
Photo by www.moemaks.com
ေသာတရွင္မ်ား(စာဖတ္ပရိႆတ္မ်ား)ခင္ဗ်ား မၾကာခင္က ျမန္မာႏုိင္ငံမွာျပဳလုပ္သြားတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ထူး ခၽြန္ဆုေပးပြဲနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ မိတ္ေဆြတဦးနဲ႔စကားစပ္မိေတာ့ အဲဒီမိတ္ေဆြက အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ပို႔ ဆု အေကာင္းဆုံးဆုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာၾကရာက,ေန အႏုပညာဆိုတဲ့စကားလုံးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အႏုပညာဆိုတာ ႏုႏုယြယြကေလးေတြပဲျဖစ္ရ,မယ္ အႏုပညာဆိုတာ အၾကမ္းပညာမဟုတ္ဘူး ဆိုတာ မ်ိဳးေတြဆီကိုေရာက္သြားပါတယ္။
အဓိက,ဆိုလိုတာက ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းေတြမွာပါတဲ့ လူဆိုး လူၾကမ္း၊ မိမၼဆိုး မိမၼၾကမ္း ဆိုတဲ့အခန္းေတြ က ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ၾကရ,တာ အႏုပညာမဟုတ္ဘူးဆိုတာမ်ိဳးကို ရည္ရြယ္ၿပီးေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာဇာတ္သဘင္မွာေတာ့ ဇာတ္လမ္းထဲမွာ ခေလာက္ဆန္ေအာင္လုပ္ရ,တဲ့ ဇာတ္႐ုပ္ကို ဂုံးေခ်ာတဲ့ ဇာတ္႐ုပ္ ဂုံး႐ုပ္လို႔ေခၚၾကတာပါပဲ၊ သာမန္႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိႆတ္ေတြက အဲဒီလို လူၾကမ္း မိမၼၾကမ္းအ ခန္းေတြမွာ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္သ႐ုပ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ပညာသည္ေတြကို ခ်ီးမြမ္းခဲပါတယ္ ခ်ီးက်ဴးခဲပါတယ္ မ ခ်ီးက်ဴးၾကပါဘူး။
ေအာက္ပိုင္းက စာေတြ မဖတ္ခင္ သီခ်င္းေလးနားေထာင္ၾကည့္ေစခ်င္ပါေသးတယ္။
အႏုပညာ႐ႈေထာင့္က,ၾကည့္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိႆတ္က,ေတာ့ ဘယ္ဇာတ္႐ုပ္ရယ္မွမဟုတ္ပဲ သ႐ုပ္ ေဆာင္မႈမွာ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အံဝင္ခြင္(ဂြင္)က်ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ထိထိမိမိရွိရင္ အႏုပညာအရ,ခ်ီးမြမ္းေထာပ နာျပဴၾကတာပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီလို ပညာတတ္လူတန္းစားက အလြန္ရွားပါတယ္၊ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္သက္ တမ္းတေလွ်ာက္မွာ မွတ္မိသေလာက္ ျပန္စဥ္းစားလိုက္ေတာ့ တခ်ိန္က လူၾကမ္းမင္းသားႀကီး ဦးေက်ာ္ ေသာင္း ထူးခၽြန္ဆုရ,ဘူးပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ လူၾကမ္းအေနနဲ႔မဟုတ္ပဲ “ငဘ” ဇာတ္ကားထဲမွာ ေတာင္ သူလယ္သမားဇာတ္႐ုပ္ဘဝ,နဲ႔ ဆုရ,တာလို႔ မွတ္မိပါတယ္။
ေနာက္ လူၾကမ္းမင္းသားႀကီးအံ့ေက်ာ္ဆုရ,ျပန္ေတာ့လည္း ဆရာႀကီး ဦးသုခ,ရဲ့ “ဘယ္သူၿပိဳင္လို႔ လွပါ ေတာ့ႏိုင္” အ,သုံးလုံးပညာေပးဇာတ္ကားထဲမွာ ပညာမတတ္ရွာလို႔ အလြန္သနားစရာေကာင္းတဲ့ ထန္း တက္သမားႀကီးတေယာက္အျဖစ္နဲ႔ ဆုရ,တာပါ၊ လူၾကမ္း႐ုပ္နဲ႔မဟုတ္ပါဘူး။
နာမည္ႀကီး လူၾကမ္းေအာင္ခိုင္တေယာက္ ဘယ္အေနအထားက,ေန ဆုရ,ခဲ့တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ မ မွတ္မိေတာ့ပါဘူး။
နာမည္ႀကီး လူၾကမ္းဦးေက်ာက္လုံးလည္း “ခ်စ္သမီး” ဇာတ္ကားမွာ ဘခင္ျဖစ္သူအေနနဲ႔ပဲ ဆုရ,ခဲ့တာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ လူၾကမ္းဇာတ္႐ုပ္နဲ႔ ဟုတ္ပုံမရ,ပါဘူး။
လူၾကမ္းေတြ မိမၼၾကမ္းေတြဟာ အေကာင္းဆုံးဇာတ္ပို႔ဆုေခါင္းစည္းေအာက္မွာ ႏိႈင္းယွဥ္ေရြးခ်ယ္ခံၾက ရ,တာျဖစ္ပါတယ္၊ ဒီေနရာမွာ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းေကာင္းနဲ႔ဇာတ္ပို႔ရ,သူနဲ႔ လူၾကမ္းဇာတ္႐ုပ္နဲ႔ဇာတ္ ပို႔ ယွဥ္လိုက္ရင္ လူၾကမ္းကိုျဖဳတ္ပစ္ဘို႔ ရာခိုင္ႏႈံးမ်ားေနပါေတာ့တယ္။
ဒီေတာ့ လူၾကမ္း မိမၼၾကမ္း ဂုံး႐ုပ္ ဇာတ္ပို႔ဆုကို တသီးတျခားဆုသတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ ေပးသင့္လွပါတယ္၊ ကမၻာ့႐ုပ္ရွင္ဆုေပးပြဲေတြမွာလည္း ဂုံး႐ုပ္ေတြဟာ ဆုရ,မႈနည္းေနတာကို ေတြ႔ေနရတာပါပဲ၊ သ႐ုပ္ ေဆာင္မႈအႏုပညာရပ္မွာ လူေကာင္းစ႐ိုက္ေကာင္းလုပ္ရ,တာက ပိုခက္တယ္၊ လူၾကမ္းစ႐ိုက္ၾကမ္း လုပ္ရ,တာပိုလြယ္တယ္လို႔ မရွိပါဘူး။
စ႐ိုက္ေကာင္းလုပ္ရ,တာမွ အႏုပညာ၊ စ႐ိုက္ၾကမ္းလုပ္လုပ္ရ,တာဟာ အၾကမ္းပညာရယ္လို႔လည္း မရွိ ပါဘူး၊ ဂုံး႐ုပ္ေကာင္းမွ လူၾကမ္းေကာင္းမွ အဓိက,ဇာတ္ေကာင္ေတြရဲ့႐ုပ္လုံး ပိုၾကြလာတယ္ဆိုတဲ့ အ ယူအဆ,ဟာလည္း အလြန္မွန္ကန္တဲ့ အႏုပညာလကၡဏာတရပ္ျဖစ္ပါတယ္။
လူၾကမ္းလုပ္ရ,တဲ့လူေတြဟာ လူမုန္းမ်ားတဲ့ေနရာ လူအမ်ားမႏွစ္သက္တဲ့ေနရာေတြမွာ အနစ္နာခံၿပီး လုပ္ၾကရတာပါ၊ ထူးခၽြန္ဆုရ,ဘို႔က်ေတာ့လည္း စာရိတၱေပၚမွာမူတည္ၿပီး မ်က္ေစ့လည္ၿပီးအမွတ္ ေလွ်ာ့ခံၾကရ,ျပန္မယ္ ဆိုေတာ့ မိေအးႏွစ္ခါနာ ျဖစ္ေနၾကရ,ရွာပါတယ္။
ဒီေတာ့ လူၾကမ္း မိမၼၾကမ္း ဂုံး႐ုပ္သီးျခားဆု ခြဲျခားထားၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ထူးခၽြန္ဆုခ်ီးျမွင့္သင့္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရ,ပါတယ္။
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ ကၽြန္ေတာ္ ဝင္းေဖပါ။
VOA Burmese အစီစဥ္က ထုတ္လႊင့္တာကို နာေထာင္ၿပီး ျပန္ေရးျပထားတာပါ။
မင္းစိုးစံ
အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး




