မေၾကနပ္ေတာ့ ဘာလုပ္ခ်င္လဲ
By မင္းစိုးစံ
October 4 2012 Thursday
ေၾကနပ္တယ္ဆိုတာ ကိုယ့္လိုအင္ဆႏၵ တလုံးတ၀တည္းျပည့္စုံလ်င္ တစိပ္တပိုင္းျပည့္စုံလ်င္ ေၾကနပ္တယ္ေပါ့ မေၾကနပ္တာကေတာ့ ကိုယ့္လိုခ်င္တဲ့ အေနအထားမ်ိဳး ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့အရာ မျပည့္မစုံလ်င္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္ေပၚလာ
တဲ့အေျခအေနနဲ႔အေနအထားက ကိုယ္ထင္ထားတာနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္လာတဲ့အခါ လက္ခံႏိုင္စရာမရွိတဲ့ အခါမ်ိဳး
မွာ ခံစားရတဲ့ခံစားရမႈမ်ိဳးပါ။
အဲဒီလို မေၾကနပ္စရာအေနအထားမ်ိဳးကို ႀကဳံလာတဲ့အခါမွာ က်ဳပ္တို႔ဘယ္လိုရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းၿပီး ေက်ာ္လႊားၾကမလဲ။
တခုေလာက္ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ၾကစို႔။
ဒီလူေတာ့ ေခြးနဲ႔ႏိႈင္းဘို႔ျပင္ေနၿပီလို႔ေတာ့ မထင္လိုက္ၾကပါနဲ႔။
နံပါတ္(၁)က သတင္းႏွစ္ပုဒ္ကို ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ၾကၿပီး နံပါတ္(၂)ကေတာ့ ဓါတ္ပုံေလးေတြၾကည့္ၿပီး ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ၾက
ရေအာင္။
သတင္းဆိုလိုက္လို႔ စစ္ေရး ႏိုင္ငံေရး လို႔ မယူဆလိုက္ၾကပါနဲ႔၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးနဲ႔ဆိုင္တဲ့သတင္း
ပါ။
သတင္းႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္
မိဇံေတာင္သတင္းနဲ႔ လက္ပံေတာင္းေတာင္ သတင္းဆိုပါစို႔။
မိဇံေတာင္ကို ၿဖိုခ်ေနတဲ့ လုပ္ငန္းတ ခုနဲ႔ပတ္သက္လို႔ (၂၉. ၈.၂၀၁၂)မွာ ဘားအံမဲဆႏၵနယ္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚနန္းေစးအြာ အဆိုတင္သြင္းခဲ့ေပမယ့္ အခုထက္ထိ ဘာဆိုဘာမွ် အေျဖအတိအက် မရေသးဘူး
ဆိုတာကို အပတ္စဥ္ထုတ္ ျပည္တြင္းသတင္းဂ်ာနယ္ တေစာင္ျဖစ္တဲ့ hot news weekly စာေစာင္မွာ ေရးသားေဖၚ
ျပထားတာကို ဖတ္ရပါတယ္။
သတင္းေဖၚျပထားတာက September 25, 2012 ရက္စြဲနဲ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘယ္သတင္းဌာနကမွ် ကရင္ျပည္နယ္က မိဇံေတာင္အေၾကာင္း ေရးသားေဖၚျပတာမေတြ႔ရပါဘူး။
ယုတ္စြအဆုံး က်ဳပ္တို႔ရဲ့ကရင္သတင္း ဌာနမွာေတာင္ အဲဒီသတင္းကိုမေတြ႔မိပါဘူး။
(က်ဳပ္မျမင္မိတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္)။
လက္ပံေတာင္းေတာင္ သတင္းကေတာ့ ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ တေနရာတည္းတင္အေၾကာင္း အရာအမ်ိဳးမ်ိဳး
နဲ႔ ေခါင္းစဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳးတပ္ၿပီးေရးထားလိုက္ၾကတာ စုံေနပါေရာ။
အဲဒီေတာ့ ေတာင္ၿဖိဳခ် ခံရတာခ်င္း အတူတူ၊ ဘာေၾကာင့္ လက္ပံေတာင္းေတာင္က သတင္းေတြအဆက္မျပတ္ ထြက္ေနၿပီး မိဇံေတာင္က ဘာသံမွ်မၾကားပဲ တိတ္ေနရတာလဲ။
စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ေတာ့ အဲဒါေလးတခုနဲ႔ကိုပဲ က်ဳပ္ေခါင္းထဲမွာ အေၾကာင္းအရာေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳးထြက္လာတယ္။ အေျဖရွာတဲ့အဆင့္ကို မေရာက္ႏိုင္ေတာ့ပဲ က်ဳပ္ ခဏနားလိုက္ရတယ္။
အေၾကာင္းအရာတခုကို အေျဖရွာတဲ့အခါ အေျဖေတြက အမ်ားႀကီးမဟုတ္လား။
တခါ ဘာကိုမေၾကနပ္တာလဲ ဘာေၾကာင့္မေၾကနပ္တာလဲ ဘယ္သူ႔ကိုမေၾကနပ္တာလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္လိုက္
ေတာ့ ဟိုလူ၊ဒီလူ၊ ဟိုအဖြဲ႔၊ ဒီအဖြဲ႔၊ ဟိုအုပ္စု၊ ဒီအုပ္စု၊ ဟိုဌာန၊ ဒီဌာန အဲဒါေတြက အဲဒီလိုလုပ္သြားလို႔ အခုအခ်ိန္
မွာ အဲဒီလိုလုပ္တဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးေၾကာင့္ အဲဒီလိုေတြေၾကာင့္ အခုလိုဟာေတြျဖစ္တာ ဆိုတာကေန ေနာက္ဆုံးမွာ
ေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ က အဓိကတရားခံျဖစ္ေန ပါလားဆိုတာ အေျဖရလိုက္တယ္။
ဓါတ္ပုံႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္
ဓါတ္ပုံေတြၾကည့္ၿပီး မႏိႈင္းယွဥ္ၾကခင္ ဓါတ္ပုံရိုက္ျဖစ္သြားပုံေလး ေရးျပခ်င္ပါတယ္။
က်ဳပ္က ကိုယ္လက္အဂၤါ မသန္စြမ္းတဲ့လူတေယာက္ပါ၊ ဆရာ၀န္က ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ကိုအသုံးျပုဘို႔ အႀကံေပးခဲ့
ေပမယ့္ လက္မခံပဲ ခ်ိဳင္းေထာက္ကိုအသုံးျပဳပါတယ္၊ ေဆးထိုး ေဆးေသာက္ လုပ္လာတာႏွစ္ေပါင္းၾကာလာတာနဲ႔
အမွ် ၿငီးေငြ႔လာပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့လမွာေတာ့ ဆရာ၀န္ကို ေဆးေသာက္ခ်င္စိတ္မရွိေတာ့တဲ့အတြက္ အျခားနည္းလမ္းေပးဘို႔ အႀကံေတာင္း
ေတာ့ ေဆးကိုမျဖတ္ပါနဲ႔ အခုလက္ရွိေရာဂါအေျခအေနအရ လမ္းမ်ားမ်ားေလွ်ာက္ဘို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ အႀကံေပးတဲ့
အတြက္ ေတာင္ေ၀ွးနဲ႔ အစမ္းလမ္းေလွ်ာက္ရင္း ဓါတ္ပုံေတြ ရိုက္ျဖစ္တာျဖစ္ပါတယ္။
ပထမဦးဆုံး ျပင္ထားတဲ့ပုံနဲ႔ မူရင္းပုံကို ယွဥ္ၾကည့္ၾကပါစို႔။
မူရင္းပုံ။
ျပင္ထားတဲ့ပုံ။
ကဲ အခ့်ိဳႀကိဳက္မယ္ အခ့်ိဳမႀကိဳက္ဘူး။ ဒီဓါတ္ပုံကို ငါ ဒီေလာက္ေကာင္းေအာင္လုပ္ထားတာကို မေကာင္းဘူးလို႔ျမင္
တာ မေၾကနပ္ဘူးကြာ။ ကဲ က်ုပ္ဘာလုပ္သင့္သလဲ။ က်ဳပ္ဘာလုပ္ဘို႔လိုသလဲ။
က်ဳပ္ ရိုက္ထားတဲ့ဓါတ္ပုံပါ အေၾကာင္းအရာေတြက လူအမ်ားစုအတြက္ တကယ္လိုအပ္သလား၊ အသုံး၀င္သလား၊ အသုံးမ၀င္တဲ့ဓါတ္ပုံကို က်ဳပ္ကဘာေၾကာင့္ အခ်ိန္ေတြအကုန္ခံၿပီး ျပင္ေနတာလဲ။ က်ဳပ္ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲ။ ၾကည့္တဲ့သူက မႀကိဳက္တာကို မႀကိဳက္ဘူးလို႔ ေျပာတာေလးနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ က်ဳပ္မေၾကမနပ္ ျဖစ္ရတာလဲ။ ဟုတ္ကဲ့ ေအာက္ကပုံေတြကို ၾကည့္ၾကပါစို႔။
သစ္ပင္ႏွစ္ပင္ တပင္က အစိမ္းေရာင္အရြက္ေတြနဲ႔ တပင္ကအ၀ါေရာင္အရြက္ေတြနဲ႔။
သစ္ပင္ႏွစ္ပင္ပါပဲ။ ႏွစ္ပင္စလုံး အ၀ါေရာင္အရြက္ေတြနဲ႔။
သစ္ပင္ႏွစ္ပင္ပါပဲ။ အရြက္ေတြမရွိၾကေတာ့ပါဘူး ေၾကြကုန္ပါၿပီ။
ေဟာ အခုအခါမွာေတာ့ ဒီလုိအေျခအေနမ်ိဳး ေရာက္သြားပါၿပီ။
ဆိုလိုခ်င္တာကို သိၾကမွာပါ။ အေျပာင္းအလြဲဆိုတာ ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။
မေျပာင္းလြဲနဲ႔လို႔ ပိတ္ပင္တားဆီးလို႔မရပါဘူး။ အေျပာင္းအလြဲဆိုတာကို ဓမၼဓိဌာန္က်က် လက္ခံႏိုင္ဘို႔သာ အဓိက
ပါ။ သစ္ရြက္ေတြအေရာင္ေျပာင္းလြဲတယ္ ဆိုတာ သဘာ၀ပါ။ ေၾကြတာလည္း ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္တခုပါ။
အဲဒါကို သစ္ကိုင္းသစ္ခက္ေတြမွာ သစ္ရြက္ေတြ ပ်ဴတစ္ပ်ဴတစ္ျဖစ္ေနတာ အရြက္ျဖာတာ အရြက္စိမ္းတာ အရြက္
၀ါတာ အရြက္ေၾကြတာဆိုတဲ့ဟာေတြကို သဘာ၀အတုိင္းလို႔ မျမင္ပဲ အျပစ္ေတြခ်ည္း(အဆိုးျမင္၀ါဒ) ျမင္ေနမယ္ဆို
လ်င္ သဘာ၀ေလာကဆိုတာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ် လွပတယ္ဆိုတာ မရွိေတာ့ပါဘူး။
သဘာ၀တရားက ဖန္တည္းလိုက္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ အားလုံးဟာ ဓမၼဓိဌာန္က်ပါတယ္။
အစိမ္းေရာင္သစ္ရြက္ကို အ၀ါေရာင္ျဖစ္ေအာင္လုပ္တာ အ၀ါေရာင္သစ္ရြက္ကို အစိမ္းေရာင္ျမင္ခ်င္တာက ႀကီးမား
တဲ့အမွားပါ။ အဲဒါထက္ဆိုးတာက အခ်ိန္မေရာက္ခင္မွာျမင္ခဲ့ရတဲ့သစ္ရြက္နဲ႔ အခ်ိန္လြန္ၿပီးသြားမွ ျမင္ေနရတဲ့ သစ္
ရြက္ေတြရဲ့ အေရာင္ကို လက္မခံႏိုင္တဲ့ စိတ္ဓါတ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
အခုသတင္းေတြထဲမွာၾကားေနရ ဖတ္ေနရတာက ကရင္ကြဲၿပီ၊ သုံးေယာက္ကိုအစားထိုးလိုက္တယ္၊ဘယ္သူက ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္သူကေတာ့ျဖင့္ ဘယ္ေနရာယူတယ္ေပါ့။
အဲဒီသတင္းကိုၾကားေတာ့ ပိုးကရင္တေယာက္မွ် မပါလို႔၊ ဗုဒၵဘာသာကရင္ မပါလို႔၊ ဟိုကရင္ မပါလို႔၊ ဒီကရင္ မပါလို႔ ဆိုလိုဆို။ တကယ္စည္းလုံးညီညြတ္မႈကိုလိုခ်င္လ်င္ အဲဒီအခ်က္ေတြကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားသင့္တယ္ လို႔ ေျပာလိုေျပာ။
အေရးႀကီးတာက ဘယ္ကရင္ပဲတက္တက္ ဘယ္လိုကရင္ပဲေျပာင္းေျပာင္း ကရင္ေတြအားလုံးအတြက္ အလုပ္လုပ္
ဘို႔လိုတယ္။ ရဲစြမ္းသတၱိရွိရွိနဲ႔ ဦးေဆာင္မႈမွန္ကန္ဘို႔လိုတယ္။ ကရင္ေတြကြဲၿပဲတာကို ကရင္မွန္လ်င္ ဘယ္ကရင္မွ မေၾကနပ္ပါဘူး။
ေၾကနပ္၀မ္းသာတဲ့ကရင္ဟာ အိုးနင္းခြက္နင္း ကရင္၊ ပရမ္းပတာ ကရင္၊ ေမာင္လုပ္ေမာင္စား ကရင္၊ လေအာ့လ
အယ္ ကရင္ အဲဒီအမ်ိဳးအစား ကရင္ ေတြသာျဖစ္တယ္။
မေၾကနပ္ေတာ့ ဘာလုပ္ခ်င္သလဲ။
အေျဖကေတာ့ ဓါတ္ပုံထဲကသစ္ရြက္ကေလးေတြ ေၾကြေနတာဟာ ေနာက္ထပ္အသစ္အသစ္ေသာ သစ္ရြက္ေတြအ
တြက္ေနရာေပးတာပါ။
ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးသက္တမ္းတေလွ်ာက္က်ဳပ္ တို႔တေတြႀကံဳခဲ့ၾကရတဲ့ ကရင့္အကြဲအၿပဲျဖစ္ရပ္ေတြဆိုတာကလည္း မၿပီးဆုံးေသးတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ အတိတ္ကာလကထက္ လက္ရွိပစၥဳပၸန္ကာလထက္ ပိုမိုသိပ္သည္းက်စ္လ်စ္ ခိုင္မာတဲ့စုစည္းမႈအသစ္ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာေအာင္ ျပင္ဆင္ေပးေနတာပဲဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္ကို ေနာင္အနာဂတ္
ကါလတိုင္ေအာင္ ခိုင္ခန္႔ၿမဲၿမံစြာေထြးေပြ႔ထားရင္း က်ဳပ္တို႔ရဲ့သမိုင္းေပးတာ၀န္ကုိ ေက်ျပြန္ေအာင္လုပ္သြားခ်င္တာ
ပါပဲ။
သို႔ပါေသာ္လည္း သို႔ေသာ္လည္း ေပါ့ေလ။ ေအာက္က အဆိုအမိန္႔ေလးကိုေတာ့ မ်က္ကြယ္မျပဳၾကဘို႔ေတာ့လိုတာ
ေပါ့ဗ်ာ။
အေတြးအေခၚႏွင့္ဆင္ျခင္တုံတရားကင္းမဲ့သူတစုမွ အာဏာႏွင့္အင္အားအရည္အတြက္ကိုရ,ယူကာ ဖိႏွိပ္အႏိုင္ယူ
မႈေၾကာင့္ သမိုင္းေပးတာဝန္ေက်ျပြန္လိုသူတို႔ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရသည္မွာ မ်ားလြန္းလွၿပီျဖစ္၏။ ထိုအက်ိဳးဆက္သည္ကား ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံ(သို႔မဟုတ္) လူမ်ိဳးတမ်ိဳး(သို႔မဟုတ္) မိသားစုတစု၏ သမိုင္းေၾကာင္း
မေကာင္းျခင္းပင္ျဖစ္၏။
မန္းထက္ေခါင္
ကရင့္သမိုင္း သုေတသနအဖြဲ႔ ႏိုင္ငံသစ္စာေစာင္။
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
မင္းစုိးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)