• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Monday, November 16, 2015

ဒီအိမ္က မခြါခင္ ဘာလုပ္မလဲ



 ဒီအိမ္က မခြါခင္ ဘာလုပ္မလဲ

November 15, 2015
By  မင္းစိုးစံ

တေန႔က်ရင္ က်ဳပ္ ဒီအိမ္ကေန အၿပီးအပိုင္ထြက္ခြါသြားရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္လို႔မ်ား က်ဳပ္သာဒီအိမ္မွာမေနခဲ့ဘူး ဒီအိမ္ကိုမေဆာက္ခဲ့ဘူးဆိုလ်င္ မငွားခဲ့ဘူးဆိုလ်င္ ဒီအိမ္ကေန
ထြက္သြားစရာ ဘာအေၾကာင္းမွ ရွိမွာမဟုတ္္ပါဘူး။

အခုေတာ့ ဒီအိမ္ကေန မထြက္ခင္မွာ ေနာက္အိမ္တအိမ္ကို က်ဳပ္ ရွာထားရပါေတာ့မယ္။
ေနာက္တအိမ္ဟာ ဒီ(လက္ရွိ)အိမ္ထက္ေကာင္းမယ္ မေကာင္းဘူးဆိုတာ က်ဳပ္ သိဘို႔လိုပါတယ္။
က်ဳပ္အပါအ၀င္ ဘယ္လိုလူမဆို လက္ရွိအိမ္ထက္ ေကာင္းေပ့ဆိုတဲ့ အိမ္ကိုလိုခ်င္ၾကမွာပါ။
ေနာက္ထပ္အိမ္တအိမ္ဟာ ကိုယ္တိုင္ေဆာက္မွာလား ငွားေဆာက္မွာလား။
၀ယ္ေနမွာလား၊ ငွားေနမွာလား။
ဘယ္လိုအိမ္အမ်ိဳးအစားပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိုက္သင့္တဲ့ တန္ရာတန္ေၾကးေတာ့ ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဟုတ္ၿပီ သူ႔တန္ဘိုးနဲ႔ထိုက္တဲ့ တန္ရာတန္ေၾကးေပးၿပီး ေနေနတဲ့ ဘယ္အိမ္မ်ိဳးကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ တေန႔ေန႔ တခ်ိန္
ခ်ိန္မွာေတာ့ မျဖစ္မေန အၿပီးအပိုင္ စြန္႔လႊတ္ခြဲခြါရဦးမွာပါ။

တကယ္ေတာ့ က်ဳပ္ဟာ အိမ္ဆိုတာကို ေနစရာဌာနအျဖစ္ အဓိကလို႔မွတ္ၿပီး လုၿခံဳစိတ္ခ်ရတယ္လို႔ ထင္ေန
သမွ်ကာလပတ္လုံး အိမ္အတြက္ ပူပင္ေနရဦးမွာပါ။
ပူပင္တဲ့ေနရာမွာလည္း ကိုယ္ပိုင္အိမ္ဆိုလည္း ကိုယ္ပိုင္အိမ္အေလွ်ာက္ ငွားေနတဲ့အိမ္ဆိုလည္း ငွားအိမ္အ
ေလွ်ာက္ အၿမဲတမ္း စိုးရိမ္ပူပန္ေနရမွာပါ။

ကိုယ္ပိုင္အိမ္နဲ႔ေနတာက ပိုေကာင္းတယ္လို႔ဆိုၾကသလို ငွားေနတာက ပိုေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာၾကသူေတြ
လည္းရွိပါတယ္။
အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးေပါ့ေလ။
ကိုယ္ပိုင္အိမ္ဆုိေတာ့ ကိုယ္ရတဲ့လစာထဲက သူမ်ားအတြက္ ဖဲ့ၿပီးေပးစရာမလိုတဲ့အတြက္ ကိုယ့္အတြက္
ခ်ည္းပဲ လို႔ ေျပာၾကသလို၊ ငွားေနတာဆိုေတာ့ ေနရထိုင္ရတာ မႀကိဳက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အျခားေနခ်င္တဲ့ေနရာ
ကို ေျပာင္းလို႔ ရတယ္၊ တဲ့။
ထားလိုက္ပါေတာ့။

က်ဳပ္တို႔ ဘာျဖစ္လို႔ ေနဘို႔အတြက္ပူေနရတာလဲ။
ေသျခာတာတခုက လူရယ္လို႔ျဖစ္လာၿပီးေနာက္ ေနစရာေလးရွိမွမဟုတ္လား။
အဲဒီေတာ့ လူျဖစ္တဲ့အတြက္ ေနစရာလိုတယ္၊ အဲဒီေနစရာအတြက္ ပူပန္ရတယ္။
လူမျဖစ္လ်င္ ေနစရာမလိုအပ္ဘူးလားလို႔ ဆိုေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး။
တိရိစၧာန္ေတြလည္း ေနဘို႔ ေနရာထိုင္ခင္းလိုအပ္တာပဲဥစၥာ။
သူတို႔တေတြေရာ ေနရာထိုင္ခင္းအတြက္ မပူၾကရဘူးလား။
လူနဲ႔တိရိစၧာန္ ေနထိုင္ဘို႔ ပူၾကရတာခ်ည္းပါပဲ မဟုတ္ပါလား။
ဒါဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္ လူ လာျဖစ္ေနရတာလဲ။
လူျဖစ္လာရတာ ဘာေၾကာင့္လဲ။
ဘာအတြက္ လူလာျဖစ္ေနရတာလဲ။
လူျဖစ္ေနရတာ ဘာအတြက္လဲ။

ေသျခာတဲ့ေနာက္တခုက သက္ရွိသတၱ၀ါေတြထဲမွာ လူ ဆိုတာ အသိဉာဏ္အျမင့္မားဆုံး အထက္မ်က္ဆုံး
လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္မွတ္ၾကတယ္။
လူတိုင္း တကယ္ပဲ အသိဉာဏ္ျမင့္မားၾကပါရဲ့လား။
ဘယ္လိုအရာနဲ႔ တိုင္းတာျပမလဲ၊ ဘယ္လိုအရာေတြနဲ႔ သက္ေသျပမလဲ။

ဟုတ္ၿပီ ေခတ္မီလူေနတိုက္တာအေဆာက္အဦးနဲ႔ ေခတ္မီ အသုံးအေဆာင္ေတြအျပင္ အဆင့္ျမင့္နည္းပ
ညာနဲ႔ ဖန္တည္းထားတဲ့ စားေသာက္ကုန္ေတြကို တည္ထြင္ထုတ္လုပ္ႏိုင္တာကို အသိဉာဏ္ျမင့္မားတယ္
လို႔ေျပာမလား။
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းမြန္ျမန္ဆန္လာတယ္၊ အခ်ိန္ကုန္သက္သာလာတယ္၊ အဲဒီအေၾကာင္းေတြ
က လူေတြဟာ တိရိစၧာန္(အျခားသတၱ၀ါ)ေတြထက္ အသိတရားျမင့္မားတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္မလား။
လူေတြအားလုံး အဲဒီအရာေတြကို လူစုံတက္စုံသုံးစြဲႏိုင္မႈ ေနရာေဒသအႏွံ႔သုံးစြဲႏိုင္မႈ ျပည့္စုံလုံေလာက္မႈ ရွိ
ျခင္း မရွိျခင္းကို လူေတြရဲ့အသိဉာဏ္ ျမင့္မားထက္မ်က္မႈအေပၚ တိုင္းတာလို႔ရမလား။
လူလူခ်င္း တန္းတူညီမွ် ေ၀မွ်သုံးစြဲဘို႔ မတတ္ႏိုင္တာကို လူေတြရဲ့အသိတရားက အျခားသက္ရွိသတၱ၀ါေတြ
ထက္ ျမင့္မားထက္မ်က္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါ့မလား။

သဘာ၀ေဘး စစ္ေဘး ေရာဂါေဘး အငတ္ေဘး စတဲ့ေဘးဆိုးေတြအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့တာနဲ႔ အဲဒီ
ေဘးဆိုး ေတြမျဖစ္ေအာင္ တားဆီးကာကြယ္ႏိုင္တာ အဲဒီအခ်က္ ၂ခ်က္ထဲက ဘယ္အခ်က္ကပိုၿပီး အသိ
ဉာဏ္ထက္မ်က္ျမင့္မားတယ္လို႔ ထင္ပါသလဲ။
အဲဒီေဘးဆိုးေတြဟာ လူေတြေၾကာင့္ျဖစ္တာလို႔ ဆိုလ်င္ လူေတြရဲ့အသိတရားျမင့္မားမႈကို ဘယ္လိုေျပာ
မလဲ။
ေဘးဆိုးေတြကို ပိတ္ပင္တားဆီးႏိုင္တဲ့လူကိုမွ အသိဉာဏ္ျမင့္မားတယ္လို႔သတ္မွတ္မယ္ဆိုပါစို႔။
လူသတၱ၀ါက အျခားသက္ရွိသတၱ၀ါေတြထက္ အသိဉာဏ္ျမင့္မားတယ္ဆိုတာ အလုံးစုံမွန္ႏိုင္ပါ့မလား။
အဲဒီလိုလူကိုမွ လူ ဆိုလို႔ရွိရင္ က်ဳပ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ တေတြဟာ လူ မဟုတ္္ေတာ့ဘူးလား။
တနည္းေျပာမယ္ဆိုပါစို႔။ အဲဒီလိုလူမ်ိဳးကိုမွ လူပီသတဲ့လူလို႔ သတ္မွတ္မယ္ဆိုရင္ စာေရးတဲ့ က်ဳပ္ရယ္၊ စာ
ဘတ္ေနတဲ့ မိတ္ေဆြရယ္တို႔အားလုံးဟာ လူမပီသဘူးလို႔ ေျပာမလား။
လူလူခ်င္းျဖစ္ပါလွ်က္ က်ဳပ္တို႔တေတြခံစားေနရတဲ့ ေဘးအႏၱရာယ္ ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးကို တာဆီးကာကြယ္ပိတ္
ပင္ ေပးႏိုင္တဲ့လူကို ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနျခင္းဟာ လူပီသပါရဲ့လား။
အဲဒီလို ကယ္ဆယ္ႏိုင္တဲ့လူ လူေတြထဲမွာ တကယ္ပဲရွိႏိုင္သလား။
က်ဳပ္ ရဲရဲႀကီးေျပာရဲတာကေတာ့ တိုးတက္ျဖစ္ထြန္းမႈေတြကို လူတိုင္းမွ်ေ၀သုံးစြဲမႈ အျပည့္အစုံရေအာင္ လုပ္
ေပးႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ လူဆိုတာမေပၚလာႏိုင္သလို ေဘးဒုကၡဆိုးေတြကေန ကာကြယ္တားဆီးေပးႏိုင္တဲ့ လူဆို
တာလည္း ေပၚလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

တကယ္ဆိုေတာ့ လူျဖစ္လာၿပီဆိုကတည္းက လူတိုင္း တေန႔ အိုမယ္၊ နာမယ္၊ ေသမယ္။
သူေဌးသူၾကြယ္ပဲျဖစ္ ျဖစ္ မင္းစိုးရာဇာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္လိုပညာရွင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အိုမင္းျခင္းဆိုတဲ့ ဒုကၡ။ နာက်င္
ျခင္း(ေရာဂါေ၀ဒနာ)ဆိုတဲ့ ဒုကၡ။ ေသဆုံး(လူ႔ေလာကမွထြက္ခြါျခင္း)ျခင္းဆိုတဲ့ ဒုကၡေတြနဲ႔ ေရွာင္ကြင္းလို႔မရ
ႏိုင္ပါဘူး။
အဲဒါေတြဟာ သဘာ၀တရား အရွိတရား မေျပာင္းမလြဲေသာတရား အစစ္အမွန္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ လူျဖစ္ၾကတဲ့ က်ဳပ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ သူတို႔အားလုံးဟာ သဘာ၀တရား အရွိတရား မေျပာင္းလြဲေသာတ
ရားေတြကို ရင္ဆိုင္ၾကရမွာမလြဲပါဘူး။
ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ ဆိုတဲ့စကားအတိုင္း က်ဳပ္တို႔အားလုံး ရင္ဆိုင္ေနၾကရတဲ့ ဒုကၡေတြမွန္သမွ် ဘယ္သူကမွ
ေပးေနတာမဟုတ္္သလို စီမံေနတာလည္းမဟုတ္ပါဘူး။
အဲဒီအရာေတြအားလုံကို က်ဳပ္တို႔အေယာက္စီတိုင္း မိမိကိုယ္တိုင္ဖန္တည္းယူၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ လူ ဆိုတဲ့ခႏၶာအိမ္ကို က်ဳပ္တို႔တေတြ လိုခ်င္တပ္မက္ေနသမွ် ကာလပတ္လုံး ဒုကၡနဲ႔ဆုံရ ႀကံဳရ ခံ
စားေနၾကရဦးမွာပဲ မဟုတ္ပါလား။

လူျဖစ္လာၿပီဆိုတဲ့ေနာက္ေတာ့ က်ဳပ္တို႔အားလုံးဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ကိုယ္ခႏၶာ ရွင္သန္ရပ္တည္ႏိုင္ဘို႔အတြက္ စား
ရပါတယ္၊ ေသာက္ရပါတယ္၊ ပိုးမႊားသတၱ၀ါေကာင္ေလးေတြရဲ့ ကိုက္ဖဲ့မယ့္ရန္ကိုကာကြယ္ဘို႔ အ၀တ္ေတြ
၀တ္ဆင္ၾကရပါတယ္၊ မိုးဒါဏ္ ေလဒါဏ္ ဆီးႏွင္းဒါဏ္ ေနပူဒါဏ္ေတြအတြက္ သင့္တင့္ေလွ်ာက္ပတ္တဲ့ ေန
ရာထိုင္ခင္းကို ရွာေဖြရပါတယ္။

အဲဒီလို စားေရးေသာက္ေရးကိစၥ၊ အ၀တ္အထည္ကိစၥ၊ အိမ္ရာကိစၥေတြမွာ လိုအပ္တာထက္ပိုမိုရယူမိတဲ့အ
ခါမွာ ေတာ့ ေစာေစာပိုင္းကေျပာခဲ့တဲ့ မညီမွ်ေတြျဖစ္လာတဲ့အတြက္ စားနပ္ရိကၡာရွားပါးျခင္း စစ္မက္ျဖစ္ပြား
ျခင္း ေရာဂါထူေျပာျခင္း သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ေဖါက္ျပန္ပ်က္စီးျခင္းဆိုတာေတြ တေန႔တျခား လြန္လြန္ကဲ
ကဲ ေပါေပါမ်ားမ်ား ေၾကာက္ခန္းလိလိ ႀကံဳေတြ႔လာရပါေတာ့တယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ မိမိရဲ့ခႏၶာ၀န္ကို ေပါ့ေပါ့ပါးပါးထမ္းႏိုင္ေရးနည္းလမ္းကို ႀကိဳးစားရွာေဖြဘို႔ လူတိုင္းလိုအပ္လာ
ပါတယ္။


အဲဒီနည္းလမ္းက က်ဳပ္တို႔နဲ႔အနီးကပ္ဆုံးေနရာမွာ ရွိေနေပမယ့္ က်ဳပ္တို႔ မသိႏိုင္ မျမင္ႏိုင္ မလုပ္ႏိုင္ၾကပါ
ဘူး။
အေၾကာင္းရင္းက က်ဳပ္တို႔မွာ မနာလိုစိတ္၊ ေလာဘစိတ္၊ ေဒါသစိတ္၊ ေတြေ၀စိတ္၊ အဲဒီစိတ္ေတြေၾကာင့္
နီးနီး နားနားေလးေပမယ့္ နည္းလမ္းနဲ႔အေ၀းႀကီး ေ၀းေနၾကရတာပါ။ နီးလွ်က္နဲ႔ ေ၀း ျဖစ္ေနၾကတာပါ။
အေရးအႀကီးဆုံးကေတာ့ ဂလဲ့စားေျခလိုစိတ္၊ မာန္မာနစိတ္ေတြကို ေရွ႕တန္းတင္ထားရင္း ခြင့္လႊတ္စိတ္
ကို မေမြးႏိုင္ၾကျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ဳပ္တို႔ ဒီအိမ္ကေနအၿပီးအပိုင္ မထြက္ခြာရေသးခင္ေလး ဘာေတြႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထား
ရမလဲ ဆိုတာကေတာ့ က်ဳပ္တို႔ ေနာက္ထပ္ အသစ္ရွာမယ့္အိမ္အေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။
လူတိုင္း လက္ရွိအိမ္ထက္ ပိုေကာင္းတဲ့အိမ္ကို စဉ္းစားၿပီး ႀကိဳးစားရွာေဖြၾကလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

အိမ္ေဟာင္းကေန ထြက္သြားရတဲ့တေန႔ နားခိုစရာအိမ္ေလး ရွိထားတယ္ဆိုရင္ျဖင့္ စိတ္ခ်လက္ခ် စိတ္ေအး
လက္ေအး ထြက္လို႔ရတာေပါ့။
ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား။
ျမတ္္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တာကေတာ့ အတၱဟိ အတၱေနာ နာေထာ ပါတဲ့ဗ်ား။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)