ကရင္အမ်ိဳးသားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျပႆနာ
ရင္အမ်ိဳးသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ဘာသာဘာဝအေလွ်ာက္ ဘာသိဘာသာႏွင့္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းလုပ္ကိုင္စား
ေသာက္ကာ ေနထိုင္ျခင္းျပဳခဲ့ၾကေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုႀကီး တစုျဖစ္ေလသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ သမိုင္းတိုးတက္မႈကိုေလ့လာေသာအခါ အျခားေသာတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ား ျဖစ္ၾက
သည့္ မြန္၊ျမန္မာ၊ရခိုင္ႏွင့္ရွမ္းတို႔ အခ်င္းခ်င္း၏ပဋိပကၡစစ္ပြဲမ်ားကိုသာ အမ်ားဆုံးေတြ႔ရွိရလွ်က္ ကရင္လူမ်ိဳး
စုႏွင့္ပတ္သက္ေသာပဋိပကၡစစ္ပြဲမ်ားကို မေတြ႔ရွိရသေလာက္သာလွ်င္ျဖစ္ေပသည္။ ပုဂံေခတ္ပထမျမန္မာႏိုင္ငံကို ထူေထာင္ျခင္းျပဳခဲ့ၾကေသာအခ်ိန္ကာလ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာလူမ်ိဳးေရးဆိုင္ရာ ပဋိပကၡစစ္ပြဲမ်ားကိုေလ့လာေသာအခါ မြန္ျမန္မာႏွင့္ရွမ္းျမန္မာတို႔၏ အေရးအခင္းသာျဖစ္သကဲ့သို႔ ေတာင္ငူ
ေညာင္ရမ္းေခတ္ ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကိုမထူေထာင္ႏိုင္မီ ၾကားကာလသမိုင္းသည္လည္း ရွမ္းျမန္မာ
ႏွင့္မြန္ရွမ္းတို႔၏အေရးအခင္းမ်ားသာ ျဖစ္သည္ကိုေတြ႔ရွိရသည္။
ေတာင္ငူ၊ေညာင္ရမ္းေခတ္သည္လည္း ရွမ္းျမန္မာႏွင့္မြန္ျမန္မာတို႔၏အေရးအခင္းသာလွ်င္ လႊမ္းမိုးမ်ားျပား
လွ်က္ ေနာက္ဆုံးကုန္းေဘာင္ေခတ္ တတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အား မြန္ျမန္မာႏွင့္ ရခိုင္ျမန္မာတို႔၏အေရး
အခင္းမ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရေလသည္။
ယင္းသို႔ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ သမိုင္းျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈတေလွ်ာက္လုံး အျခားမည္သည့္တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳး
စုမ်ားႏွင့္ ပဋိပကၡေသာ္လည္းေကာင္း၊စစ္မက္ေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ပြါးျခင္း မရွိပဲ မိမိတို႔၌ရွိသမွ်ကေလး
ႏွင့္ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ကာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနထိုင္လာခဲ့ၾကေသာ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ကၽြန္ဘဝမွဤ
တိုင္းျပဳပည္ျပဳ၏လြတ္လပ္ေရးကို ျပန္လည္ေၾကာျငာျခင္းျပဳခဲ့သည့္ အခ်ိန္မွစ၍ အဘယ့္ေၾကာင့္မၿငိမ္မ
သက္ျဖစ္ကာ အျပင္းအထန္ဆုံးႏွိမ္နင္းျခင္းကို ခံေနရသနည္း။
လြတ္လပ္ေရးေၾကျငာၿပီးကာစက တန္းတူေရးႏွင့္ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကစဥ္ကလည္း တစ္
ခ်က္ထိုးလွ်င္ႏွစ္ခ်က္ျပန္ထိုးမည္ဟု ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းခံခဲ့ရၿပီးလွ်င္ ေနာက္ပိုင္းတြင္မူကား က႐ိုင္းမ်ားဟူ၍
လည္းေကာင္းကရင္ဆိုးမ်ားဟူ၍ပင္လည္ေကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးခ်ိဳးဖဲ့ေျပာဆုိျခင္းကို ခံခဲ့ၾကရသည္၊ခံေနၾကရတုံး
လည္းျဖစ္သည္။
ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားသည္ ဤတိုင္းျပည္ကိုလြတ္လပ္ေရးေၾကျငာေသာအခါ ဤတိုင္းျပည္၌ရာစုႏွစ္ ေပါင္း
မ်ားစြာက ေနထိုင္လာခဲ့ေသာတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုႀကီးအေနႏွင့္ ၎တို႔လည္းရသင့္ရထိုက္ေသာ အခြင့္အ
ေရးကို ဒီမိုကေရစီစည္းဝိုင္းႀကီးအတြင္း၌ေနထိုင္ကာ ဒီမိုကေရစီက်က်ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္၊တရားသျဖင့္မ
ဟုတ္ေသာကိစၥကိုလည္း ငန္းငန္းတက္မေတာင္းဆိုခဲ့ၾကေခ်။
တိုးတက္ယဥ္ေက်းေသာလူမ်ိဳးမ်ားပီပီ မိမိတို႔၏ကံၾကမၼာမိမိတုိ႔ဘာသာျပဌာန္းခြင့္ႏွင့္ အျခားတုိင္းရင္းသား မ်ားနည္းတူ တန္းတူအခြင့္အေရးေပးဘို႔သာ ေတာင္းဆိုခဲ့ျခင္းျပဳခဲ့ၾကသည္၊သို႔ရာတြင္ ဤျပည္ေထာင္စု တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ တရားသျဖင့္ႏွင့္ဒီမိုကေရစီက်က်ေတာင္းဆိုခ်က္ကို ထိုအခ်ိန္ကအာဏာပိုင္မ်ားသည္ မခန္႔မျငားသေဘာထားကာ မထိတရိျပဳလုပ္ေနခဲ့သည္။
၎တို႔၏ေတာင္းဆိုခ်က္ကို မေပး႐ုံမွ်သာမက မထိတရိႏွင့္မခန္႔မျငားျပဳလုပ္ျခင္းခံလာရေသာ အခါတြင္ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားသည္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္လာၾကသည္၊ မယုံမၾကည္ႏွင့္မၿငိမ္မသက္ျဖစ္လာၾကသည္၊ ယင္းသို႔ျဖစ္ပြါးလာေသာ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ား၏လႈပ္ရွားမႈႏွင့္စိုးရိမ္မႈတို႔ကို ေျပလည္သြားေအာင္ မွန္မွန္
ကန္ကန္ႏွင့္အေရးတယူေျဖရွင္းေပးရမည့္အစား တလြဲဆံပင္ေကာင္းေနခဲ့ၾကသည္၊ ဤနည္းျဖင့္ ကရင္အ
မ်ိဳးသားတို႔၏လက္နက္ကိုင္စစ္ပြဲႀကီး ေပါက္ကြဲထြက္လာခဲ့ရသည္။
ယင္းသို႔ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရႏွင့္ ကရင္အမ်ိဳးသားလက္နက္ကိုင္ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ား ျဖစ္ပြါး လာခဲ့ၾက
ေသာလက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡသည္ ယခုအခါတြင္ ၁၃ႏွစ္ေက်ာ္လြန္ကာ၁၄ႏွစ္အတြင္းသို႔ ခ်င္းနင္းဝင္ေရာက္
လာခဲ့ေလၿပီ၊ သို႔ရာတြင္ ထိုလက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡသည္ ေျပလည္ၿပီးၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း မရွိေသးေခ်၊ ျပင္းျပင္း
ထန္ထန္ျဖစ္ပြါးလွ်က္ရွိေနတုံးသာျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဖက္ဆစ္ႏွင့္ဒီမိုကေရစီဘယ္သင္းေရြးမလဲ ဟူ၍ မဲေခၚကာတက္လာခဲ့ေသာ ပထမအစိုးရသည္ ၁၃ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္၁၄ႏွစ္ခန္႔မွ် ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားအေပၚစစ္ျပဳေနေသာ မိမိတို႔ ၏လုပ္ငန္းကို ျပန္လည္
စဥ္းစားသင့္
လွၿပီဟု တင္ျပလိုသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏သမိုင္းတေလွ်ာက္လုံး မည္သည့္တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုႏွင့္မွ ပဋိပကၡေသာ္လည္းေကာင္း၊ စစ္မက္ေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ပြါးခဲ့ျခင္းမရွိေသာကရင္အမ်ိဳးသားမ်ား၏ျပႆနာကို စစ္ျပဳ၍ ေျဖရွင္းေန
ျခင္းသည္ ျပည္ေထာင္စုႀကီးတရပ္လုံး၏အေရးအေနႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မွန္ကန္သည္ သို႔မဟုတ္ မွား
ယြင္းသည္ဆိုေသာအခ်က္ကို ေလးေလးနက္နက္စစ္ေဆးတြက္ခ်က္ဘို႔ လိုအပ္လွၿပီ ဟုထင္ေပသည္၊ သမုိင္းတေလွ်ာက္လုံး မိမိတုိ႔၌ရွိတတ္သမွ်ကေလးႏွင့္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနထိုင္ျခင္း ျပဳလာခဲ့ေသာထို
တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ား၏အေရးကို အဘယ့္အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာနည္းျဖင့္ေျဖရွင္း၍ မရႏိုင္ႏိုင္မည္
နည္း။
ထို႔ေၾကာင့္ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရသည္ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားအေပၚ၌ ၁၃ႏွစ္ေက်ာ္မွ်က်င့္သုံး၍ ေအာင္ျမင္ျခင္း လည္းမရေသာ လက္နက္အားကိုးဝါဒကိုအျမန္ဆုံးရပ္စဲကာ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ား၏ျပႆနာကို မွန္မွန္ကန္
ကန္ေျဖရွင္းျခင္းျပဳႏိုင္ရန္အတြက္ ကရင္အမ်ိဳးသားအႀကီးအကဲမ်ား၊ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ စားပြဲဝိုင္းတြင္ထိုင္
ကာ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းႏွင့္ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေျဖရွင္းသင့္လွသည္ထင္ေပသတည္း။
ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္
၁၉၆၂ခု ေဖေဖၚဝါရီလထုတ္ ကရင့္ေရွ႕ေဆာင္ဂ်ာနယ္
April လထုတ္ OKRSO ၁၀ႏွစ္ေျမာက္အထူးထုတ္မဂၢဇင္းမွေဖၚျပထားခ်က္ကို ထပ္ဆင့္ တုိက္႐ိုက္ကူးယူ
တင္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
မင္းစိုးစံ
အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး
၆၅ႀကိမ္ေျမာက္ ကရင္အမ်ိဳးသားေန႔