• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Friday, August 23, 2013

ကရင့္ ႐ိုးရာျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲႏွင့္ အကြၽႏ္ုပ္၏အျမင္



ကရင့္ ႐ိုးရာျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲႏွင့္ အကြၽႏ္ုပ္၏အျမင္

August 22, 2013

By မင္းစိုးစံ

ကရင့္ ႐ိုးရာျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲ(ကရင္ လက္ခ်ည္ပြဲ) ေတြကို က်င္းပၿပီးစီးသြားတဲ့ ေနရာေဒသေတြရွိသလို က်င္းပ
ရန္ က်င္းပလတၱံ႔ေသာ ေနရာေဒသေတြလည္း ရွိေကာင္းရွိေနႏိုင္ေသးတာမို႔ ျခည္ ဆိုတဲ့ စာလုံးနဲ႔ ခ်ည္ ဆို
တဲ့စာလုံးကို အက်ယ္မခ့်ဲခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ပိုးကရင္ဘာသာနဲ႔လည္း ေရးခဲ့ဘူးသလို ဗမာဘာသာနဲ႔လည္း
ေရးသားခဲ့ဘူးၿပီးသားဆိုေတာ့ ဖြင့္ၿပီးသားဓါတ္ျပားေဟာင္းကို ျပန္ဖြင့္ေနလို႔ အေၾကာင္းထူးလာမွာမွ မဟုတ္
တာပဲ။
ေနာက္တခုက က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း ဗမာစာေပကို မတတ္တေခါက္ကေလး ေရးတတ္တာဆိုေတာ့ ေရး
ခဲ့လိုက္မိတာကို စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါတယ္။ လိပ္ျပာမသန္႔သလို ခံစားေနရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆို
ခန္းခန္းနားနားနဲ႔ အခမ္းအနား။ ေရကုန္ေရခန္းနဲ႔ ေဆးေပးခမ္း ဆိုတာေတြကိုေတာင္ ကြဲကြဲျပားျပား သိတာ
မွမဟုတ္ပဲ။ (သိေအာင္ မလုပ္တာလည္း ပါတယ္)။ ကရင့္ ႐ိုးရာျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲ ကို ဆက္ၾကပါစို႔။

ကရင့္ ႐ိုးရာျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲ ျဖစ္ေပၚလာပုံ။ က်င္းပရတဲ့အေၾကာင္းရင္း။ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ရာမွာ ပါ၀င္တဲ့ပစၥည္း။ ပစၥည္း
တစ္ခု ျခင္းစီရဲ့ အဓိပၸါယ္။ ႐ိုးရာျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲ အမ်ိဳးအစား အဲဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေျပာေဟာၾကပုံ၊ ထည့္သြင္း
တဲ့ ပစၥည္း၊ ပစၥည္းတစ္ခု်ခင္းစီရဲ့ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ စတာေတြဟာ ေနရာေဒသကိုလိုက္ၿပီး မတူညီႏိုင္ေပ
မယ့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ အတူတူပါပဲဆိုၿပီး မန္းသင့္ေနာင္(ေကာ့ကရိတ္)ေရးတဲ့ အေရွ႕ပိုးကရင္ စာအုပ္
မွာ ေရးသားထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

အဲဒါေတြကို ဆရာမန္းသင့္ေနာင္(ေကာ့ကရိတ္)က ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းမွာ ၾကားသိျဖစ္
ပ်က္ေနတာေလးကို ေရးသားတင္ျပထားတာပါ။ အခုလို ေရျခားေျမျခား ကမၻာတလႊားမွာေနထိုင္ေနၾကတဲ့
ကရင္ေတြဆိုလ်င္ ဘယ္လိုေတြျဖစ္ေနၾကမလဲဆိုတာ စဉ္းသာစားၾကည့္ၾကေပေတာ့။

ကရင္အမ်ားစုကေတာ့ေျပာၾကပါတယ္။ အခ်ိန္မရၾကလို႔ အခုလို ကရင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အခမ္းအနားေတြကို
ေလးငါးဆယ္ခုေပါင္းၿပီး တစ္ရက္ထဲလုပ္လိုက္ရတာပါ၊ ေစာေစာစီစီး က်င္းပလိုက္ရတာပါ၊ ေနာက္က်ရတာ
ပါ စသည္ျဖင့္ေပါ့ေလ။

ေကာင္းပါၿပီ၊ ခင္ဗ်ားတို႔က်ဳပ္တို႔အားလုံး ဘယ္သူေတြအားေနလဲ။ ခင္ဗ်ားအားလား၊ က်ဳပ္ေရာအားသလား။
သူ ေရာအားသလား။ က်ဳပ္အားလပ္ရက္မွာ ခင္ဗ်ားမအားဘူး။ ခင္ဗ်ားအားလပ္ရက္မွာ သူမအားဘူး။ သူ႔
အားလပ္ရက္မွာ က်ဳပ္အလုပ္ဆင္းရမယ္။ က်ဳပ္တို႔တေတြအားလုံးအားမွ ကရင့္ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ေတြကို လုပ္
မယ္ဆိုလ်င္ ဘာေတြျဖစ္လာမယ္ထင္သလဲ။
အခုလိုပဲ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ဆယ္ခုေလာက္ကို တရက္ထဲေပါင္းလုပ္တဲ့ အစဉ္အလာႀကီးက သားစဉ္ေျမးဆက္
အနာဂါတ္မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြအတြက္ ထုံးစံႀကီးတစ္ခုလိုျဖစ္သြားမယ့္အျပင္ နားလည္မႈေတြလြဲမွားၿပီး ဘယ္
အခမ္းအနားက ဘာေၾကာင့္လုပ္တယ္။ ဘယ္အခမ္းအနားကေတာ့ ဒီလိုရည္ရြယ္ခ်က္ေတြရွိတယ္။ ျဖစ္စဉ္
ေတြက ဒီလိုပါ ဆိုတာေတြကို ကြဲကြဲျပားျပား ထင္ထင္ရွားရွား မသိႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

အဲဒီအတြက္ က်ဳပ္တို႔ကရင္လူမ်ိဳးေတြ ဆုံး႐ႈံးနစ္နာရမယ့္ အရာေတြက မေမွ်ာ္မွန္းရဲေလာက္ေအာင္ကို တန္
ဘိုး ႀကီးမားလြန္းပါတယ္။ သမိုင္းမသိတဲ့လူဟာ ေက်ာ႐ိုးမရွိတဲ့သတၱ၀ါနဲ႔ အတူတူပဲ လို႔ သမုိင္းပညာရွင္
တစ္ဦး ေရးသားထားတာကို ဘတ္ဘူးပါတယ္။ က်ဳပ္တို႔တေတြရဲ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ကို သမိုင္းနားလည္ေအာင္
လုပ္ထားခဲ့ရမွာက က်ဳပ္တို႔လို အိုႀကီးအိုမ လူႀကီးေတြရဲ့ ႀကီးမားတဲ့သမိုင္းေပးတာ၀န္ ျဖစ္ပါတယ္။ မ်က္ႏွာ
လႊဲခဲပစ္ လုပ္ထားရစ္ခဲ့လို႔မရပါဘူး။

ကရင့္အမ်ိဳးသားေန႔ ျဖစ္ေပၚလာပုံအေၾကာင္း၊ အာဇာနည္ေန႔အေၾကာင္း၊ ေတာ္လွန္ေရးေန႔နဲ႔ သူ႔သမိုင္း
ေၾကာင္း၊ ကရင္အမ်ိဳးသားနဲ႔ဆိုင္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲလာမႈရဲ့ သမိုင္းျဖစ္စဉ္၊ ျဖစ္ရပ္မွန္
အဲဒါေတြကို အေသးစိပ္ေျပာဆို သင္ျပထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
တခ့်ိဳကေျပာပါတယ္၊ ဒီလိုသမိုင္းေၾကာင္းေတြ ဘာညာကြိကြ ဆိုတာေတြက ေသခါနီး ကရင္အဘိုးႀကီး
(က်ဳပ္လို)ေတြေလာက္ပဲ စိတ္၀င္စားတာ၊ ေနာက္ေပါက္ကေလးေတြက ေဒၚလာေလာက္ပဲ စိတ္၀င္စားၾက
တာ၊ အဲဒီအဘိုးႀကီးေတြ ေစာေစာစီစီးမသာေပၚသြားလ်င္ ေအးတယ္ ဆိုတဲ့ အေရးအသားမ်ိဳးေတြကိုလည္း
တခါတရံမွာ ဘတ္ရတတ္ပါတယ္။

က်ဳပ္တစ္ခုေလာက္ ေမးလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ က်ဳပ္တို႔က အႀကီးျမတ္ဆုံးေသာ အထြဋ္အျမတ္ဆုံးေသာ အ
ေလးအျမတ္ျပဳဆုံးေသာ သမိုင္း၀င္ေမာ္ကြန္းထိုးထားတဲ့ ကရင္အာဇာနည္ေန႔ ဆိုတာ အဲဒီေခါင္းေဆာင္
ေတြက အားေနလို႔ အခ်ိန္ရလို႔ လူစုၿပီး ျမယာစခန္း(ေစာဘဦးႀကီးစခန္း) မွာ ေသေပးလိုက္ၾကတယ္လို႔မ်ား မွတ္ေနသလား။

ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာကေရာ လူသတ္ခ်င္လို႔၊ စစ္ေသြးစစ္မာန္တက္လို႔ ဗိုလ္က်အႏိုင္က်င့္ခ်င္လို႔
တိုင္းျပည္ဆူပူေအာင္ မၿငိမ္မသက္ျဖစ္ေစခ်င္လို႔ က်ဳပ္တို႔ကရင္လူႀကီးေတြ အခ်ိန္အားလို႔ ေတာ္လွန္ေရး
လုပ္ေနတာ လို႔ ထင္ေနသလား။

အဲဒီလုိပါပဲ ကရင္ေတြနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဘယ္လိုေန႔ထူးေန႔ျမတ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ဳပ္တို႔အဘိုးအဘြားေတြဟာ ခင္
ဗ်ားတို႔က်ဳပ္တို႔ကို အဓိပၸါယ္မဲ့တဲ့ အႏွစ္သာရမရွိတဲ့ သမုိင္းအေမြေတြေပးထားခဲ့တာမဟုတ္သလို ခင္ဗ်ား
တို႔က်ဳပ္တို႔တေတြ ေပ်ာ္ပါးဘို႔အတြက္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲအျဖစ္ ထားရစ္ခဲ့ၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။

ခပ္႐ိုင္း႐ိုင္းေျပာလိုက္မယ္ က်ဳပ္တို႔တေတြ ေက်ာ႐ိုးမရွိတဲ့ သတၱ၀ါမျဖစ္ေစဘို႔အတြက္ လူေတြၾကားမွာ လူ
တိုင္းနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ဘို႔ ပုခုံးခ်င္းယွဉ္ႏိုင္ဘို႔အတြက္ သူတို႔ရဲ႕ေသြး ေခြၽး မ်က္ရည္ ဘ၀ အသက္ေတြနဲ႔
ရင္းခဲ့တဲ့ စေတးခဲ့တဲ့ အလြန္တရာအဘိုးတန္တဲ့သမိုင္းအေမြကို ထားရစ္ခဲ့ၾကရွာတာပါ။
အဲဒီအရာေတြကို က်ဳပ္တို႔အားလုံး တန္ဘိုးထားရမယ္၊ လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ရမယ္၊ အေကာင္အထည္ေဖၚ
ရမယ္ ဒါမွ က်ဳပ္တို႔အားလုံးရဲ့ သမိုင္းေပးတာ၀န္ေက်မယ္၊ က်ဳပ္တို႔လူမ်ိဳးရဲ့သမိုင္းေၾကာင္း ေကာင္းမယ္။
အမ်ိဳးေကာင္းသားတိုင္း မိမိဘိုးဘြားေတြ ထားရစ္ခဲ့တဲ့ ဆိုးေမြမွန္သမွ် ေကာင္းေမြမွန္သမွ် ဆက္ခံရတယ္၊
ဆက္ခံရဲရတယ္။ မိဘဘိုးဘြားေတြကို ေလးစားတယ္ သူတို႔ရဲ႕ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြကို အသိအမွတ္ျပဳေက်းဇူး
သိတတ္တယ္ ဆိုလ်င္ ကိုယ့္ကရင့္အမ်ိဳးသားေန႔ကို သူ႔ေန႔နဲ႔သူသီးသန္႔က်င္းပျပဳလုပ္ဘို႔လိုသလို ျဖစ္စဉ္
ေတြကိုလည္း နားရည္၀ေနေအာင္ ရွင္းျပေပးႏိုင္ရပါမယ္။

ဒီကေန႔ လူေနမႈအဆင့္တန္းနဲ႔ မွီေအာင္မနည္းႀကီး က်ိဳးစားေနရတာ။
အပိုအလုပ္ေတြ။
အခ်ိန္မေပးႏိုင္ဘူး။ ဆိုတဲ့လူေတြကို မေျပာလိုပါဘူး။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္အျပည့္ရွိတဲ့ လူေတြကိုေတာ့ အႀကံေပးခ်င္
ပါတယ္၊ ကရင္လူမ်ိဳးနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့အခမ္းအနားေတြကို ေခါင္းေဆာင္လုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ ဦးစီးဦးေဆာင္တဲ့လူ
ေတြအားလုံးအားမွ အခ်ိန္ရမွ လုပ္မယ့္အစား အဲဒီေခါင္းေဆာင္ေတြထဲက ဦးစီးဦးေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ေတြထဲက
မွ တစ္ေယာက္ေယာက္က သူ႔ရဲ႕အားလပ္ခ်ိန္မွာ က်ေရာက္လာမယ့္အခမ္းအနားကို က်င္းပျပဳလုပ္ေပးမယ္
ဆိုလ်င္ ပိုမိုသင့္ေတာ္ေကာင္းမြန္ပါလိမ့္မယ္။

သတင္းထဲမွာ အာဇာနည္ေန႔၊ ထိုင္းႏိုင္ငံအေမမ်ားေန႔နဲ႔ ကရင္႐ိုးရာျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲ(ကရင္ လက္ခ်ည္ပြဲ) သုံးခု
ကို ေက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္းျဖစ္တဲ့ စသူးေလနဲ႔ ခြဲကေဘာင္ ေက်ာင္းက ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ ေက်ာင္းသား
မိဘေတြစုေပါင္းၿပီး ျပဳလုပ္ခဲ့တယ္ ဆိုတာသိရပါတယ္။
က်ဳပ္အျမင္ကေတာ့ ဒါဟာ အင္မတန္ထိတ္လန္႔စရာေကာင္းတဲ့ စိုးရိမ္စရာေကာင္းတဲ့ ကရင့္အနာဂါတ္ကို
ဖ်က္ဆီးပစ္မယ့္ အဆိပ္အေတာက္ လုပ္ရပ္လို႔ျမင္ပါတယ္။ က်ဳပ္ရွင္းျပပါ့မယ္။

လူငယ္ေတြဆိုတာ အမွတ္သည္းေခ် ေကာင္းၾကပါတယ္။ အခုလို အေၾကာင္းအခ်င္းအရာမတူတဲ့ သမုိင္း
ျဖစ္စဉ္မတူတဲ့ အခမ္းအနားသုံးမ်ိဳးကို က်င္းပလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ သူတို႔မွတ္ထားလိုက္ပါၿပီ ဒီလိုအခန္းအနား
မ်ိဳးကို ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ဒီလိုက်င္းပတယ္ ဆိုတာမ်ိဳး၊ အင္မတန္ေပ်ာ္ရႊင္စရာေကာင္းတဲ့ ပြဲ၊ ဆိုတာမ်ိဳး။
သူတို႔တေတြ အခ်ိန္တန္အရြယ္ေရာက္လာလ်င္ သူတို႔တေတြရဲ့မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကိုလည္း ဒီလိုပြဲမ်ိဳးကို
လက္ဆင့္ကမ္းေပးရမယ္ ဆိုတဲ့အသိက ႏွလုံးသားထဲမွာ အစဉ္ကိန္းေအာင္းေနမွာျဖစ္ပါတယ္။
မေကာင္းဘူးလားလို႔ ေမးမလား။ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မေကာင္းပါဘူး။

ေကာင္းတာက လူငယ္ေတြရဲ့ ႏွလုံးသားအသိမွာ ဒီလိုပြဲမ်ိဳးကို မျဖစ္မေနလုပ္မယ္ဆိုတာက ေကာင္းပါ
တယ္။ မေကာင္းတာက အာဇာနည္ေန႔ကို ရည္ရြယ္တာလား၊ ထိုင္းႏိ္ုင္ငံရဲ့ အေမမ်ားေန႔ကို ရည္ၫႊန္းတာ
လား၊ ျခည္ျဖဴ ဖြဲ႔ပြဲ(လက္ခ်ည္ပြဲ)ကို ဦးတည္တာလား ဆိုတဲ့အေတြးေတြနဲ႔ ေရာေထြး႐ႈတ္ပြၿပီး အူလည္လည္
ႀကီးက်န္ရစ္ေနရမွာမ်ိဳးက လုံး၀ လုံး၀ကို မေကာင္းပါဘူး။

ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ က်င္းပျပဳလုပ္တဲ့အခမ္းအနားတစ္ခုရဲ့ အေၾကာင္းကို တေန႔ထဲတထိုင္ထဲနဲ႔ ရွင္း
လင္းေျပာဆိုဘို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ေသးတာ အခန္းအနားသုံးခုဆိုေတာ့ သြားၿပီေပါ့၊ သူတို႔တေတြရဲ့ အသိမွာ
ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေလးထက္ မပိုႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

အဲဒီလိုျဖစ္က်န္ခ့ဲၿပီဆိုလ်င္ ေနာင္အနာဂါတ္မွာ ဘယ္လိုပြဲမ်ိဳးကိုမဆို သုံးေလးခုေပါင္းၿပီးလုပ္ၾကပါလိမ့္မယ္၊
ျဖစ္စဉ္ေတြကို အေသအျခာမသိခဲ့ၾကရတဲ့အတြက္ ေ၀ေ၀၀ါး၀ါးနဲ႔ လုပ္ၾကေတာ့မယ့္အျပင္ တန္ဘိုးထားရ
ေကာင္းမွန္းမသိ ျဖစ္လာပါေတာ့မယ္။ ေနာက္ဆက္တြဲျဖစ္လာမွာကေတာ့ ကရင္အမ်ိဳးသားေတြရဲ့ တန္ဘိုး
မျဖတ္ႏိုင္တဲ့ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ေတြဟာ သာမန္စားပြဲေသာက္ပြဲေလာက္သာ ျဖစ္က်န္ခဲ့ရာကေန ေပ်ာက္ျခင္း
မလွ ေပ်ာက္ပ်က္သြားမယ့္ အေျခအေနဆိုးကို ေရာက္သြားပါလိမ့္မယ္။
အဲဒါေတြအားလုံးရဲ့ သမိုင္းတရားခံကေတာ့ အခမ္းအနားသုံးေလးခုကို တေန႔ထဲ တခ်ိန္ထဲျဖစ္ေအာင္ စီစဉ္
က်င္းပျပဳလုပ္ေပးလိုက္တဲ့ က်ဳပ္တို႔ေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ဳပ္တို႔ကို အမ်ိဳးျဖဳတ္ဘို႔ လုပ္ေနတဲ့ ရန္သူေတြ
ရဲ့ လုပ္ရပ္ကို နည္းလမ္းတစ္မ်ိဳးနဲ႔ အေထာက္အကူျပဳေပးေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ဗ်ာ လုပ္ခ်င္တာလုပ္မယ္။
ခင္ဗ်ားနဲ႔မဆိုင္ဘူး။ လို႔ ေျပာမယ့္သူရွိခဲ့မယ္ဆိုလ်င္ မဆလ ေဆးတပ္ စစ္အရာရွိေဟာင္းတဦးေျပာခဲ့တဲ့ စ
ကားတစ္ခြန္းကို ျပန္ေရးျပလိုက္ပါရေစ။

မင္းတို႔ ကရင္အာဇာနည္ေန႔နဲ႔ ၈၈၈၈ေန႔ကို တရက္ထဲေပါင္းလုပ္လိုက္လ်င္ ပိုမေကာင္းဘူးလား တဲ့။
အားလုံးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။


မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)