေျပာလဲသိလား ပါနီ
ထဲကလာ ပါနီ ထဲကိုသြား တဲ့။
ဘာကိုဆိုလိုသလဲဆိုတာ ဒုကၡသည္စခန္းထဲက ႏြားႏို႔ေရာင္းတဲ့ကုလားလို ခ်မ္းသာေနၾကတဲ့ သူေဌးႀကီး
ေတြ သေဘာေပါက္ၾကမွာပါ။
အခုျဖစ္ေနတဲ့ အေရးအခင္းေတြကိုၾကည့္လိုက္ အားလုံးဟာ ဗမာလိုတတ္တယ္၊ဗမာရည္လည္တယ္၊ ဗမာ
ျပည္က ဗမာအုပ္ခ်ဳပ္သူေတြရဲ့ အထာကိုညက္ၾကတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာမွ ျပႆနာက ျဖစ္ေနေသးတာ။
ျပန္ၾကမယ့္ကရင္ဒုကၡသည္ေတြထဲမွာ ဗမာရည္လည္တဲ့လူ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိသလဲ၊ ဗမာလိုေျပာတတ္တဲ့
ကရင္ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိသလဲ၊ ဗမာအုပ္ခ်ဳပ္သူေတြရဲ့အထာကိုညက္တဲ့ကရင္ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိသလဲ။
အဲဒီလူေတြထဲကမွ ကရင္ကိုခ်စ္တဲ့ကရင္ ဘယ္ေလာက္ရွိမယ္လို႔ ထင္သလဲ။ အဲဒီမ်ိဳးခ်စ္ကရင္ေတြက တ
ကယ္ပဲ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ေပးဆပ္ႏိုင္ၾကမယ္တဲ့လား။
အဲဒါမ်ိဳးေတြလုပ္မယ့္ကရင္ ကို သုတ္သင္ရွင္းလင္းႏိုင္ဘို႔အတြက္ ဒုကၡသည္ေတြၾကားထဲစိမ့္၀င္ေနတဲ့ ဗမာ
အစိုးရ ေထာက္လွမ္းေရးေတြ ဘယ္ေလာက္ ရွိေနၿပီလဲ။ ဗမာျပည္ထဲမွာ အသင့္ေစာင့္ေနတဲ့ သူတို႔ဘက္
ေတာ္သားေတြ ေနရာအႏွံ႔ က႑အစုံမွာရွိတယ္ မရွိဘူး ဆိုတာမ်ိဳး က်ဳပ္တုိ႔အတိအက် ေျပာႏိုင္ပါသလား။
ေျပာမယ္ဆိုလ်င္ အမ်ားႀကီး။ ဒုကၡသည္ေတြကို ေျခာက္လွန္႔ေနသလားလို႔ေမးစရာရွိပါတယ္။ မဟုတ္ပါဘူး
အဲဒီလို ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ိဳးနဲ႔ ေရးတာမဟုတ္ပါဘူး။ မလႊဲသာမေရွာင္သာလို႔ မျဖစ္မေနျပန္ၾကရေတာ့မယ္ ေဟ့
ဆိုတဲ့အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္လာၿပီဆိုလ်င္ ဘာေတြျပင္ဆင္ထားဘို႔ လိုသလဲဆိုတာကို ျမင္ႏိုင္ေအာင္ရည္ရြယ္
ေနတာျဖစ္ပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒုကၡသည္ျပႆနာကို အျမစ္ျပတ္ေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းကို ရွာေဖြမေတြ႔ႏိုင္ေသး
တဲ့အခ်ိန္ ျဖစ္ေနေသးလို႔ပါပဲခင္ဗ်ား။
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)