• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Wednesday, February 3, 2010

ဥပေဒနဲ႔ အႏုပညာ(VOA BurmeseSection)

Photo by www. kaungkin.com
ပန္းခ်ီ ထိန္လင္း

Singapore Fringe
(Law & Art)
အႏုပညာနဲ႔ဥပေဒ

ပန္းခ်ီ ထိန္လင္း
(ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း)

ဒီႏွစ္အတြက္ သူတို႔ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ေခါင္းစဥ္က အဲဒီ အႏုပညာနဲ႔ဥပေဒဆိုၿပီးေတာ့ သူတို႔က,တင္ လိုက္တယ္၊ အႏုပညာနဲ႔ဥပေဒဆက္စပ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြကို လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ စကၤာပူႏိုင္ငံရဲ့အစိုးရကိုယ္တိုင္ကကို ဒီဟာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ နည္းနည္းစိုးရိမ္လာတာမ်ိဳးေတြရွိတယ္ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ဒီ စကၤာပူမွာလည္း အဲဒီလိုေပါ့ေလ သူတို႔အႏုပညာသည္ေတြထဲက တခ့်ိဳက ႏိုင္ငံေရးဆန္တဲ့ ျပကြက္ေတြျပဇာတ္ေတြ ေရးသားတင္ဆက္လာတာမ်ိဳးေတြ အမ်ားႀကီးရွိတာကိုး အထူးသျဖင့္ ဥပေဒနဲ႔ပတ္သက္လာတဲ့အခါမွာ စကၤာပူမွာလည္း အဲလိုေပါ့ အခ့်ိဳဥပေဒေတြက ႏိုင္ငံေတြအတြက္ သိပ္က်ဥ္းၾကတ္တယ္တို႔ ဘာတို႔ ဒါမ်ိဳးေတြ ယူဆ,ၾကတဲ့ဟာေတြ အေထြေထြေပါ့ေလ။

အဲဒီေခါင္းစဥ္ျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ စကၤာပူမွမဟုတ္ပါဘူး၊ ဒီေခါင္းစဥ္က အစိုးရေတြသိပ္မႏွစ္သက္တဲ့ ေခါင္းစဥ္မ်ိဳးျဖစ္ေနတာေပါ့ ပြဲစီစဥ္သူေတြေရြးထားတဲ့ေခါင္းစဥ္က စီစဥ္သူႏွစ္ေယာက္က ျပဇာတ္ေရး ဆရာေတြဗ်။

သူတို႔ထုတ္ေဝတဲ့စာေစာင္ေတြမွာ အဲဒီ ပရိႆတ္ကို ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့အႏုပညာျပကြက္ကို သြားၿပီးေတာ့ ၾကည့္ျဖစ္ေအာင္ၾကည့္ဘို႔တို႔ ဘာတို႔ အဲဒါမ်ိဳးေတြ ဘာေတြ ေရးေရးထားတယ္၊ သူတို႔က ကၽြန္ေတာ့္ကို ဘိတ္ၿပီးကတည္းက ကၽြန္ေတာ္က တကၠသိုလ္မွာတုန္းက ဥပေဒပညာကိုသင္ၾကားတယ္ ေလ့လာတယ္ ၿပီးေတာ့ တကၠသိုလ္က ဘြဲ႔ရ,လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေရွ႕ေနလည္းမလုပ္ ဥပေဒနဲ႔ပတ္ သက္တဲ့အလုပ္လည္းမလုပ္ပဲနဲ႔ အႏုပညာအလုပ္ကို ေခၽြးလုံးပစ္လုပ္တယ္၊ ေနာက္တခုက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ဘဝတေကြ႔မွာ ကၽြန္ေတာ္က အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ၇(ခုနစ္)ႏွစ္ေလာက္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအျဖစ္ ေနဘူးတယ္။

ေနာက္ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း အဲဒီလို ဒီဗမာျပည္ထဲမွာရွိစဥ္အခါတုန္းကေတာ့ လႈပ္ရွားမႈ ေတြမွာလည္း ပါဝင္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ဘူးတယ္ ဒီလိုမ်ိဳးေတြေပါ့ေလ၊ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ေနာက္ခံသမိုင္း ေၾကာင္းေတြကို သူတို႔သိၿပီးေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ့္ကို အထူးတလည္ဘိတ္ၾကားပါတယ္၊ အဲဒီလို ကၽြန္ ေတာ့္ကိုဘိတ္လို႔ ပါဝင္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေျပာလိုက္တယ္၊ ေျပာလိုက္ၿပီးေတာ့ေနာက္ပိုင္းမွာ ကိုက သူတို႔နဲ႔ ဒီ အစိုးရပိုင္းနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေလးၫွိႏိႈင္းရတယ္လို႔ေျပာတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ကို ျပသ,ခြင့္ေပးတဲ့ေနရာက ဒီ စကၤာပူႏိုင္ငံရဲ့ အခ်က္အျခာက်တဲ့အေဆာက္အဦးႀကီးထဲမွာ ျဖစ္တယ္၊ အစိုးရပိုင္တယ္ေပါ့ဗ်ာ၊ အစိုးရပိုင္ဆိုင္တဲ့အေဆာက္အဦးထဲမွာ ဒီလိုမ်ိဳး ႏိုင္ငံေရးေတာ္ေတာ္ ဆန္တယ္ ကၽြန္ေတာ္က ပါဝင္ျပသ,မယ္ဆိုတဲ့အခါမွာ အေသးစိပ္ဒီဇိုင္းေတြေပါ့ေလ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေပးရတယ္၊ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ျပမယ့္ျပကြက္က ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ကေလးဆက္စပ္ေနတယ္ဆိုတာကို သိၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ အစိုးရပိုင္းက သူတို႔ေတာ္ေတာ္ေလး ဒီလို ေျပာတယ္လို႔ေျပာတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ျပန္ၿပီးေတာ္ေတာ္ေလးရွင္းျပရတယ္။

ဘယ္တုန္းကမွ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ေက်ျငာခ်က္ေတြဘာေတြ အဲဒါမ်ိဳးေတြကၽြန္ေတာ့္ရဲ့အႏုပညာ ျပကြက္ထဲမွာ အဲဒီလိုထုတ္ျပန္ေလ့မရွိဘူးေပါ့ေလ၊ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ကၽြန္ေတာ့္အႏုပညာကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေတာက္ေလွ်ာက္ျပလာတဲ့ လူတေယာက္ျဖစ္တယ္ေပါ့၊ တခုေတာ့ရွိတယ္ေပါ့ေလ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ျပ ကြက္ကိုလာၾကည့္ၾကတဲ့ ပရိႆတ္ရဲ့ေတြးတဲ့အေတြးကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က လိုက္ၿပီး Control မလုပ္ႏိုင္ဘူး၊ အဓိက,က ဒီျပကြက္က ကၽြန္ေတာ့ဘဝမွာ ပါဝင္ပတ္သက္ခဲ့ဘူးတဲ့ အစိပ္အပိုင္းအခ့်ိဳကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဒီ ေရာင္ျပန္ဟပ္တဲ့အေနနဲ႔ ျပတာေလာက္ပါပဲ။
Photo by; www.kaungkin.com
ပန္းခ်ီ ထိန္လင္း

ဒါေပမယ့္ အဲဒါကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္တဲ့ပရိႆတ္က ဒီထက္ပိုၿပီးေတာ့ အဲလိုေပါ့ေလ ဆင့္ပြါးၿပီးေတာ့ ေတြးလာမယ့္ကိစၥမ်ိဳးေတြ အဲဒါမ်ိဳးေတြရွိလာရင္ ကၽြန္ေတာ္က ဘာမွမတတ္ႏိုင္ဘူးေလ၊ အဲဒါမ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္က အေၾကာင္းျပန္လိုက္တယ္ေပါ့ေလ၊ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က မျပျဖစ္ဘူးလုိလိုဘာလို ျဖစ္လာတာေပါ့ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခြင့္မျပဳဘူးလိုလိုျဖစ္လာတယ္၊ သူတို႔ဘက္ကလည္း အျပင္းအထန္ႀကိဳး စား ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ကလည္း ဒါမ်ိဳးေတြရွင္းျပရတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ဟာ ၇(ခုနစ္)ႏွစ္ ေထာင္ထဲမွာေနဘူးတယ္၊ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့အေတြ႔အၾကံဳ ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ထင္ဟပ္တဲ့အေနနဲ႔ပဲ ျပတာျဖစ္တယ္၊ ဒါပဲ၊ ဒီထက္ပိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္ဘာမွလုပ္လို႔ လုပ္ ဘို႔ အေၾကာင္းမရွိဘူး

ေနာက္ ေတာ္ေတာ္ၾကာေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ့္ကိုျပန္ၿပီးေတာ့ ဒါ ျပႆနာမရွိပါဘူး၊ သူတို႔ေျဖရွင္းလို႔ရ,ပါတယ္၊ ဟို အေၾကာင္းျပန္လာတယ္၊ အဲဒီနည္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ျပသ,ခြင့္ ရ,လာခဲ့တယ္ေပါ့ေလ။

သူတို႔က အခု အႏုပညာနဲ႔ဥပေဒလို႔ေျပာလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ဘဝထဲမွာ တရားဥပေဒဟာ ဘယ္ေလာက္အထိ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝအေပၚမွာ အဲလို မွ်မွ် တ,တ,ျဖစ္ခဲ့ဘူးလဲဆိုတာကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ျပန္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဥပေဒဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ေပါ့၊ ေလာက,အျမင္ေပါ့၊ အဲဒီဥစၥကို ကၽြန္ေတာ္က ဒီမွာ႐ိုး႐ိုးပဲျပပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ျပတဲ့ျပကြက္က သိပ္ ဆန္းဆန္းျပားျပားေတာ့မဟုတ္လွပါဘူးဗ်ာ၊ အထူးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ တရားမွ်တ,မႈေပါ့ေနာ္၊ တရားဥပေဒရဲ့ အဲဒီလိုတရားမွ်တ,တဲ့ဆုံးျဖတ္မႈကို ကၽြန္ေတာ္အမ်ားႀကီးလိုလားခဲ့တယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီ အက်ဥ္းေထာင္က်တဲ့အခ်ိန္မွာတုန္းက တဖက္သတ္စီရင္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က အက်ဥ္းသားဘဝကိုက်ေရာက္သြားတာ။
Photo by; www.kaungkin.com
ပန္းခ်ီ ထိန္လင္း

အဲဒီအခါေတာ့ တခ်ိန္လုံးမွာလည္း အဲလို တရားမွ်တ,မႈကို ေတာင့္တ,တယ္၊ ျပန္လြတ္ေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အႏုပညာသည္ေတြ အဲဒါ ေတြဟာ အဲလိုမ်ိဳး တရားမွ်တ,မႈမရွိပဲနဲ႔ အက်ဥ္းေထာင္ထဲေရာက္သြားရ,တာမ်ိဳးေတြ၊ မွန္ကန္မွ်တ,တဲ့ တရားစီရင္ေရးမ်ိဳး မရလိုက္ပဲနဲ႔ အက်ဥ္းေထာင္ထဲေရာက္သြားတာမ်ိဳးေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္တင္မွ်တ,တဲ့ တ ရားစီရင္ေရးကို ငတ္မြတ္ေနတာလား? ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ့မိသားစုေတြ အဲ ဒါေတြအျပင္ ေနာက္ပိုင္းဆက္ၿပီးၾကည့္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျပည္သူတခုလုံးဟာ အဲဒီမွ် တ,တဲ့ တရားစီရင္ေရးစံနစ္ကို အာသာငမ္းငမ္း ေခတ္တေလွ်ာက္လုံး ေတာင့္တ,ခဲ့ရတယ္ဆိုတာကို ျပန္ၿပီးေတာ့ေပၚလြင္လာတယ္ေလ၊ ဆိုေတာ့ အဲဒါကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ျပလိုက္တာပါ။

စကၤာပူႏိုင္ငံမွာ အခု ျပသတင္ဆက္ေနတဲ့ "စကၤာပူ ဖရင္းခ်္ Singapore Fringe ႏိုင္ငံတကာ အႏုပညာ ပြဲေတာ္မွာ"အႏုပညာနဲ႔တရားဥပေဒ"ေခါင္းစဥ္ နဲ႔ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း ပန္းခ်ီ ထိန္လင္းရဲ့ အႏုပညာႏွစ္ခုလံုးက အလြယ္တကူျဖစ္လာတာ မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့အေၾကာင္း ပန္းခ်ီ ထိန္လင္းကို (VOA)ကိုေက်ာ္ေအာင္လြင္ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားသမွ် ျပန္ေရးထားတာပါ။

မင္းစိုးစံ
အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး