• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Monday, July 19, 2010

ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုး ေလယာဥ္


Photo by www.voanews.com/burmese

ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုး ေလယာဥ္

ဆြစ္ဇလန္ေလယာဥ္မႈးဟာ ေလယာဥ္ဆီလံုး၀မသံုးပဲ ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္နဲ႔ ေလယာဥ္ကို ပထမဆံုး ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ပ်ံသန္းခဲ့တာကို တင္ျပထားပါတယ္။

ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုး ဆိုလာျပားေတြကေန လွ်ပ္စစ္ဓါတ္ရေအာင္ေျပာင္းျပီး သံုးစြဲတဲ့ အထဲမွာ အခုေနာက္ဆံုး ေလယာဥ္ပ်ံတစီး ပ်ံသန္းႏိုင္တဲ့အထိ တိုးတက္မႈေတြေတြ႔လာရတာတာကို VOA သတင္းေထာက္ Suzanne Presto ရဲ့တင္ျပခ်က္ေပၚ အေျခခံျပီး တင္ျပထားပါတယ္။
Photo by www.voanews.com/burmese

Switzerland ႏိုင္ငံ Payerne ေပယမ္ၿမိဳ႕ကေလးကေန ဇူလိုင္လ ၇ ရက္ေန႔ မနက္မွာ စတင္ပ်ံသန္းတဲ့ ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္သံုး ေလယာဥ္ပ်ံကိုေမာင္းႏွင္သူဟာ အသက္ ၅၇ ႏွစ္အရြယ္ Andre Borschberg အန္ဒေရ ေဘာ့ရွ္ဘက္ ပါ။ သူဟာ Swiss စစ္တပ္က တိုက္ေလယာဥ္ေမာင္းသူတဦးျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလို ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္ကိုသံုးၿပီးေ၀ဟင္မွာ ပ်ံသန္းဖို႔စတင္ႀကံစည္သူကေတာ့ ကမာၻတပတ္ မိုးပ်ံဘူေပါင္းနဲ႔ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ပတ္ႏိုင္ခဲ့သူ ေဒါက္တာ ဘာထရန္ ပစ္ကတ္ Bertrand Piccard ပါ။

ေလယာဥ္ဆီလံုး၀မသံုးပဲ ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုး Solar Impulse HB- SIA ေလယာဥ္ေလးဟာ တေယာက္စီးေလယာဥ္ပါ။ သူ႔ေတာင္ပံဟာ ထူးထူးျခားျခားရွည္ျပီး ေပေပါင္း ၂၀၈ ေပရွိပါတယ္။ ေတာင္ပံေပၚမွာ ေနေရာင္ျခည္ကိုရယူတဲ့ ဆိုလာ Cells ေတြရွိၿပီး ေန႔အခ်ိန္ပ်ံသန္းတဲ့အခါ ေနေရာင္ျခည္ကတဆင့္ အတြင္းက ဘက္ထရီအိုးကို အားျဖည့္ေပးပါတယ္။ ဒါမွ ညအခ်ိန္ပ်ံသန္းခ်ိန္မွာ သိမ္းထားတဲ့ ဘက္ထရီစြမ္းအားနဲ႔ ေမာ္တာကိုလည္ေစတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္ကိုသံုးၿပီး ပ်ံသန္းခဲ့ခ်ိန္ဟာ ၂၆နာရီ ၉မိနစ္ၾကာပါတယ္။ solar panels ေပါင္း တေသာင္းႏွစ္ေထာင္ကေနရတဲ့ ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္နဲ႔ ပ်ံသန္းခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

အသံေလးနားေထာင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကလစ္လိုက္ပါ။



သတင္းစာသားေတြ အသံေတြအားလုံးကေတာ့www.voanews.com/burmese
က ေနတိုက္႐ိုက္ကူးယူတင္ျပေပးထားတာျဖစ္ပါတယ္။


မင္းစိုးစံ
အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး