• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Monday, March 7, 2011

ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ဥပေဒ ထုတ္ျပန္


ျမန္မာအထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ ၈/၂၀၁၁ ျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီက ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့ၿပီးေနာက္ ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ ၁၇/၂၀၁၁ ျဖင့္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့ပါသည္။

ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူ၏ အထူး အခြင့္အေရးမ်ားကုိ အေသးစိတ္ျပ႒ာန္းထားသည္ကုိ ထား၀ယ္အထူးစီးပြား ေရးဇုန္ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၂ အရ သိရသည္။

ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒ၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူ၏ အထူးအခြင့္အေရးမ်ားအခန္းပါ ပုဒ္မ ၁၂ တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္မွာ ‘ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူသည္ (က)ထား၀ယ္ အထူး စီးပြားေရးဇုန္တြင္ ေအာက္ပါလုပ္ငန္း မ်ားကုိ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ရွိသည္။ (၁)ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းမွကုန္ေခ်ာပစၥည္း ထုတ္လုပ္ျခင္း၊ စက္ကုိအသုံးျပဳ၍ ကုန္ပစၥည္းအဆင့္ဆင့္ထုတ္လုပ္ျခင္း၊ ကုန္ေလွာင္႐ုံလုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္ျခင္း၊ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ျခင္းႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးျခင္း၊ (၂)ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္း တြင္ အသုံးျပဳမည့္ကုန္ၾကမ္းပစၥည္း မ်ား၊ ထုပ္ပုိးပစၥည္းမ်ား၊ စက္ပစၥည္း ကိရိယာတန္ဆာပလာမ်ားႏွင့္ စက္္ သုံးဆီမ်ားကုိ ျပည္တြင္းျပည္ပမွ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္အတြင္း သုိ႔သယ္ယူတင္သြင္းျခင္း၊ (၃)ကူး သန္းေရာင္း၀ယ္ျခင္း၊ ျပည္တြင္းသုိ႔ တင္သြင္းျခင္းႏွင့္ ျပည္ပသုိ႔တင္ပုိ႔ျခင္း၊ (၄) ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္းမွ ထုတ္လုပ္သည့္ ေဆး၀ါးမ်ားႏွင့္စားေသာက္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားမွအပ စံခ်ိန္စံညႊန္း မမီေသာ္လည္း အသုံးျပဳ၍ရေသာ အျခားပစၥည္းမ်ားအား စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီ၏သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္အညီ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္၌ ေရာင္းခ်ျခင္း၊ (၅)ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္းႏွင့္ ျပည္ပ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၏႐ုံးမ်ားကုိ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္အတြင္း စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီ၏ခြင့္ျပဳမိန္႔ျဖင့္ တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္၍လုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း'တုိ႔ျဖစ္ပါသည္။
“ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ရင္းႏွီးတည္ေဆာက္သူ သုိ႔မဟုတ္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူသည္ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားၿပီး စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္မားေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားကို လည္း ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေစရန္ ဥပေဒႏွင့္အညီ တင္ျပခြင့္ရွိသည္ ဟူ၍ျပ႒ာန္းထား . . .”


ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းခြင္ တစ္ေနရာ

ထုိ႔ျပင္ ‘ပင္လယ္ေရနက္ဆိပ္ ကမ္းတည္ေဆာက္ျခင္း၊ သံမဏိ စက္႐ုံ၊ ဓာတ္ေျမၾသဇာစက္႐ုံ၊ ေရနံခ်က္စက္႐ုံ၊ ေရနံဓာတုစက္႐ုံ၊ ေက်ာက္ မီးေသြး သုိ႔မဟုတ္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ စြမ္းအင္သုံး လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးစက္႐ုံ စသည့္စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ထား၀ယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္အတြင္း ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း မ်ားေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ စီမံကိန္းအတြက္ သတ္မွတ္ထားေသာ ေဒသမွနယ္စပ္ေဒသအထိကားလမ္း၊ ရထားလမ္းမ်ားေဖာက္လုပ္ျခင္းႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားပုိ႔လႊတ္သည့္လုိင္းမ်ား၊ ေရနံပုိက္လုိင္းမ်ားႏွင့္ဓာတ္ ေငြ႕ပုိက္လုိင္းမ်ားသြယ္တန္းျခင္း၊ လူေနထုိင္ရန္ႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ တည္ေဆာက္သည့္ အေျခခံအေဆာက္အအုံမ်ား၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္း၊ အပန္းေျဖစခန္းမ်ား ပါ၀င္သည့္ေနရာမ်ားတည္ေထာင္ျခင္း တည္ဆဲဥပေဒတစ္ရပ္ရပ္အရ တား ျမစ္ထားျခင္းမရွိေသာ အျခားစီးပြား ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကုိ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီ၏ခြင့္ျပဳမိန္႔ျဖင့္လုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ အထက္ေဖာ္ျပပါ လုပ္ငန္းမ်ားကုိလုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားႏွင့္ ညီ ညြတ္မႈရွိေစရန္ စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီ ၏ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရမည္’ စသည့္အခ်က္မ်ားကုိလည္း ထား၀ယ္အထူးစီးပြားဇုန္ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၂ တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္။

ထား၀ယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၂ တြင္ ျပ႒ာန္းထား သည္မွာ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး ဇုန္တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ရင္းႏွီးတည္ေဆာက္သူ သုိ႔မဟုတ္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူသည္ အေတြ႕အၾကံဳမ်ားၿပီးစြမ္းေဆာင္ရည္ ျမင့္မားေသာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားကို လည္း ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေစရန္ ဥပေဒႏွင့္အညီတင္ျပခြင့္ရွိသည္ဟူ၍ ျပ႒ာန္းထားၿပီး ယင္းျပ႒ာန္းခ်က္ သည္ ျမန္မာအထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒတြင္ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းထားျခင္း မရွိသည္ကုိေတြ႔ရပါသည္။

ထုိ႔အတူ ရင္းႏွီးတည္ေဆာက္ သူ သုိ႔မဟုတ္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူ၏ သီးျခားတာ၀န္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမန္မာအထူးစီးပြားေရးဇုန္ဥပေဒႏွင့္ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒ ႏွစ္ခုစလုံးတြင္ ျပ႒ာန္းထားေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားသည္ ျမန္မာ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ဥပေဒတြင္ မပါ ၀င္ဘဲ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒတြင္သာပါ၀င္ေနပါသည္။

ယင္းျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားမွာ ရင္းႏွီးတည္ေဆာက္သူ သုိ႔မဟုတ္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူသည္ ထား၀ယ္အထူးစီး ပြားေရးဇုန္တြင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ရြက္သည့္လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ သတ္မွတ္သည့္ ငွားရမ္းခမ်ား၊ အသုံးျပဳခမ်ားႏွင့္လုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္ခြင့္အတြက္ ကာလအပုိင္းအျခားျဖင့္ ေပးေခ်ရန္ေငြမ်ားကုိ သက္ဆုိင္ရာ အစုိးရဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းသုိ႔ သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္အညီ ေပးေခ်ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး ဇုန္တြင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ ရြက္သည့္လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ သက္ ဆုိင္ရာအစုိးရဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းသုိ႔ သတ္မွတ္သည့္ ဘဏ္အာမခံတင္သြင္းရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္တြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္သည့္လုပ္ငန္းမ်ားအနက္ သတ္မွတ္ထားေသာ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အစုရွယ္ယာပုိင္ဆုိင္ခြင့္ကုိသတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္အညီ သက္ဆုိင္ရာအစုိးရဌာန၊ အဖြဲ႔ အစည္းသုိ႔ လႊဲေျပာင္း ေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္အတြင္း လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ရာတြင္လည္းေကာင္း၊ ယင္းဇုန္ႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ အျခားေဒသမ်ားကုိ ျဖတ္သန္း၍ လမ္း၊ တံတား၊ ရထား လမ္းေဖာက္လုပ္ျခင္း၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ အားပုိ႔လႊတ္သည့္လုိင္းမ်ား၊ ေရနံ ပုိက္လုိင္းမ်ားႏွင့္ ဓာတ္ေငြ႕ပုိက္လုိင္းမ်ား သြယ္တန္းျခင္း စသည့္လုပ္ငန္း မ်ားကုိေဆာင္ရြက္ရာတြင္လည္းေကာင္း၊ လုပ္ငန္းတစ္ခုခ်င္းအလုိက္ တည္ဆဲဥပေဒမ်ား ႏွင့္အညီ စာခ်ဳပ္မ်ား ခ်ဳပ္ဆုိ၍ေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စသည့္ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားျဖစ္ၿပီး ထား၀ယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒပုဒ္မ ၃၂ တြင္ ျပ႒ာန္းထားပါသည္။

ထုိ႔ျပင္ ရင္းႏွီးတည္ေဆာက္သူ သုိ႔မဟုတ္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူသည္ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္တြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သည့္လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ေျမငွားရမ္းခမ်ား၊ ေျမအသုံးခ်မႈပရီမီယံ ေၾကးမ်ားကုိ တည္ဆဲဥပေဒမ်ား၊ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ သက္ ဆုိင္ရာအစုိးရဌာနအဖြဲ႔အစည္းသုိ႔ ေပးေခ်ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒပုဒ္မ ၃၆ တြင္ျပ႒ာန္းထားေသာ္လည္း ျမန္မာ အထူးစီးပြားဇုန္ဥပေဒတြင္ ထည့္ သြင္းျပ႒ာန္းထားျခင္းမရွိသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။

အလားတူ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပါျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္ မဆန္႔က်င္ပါက တည္ဆဲဥပေဒတစ္ရပ္ရပ္တြင္ မည္သုိ႔ပင္ပါရွိေစကာမူ ဤဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္တစ္ရပ္ရပ္ႏွင့္ သက္ ဆုိင္သည့္ကိစၥရပ္မ်ားကုိ ဤဥပေဒ ႏွင့္အညီသာ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဤဥပေဒတြင္ ျပ႒ာန္း ထားျခင္းမရွိသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားသည္ ျမန္မာအထူးစီးပြားေရးဇုန္ဥပေဒတြင္ ပါရွိပါက ယင္းဥပေဒပါျပ႒ာန္း ခ်က္မ်ားအတုိင္း လုိက္နာေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ဥပေဒပုဒ္မ ၅၅ တြင္ ျပ႒ာန္းထားပါသည္။

ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒကုိ အခန္း ၁၂ ခန္း၊ ပုဒ္မ ၅၈ ခုျဖင့္ ျပ႒ာန္းထားၿပီး အခန္း ၁၂ ခန္း၏ ေခါင္းစဥ္မ်ားမွာ အခန္း(၁) အမည္ႏွင့္အဓိပၸာယ္ေဖာ္ျပခ်က္၊ အခန္း(၂) ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား၊ အခန္း(၃) ထား၀ယ္အထူးစီးပြား ေရးဇုန္၊ အခန္း(၄) ထား၀ယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီဖြဲ႕ စည္းျခင္းႏွင့္ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ား၊ အခန္း(၅) ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူ၏ အထူး အခြင့္အေရးမ်ား၊ အခန္း(၆) ရင္းႏွီး တည္ေဆာက္သူ သုိ႔မဟုတ္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူ၏ သီးျခားတာ၀န္မ်ား၊ အခန္း(၇)ေျမအသုံးျပဳျခင္း၊ အခန္း(၈) ဘဏ္ႏွင့္ ေငြေရးေၾကးေရးစီမံခန္႔ခြဲျခင္းႏွင့္ အာမခံလုပ္ငန္း၊ အခန္း(၉) အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနက စီမံခန္႔ခြဲ ျခင္းႏွင့္ကုန္ပစၥည္းမ်ားစစ္ေဆးျခင္း၊ အခန္း(၁၀) ကူးစက္ေရာဂါ ရွိ မရွိ စစ္ေဆးျခင္းႏွင့္ကူးစက္ေရာဂါျပန္႔ ပြားမႈမရွိေစရန္ သီးသန္႔ထားရွိျခင္း၊ အခန္း(၁၁) အလုပ္သမားေရးရာကိစၥ ရပ္မ်ား၊ အခန္း(၁၂) အေထြေထြ တုိ႔ ျဖစ္ၾကကာ ျမန္မာအထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒတြင္လည္း အခန္း ၁၂ ခန္း ျဖင့္ ျပ႒ာန္းထားပါသည္။

ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ဥပေဒအရ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္တြင္ ပါ၀င္မည့္ဇုန္မ်ား

၁။ အဆင့္ျမင့္နည္းပညာစက္မႈဇုန္မ်ား

၂။ သတင္းအခ်က္အလက္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး နည္းပညာဇုန္မ်ား

၃။ ပုိ႔ကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္မႈဇုန္မ်ား

၄။ ဆိပ္ကမ္းနယ္ေျမဇုန္မ်ား

၅။ ေထာက္ပ့ံေရးႏွင့္ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးဇုန္မ်ား

၆။ သိပၸံႏွင့္နည္းပညာ သုေတသနႏွင့္ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးဇုန္မ်ား

၇။ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းဇုန္မ်ား

၈။ တစ္ဆင့္ခံကုန္သြယ္မႈဇုန္မ်ား

၉။ အစုိးရအဖြဲ႔က အခါအားေလ်ာ္စြာ သတ္မွတ္သည့္ဇုန္မ်ား

Source Article from http://www.news-eleven.com





Source Audio from http://www.bbcburmese.com