• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Friday, September 7, 2012

တိုင္းျပည္၏ အျမင့္ဆံုးအာဏာကို က်င့္သံုးလုိက္သည့္လႊတ္ေတာ္အား သံုးသပ္ျခင္း

တိုင္းျပည္၏ အျမင့္ဆံုးအာဏာကို 

က်င့္သံုးလုိက္သည့္လႊတ္ေတာ္အား 

သံုးသပ္ျခင္း

By ေအာင္ထူး
(ေရွ႕ေန)

တိုင္းျပည္၏အျမင့္ဆံုးေနရာတြင္ရွိေသာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးတရားသူၾကီးမ်ားအား ကန္ထုတ္လိုက္
ျခင္းျဖင့္ ျမန္မာနို္င္ငံ၏ လႊတ္ေတာ္ဟူေသာ အဖြဲ႕အစည္းသည္ ျဗိတိသွ်ပါလီမန္ တံခိုးထြားစဥ္ကပင္ က်င့္သံုးျခင္း မျပဳခဲ့သည့္ လူကို ေခြးျဖစ္ေအာင္လုပ္နိုင္ေလာက္သည္အထိ အျမင့္ဆံုးေသာအာဏာကို က်င့္သံုးျပလိုက္ပါျပီ။

ယင္းနွင့္ စပ္လွ်ဥ္း ၍ စက္တဘၤာလ (၆)ရက္ေန႕ည၌







  • ဘီဘီစီ အင္တာဗ်ဴးတြင္ စာေရးသူ၏ ေျဖၾကားခ်က္ ကို ဤ လင့္ခ္ တြင္ နားဆင္နိုင္ ပါသည္။


  • ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကိုမျပင္ဘဲ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးတရားသူၾကီးအားလံုးကို ျဖဳတ္ထုတ္လိုက္ျပီ ျဖစ္သ
    ျဖင့္ ေနာက္အသစ္ခန္႔ထားမည့္ တရားသူၾကီးမ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္အား လံုး၀ပင္ ရိုက်ိဳးရပါေတာ့မည္။

    ဤျဖစ္ရပ္မွာ လက္ရွိအျမင့္ဆံုးအျခားတရားရံုးႀကီးျဖစ္သည့္ တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ကိုပါရိုက္ခတ္သြားျပီး ၄င္း၏ ဦး
    ေခါင္းကိုပါ ခ်ိဳးနွိမ္လိုက္ သကဲ့သို႕ ျဖစ္သြားပါျပီ။ လူထုအတြက္ အားကိုးတိုင္တန္းရမည့္ လြတ္လပ္၊ ဘက္မလိုက္၊ ထက္ျမက္သည့္ တရားစီရင္ေရးစနစ္ေပၚေပါက္လာေရးဆိုသည္မွာ ေရေပၚတြင္ အရုပ္ေရးသည့္ အဆင့္ျဖစ္သြား
    ပါျပီ။

    လူထုကိုယ္စားလည္မ်ားနွင့္ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ လႊတ္ေတာ္၊ လူထုနွင့္နီးစပ္သည့္ လႊတ္ေတာ္ က ယင္းသို႕ အျမင့္
    ဆံုးအာဏာကို က်င့္သံုးျခင္းမွာ မေကာင္းဘူးလားဟူ၍ ေစာဒက တက္စရာရွိသည္။

    သို႕ရာတြင္ ၾကိဳတင္မဲမ်ားျဖင့္ ေနရာ ယူထားၾကေသာ လူထုကိုယ္စားလည္ အစစ္အမွန္ မဟုတ္သူမ်ားမွာ အမ်ားစု
    ႀကီးျဖစ္ေနသည့္အျပင္ စစ္ဗိုလ္တမတ္သားပါ ပါ၀င္ေနေသာ လႊတ္ေတာ္ျဖစ္ေနသည့္ ပကတိ လက္ေတြ႔အေျခအေန
    ကို မေမ့ေစလို။

    လူထုကိုယ္စားလွယ္ စစ္စစ္မွန္မွန္မ်ားနွင့္ပင္ ဖြဲ႔စည္းထားေစဦးေတာ့ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္အေနျဖင့္ လြတ္လပ္စြာ သီးျခားရပ္တည္ကာ Judicial Review ဟုေခၚေသာ ျပန္လည္သံုးသပ္သည့္ အခြင့္အာဏာကို သံုးစြဲလွ်က္ ဥပေဒ
    ျပဳလႊတ္ေတာ္နွင့္ အစိုးရအား ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနွင့္ အျခားဥပေဒမ်ားရႈေဒါင့္မွ ၾကပ္မတ္လည္ပတ္ေစသည့္ ဒီ
    မိုကေရစီႏိုင္ငံမ်ား၏ အစဥ္အလာကိုပါ ျပန္လည္စဥ္းစားဘို႔လိုပါမည္။

    ယခု ဤ အေျခခံကို လက္ရွိလႊတ္ေတာ္က ျငင္းပယ္လိုက္ပါျပီ။ အစိုးရအဖြဲ႔၀င္ ၀န္ၾကီးမ်ား၏ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းစာရင္း
    ေကာက္ယူေရး ဥပေဒၾကမ္းတင္သြင္းရန္ႀကိဳးပမ္းသည့္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
    မ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳရပါမည္။

    သို႔ရာတြင္ ယင္းၾကိဳးပမ္းမႈကို လူမ်ားစု မဲဟူသည္အား အသံုးျပဳကာ အသာကေလး ရိုက္ခ်လိုက္ခဲ့ျပီကို သံုးသပ္သင့္
    ပါသည္။ လူထုအတြက္ စစ္စစ္ မွန္မွန္ အက်ိဳးရွိမည့္ဥပေဒမ်ား ဤအတုအေယာင္လႊတ္ေတာ္ၾကီးမွ ေပၚထြက္လာ
    ရန္ မျဖစ္နိုင္ပါ။

    သို႕ရာတြင္ လူထုက စစ္မွန္စြာေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ျခင္း ခံထားရသည္ ဟု လက္ခံထားၾကေသာ အမတ္အခ်ိဳ႕မွာပင္ လႊတ္ေတာ္ ကို အေကာင္းျမင္လြန္းေနၾကဆဲျဖစ္ေၾကာင္းေတြ႔ရသည္။

    လူဟူသည္မွာ မိမိတာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ေန ေသာအလုပ္အေပၚ တန္ဘိုးထား ေလ့ရွိၾကသျဖင့္ အေကာင္းျမင္ခြင့္ရွိ
    ပါသည္။ သို႕ရာတြင္ မည္သည့္အတြက္ ယင္းသို႕ အေကာင္းျမင္ေနသည္ကို မူ လူထုကို ရွင္းျပသင့္သည္။

    စာေရးသူအေနျဖင့္မူ လႊတ္ေတာ္၏ပကတိအေနအထားကို ေအာက္ပါအတိုင္းသံုးသပ္ပါသည္။
    (၁) ယင္းလႊတ္ေတာ္သည္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု၏ မည္သည့္ ေၾကာရိုး တခုတေလကိုမွ် ျပင္နိုင္ျခင္း မရွိေသးပါ။ အေရးမပါသည့္ ပုဒ္မ အခ်ိဳ႔ေလာက္ကိုျပင္ခြင့္ေပးျပီး ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲအထိ အခ်ိန္ဆြဲထားမည့္ အလားအလာ
    ကိုသာ ေတြ႔ေနသည္။

    (၂) စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ပံ့ပိုးေပးသည့္ ေဖါက္ျပန္ဖိနွိပ္သည့္ တည္ဆဲ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱယားမ်ားအားျပင္ဆင္ ဖြဲ႔
    စည္းေရးအတြက္ မည္သည့္ဥပေဒတခုတေလကိုမွ် မျပဌာန္းနိုင္ေသးပါ။

    (၃) ၁၉၆၂ ခုနွစ္ စစ္အာဏာသိမ္းျပီးေနာက္ပိုင္းမွစ၍ ယခုအခ်ိန္ တည္ရွိေနဆဲျဖစ္ျပီး လူ႕အခြင့္အေရး အေျခခံကို ရုပ္သိမ္းထားသည့္ အဓိက က်ေသာ မတရားဥပေဒၾကီးမ်ားအနက္ တခုတေလကိုမွ် ရုပ္သိမ္းနိုင္ျခင္း မရွိေသးပါ။

    (၄) လူ႔အခြင့္အေရးအေျခခံကို ေဖၚေဆာင္ေပးမည့္ မည္သည့္ဥပေဒသစ္တခုတေလကိုမွ် ျပဌာန္းနိုင္ျခင္းမရွိေသး
    ပါ။
    သတင္းမီဒီယာ လြတ္လပ္ခြင့္ကို အာမခံမည့္ဥပေဒဆိုသည္မွာလဲ အသံသာၾကားျပီးအဆံမရွိသည့္ အေျမွာက္ပ
    မာ ျဖစ္ေနသည္။
    ၿပီးခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားအတြင္း လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖါက္ခံခဲ့ရသျဖင့္ နစ္နာဆံုးရွံဳးခဲ့ရသည့္ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံုလူထုႀကီး
    ၏ ဘ၀ကို ကုစားေပးေရး၊ ေလ်ာ္ေၾကးမ်ားရရွိေရး၊ ျပန္လည္ထူေထာင္နိုင္ေရးတို႔အတြက္ မည္သည့္ဥပေဒ တစံုတ
    ရာမွ် ျပဌာန္းျခင္း မရွိေသးပါ။ ျပဌာန္းမည့္ အလားအလာလည္း စိုးစဥ္းမွ် မေတြ႕႔ရပါ။

    (၅) အလုပ္သမားသမဂၢမ်ားဖြဲ႕စည္းခြင့္၊ ဆႏၵျပခြင့္မ်ားေပးထားသည္ ဟူေသာ ဥပေဒမွာလည္း တဖက္မွလွည့္ျပီး ထိမ္းခ်ဳပ္ထားသည့္ ဥပေဒသာ ျဖစ္ေနသည္။
    ဖ်က္သိမ္းလိုက္သည့္ ၁၉၂၆ ခုနွစ္ အလုပ္သမားသမဂၢ ဥပေဒမွာ ယခု လႊတ္ေတာ္က အသစ္ျပဌာန္းလိုက္ေသာ ဥပေဒထက္ အဆတရာ ေကာင္းမြန္ပါသည္။
    လယ္သမားမ်ားအတြက္လည္း လယ္လုပ္သူ လယ္ပိုင္ခြင့္ရွိသည့္ မည္သည့္ဥပေဒကိုမွ် ျပဌာန္းမေပးသျဖင့္ တျပည္
    လံုးအနွံ႕ ေျမယာကိစၥမ်ားျပႆနာတက္လွ်က္ရွိသည္။
    ယခု လယ္သမားထု၏ ေျမသိမ္းတိုက္ပြဲ တစံုတရာ စတင္ေနျပီကို ေတြ႕ျမင္နုိင္ပါသည္။

    (၆) လာမည့္ ၂၀၁၅ ခုနွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲလြတ္လပ္မွ်တေစရန္၊ ၂၀၁၀ ခုနွစ္က အေတြ႔အၾကံဳမ်ိဳးကိုေရွာင္ရွားနိုင္ေစ
    ရန္ လြတ္လပ္သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္တရပ္ ေပၚထြန္းလာေစေရးအပါအ၀င္ ေရြးေကာက္ပြဲဆိုင္ရာ ဥပေဒတစံုလံုး ကို အသစ္ျပဌာန္းရန္ လိုပါမည္။
    ယခုအခ်ိန္အထိ ယင္းအတြက္ မည္သည့္ လႈပ္ရွားမႈတခုတေလကိုမွ် လႊတ္ေတာ္ အတြင္းတြင္ မေတြ႕ရပါ။ လူထုထံမွ အၾကံဥာဏ္မ်ား ရယူသံလည္း မၾကားရပါ။

    (ရ) တိုင္းျပည္မွ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ လက္ခံ၊ရွာေဖြ၊ ရယူကာ တပ္မေတာ္က အသံုးျပဳေနသည့္ ဘ႑ာေငြေၾကး
    မ်ား အားလံုးကို သိရွိနိုင္ေအာင္၊ ၾကီးၾကပ္စစ္ေဆးခြင့္ရေအာင္၊ အလြဲသံုးမႈမ်ား ေတြ႕ရွိပါက အေရးယူခြင့္ရေအာင္ ဥပေဒ တခုတေလကိုမွ်ျပဌာန္းျခင္း ျပဌာန္းရန္ ေလ့လာေဆြးေႏြးေနၾကျခင္းမ်ား တစံုတရာမွ် မၾကားရပါ။
    ယင္းနွင့္ သက္ဆိုင္ရာဥပေဒေပၚထြက္မလာပါက ျမန္မာနိုင္ငံသည္ အိပ္ေပါက္နွင့္ ဖားေကာက္ ဘ၀က တက္နိုင္
    မည္မဟုတ္။
    အေျခခံ လူထုမ်ားသည္ ေၾကာမြဲနင္းျပား ဆင္းရဲသားမ်ားဘ၀မွ မည္သည့္အခါတြင္မွ် တက္လာနိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။

    လက္ရွိ လႊတ္ေတာ္က ျပဌာန္းျပီးခဲ့သမွ်ေသာ ဥပေဒမ်ားမွာ စနစ္ေဟာင္းနွင့္ တည္ဆဲအုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱယားေဟာင္း
    မ်ား လည္ပတ္ေအာင္ ပံ့ပိုးေပးသည့္ ဥပေဒမ်ားသာ ျဖစ္ေနပါသည္။
    အမွန္ဆိုရလွ်င္ ယင္း ဥပေဒမ်ားအား ယခင္ နအဖ၊ န၀တ ေခတ္ က လူ (၅၀) ခန္႔မွ်နွင့္ ျပဌာန္းနိုင္ခဲ့ေသာ ဥပေဒ
    မ်ားျဖစ္သည္။
     ယခု လူတေထာင္ ခန္႕အင္အားသံုးျပီး ျပဌာန္းေနရသည့္ အေနအထားမ်ိဳးသာရွိေနသည္။

    ယင္းသို႕ျဖစ္လွ်င္ လႊတ္ေတာ္ဆိုေသာ အရာသည္ လူထုအက်ိဳး စီးပြားအတြက္ ရပ္တည္ေဖၚေဆာင္ေနသည္ ဟု မည္သို႕ ေျပာနိုင္ပါအံ့နည္း။ ေန႕စဥ္က်ပ္သိန္းေထာင္နွင့္ခ်ီကုန္ကာ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းမ်ား က်င္းပသည့္ စားရိပ္၊ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားအတြက္ လစဥ္ ေထာက္ပံ႕ေၾကးေပးရ သည့္ စားရိပ္မ်ားနွင့္ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီ
    မ်ား လႈပ္ရွားလည္ပတ္သည့္ စားရိပ္မ်ားအားလံုးကိုေပါင္းလွ်င္ တိုင္းျပည္အေပၚ မတန္တဆႀကီးမားသည့္၀န္ၾကီး
    ပိလွ်က္ရွိသည္။
    လူထုအတြက္အသံုးျပဳရမည့္ က်မၼာေရး၊ ပညာေရး၊ လူမႈေရး ဘတ္ဂ်က္မ်ားမွ က်ခံသံုးစြဲေနရျခင္းသာ အဖတ္တင္
    သည္။

    ထပ္မံဆိုး၀ါးသြားေစသည့္အခ်က္မွာ အခ်ိဳးက် ကိုယ္စားျပဳမဲေပးစနစ္ကို အသံုးျပဳသည့္ ဥပေဒတရပ္ေပၚထြက္လာ
    ေစရန္ လႈပ္ရွားမႈကိုေတြ႔ေနရျခင္း ျဖစ္သည္။

    စစ္မွန္သည့္ဒီမိုကေရစီအေျခခံႏွင့္ လြတ္လပ္သည့္ တရားစီရင္ေရးစနစ္ကို မတည္ေဆာက္နိုင္ေသးဘဲ အခ်ိဳးက် ကိုယ္စားျပဳမဲေပးစနစ္ကိုက်င့္သံုးကာ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပလွ်င္ နိုင္ငံေရးပါတီတိုင္းက ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္သူမ်ား
    သည္ အနိမ့္ဆံုးသတ္မွတ္သည့္ ဆႏၵမဲအေရအတြက္ရရံုျဖင့္ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ျဖစ္သြားေပေတာ့မည္။ ပါတီငယ္မွန္သမွ်သည္လည္း လႊတ္ေတာ္အတြင္း ေနရမ်ားရၾကေပေတာ့မည္။

    ယင္း ေရြးေကာက္ပြဲ စနစ္ေအာက္တြင္ မည္မွ်အားေကာင္းသည့္ ပါတီျဖစ္ေစ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ဦးေရ ၅၀% အထက္ေက်ာ္ရန္ပင္ မလြယ္ေတာ့။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေရ ၇၅% ေက်ာ္ရမွသာ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒ၏ ေၾကာရိုးမ်ားအား ျပင္ဆင္နိုင္မည့္ ျပဌာန္းခ်က္ရွိသျဖင့္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲျပီးေနာက္၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု
    အေျခခံဥပေဒ၏ေၾကာရိုးမ်ားအား ျပင္နုိင္ေရးဟူေသာေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မွာ မိုးေကာင္းကင္ေပၚမွ သက္တန္႔ကိုဆုပ္ကိုင္
    ရန္ ၾကိဳးပမ္းေနသူနွင့္သာ ပမာတူပါမည္။

    သို႕ျဖစ္၍ ယခုအခ်ိန္၌ လႊတ္ေတာ္အားေကာင္းလာျခင္းသည္ တိုင္းျပည္အေျခအေနဆိုးလာေစမည့္ သေဘာ
    ေဆာင္ လွ်က္ရွိသည္။
    လႊတ္ေတာ္သည္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒထဲမွ ၄င္းတို႕ လိုျခင္ေသာ အပိုင္းကိုသာ လိုက္နာသည္။ မလိုျခင္ေသာအပိုင္းကို ပစ္ပယ္ထားလိုက္သည္။
    ဤသည္မွာ ဥပေဒစိုးမိုးေရး အေျခခံကို လံုး၀ဆန္႕က်င္လိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
    ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု ပုဒ္မ ၃၂၄ ပါ "ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုး၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ အျပီးအျပတ္ အတည္
    ျဖစ္သည္။" ဟူေသာ ျပဌာန္းခ်က္ကို လႊတ္ေတာ္သည္ လံုး၀ပင္ မ်က္ကြယ္ျပဳလိုက္ျပီ။
    နည္းနည္း ကေလးမွ် ဂရုမထားေတာ့။ ၄င္းတို႕ျပဌာန္းအတည္ျပဳထားသည့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကိုမွ် မလိုက္နာလွ်င္ ဥပေဒစိုးမိုးေရး ဟူေသာ စကားလံုးကို အဘယ္ေၾကာင့္ သံုးစြဲေနပါသနည္း။

    လႊတ္ေတာ္သည္ လြတ္လပ္၊ ဘက္မလိုက္ ထက္ျမက္သည့္တရားစီရင္ေရးစနစ္အေျခခံတြင္ ဥပေဒစိုးမိုးေရးတည္
    ဆာက္ရမည့္အစဥ္အလာကို ဆန္႔က်င္လိုက္ျပီ။ ဖြဲ႔စည္းပံုဆိုင္ရာ ခံုရံုးတြင္ အသစ္ခန္႕မည့္ တရားသူၾကီးမ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္၏ နိုင္ငံေရးအာဏာကို မလြန္ဆန္ရဲ ေတာ့။ ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ရာတြင္ ျပည္ေထာင္စု အစိုး
    ရနွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားအၾကား၊ ျပည္နယ္အစိုးရ အခ်င္းခ်င္းအၾကား၊ တိုင္းျပည္အာဏာပိုင္အေဆာက္အအံုမ်ား အခ်င္းခ်င္းအၾကား ေပၚေပါက္သည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုုဆိုင္ရာျပသနာ မ်ားအားလံုးကို လြတ္လပ္၊ ဘက္မလိုက္ ထက္ျမက္
    သည့္ ဖြဲ႔စည္းပံုဆိုင္ရာတရားရံုး၏ အဆံုးအျဖတ္ ကို အျပီးသတ္ ခံယူနိုင္ၾကမွသာ ျပည္ေထာင္စုၾကီးတည္ျငိမ္မည္။

    ယခုယင္း အေျခခံအား ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု ကိုသံုး၍ပင္ ျငင္းပယ္လိုက္ျပီ။ သို႕ျဖစ္၍ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုေအာက္တြင္ လြတ္လပ္၊ ဘက္မလိုက္ ထက္ျမက္သည့္ တရားစီရင္ေရးစနစ္ ေပၚေပါက္ေရးသည္ ေရႊျပည္ေတာ္ ေမွ်ာ္တိုင္းေ၀း
    ျဖစ္ခဲ့ျပီ။

    ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုတည္ရွိေနသမွ်ကာလပတ္လံုး ဥပေဒစိုးမိုးေရးအေျခခံတြင္ ျပည္တြင္းစစ္ျငိမ္းသတ္ေရး၊ ျပည္တြင္း
    စစ္မျဖစ္ေအာင္ တားဆီးေရး၊ ျပည္ေထာင္စု တည္ျငိမ္ေရးကို ေမွ်ာ္မွန္း၍ မရနိုင္ေတာ့။
    အတု အေယာင္လႊတ္ေတာ္သည္ အားလံုး၏ အထက္တြင္ အတိအလင္းေနရာယူလိုက္ျပီ။
    ဖြဲ႕စည္းပံုဆိုင္ရာ ခံုရံုးတရားသူၾကီးမ်ားကို ျဖဳတ္ခ်သည့္ ျဖစ္စဥ္မွာလည္း ျမန္လြန္းအားၾကီးေနသည္။
    ခုံရံုးတရားသူၾကီး အဖြဲ႕မ်ားကိုယ္တိုင္ လာေရာက္အစစ္မခံခဲ့ၾက။

    ဥပေဒလုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားနွင့္အညီ စစ္ေဆးေပးရန္ ခံုရံုးကလႊတ္ေတာ္သို႕ စက္တဘၤာ (၅)ရက္ေန႔တြင္ ဥပေဒႏွင့္ အျခားသက္ဆိုင္ရာ စာရြက္စာတမ္းအကိုးအကားမ်ား အေျမာက္အမ်ားေပးပို႔ခဲ့သည္။
    ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔က တဘက္သတ္ၾကားနာစစ္ေဆးသည္ ဟူသည္မွာ တရက္မွ်သာ ၾကာ
    ခဲ့သည္။

    ဤမွ်မ်ားျပားေသာ ဥပေဒအကိုးအကားမ်ားကို ဖတ္ရႈေလ့လာျခင္း၊ ဤမွ်အေရးၾကီးလွသည့္ကိစၥကို စစ္ေဆးျခင္းတို႔
    တရက္အတြင္းၿပီးသြားသည္မွာ အေတာ္ပင္အံ့ၾသစရာေကာင္းလွသည္။
    ၾကက္တေကာင္သတ္သည္ကမွ ခက္ပါဦးမည္။

    တိုင္းျပည္၏ အျမင့္ဆံုး ဖြဲ႕စည္းပံုဆိုင္ရာ ခံုရံုးတရားသူၾကီး (၉) ဦးကို အေရးယူသည့္ အမႈအား ဆံုးျဖတ္ျခင္းမွာ လြယ္လိုက္သည့္ ျဖစ္ျခင္း။ တရက္အတြင္း ျပီးသြားခဲ့သည္။
    စက္တဘၤာ (၆)ရက္ေန႔တြင္ အေျဖထြက္လာျပီး စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔၏ ေတြ႕ရွိခ်က္ကို သမၼတရံုးကိုေပးပို႔သြား
    မည္ဟု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလည္မ်ားက ေျပာၾကသည္။
    ထိုသို႔ေျပာၾကသည့္ညေနမွာပင္ သမၼတရံုးညႊန္ၾကားေရးမႈး ဦးေဇာ္ေဌး အား ဘီဘီစီမွေမးျမန္းရာ ဖြဲ႔စည္းပံုအရ ပို႔
    လာရင္ သမၼတ က နုတ္ထြက္ခိုင္းရမယ္ ဟု ၄င္းက လြယ္လင့္တကူပင္ ေျပာဆိုခဲ့သည္။
    သမၼတရံုးညႊန္ၾကားေရးမႈးက သမၼတကိုယ္စားအဘယ္ေၾကာင့္ ဤသို႔ခ်က္ျခင္းေျပာနိုင္သနည္း။
    မူလကထဲက စီစဥ္ခင္းက်င္းအကြက္ခ်ထားျခင္းမရွိပါက ဤသို႔တမုဟုတ္ျခင္းေျပာနိုင္ပါ့မလား။

    လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ သူရဦးေရႊမန္းနွင့္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္တို႔အၾကား ပဋိပကၡျဖစ္ေနသေယာင္အသြင္ေဆာင္ျပီး(သမၼ
    တအၾကံေပး ဦးကိုကိုလိွဳင္၏စကားလံုးအရ ဆိုလွ်င္) ဇာတ္ထုတ္တထုတ္တည္း၌ သူ႔ေနရာနွင့္သူ တာ၀န္ခြဲကျပ
    ေနၾကသလား။

    ဦးေဇာ္ေဌးေျပာဆိုျပီး မေရွးမေနွာင္းမွာပင္ ခံုရံုးတရားသူၾကီးမ်ားနုတ္ထြက္သြားၾကျပီျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းထြက္
    ေပၚလာခဲ့သည္။ အံ့ၾသစရာ ေကာင္းလိုက္သည့္ ျဖစ္ျခင္း။
    အယ္န္ဂ်ီအုိဟု ေခၚသည့္ လြတ္လပ္ေသာ လူထုအသင္းအဖြဲ႕တခုမွာ အလုပ္လုပ္ေနသည့္ ၀န္ထမ္းတဦးကိုပင္ အလုပ္မွထုတ္ပစ္ေရးမွာ အလြယ္တကူလုပ္၍မရပါ။ အစိုးရ၀န္ထမ္းတဦးကို ျဖဳတ္ေရးမွာမူ ပို၍ပင္ခက္ပါသည္။

    တိုင္းျပည္၏ အျမင့္ဆံုး ဖြဲ႕စည္းပံုဆိုင္ရာ ခံုရံုးတရားသူၾကီး (၉)ဦးကို အေရးယူသည့္ကိစၥမွာ အခက္တကာ့အခက္
    ဆံုး ျဖစ္ရပါမည္။ နိုင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ား၌ တရားသူၾကီးမ်ား၏ ရာထူးေနရာတည္ျမဲမႈကို ဖြဲ႔စည္းပံုအရပင္ အာမခံ
    ခ်က္ေပးရပါသည္။
    ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုေအာက္ တြင္ ခံုရံုးတရားသူႀကီး (၉)ဦးကို အေရးယူလိုက္သည့္ကိစၥမွာ တုန္လႈပ္ဘြယ္ေကာင္း
    ေလာက္ေအာင္ပင္ လြယ္ကူလြန္းလွသည္။

    ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံၾကီးမ်ားတြင္ ဆိုက ယင္းကိစၥမွာ တျပည္လံုး ဟိုးေလးတေက်ာ္ျဖစ္၊ ပြက္ပြက္ညံသြားပါမည္။
    ျမန္မာနိုင္ငံ၌မူ ကေရာ္ကမယ္ နိုင္လြန္းလွသည္။ ခံုရံုးတရားသူၾကီးမ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာမွာ ရစရာမရွိေလာက္ေအာင္
    ပင္ က်ဆင္းသြားခဲ့သည္။
    ဤအခ်က္က ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုေအာက္၌ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္၏မခိုင္ျမဲမႈကို အတိအလင္း သက္ေသျပလိုက္ျခင္း
    ပင္။

    ရန္ကုန္တိုင္း၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးျမင့္ေဆြအား ဒုသမတ ေနရာ ရာထားျပီးမွ ၄င္း၏သား ၾသစေၾတးလ် နိုင္ငံသား
    ခံယူထားသည္ ဟူ၍ သတင္းထြက္ေပၚလာျပီးေနာက္ ၄င္းရာထားခ်က္ကို ပယ္ခ်ခဲ့သည္။

    ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအရ သမၼတ၏ အရည္အခ်င္းမ်ားတြင္ ဇနီး၊ ခင္ပြန္း၊ သားသမီး တဦးဦးသည္ တိုင္းတစ္ပါး၏ နိုင္ငံသား မျဖစ္ေစရဟူေသာ ျပဌာန္းခ်က္ပါရွိသည္။
    ဦးျမင့္ေဆြ ပယ္ခ်ခံလိုက္ရေသာျဖစ္ရပ္ကိုေထာက္ျပျပီး ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္ရွားတက္ၾကႊသူပုဂၢိဳလ္တဦးက တေကာင္
    ေကြ်းျပီး ဘုရင္မကို စားလိုက္ျပီ ဟု သံုးသပ္ခဲ့ဘူးသည္။

    ဆိုလိုသည္မွာ ၂၀၀၈ဖြဲ႔စည္းပံုတည္ရွိေနသမွ် ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ မည္သည့္အခါတြင္မွ် သမၼတမျဖစ္
    ႏိုင္ေတာ့။
    ယခုျဖစ္ရပ္တြင္မူ ဖြဲ႔စည္းပံုခံုရံုးတရားသူၾကီး (၉)ဦးကိုစေတးျပီး တျပည္လံုးကိုပင္ စားလိုက္ျပီ ဟု ေျပာရပါေတာ့
    မည္။
    တျပည္လံုးလူထုက အားကိုးေလွ်ာက္လွမ္းရ မည့္ ဥပေဒစိုးမိုးေရး မ႑ိဳင္ၾကီး တည္ေဆာက္ေရးမွာ အိပ္မက္မွ်သာ
    ျဖစ္သြားေသာေၾကာင့္ပင္။
    ၀မ္းနည္းစရာအေကာင္းဆံုးမွာ ဤမွ်အေရးၾကီးလွေသာ အေရးယူမႈၾကီးအတြင္း လႊတ္ေတာ္ျပင္ပရွိ နိုင္ငံေရးအင္
    အားစုမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္းၾကီးမ်ား၊ လူထုမ်ား၏အခန္းက႑ လံုး၀ေပ်ာက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

    သမၼတ ကလည္း တစံုတရာအက်ယ္တ၀င့္လူထုကို ရွင္းျပျခင္းမရွိ။
    လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားကလည္း လူထုထံမွ သေဘာထားမ်ား ေတာင္းခံရယူျခင္းမျပဳ။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ေလ့လာေဆြးေႏြးပြဲမ်ား၊ သေဘာထား အျမင္ ထုတ္ေဖၚပြဲမ်ား အင္တိုက္အားတိုက္
    က်င္းပသည့္ အသံမ်ားမၾကားရ၊ ယင္းသို႕က်င္းပနိုင္ေစရန္ လူထုပါ၀င္ခြင့္ရရန္ တိုင္းျပည္က စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေန
    သည္မ်ား မေတြ႕ျမင္ရ။
     ဤသည္မွာ ဒီမိုကေရစီကို ေလွ်ာက္လွမ္းေနျခင္း ဟုတ္ပါ ရဲ႕လား။

    ေနျပည္ေတာ္တြင္ ဖြဲ႔စည္းပံုခံုရံုးတရားသူၾကီးမ်ားအား ျဖဳတ္ ထုတ္ရံုသာမက တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ၾကီး တခုလံုးကို ခ်နင္းေနသည့္အခ်ိန္၌ ရန္ကုန္တြင္ ဟုိပြဲသည္ပြဲမ်ားနွင့္ စည္ကားေနေအာင္ ၀န္ၾကီးမ်ားက အားေပးဆင္ႏႊဲလွ်က္ ရွိ
    သည္။

    သီေပါဘုရင္ေခတ္ မႏၱေလးနန္းတြင္း လူသတ္ ပြဲၾကီးက်င္းပေနစဥ္ နန္းျပင္၌ ေပ်ာ္ပြဲ ရႊင္ပြဲမ်ား ဆင္ႏႊဲထားေစခဲ့သည့္
    ျဖစ္ရပ္ကို သတိရမိပါသည္။







  • အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဆာင္းပါးကို ေအာက္ပါလင့္တြင္ ဖတ္ရႈနိုင္ပါသည္။


  • ေအာင္ထူး
    (ေရွ႕ေန)
    ၂၀၁၂ ခုနွစ္ စက္တဘၤာလ (၇) ရက္

     အမွားျပင္ဆင္ခ်က္

    မိတ္ေဆြမ်ား ခင္ဗ်ား

    "တိုင္းျပည္၏ အျမင့္ဆံုး အာဏာကို က်င့္သံုးလုိက္သည့္ လႊတ္ေတာ္အားသံုးသပ္ျခင္း"ေဆာင္းပါး မေန႔က ျဖန္႔ေ၀
    ရာမွာ အဂၤလိပ္လို ေရးသားတဲ့ ေဆာင္းပါး လင့္ခ္ေဖၚျပခ်က္ လြဲသြားပါတယ္။

    ၀က္ဘ္ဆိုက္ လင့္ခ္ အမွန္က ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါတယ္။



  • ဒီေနရာကို ကလစ္လိုက္ပါ


  • ရႊင္လန္းၾကပါေစ။

    ေအာင္ထူး (ေရွ႕ေန)
    ၂၀၁၂ ခုနွစ္ စက္တဘၤာလ (၈) ရက္