ဥပကၡာတရားကို နားလည္မိျခင္း
(မင္းစိုးစံ)
June 15, 2012 Friday
ဥပကၡာတရားဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း။
ဥကိုပစ္ခြါသြားေသာခါငွက္ကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္သည္မွာ ေသျခာလွ၏။
မိမိအေနျဖင့္ ဘာသာတရားကို နက္နက္နဲနဲ ႏိႈက္ႏႈိက္ခြၽတ္ခြၽတ္သိနားလည္ရန္မဆိုထားႏွင့္ ၾသကာသ ကန္
ေတာ့ခ်ိဳးကိုပင္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း ရြတ္ဆိုႏိုင္သူမဟုတ္သည္ကို ႐ိုးသားစြာျဖင့္၀န္ခံပါ၏၊
သို႔ျဖစ္ပါေသာ ေၾကာင့္ အမွားအယြင္းတစ္စုံတစ္ရာရွိခဲ့ေသာ္ နားလည္ေပးသည့္အေနျဖင့္ မွားယြင္းေနသည္မ်ား
ကို ျပင္ဆင္ေပးပါရန္ ဦးစြာပထမ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။
ဘာသာတရားတိုင္း မေကာင္းမႈကိုျပဳရန္ မည္သည့္ဘာသာမွ်တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ထားျခင္းမရွိေခ်။
သို႔ပါေသာ္လည္း ကမၻာႏွင့္အ၀ွမ္းအၾကမ္းဖက္တိုက္ခိုက္မႈမ်ား၊ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖါက္မႈမ်ား၊ အႏိုင္က်င့္ဖိႏွိပ္ မႈမ်ားတို႔သည္ တနည္းနည္းျဖင့္ ျဖစ္ေပၚေနသည္မွာ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္းပင္ျဖစ္၏။
အဘယ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေနရသနည္း။
ဘာသာတရားအေပၚယုံၾကည္မႈေလ်ာ့နည္းက်ဆင္းလာျခင္းေၾကာင့္ေလာ။
သို႔တည္းမဟုတ္ဘာသာတရားအေပၚ အလြန္အမင္းကိုးစားယုံၾကည္မႈ လြန္ကဲလာျခင္းေၾကာင့္ေလာ။
ထိုမွတ၀ ဘာသာတရား၏ အဆုံးအမကို နားလည္မႈလြဲျခင္းေၾကာင့္ေလာ။
စသည္ျဖင့္ေတြးေတာစရာျဖစ္လာသျဖင့္ မိမိ အေနျဖင့္ ဤ ဥပကၡာတရားကို နားလည္မိျခင္း ဟူသည့္ေခါင္းစဥ္
ျဖင့္ ေတြးမိသမွ်ကိုေရးလိုက္မိပါေတာ့သည္။
ဥပကၡာတရားသည္ ျဗမၼာစိုရ္တရားေလးပါးတြင္ တပါးအပါအ၀င္ျဖစ္၏။
ျဗမၼာစိုရ္တရားေလးပါးဟုဆိုရာ၌
(က) ေမတၱာတရား (Living, Kindness)
(ခ) ဂ႐ုဏာတရား (Compassion)
(ဂ) မုဒိတာတရား (Sympathetic, Joy)
(ဃ) ဥပကၡာတရား (Equanimity)
တို႔ျဖစ္ပါ၏။
ဤသို႔ျဗမၼာစိုရ္တရားကို ေရးသားလိုက္သည္ဆိုသည္ႏွင့္ အဃာတတရားအေၾကာင္းကို မစဥ္းစား၍မျဖစ္ႏိုင္ဟု ယူဆပါသည္။ အဃာတ တရားကိုေျဖေဖ်ာက္ပစ္ႏိုင္ရန္ ျဗမၼာစိုရ္တရားဆိုသည့္ အၿမိဳက္ေဆးေပၚေပါက္လာရ
ျခင္းျဖစ္မည္ဟု မိမိအေနျဖင့္ထင္မွတ္မိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါ၏။
ထိုအခါ အာဃာတတရားဟူသည္မွာ အဘယ္နည္း။
အာဃာတ ဆိုသည္မွာ ရန္ညွိဳးဖြဲ႔ျခင္း၊ အၿငိွဳးအေတးထား ျခင္းဟု ဆိုပါသည္။
အလြန္အမင္းေလးလံသည့္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးျဖစ္သည္ ဟုလည္းဆိုၾကပါ၏။
ထို႔နည္းတူ လူ႔ ေလာကလူ႔ပတ္၀န္းက်င္ကို အက်ိဳးမျပဳႏိုင္သည့္အရာဟုလည္း သတ္မွတ္ထားၾကျပန္ပါသည္။
ထိုအခါ လူတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး လူမ်ိဳးစုတစ္စုႏွင့္တစ္စု အတူတကြၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲ၍မေနထိုင္ႏိုင္ၾကရ
ျခင္းကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္ၾကည့္ေသာအခါ ဆိုခဲ့သည့္ အာဃာတတရားေၾကာင့္ေလာ၊ အလုံးစုံသည္ အာဃာ တတရားေၾကာင့္ဟု တထစ္ခ်မဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းပါ၀င္ေနမည္သာျဖစ္၏။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ အက်ိဳးမရွိေသာအာဃာတတရားမ်ားေလ်ာ့နည္းေစေရးအလို႔ငွာ ျဗမၼာစိုရ္တရားသည္ အလြန္ထက္
ျမက္ထိေရာက္သည့္ ေဆးစြမ္းေကာင္းတစ္လက္အျဖစ္ ေပၚေပါက္လာျခင္းျဖစ္ဟန္တူ၏၊
အာဃာတတရားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပညာရွင္ Maya Angelou ျမြက္ဆိုထားသည္မွာ
အာဃာတဆိုတာ အတိတ္ကိုရွင္းမရေအာင္လုပ္၊ အနာဂတ္ကို ဓါးႀကိမ္းႀကိမ္းၿပီး ပစၥဳပၸန္ကိုလက္သင့္မခံႏိုင္တဲ့
အျဖစ္ေရာက္ေအာင္ တြန္းပို႔တဲ့၀န္ထုပ္၀န္ပိုးႀကီးတစ္ခုပါ
ဟုဆိုေလ၏။ထိုသို႔လူ႔ေလာက၀န္းက်င္ကို ေကာင္းက်ိဳးမျပဳပဲ ဆိုးက်ိဳးကိုျဖစ္ေစေသာ အာဃာတတရားမ်ား ကင္းစင္ရန္အတြက္ မည္သို႔မည္ပုံ ျပဳက်င့္ေနထိုင္ရမည္ကို ဘာသာေရးတရားမ်ား၌ ဤသို႔ဆိုထားပါ၏။
ေယရႈခရစ္ေတာ္ ရွင္သန္ထေျမာက္လာခ်ိန္၌ ေနာက္လိုက္တပည့္မ်ားအား အၾကင္သူ၏အျပစ္ကို လႊတ္လွ်င္ ထိုသူသည္ အျပစ္လြတ္လွ်က္ရွိ၏၊ အၾကင္သူ၏အျပစ္ကိုတည္ေစလ်င္ ထိုသူသည္အျပစ္တည္လွ်က္ ရွိ၏ ဟု ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္၊ ဤကားဘာသာတရားျဖင့္ ပုထုဇဥ္လူသားတို႔အေနႏွင့္ ေစာင့္ထိန္းက်င့္သုံးရန္ျဖစ္ၿပီး
ခြင့္ လႊတ္ျခင္းႏွင့္အျပစ္မျမင္ရန္အတြက္ ရည္ရြယ္သည္ဟု နားလည္ခံစားမိပါသည္။
ထို႔အျပင္ သမၼာက်မ္းစာ၏ တခုေသာက်မ္းခ်က္၌ စိတ္ႏွလုံးႏွိမ့္ခ်ေသာသူအေပါင္းတို႔သည္ မဂၤလာရွိၾက၏၊ အေၾကာင္းမူကား ေကာင္းကင္ႏိုင္ငံသည္ ထိုသူတို႔အတြက္ျဖစ္၏ ဟုဆိုထားေသာေၾကာင့္ သည္းခံျခင္းတရား
သည္ မြန္ျမတ္သန္႔စင္ၿပီး မိမိအတြက္ေကာင္းမြန္သည့္ခံစားမႈမ်ားကို ရႏိုင္သည္ကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္မည္ထင္ပါ၏။
ဗုဒၵ၏တရားေတာ္၌ ေမတၱာဟူသည္သတၱ၀ါတို႔အေပၚ ေကာင္းက်ိဳးလိုလားျခင္း၊ ဂရုဏာဟူသည္ သနားၾကင္နာ ညွာတာျခင္း၊ မုဒိတာဟူသည္ သူတပါးေကာင္းစားျခင္းကို၀မ္းေျမာက္ျခင္း၊ ဥပကၡာဟူသည္ ခ်မ္းသာသူ ဆင္းရဲသူ ထိုသူတို႔အေပၚ အညီအမွ်ရႈႏိုင္ျခင္း ဟူ၍ဆိုပါ၏။
ဤသည္ကိုေထာက္ရႈ၍ လက္ရွိဘ၀၌ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ ေနသူတို႔သည္ ယခင္အတိတ္ဘ၀က ေကာင္းမႈေၾကာင့္
ျဖစ္သည္၊ ဆင္းရဲၾကသူတို႔သည္လည္း ယခင္အတိတ္ဘ၀က ေကာင္းမႈကုသိုလ္နည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ဟု ဆိုပါက၊ အတိတ္ကိုလည္း ျပန္မေတြးႏွင့္ အနာဂတ္ကို လည္း မေမွ်ာ္မွန္းႏွင့္ ပစၥဳပၸန္ကိုတည့္တည့္ရႈဟူေသာ စကားသည္
မည္သည္ကိုဆိုလိုပါသနည္း။
ထိုအခါ ဥပကၡာတရားသည္ သက္၀င္လႈပ္ရွားလာၿပီျဖစ္သည္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ခ်မ္းသာသူ ဆင္းရဲသူ တို႔အေပၚ အညီအမွ်ရႈႏိုင္ျခင္းဆိုသည့္အတြက္ ယေန႔အခ်မ္းသာႀကီးခ်မ္းသာေနေသာ ဗမာစစ္အုပ္စုအႀကီးအ ကဲမ်ားႏွင့္ အလြန္ဆင္းရဲေသာျပည္သူလူထုအၾကား စာရႈသူအေနျဖင့္မည္သို႔မည္ပုံအညီအမွ် ရႈႏိုင္ပါအံ့နည္း၊ မည္သည့္နည္းျဖင့္ ညီညီမွ်မွ်ရႈျမင္မည္နည္း။
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားသည္ ေလးသေခၤ်ႏွင့္ကမၻာတသိန္းတိုင္တိုင္ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာၾကင္လည္ခဲ့ရ၏၊
အခါတပါး၌ ၀က္ျဖစ္ခဲ့ရ၏။
၀က္တို႔၏ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ရွိေနစဥ္ က်ားသည္ ၀က္မ်ားကိုကိုက္ျဖတ္စားေသာက္ေလေသာအခါ မိမိမ်ိဳး
ဆက္မျပဳဥ္းတီးေရးအတြက္ ေထာင္ေခ်ာက္ဆင္၍ က်ားကိုသတ္ျဖတ္ခဲ့ေလ၏။
ထိုသို႔ျပဳက်င့္မႈေၾကာင့္ ခါး၌နာက်င္ကိုက္ခဲေသာေ၀ဒနာကို ခံစားခဲ့ရသည္ဟုဆိုပါသည္။
မိမိစဥ္းစားမိသည္မွာ ထိုစဥ္ကာလ၌ ေဂါတမသည္ က်ားကိုေထာင္ေခ်ာက္ဆင္သတ္ျဖတ္ျခင္းမျပဳပဲ ေရွာင္ ထြက္သြားမည္ဆိုပါက ခါး၌နာက်င္ကိုက္ခဲသည့္ေ၀ဒနာကိုခံစားရမည္မဟုတ္ေသာ္လည္း ၀က္မ်ိဳးဆက္ျပဳဥ္း တီးမည့္အေရးကိုအဓိကထားေရွ႕ရႈလွ်က္ မိမိခံစားရမည့္ေ၀ဒနာကို ဥပကၡာျပဳကာ အမ်ားစုအက်ိဳးကိုၾကည့္
ခဲ့ ျခင္းသာျဖစ္၏။
လက္ရွိျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဟု ေခၚဆိုသမုတ္ထားေသာႏိုင္ငံအား ဗမာစစ္အာဏာရွင္မ်ားက နည္းမ်ိဳး စုံျဖင့္ ဖ်က္ဆီးပစ္ေနသည္မွာ ကာလအားျဖင့္ ရာစုႏွစ္ထက္၀က္ရွိခဲ့ေလၿပီျဖစ္၏၊ ဆက္လက္၍ဖ်က္ဆီးႏိုင္ရန္ အတြက္ ျပင္ဆင္မႈမ်ားလုပ္ထားသည္မွာလည္း အထင္အရွားပင္ျဖစ္ပါ၏၊ ထိုမွ်မက အာဃာတတရားမ်ား တိုး သည္ထက္တိုးလာရန္ ႀကီးထြားသည္ထက္ ပိုမိုႀကီးထြားလာေစရန္ လုပ္ေဆာင္လွ်က္ရွိသည္ကို ကခ်င္ျပည္နယ္ တိုက္ပြဲျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္တိုက္ပြဲမ်ားသည္ ထင္ရွားေသာသာဓကမ်ားျဖစ္ေပ၏၊ ထိုစစ္အစိုးရကို ဥပကၡာ မျပဳႏိုင္သမွ် ကာလပတ္လုံး မိမိတို႔၏ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳး မည္သို႔မွ်တိုးတက္ႀကီးပြါးလာမည္မဟုတ္သည္မွာ ဧ ကန္အမွန္ျဖစ္၏။
မိမိအပါအ၀င္ လူသားမ်ိဳးႏြယ္ကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူတိုင္းတို႔သည္ စစ္အစိုးရအေပၚ၌ ၀က္ေခါင္းေဆာင္ကယ့္သို႔ မိမိရ ရွိလာႏိုင္သည့္ မိမိအေပၚ၌က်ေရာက္လာႏိုင္သည့္ ဆိုးက်ိဳးမ်ားကိုဥပကၡာျပဳၿပီးသကာလ ဗမာျပည္သူလူထု တ ရပ္လုံးေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာေရးအတြက္ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္သည္ကို နည္းမ်ိဳးစုံျဖင့္ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ရန္အလြန္လို အပ္ေနၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း…..။
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)