Source Photo from http://www.bbcburmese.com/images
ေႀကာက္စရာအေကာင္းဆံုးဟာ အေႀကာက္တရား
(ေမာင္သစ္ဆင္း)
ႀကိမ္လံုးအေႀကာင္း စဥ္းစားမိတိုင္း အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀တုန္းက ႀကံဳခဲ့ရတာေလး တစ္ခုကို အၿမဲ သတိရေနမိပါတယ္။ ၿမန္မာစာအခ်ိန္မွာ ပင္ရင္းစကားေၿပ လက္ေရြးစင္ထဲက “မင္းတုန္းမင္းႏွင့္ ငါးေၿခာက္
ၿပား”ေဆာင္းပါးကို သင္ၿပီးစေပါ့။ မင္းတုန္းမင္း ငယ္ရြယ္စဥ္ ေမာင္လြင္ဘ၀က စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဆီမွာ ပညာသင္ႀကားခဲ့ရတယ္။တစ္ေန႔မွာ အင္းသားႀကီး ငႀကဴက ငါးေၿခာက္ၿပားႀကီးတစ္ၿပား လာၿပီး လွဴတယ္။
ဆရာေတာ္က ငါးေၿခာက္ကို သိပ္ႀကိဳက္ပါသတဲ့။
ေက်ာင္းမွာကလည္း ငါးေၿခာက္ ၿပတ္လပ္ေနခ်ိန္ၿဖစ္ေတာ့ ဆရာေတာ္က ေမာင္လြင္ကို က်က္သေရခန္းထဲ
မွာ ေသေသခ်ာခ်ာ သိမ္းခိုင္းလိုက္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ေန႔ ဆရာေတာ္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးတဲ့အခါ ေမာင္လြင္ကို ငါးေၿခာက္ဖုတ္ခိုင္းေတာ့ ငါးေၿခာက္က ရွာ
မေတြ႔ေတာ့ဘူး။
ဆရာေတာ္ကေတာ့ လက္ေဆးၿပီး ႏွမ္းဆီေမႊးေမႊးနဲ႔ေရာက္လာမယ့္ ငါးေၿခာက္ဖုတ္ကိုေစာင့္ေနတာေပါ့။
ေမာင္လြင္မွာ ဘယ္လိုမွ ရွာေဖြေမးၿမန္း စံုစမ္းလို ့မရဘဲ ဗ်ာမ်ားေနခိုက္ “ဟဲ့.. ငလြင္ မရေသးဘူး လား”လို႔
ေမးလိုက္ေတာ့ ညိႈးညိႈးငယ္ငယ္နဲ႔ဘဲ ငါးေၿခာက္ၿပားႀကီးေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့အေႀကာင္း တင္ေလွ်ာက္ရေတာ့
တယ္။
“ငလြင္.. လာခဲ့”လို ့ထား၀ယ္ႀကိမ္ကို ဆြဲၿပီး ေခၚလိုက္တဲ့ ဆရာေတာ့္ အသံက,က်ာင္းသားအားလံုးရဲ့ ႏွလံုး
သားကို ကန္႔လန္႔ၿဖတ္၀င္သြားပါသတဲ့။
“ဟဲ့.. ငလြင္ နင္ဟာ ဘုရင့္သား၊,အေႀကာင္းညီညြတ္ရင္ ႏိုင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ရမယ့္သူ၊ ဒီလိုလူက,ငါး
ေၿခာက္ၿပားေလး တစ္ခ်ပ္ကိုေတာင္ လံုၿခံဳေအာင္မေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ရင္ ႏိုင္ငံကိုဘယ္လို လံုၿခံဳေအာင္လုပ္
ႏိုင္ေတာ့ မလဲ”
လို႔မိန္႔ျပီး အခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာ ရိုက္ႏွက္ဆံုးမပါသတဲ့။
ဒီေဆာင္းပါးကို သင္ၿပီးေတာ့ ဆရာက သင္ရိုးထဲက ေမးခြန္းေတြကို ေၿဖခိုင္းပါတယ္။ ေမးခြန္းတစ္ခုက, စံ
ေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ဆံုးမ,မႈကို သင္လက္ခံပါသလားလို႔ အဓိပၸာယ္မ်ိဳးေပါက္တဲ့ ေမးခြန္းပါ။
ေနာက္တစ္ေန႔ ၿမန္မာစာအခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ ဆရာဟာ အတန္းထဲကို ေၿခသံၿပင္းၿပင္းနဲ႔ ၀င္လာပါတယ္။ အ
ေၿဖလႊာေတြကို စားပြဲေပၚဘုန္းခနဲၿမည္ေအာင္ ပစ္ခ်လိုက္ပါတယ္။ ဆရာ့မ်က္ႏွာက,နီၿပီးတင္းလို႔။ တစ္တန္း
လံုးကို ေ၀့၀ဲၿပီး ႀကည့္တယ္။ တစ္တန္းလံုးကလည္း ၿငိမ္လို႔။ ဆရာ ဘာၿဖစ္လာတာပါလိမ့္လို႔ ေတြးေနႀကပံု
ဘဲ။
ဆရာက ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ နာမည္ကိုေခၚၿပီး အတန္းေရွ႕ထြက္ခိုင္းပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးခံုက
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ထြက္လာပါတယ္။ ဆရာက အေၿဖလႊာတစ္ရြက္ကို ဆြဲထုတ္ၿပီး အဲဒီ့ေက်ာင္း
သားကို ေပးလိုက္တယ္။
“ဒါ မင့္အေၿဖလား”
“ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာ”
“ေအး တစ္တန္းလံုးႀကားေအာင္ ဖတ္စမ္း”
နည္းနည္းအံ့ႀသေနပံုနဲ႔ ေက်ာင္းသားက သူ႔အေၿဖကို ဖတ္ပါတယ္။ မွတ္မိသေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ စံေက်ာင္း
ဆရာေတာ္ရဲ ့ဆံုးမပံုကို သူ မႀကိဳက္ေႀကာင္း၊ ဆံုးမမႈ သေဘာထားကို သံသယၿဖစ္မိေႀကာင္း၊ ဆရာေတာ္ရဲ့
အဲဒီအခ်ိန္က စိတ္ခံစားမႈဟာ တပည့္ကိုလမ္းညႊန္ခ်င္စိတ္ထက္ မိမိအလြန္တရာႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ ငါး
ေၿခာက္ဖုတ္ကို ဘုဥ္းမေပးရတဲ့အတြက္ ၿဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေဒါသစိတ္က,ပိုၿပီး ႀကီးမားေနႏိုင္ေႀကာင္း ၿပီးေတာ့
ဒီကိစၥဟာ ဒီေလာက္ ရိုက္ႏွက္အၿပစ္ေပးစရာမလိုေႀကာင္း၊ နား၀င္ေအာင္ဆံုးမလွ်င္ ရ,ပါလ်က္ႏွင့္ ေသရာ
ပါ အမာရြတ္ထင္ေအာင္ ရိုက္ႏွက္ၿခင္းဟာ ေဒါသစိတ္ေႀကာင့္ဟု သံသယၿဖစ္စရာရွိေႀကာင္း၊ ဘုရားသား
ေတာ္တို ့မည္သည္ ရသ,တဏွာၿဖင့္ ဆြမ္းဘုဥ္းမေပးသင့္သည္ကို သတိရသင့္ေႀကာင္း၊ ဆရာကိုယ္တိုင္က
ဤ၀ိနည္းကို မထိန္းသိမ္းႏိုင္ပါဘဲ တပည့္ကိုဆံုးမ,ျခင္းမွာ စဥ္းစားဖြယ္ၿဖစ္ေႀကာင္း၊ အသားနာမွ အရိုးစြဲ
ေအာင္မွတ္မည္လို႔ထင္ၿပီး ၿပင္းၿပင္းထန္ထန္ အၿပစ္ေပးဆံုးမခဲ့ေပမယ့္ မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္မွာ ေအာက္
ၿမန္မာႏိုင္ငံတစ္ခုလံုးကို အဂၤလိပ္လက္ ထိုးေပးလိုက္ရ,တဲ့အတြက္ ဒီဆံုးမ,နည္းဟာ မေအာင္ၿမင္ေႀကာင္း..
အဲဒီလိုေတြ ေၿဖထားတာဗ်။ တစ္တန္းလံုးကေတာ့ တခိခိနဲ႔ရယ္ႀကတယ္။ သူတစ္ေႀကာင္း ဖတ္လိုက္၊ ခိခနဲ က်ိတ္ရယ္လိုက္ႀကနဲ႔။ ဆရာကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ ရယ္ေလ ေဒါသထြက္ေနေလပါဘဲ။
ေက်ာင္းသားဖတ္ၿပီးသြားေတာ့ ဆရာက သူ႔ကိုေမးတယ္။
“မင္း ငါ့ကို ေနာက္တာလား”
“ဟာ.. မဟုတ္ဘူးဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္ ေမးခြန္းကို ေၿဖတာပါ။”
“ကဲ.. အားလံုး သူေၿဖတာကို လက္ခံႀကသလား၊ တစ္ေယာက္ဆီ ေမးမယ္၊ ကဲ.. မင္းက,စ,၊ သူေၿဖတာ မွန္သလား မွားသလား”
ပထမဆံုးအေမးခံလိုက္ရ,တဲ့ ေရွ႕ဆံုးခံုက,ေက်ာင္းသားဟာ ရုတ္တရက္ဘာေၿဖရမွန္း သိပံုမရ,ဘူး။ အေၿဖရွင္ ေက်ာင္းသားကို ႀကည့္လိုက္၊ ဆရာ့ကို ႀကည့္လိုက္၊ ေဘးဘီကို ႀကည့္လိုက္နဲ႔။ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ထဲမွာေတာ့ အဲဒီေက်ာင္းသားရဲ ့အေၿဖကို ႀကိဳက္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူ႔လိုခံစားမိတာဘဲ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔လိုမေၿဖတတ္ဘူး။ သူ႔လို ေထာင့္ေစ့ေအာင္ မၿမင္တတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ သူ႔လိုမေၿဖရဲဘူး။ တစ္တန္းလံုးလိုလိုလည္း ကၽြန္ေတာ့္လိုဘဲလို ့ထင္တယ္။ သူတို ့မ်က္ႏွာေတြကိုၾကည့္ရင္ သိသာပါတယ္။
“ေဟ့ေကာင္ ေၿဖေလကြာ”
ေရွ႕ဆံုးက,ေက်ာင္းသားခမ်ာ တုန္သြားပါတယ္။ အေၿဖရွင္ေက်ာင္းသားကို တစ္ခ်က္ခိုးႀကည့္ၿပီး ေခါင္းငံု႔ ခ်
လိုက္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆရာက မွန္သလား မွားသလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းႏွစ္ခုကို ေမးေနတယ္လို႔ဆိုေပ
မယ့္ အမူအရာ၊ ေလသံ၊ ဖန္တီးထားတဲ့ ၀န္းက်င္အေငြ႔အသက္ေတြက “မွားတယ္လို႔ေၿဖစမ္း၊ မေၿဖရင္ႀကိမ္
လံုး”လို႔ေၿပာၿပီးသား ၿဖစ္ေနပါၿပီ။ ဆရာဟာ ေက်ာင္းသားေတြကို လိမ္ေနသလို သူတရားပါတယ္ၿဖစ္ေအာင္ သူကိုယ္တိုင္လည္း ၿပန္လိမ္ေနတာပါဘဲ။ ဒါကို အဲဒီေက်ာင္းသားလည္း သေဘာေပါက္ဟန္ တူပါရဲ့။
“သူေၿဖတာ မွားပါတယ္”
“ဟုတ္ၿပီ၊ ေနာက္တစ္ေယာက္”
“မွား.. အဲ.. မွားပါတယ္”
“ေနာက္တစ္ေယာက္”
“မွားပါတယ္”
တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ေမးလာလိုက္တာ ကၽြန္ေတာ့္အလွည့္ ေရာက္လာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ထ,ရပ္လိုက္တယ္။ အသက္တစ္ခ်က္ ၿပင္းၿပင္းရွဴလိုက္တယ္။
“မွားပါတယ္”
အေၿဖရွင္ေက်ာင္းသားကို မႀကည့္ရဲပါဘူး။ ေခါင္းငံု႔ျပီး ခံုေပၚက စာအုပ္ကို စိုက္ႀကည့္ေနမိတယ္။ ထူးၿခား
တာက ေက်ာင္းသားအားလံုးလည္း အဲဒီလိုဘဲ။ လူကုန္သြားေတာ့ ဆရာက အဲဒီေက်ာင္းသားကို ေနာက္
ေၿပာင္မႈနဲ႔ အတန္းေရွ႕မွာ ရိုက္ပါတယ္။
ႀကိမ္လံုးသံ တစ္ခ်က္ႀကားရတိုင္း ကၽြန္ေတာ့္ခႏၶာကိုယ္ တစ္ေနရာမွာ နာနာသြားသလိုပါဘဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ အရိုက္ခံေနသလိုဘဲ။ တစ္တန္းလံုးလည္း ကၽြန္ေတာ့္လိုဘဲ ခံစားေနရမွာပါ။ အဲဒီေက်ာင္းသားဟာ ေက်ာင္းေၿပာင္းသြားပါတယ္။
ကိုယ့္ထင္ၿမင္ခ်က္ကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေၿပာရဲတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆံုးရံႈးလိုက္ပါ
တယ္။ ဆရာ့မွာ ဒီလို တပည့္မ်ိဳး ဆံုးရံႈးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီက ဆန္႔ေတြးလိုက္ရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံေပါ့ ခင္ဗ်ာ။ ဒါ ဆံုးရံႈးမႈပါ။ ဘာၿဖစ္လို ့ကၽြန္ေတာ္ဟာ ခံစားမႈၿခင္း တူပါလ်က္နဲ ့သူ ့လို မေၿဖရဲခဲ့ရတာလဲ။ ေၿဖရဲသူရွိလာတာ
ေတာင္ ကၽြန္ေတာ္က,ဘာၿဖစ္လ႔ို ့သူမွန္တယ္လို ့မေၿပာရဲခဲ့ရ,တာလဲ။
ေမာင္သစ္ဆင္း
ငရဲသား ေပးပို ့ထားပါတယ္။
Copy from http://tunwai-states.blogspot.jp/2013/01/blog-post_8904.html#more