• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Monday, November 12, 2012

နံပိန္ခါးကိုင္း တို႔တိုင္းျပည္



နံပိန္ခါးကိုင္း တို႔တိုင္းျပည္


By တင္ညႊန္႔
ႏို၀င္ဘာလ ၀၉၊ ၂၀၁၂

ကြ်န္ေတာ္သည္ စာသမား ျဖစ္သျဖင့္ အားကစား လံုးဝဝါသနာမပါေၾကာင္း ဦးစြာေျပာခ်င္ပါသည္။
အိပ္ခ်ိန္ နည္းနည္း၊ စာဖတ္ခ်ိန္မ်ားမ်ားႏွင့္ ဘဝကို အေျခခ် ထားမိသျဖင့္ အားကစား လုပ္ရန္လည္း အေျခအေန မေပးပါ။ သို႔ေသာ္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဘဝတြင္ ေမဂ်ာစိတ္ဓာတ္၊ အေဆာင္စိတ္ဓာတ္မ်ားျဖင့္ အားကစားပြဲ မ်ားကိုေတာ့ လိုက္လံ အားေပးခဲ့ပါသည္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ တကၠသိုလ္တက္ခ်ိန္က RC ဟုေခၚသည့္ခန္းမအတြင္း ေဘာ္လီေဘာေလ့က်င့္ေနၾကသည့္ ေက်ာင္း
သားမ်ား၏ ေဘာလံုး႐ိုက္သံက တအုန္းအုန္းထကာ ႏွလံုးတုန္ဖြယ္ ေကာင္းလွသည္။
သူတို႔ အရပ္ အေမာင္း၊ ခြန္အားဗလေတြ လည္း သန္မာ ၾကသည္။
 ထိုေခတ္က ေက်ာင္းသားဆိုသည္မွာ ဆိုရွယ္ ႏွင့္ အားကစားတြင္ ယေန႔ေခတ္ေက်ာင္းသားေတြထက္ သာသည္။ ၿမိဳ႕နယ္၊ တိုင္း၊ ျပည္နယ္၊ ေက်ာင္းသားလက္ေရြးစင္ အဆင့္မ်ားမွသည္ ျမန္မာ့ဂုဏ္ေဆာင္ ျမန္မာ့ လက္ေရြးစင္
ေတြ ျဖစ္သြားၾကသည္။ ထိုေခတ္က လက္ေရြးစင္ျဖစ္ရန္ ၿပိဳင္ပြဲေတြ ရွိသည္။
ေလ့က်င့္ရန္ အားကစားကြင္းေတြ ရွိသည္။ စာလည္းမပိ။ ေက်ာင္းမွ အိမ္ျပန္ေရာက္လွ်င္သို႔မဟုတ္ ေက်ာင္းလႊတ္
လွ်င္ အိမ္မျပန္ဘဲ ေဘာလံုးကြင္းထဲ ၊ ေဘာ္လီေဘာ ကြင္းထဲ တန္း ဆင္းကာ ေလ့က်င့္ ကစားၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း သန္မာထြားက်ိဳင္း သည့္ ေက်ာင္း သားေတြႏွင့္ ျမန္မာ့ အားကစား ျမင့္မားခဲ့ဖူးပါသည္။

မၾကာမီ ေက်ာင္းသားအားကစားပြဲေတြ က်င္းပေတာ့မည္ျဖစ္သျဖင့္ ေက်ာင္းသားေတြကိုေလ့က်င့္ေပးေနေသာ အား
ကစား႐ံုတစ္႐ံုသို႔ ေရာက္သြားမိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ ဆရာတစ္ဦးသည္ ယေန႔တိုင္ အားကစားပြဲမ်ား က်င္းပေရးကို ဝါသနာ ထံုသျဖင့္ ရာသီခ်ိန္ ေရာက္လွ်င္ အားကစားကြင္းသို႔ ေရာက္ေနတတ္သည္။
ယခင္က အားကစားေတြ ေလ့က်င့္ လွ်င္ ကိုယ့္ေက်ာင္း ေဘာလံုးကြင္း၊ ဘတ္စ္ကက္ေဘာကြင္းေတြႏွင့္ ေက်ာင္း
သားေတြမ်က္ႏွာ မငယ္ၾကေပ။ ယခုေခတ္တြင္မူ ေဘာလံုးကြင္းတြင္ ေက်ာင္းတိုးခ်ဲ႕ ေဆာက္ၾကသည္။ ဘတ္စ္ကက္ေဘာကြင္းကို ေက်ာင္းသားစုေဝးကြင္းလုပ္ၿပီး အလယ္တြင္ေက်ာက္တိုင္ေတြစိုက္ကာျမန္မာ့ပညာေရး
ကိုေက်ာက္သားအကၡရာတင္ၿပီး စိတ္ကူးယဥ္ၾကည့္ၾကသည္။
စိတ္ကူးေပါက္ရာ ေကာက္လုပ္တတ္သည့္ ပညာေရးေလာကသားေတြေၾကာင့္ ကစားကြင္းေတြေပ်ာက္ကာ ကစား
ကြင္းမရွိေသာေက်ာင္းတို႔၏ တိုင္းျပည္ဘဝ ေရာက္ခဲ့ရသည္။

ေက်ာင္းသားမ်ား ယခုအခါအားကစားေလ့က်င့္လွ်င္ ျပည္သူ႔အားကစားကြင္းသာရွိေတာ့သည္။
ကြ်န္ေတာ့္ဆရာက ေဘာ္လီေဘာ႐ံုတြင္ရွိေနသည္ ဆိုေသာေၾကာင့္ မိုးလံုေလလံု႐ံုဘက္သို႔ထြက္ခဲ့သည္။
ဟုတ္မွ ဟုတ္ပါ့မလားဟု စိတ္ထဲတြင္ ထင္မိသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
႐ံုအတြင္းဝင္လိုက္မွ ေဘာ္လီေဘာႏွစ္သင္းကစားေနသည္ကိုေတြ႔လိုက္ရသည္။
ပင့္ေထာင္အားမပါ၊ ခုတ္႐ိုက္အားမရွိ၊ ေဘာလံုးကို တစ္ဖက္သို႔မေရာက္ေရာက္ေအာင္ လက္ဖ်ံေတြႏွင့္ တြန္းပို႔ေန
သလိုျဖစ္သည္။ အားေပးမည့္ သူလည္း မရွိ။
တစ္ခ်ိန္က ဆူညံစြာ ေအာ္ဟစ္ေနသည့္ ေက်ာင္းမ်ားမွ အားေပးေသာ ေက်ာင္းသားလည္း မရွိ။
စံုစမ္းၾကည့္ေသာအခါ ေက်ာင္းေတြမွာ ေက်ာင္းအုပ္ေတြက မလႊတ္ေၾကာင္း၊ ရန္ျဖစ္မည္ စိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္
ေၾကာင္း၊ အတန္းႀကီး ေတြကလည္း စာေမးပြဲနီးေသာေၾကာင့္ မလာခ်င္ၾကေၾကာင္း သိလိုက္ရသျဖင့္ အေတာ္ေလး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိသည္။
ေဘာ္လီေဘာ ကြင္းတြင္း အုန္းဒိုင္းႀကဲ ေနေသာ ေဘာလံုး ခုတ္သံ၊ ႐ိုက္သံ၊ အားေပးသံေတြ တစ္ခ်ိန္က အမွန္တ
ကယ္ရွိခဲ့ျခင္းသည္ အိပ္မက္ပမာျဖစ္ခဲ့ရသည္။

ကြ်န္တာ့္ဆရာက ကြ်န္ေတာ့္ကို ေျပးခုန္ပစ္ေလ့က်င့္ေနၾကသည့္ ကြင္းဘက္ဆီသို႔ ေခၚသြားသည္။
 ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြက ပုဆိုး၊ ထဘီခြ်တ္ၿပီး ေဘာင္းဘီတို ႏွင့္ ေျပးရမည္ကို ရွက္ေနၾကသည္။ ပိုဆိုးသည္က အေျပးသမားေတြ ေပါင္ က ပုေလြ႐ိုးလိုျဖစ္ေနသည္။ အျမင့္ခုန္မည့္သူက နံကိုင္းေနသည္။ သံလံုးပစ္မည့္သူက သံလံုးကိုပင္ ႏိုင္ပါ့မည္ေလာဟု စိုးရိမ္စရာ ျဖစ္ေနသည္။
ကြ်န္ေတာ့္ဆရာက
“ျမန္မာ့ အားကစား ကမၻာကို လႊမ္းရမည္ ဆိုကတည္းက ေက်ာင္းသား အားကစားေတြလည္း ပ်က္ေတာ့တာပဲ”
ဟု ရယ္ ေမာရင္း ေျပာကာ ကြ်န္ေတာ့္ကို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္သို႔ ဆြဲေခၚသြားသည္။

“ငါတို႔ တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ ေက်ာင္းသား အားကစားပြဲဆိုတာ လုပ္ေနရေသးတယ္။
ဒါေပမယ့္ စိတ္ပါလက္ပါ အရင္က လိုပြဲမ်ိဳးေတြ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
စီမံခ်က္ရွိလို႔ လုပ္ေပးေနရသလိုမ်ိဳးပဲျဖစ္ေနတယ္။
ေက်ာင္းသားေတြက အရင္ကလို အားကစားေတြသိပ္ၿပီး စိတ္မဝင္စားေတာ့ဘူး။
တကၠသိုလ္ဝင္တန္း သမားေတြဆိုရင္ ပိုဆိုးေသးတယ္။
ေက်ာင္းေတြ ကိုက ေအာင္ခ်က္က်မွာ စိုးလို႔ဆိုၿပီး အားကစားဆိုရင္ လႊတ္ကိုမလႊတ္ေတာ့တာ။
အျဖစ္သေဘာ လုပ္ေနရတာပဲ ရွိတယ္။
နံပိန္ခါးကိုင္းေတြနဲ႔ ဘယ္လို ကမၻာလႊမ္းေအာင္ လုပ္ႏိုင္မွာလဲ”
ဟု ေဆြးေျမ႕စြာ ေျပာေနသည္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၈ တန္း ေက်ာင္းသားဘဝေလာက္က ၿမိဳ႕ေပၚတြင္ ဝိတ္႐ံုဟုေခၚေသာ အေလးမ႐ံုေတြ ရွိသည္။ ဝိတ္႐ံုတြင္ အေလးမရန္ အတြက္ ၁ လလွ်င္ ၁ က်ပ္ခြဲ ေပးရသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ကိုဝင္းဦး၏ ဗလကို သေဘာက်သည္။ ဟာၾကဴလီကို ႀကိဳက္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ညေန ေက်ာင္းလႊတ္လွ်င္ ဝိတ္႐ံုသို႔ ဝင္ၿပီး ဝိတ္မ သည္။
ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္ စပို႔ရွပ္ ဝတ္ၿပီး လက္ေမာင္းသား ၾကြားၾကသည္။

ခုေခတ္ကေလးေတြ က်ဴရွင္ပိေနသည္။ စာပိေနသည္။ စာပိေနသည္ ဆိုရာတြင္လည္း အသိပညာ၊ အတတ္ ပညာ၊ ဘဝ ပညာအတြက္ ေလ့က်င့္ေနၾကျခင္းမဟုတ္။
ၾကက္တူေရြး စာအံသလိုရြတ္၊ က်ဴရွင္ေတြႏွင့္ ပတ္ခ်ာလည္၊ ေက်ာင္း အားရက္ ဂိမ္းဆိုင္ အင္တာနက္ဆိုင္ေျပး၊ အစားအေသာက္ေတြကလည္း ေၾကာင္စာ ၾကက္စာ ေလာက္စားကာ ရွင္သန္ေနၾကသျဖင့္ နံပိန္ခါးကိုင္း ေနရျခင္း
မွာ အဆန္းေတာ့ မဟုတ္ေပ။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားဘဝက ေန႔ခင္းမုန္႔စား လႊတ္ခ်ိန္ ၁ နာရီအခ်ိန္ရသည္ကို အသြား ၁၅ မိနစ္၊ အျပန္ ၁၅ မိနစ္ ၾကာ လမ္းေလွ်ာက္ရသည့္ အိမ္သို႔ အေျပးျပန္ၿပီး ထမင္းစားရသည္ကို အမွတ္ရမိသည္။ လမ္းေလွ်ာက္၊ ထမင္းစား၊ ေက်ာင္းလႊတ္ခ်ိန္ ဝိတ္မ၊ က်ဴရွင္လည္း တက္စရာမရွိ။
ကိုယ့္စာကိုကိုယ္ တာဝန္ ေက်ေအာင္ လုပ္ၿပီး ၁ဝ တန္းေအာင္လာရသည္။

“ကေလးေတြ က်ံဳလွီလာရတာ အျခားအခ်က္ ရွိေသးတယ္။ ဘာေၾကာင့္လို႔ မင္းထင္သလဲ”
ကြ်န္ေတာ္ မေျဖတတ္သျဖင့္ ေခါင္းကုတ္လိုက္သည္။
ဆရာက ကြ်န္ေတာ့္ကို အနီးရွိ မူလတန္း ေက်ာင္းေလးမွ မုန္႔စားတန္းကို လက္ညႇိဳး ထိုးျပလိုက္သည္။

“အဲဒီမွာ မင္းသြားၾကည့္ က်န္းမာေရးနဲ႔ မညီတဲ့အသုပ္စံု ေပါေပါ၊ အထုတ္စံု ေဈးေပါေပါေတြပဲ ရွိတယ္။
ဟိုးက ကုကၠိဳပင္ေအာက္မွာ ၾကည့္လိုက္၊ သူမ်ားေတြ ထမင္းဘူးဖြင့္စားတာကို ေငးေနတဲ့ကေလးေတြ။
သူတို႔ ထမင္းဘူးေတာင္ ထည့္မလာႏိုင္ၾကဘူး။
မုန္႔ဖိုးဆိုတာ အေဝးႀကီး၊ မနက္ကလည္း အိမ္က ထမင္းေတာင္ စားလာၾကရဲ႕လား မသိဘူး။
မိဘေတြက တစ္ညလံုး ေဘာလံုးပြဲၾကည့္၊ ခ်ဲထိုး၊ ေဘာလံုး ေလာင္းနဲ႔ အိပ္ရာကေတာင္ မထႏိုင္ေသးခ်ိန္မွာ သူတို႔ေက်ာင္းကို လာၾကရတယ္။
သူတို႔ဘဝေတြက သိပ္မေရရာဘူး။
ဘယ္ေတာ့ ေက်ာင္းထုတ္ခံရၿပီး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၊ ထမင္းဆိုင္ေတြကို ေရာင္းစားခံရမလဲ မသိဘူး။
ဒီလိုမိဘမ်ိဳး၊ ကေလးမ်ိဳး၊ ေက်ာင္းမ်ိဳးေတြနဲ႔ ဘယ္လိုကမၻာလႊမ္းေအာင္ လုပ္ၾကမွာလဲ”။

 မၾကာေသးမီက ကမၻာ့ႏို႔ခ်ိဳ တိုက္ေကြ်းေရး ေန႔ကို က်င္းပသြားေၾကာင္း သတင္းစာတြင္ ေတြ႔လိုက္ရသည္။ အထိမ္းအမွတ္ေန႔တြင္မွ ေက်ာင္းသားေတြကို ႏို႔တစ္ခြက္ႏွင့္ ၾကက္ဥတစ္လံုး ေပးျခင္းသည္ တစ္ႏွစ္စာ အဟာရျဖစ္
မည္ဆိုလွ်င္ လိမ္လည္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပညာေရးလူ႔ေဘာင္တြင္ အထိမ္းအမွတ္ေန႔ မွ ႏိုးထ၊ လူႀကီးလာမွ ဟန္ေရးျပ၊ အမိန္႔ႏွင့္မွ ေၾကာက္ၾကသည့္ အစြဲေတြကို ယခုတိုင္ မခြ်တ္ႏိုင္ေသးပါ။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ေရွ႕က ဖံုး၊ ေနာက္ကေပၚ အခြံ ေဟာင္းေလာင္း ျမင္မေကာင္းေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရသည့္ စီမံခ်က္ေတြ
ကလည္း မ်ားလွသည္။

ျမန္မာ့ ပညာေရးေလာကတြင္ အစိုးရေက်ာင္းမ်ား၌ ယေန႔တိုင္ ေန႕လယ္စာ မေကြ်းႏိုင္ေသးေပ။
ေန႔လယ္စာေကြ်းၿပီး အဟာရျပည့္ဝသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားေမြးထုတ္ေရးအစီအစဥ္ကို မည္သည့္အခ်ိန္မွ အေကာင္
အထည္ေဖာ္မည္ မသိေပ။
ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေန႔လယ္စာေကြ်းသည့္စနစ္ကို ႏိုင္ငံႀကီးမ်ားတြင္ အစိုးရကိုယ္တိုင္ အေလးတယူျဖင့္ အေကာင္အ
ထည္ေဖာ္ေနျခင္းမွာ အေၾကာင္းမဲ့မဟုတ္ပါ။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ယခင္က ဂ်ပန္ငပုေတြဟု ႏွိမ္ၿပီး ေခၚခဲ့ေသာဂ်ပန္ေတြ၏အရပ္အေမာင္းကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ မမီေတာ့ပါ။ ဂ်ပန္ေတြ ေခတ္မီေအာင္ လုပ္ရာတြင္ ေက်ာင္းကစၿပီး အေျခခံကို ျပဳျပင္ၾကသည္။
သန္မာ ထြားက်ိဳင္းေအာင္ လုပ္ၾကသည္။
ႏို႔သည္ သူမ်ားႏိုင္ငံတြင္ ေဈးအေပါဆံုး အစားအစာစာရင္းဝင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အေျခခံ လူတန္းစား
ဆင္းရဲသည့္လူတန္းစား ဝယ္ေသာက္ႏိုင္သည့္ အေနအထားတြင္ မရွိပါ။

တ႐ုတ္ျပည္တြင္ ဆင္းရဲသည့္ ေတာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေန႔လယ္စာေကြ်းေရး အစီအစဥ္ေတြကို လုပ္ေဆာင္ေနၾက သည္။ ေက်ာင္းလာလွ်င္ ထမင္းစားရမည္ ဆိုသည့္ အသိက ပညာေရးကို စိတ္ဝင္စားေစရန္ ဆြဲေဆာင္မႈ တစ္ခုလည္း ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ျပင္ တ႐ုတ္အစိုးရသည္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေန႔လယ္စာ အစီအစဥ္ကို ေကြ်းေမြး ခ်င္သည့္ အန္ဂ်ီအိုအဖြဲ႕မ်ားကို အားေပးသည္။ ဖိတ္ေခၚသည္။ လမ္းဖြင့္ေပးသည္။ အကူအညီလည္း ေပးသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ႀကံဳႀကိဳက္သျဖင့္ အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခုကို ေျပာျပ ခ်င္ပါသည္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕ႏွင့္ ၁ဝ မိုင္ခန္႔ အကြာ အထက္တန္းေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းကို ထိုရြာအနီးတြင္ စက္႐ံုလာဖြင့္ထား
သည့္ ကိုရီးယားေတြက လာၿပီး ေလ့လာၾကသည္။ သူတို႔က ကြန္ပ်ဴတာ လွဴခ်င္သည္ ေျပာသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ့္ကို
ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးက ဘယ္လိုကြန္ပ်ဴတာမ်ိဳးေတြ ေတာင္းရမည္နည္းဟု အကူအညီေတာင္းသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္လည္း
စကားျပန္မွ တစ္ဆင့္ ကိုရီးယားမ်ားႏွင့္ စကားေျပာျဖစ္သည္။

သူတို႔က ကိုရီးယားရွိ သူတို႔ကုမၸဏီမွ တစ္ႏွစ္တစ္ခါစြန္႔ပစ္လိုက္သည့္ ကြန္ပ်ဴတာမ်ားသည္ အေကာင္းပကတိ ရွိေသးေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ ထိုကြန္ပ်ဴတာမ်ားကို ဤေက်ာင္းသို႔ယူလာၿပီးလွဴဒါန္းလိုေၾကာင္းေျပာသည္။
ထို႔ေနာက္ သူတို႔က သူငယ္တန္းဘက္ကို ေလွ်ာက္ၾကည့္ရင္း ကေလးေတြ မုန္႔စားသူ စား၊ ကစားသူကစား၊ ထိုင္သူ ထိုင္ေနၾကသည္ကို ေတြ႔သြားသည္။
သူတို႔ ကေလးေတြကို ေန႔လယ္စာမေကြ်းဘူးလားဟု ေမးသည္။
ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထိုစနစ္မရွိေၾကာင္း ေျပာျပသည္။
သူတို႔က စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားၿပီး သူတို႔စက္႐ံုတြင္ ေန႔စဥ္ လူ ၃ဝဝစာေလာက္ ထမင္းေကြ်း ေနရေၾကာင္း၊အကယ္
၍ ဤေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႔ကို ေန႔စဥ္ထမင္းေကြ်းလိုပါေၾကာင္း ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးကို ေျပာသည္။

ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးကလည္း ဝမ္းသာအားရျဖင့္ သူငယ္တန္းကေလး ၆ဝခန္႔ကို ေန႔စဥ္ ေန႔လယ္ပိုင္းအာဟာရ သေဘာ
မ်ိဳး လာေကြ်းလွ်င္ ေက်းဇူးတင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ေျပာလိုက္သည္။
ထိုေက်ာင္းအတြက္ ကြန္ပ်ဴတာ အလံုး ၂ဝ ႏွင့္ သူငယ္တန္းကေလး ေက်ာင္းသား ၆ဝ စာ ေန႔ခင္း အာဟာရေကြ်း
မႈကို ကတိေတြ ရသျဖင့္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ကလည္း ေပ်ာ္ေနသည္။

ထိုသတင္းကို တိုင္းပညာေရး႐ံုးမွ မည္သို႔ၾကားသြားသည္မသိ။
ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးႏွင့္ ကြ်န္ေတာ့္ကိုေခၚၿပီး ဌာနကိုမတိုင္ပင္ဘဲ၊ ဌာနမွ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ၊ ဌာနကို ေက်ာ္ၿပီး ဘာမွ်
လုပ္ခြင့္ မရွိေၾကာင္း၊ အကယ္၍ ကိုရီးယားေတြက ကြန္ပ်ဴတာအလံုး ၂ဝ ကို ယူလာလွ်င္လည္း ဌာနကို လာအပ္
ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဌာနက သင့္ေတာ္သေလာက္ ျပန္ ခြဲေပးျခင္းကိုသာ လက္ခံရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေန႔လယ္စာ လာေကြ်းသည့္ အစီအစဥ္ ကိုလည္း လက္မခံသင့္ေၾကာင္း၊ အစဥ္အလာ မဟုတ္သည္ကို အစဥ္အလာ လုပ္လိုက္
လွ်င္ ေနာင္ေပၚလာမည့္ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္ခက္ေၾကာင္း ေခၚယူသတိေပးသည္။

ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးကလည္း ကိုရီးယားေတြကို ျပန္လည္ေျပာျပကာ ညႇိႏိႈင္းၾကည့္သည္။
ကိုရီးယားေတြက ကြန္ပ်ဴတာလည္း မလွဴ၊ အဟာရလည္း မေကြ်းေတာ့။
သူတို႔က ေဒသခံမ်ားႏွင့္ အဆင္ေျပေအာင္ ေနခ်င္ၾကသည္။
သို႔ေသာ္ အစိုးရႏွင့္ ထိပ္တိုက္မေတြ႔လိုသျဖင့္ ေရွာင္ထြက္ကာ ေက်ာင္းသို႔ ေငြ ၁ သိန္းသာ လွဴလိုက္သည္။

ထိုအျဖစ္အပ်က္တြင္ ေခတ္မီႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးထူေထာင္မည္ ဆိုသည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေၾကြးေၾကာ္ေနသူမ်ား ကြန္
ပ်ဴတာေတြ ဆံုး႐ံႈးသြားသည္။
ျမန္မာ့အားကစားကမၻာကို လႊမ္းေစႏိုင္မည့္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ကေလးေတြအတြက္ အေလ့အက်င့္ေကာင္း
ေတြ ဆံုး႐ံႈးသြားသည္။
တစ္ခါတစ္ရံ အစဥ္အလာသမားမ်ားႏွင့္ ႀကိဳးနီစနစ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ အေျပာင္းအလဲကိုသေဘာထားမႀကီးသူ
မ်ားေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ မတြန္းႏိုင္၊ မလႈပ္ႏိုင္၊ မ႐ွဴႏိုင္၊ မကယ္ႏိုင္ျဖင့္ ပန္းတိုင္ ေပ်ာက္တတ္ပါသည္။
မည္သို႔ဆိုေစ ေပ်ာက္ေသာလမ္းတြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ယေန႔တိုင္ေလွ်ာက္လွမ္းေနဆဲ ျဖစ္သည္။

တင္ညႊန္႔

Copy from http://www.myanmarij.com/?p=7283