• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Sunday, October 27, 2013

စိုးစိတ္

Source Photo from http://www.google.com/images

စိုးစိတ္

October 27, 2013
Sunday
By မင္းစိုးစံ

စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ စကားပုံေတြ အမ်ားအျပားရွိတာကို သိၾကမွာပါ။
ထိုင္ေနေတာ့အေကာင္းသား ထသြား မွ က်ိဳးမွန္းသိ ျဖစ္ေနပါဦးမယ္။
ေသခ်င္တဲ့က်ား ေတာေျပာင္း ျဖစ္ကုန္မွျဖင့္။
ၾကမ္းကြၽံလ်င္ ႏႈတ္လို႔ရတယ္ ႏႈတ္ကြၽံလ်င္ႏႈတ္လို႔မရဘူး ဆိုတဲ့ သတိေပးစကားမ်ိဳးေတြ။
ေန႔ေျပာေနာက္ၾကည့္ ညေျပာေအာက္ၾကည့္ ဆိုတာမ်ိဳး ေတြက က်ဳပ္တို႔လူမ်ိဳးေတြအတြက္ စိုးရိမ္စိတ္တေပြ႔တ
ပိုက္ႀကီးနဲ႔ ေနထိုင္ေနရတဲ့လူေနမႈစနစ္ကို ေဖၚျပေနရတယ္လို႔ ယူဆစရာျဖစ္ေနပါတယ္။

အဲဒီလိုယဉ္ေက်းမႈစနစ္ကို မေကာင္းတဲ့စနစ္လို႔ဆိုလိုတာမဟုတ္ေပမယ့္ အဲဒီစနစ္ေၾကာင့္ မေျပာရဲမဆိုရဲျဖစ္လာ
ရာကေန မပြင့္မလင္းေတြျဖစ္ကုန္ၿပီး မျဖစ္သင့္မျဖစ္ထိုက္တာေတြျဖစ္ရတာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ရ/ မဆုံး႐ႈံးမပ်က္ဆီးသင့္
တာေတြ နစ္နာဆုံး႐ႈံးရတာမ်ိဳးေတြ ႀကံဳရတတ္ပါတယ္။
ဥပမာေပါ့ေနာ္ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ရဲ့ အသက္မျပည့္ေသးတဲ့ သမီးေလးတေယာက္ မယားရွိတဲ့လူတေယာက္နဲ႔
ပါသြားတယ္ဆိုပါစို႔ အဲဒီအေၾကာင္း က်ဳပ္ သိေနတာၾကာၿပီဗ် ခင္ဗ်ားကို ေျပာမလို႔ပဲ ေတာ္ၾကာ က်ဳပ္ကို တမ်ိဳးထင္
ကုန္မွာစိုးလို႔ မေျပာတာ။ ဆိုတဲ့စကားမ်ိဳး အျဖစ္မ်ိဳးက မျဖစ္သင့္မျဖစ္ထိုက္တဲ့အျဖစ္မ်ိဳး ျဖစ္ရတာမဟုတ္ပါလား။

စိုးရိမ္စိတ္ဆိုတာ လူတိုင္းမွာအနည္းနဲ႔အမ်ားကိုယ္စီရွိၾကမွာပါ။ စိုးရိမ္ပုံေတြကေတာ့ မတူႏိုင္ၾကပါဘူး။ စားစရာမရွိ
လို႔ ပူေနရတဲ့စိုးရိမ္စိတ္ရွိတဲ့လူေတြရွိႏိုင္သလို ထားစရာမရွိလို႔ ပူေနရတဲ့လူေတြလည္း ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ဆက္
စပ္ၿပီးေတာ့မွ ေလာကမွာ ေသရမွာကို ေၾကာက္တဲ့လူနဲ႔ ေသရမွာကို မေၾကာက္တဲ့လူဆိုၿပီးေတာ့ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္လို႔
ဆိုပါတယ္။
အဲဒီႏွစ္မ်ိဳးထဲကမွ ေသရမွာကိုေၾကာက္တဲ့လူက ႏွစ္စား၊ မေၾကာက္တဲ့လူက ႏွစ္စားရွိတယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားရွိတယ္ဆိုတာကို နားလည္မိပါတယ္။
ေသမွာေၾကာက္တဲ့လူႏွစ္မ်ိဳးထဲက ပထမတမ်ိဳးက မိမိရရွိပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့အရာမွန္သမွ်ကို ခုံမင္တြယ္တာစြဲလန္းၿပီး
ေသရမွာကိုေၾကာက္ေနတဲ့လူနဲ႔ လူ႔ေလာကေကာင္းက်ိဳးအတြက္ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ဘာတခုမွ် မလုပ္ရေသး
ပါလားဆိုၿပီး ေတြးရင္း အဲဒီအလုပ္ေတြ မၿပီးျပတ္ေသးခင္မွာ ေသသြားမွာကို စိုးရိမ္တဲ့လူဆိုၿပီးရွိတယ္လို႔ ေျပာပါ
တယ္။

ေသမွာမေၾကာက္တဲ့လူႏွစ္မ်ိဳးကေတာ့ ငါဟာ လူ႔ေလာကေကာင္းက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သေလာက္၊ ေဆာင္ရြက္
ခ်င္သေလာက္ ေဆာင္ရြက္ၿပီးခဲ့ၿပီ၊ ဒီေတာ့ ငါေသေပ်ာ္ၿပီဆိုတဲ့လူမ်ိဳးနဲ႔ ေလာကမွာလူျဖစ္လာတယ္ဆိုတာ လူ႔ေလာ
ကစီးဇိမ္ကိုအျပည့္အ၀ခံစားႏိုင္ဘို႔ အေရးအႀကီးဆုံးပဲ တေန႔လူတိုင္းေသရမွာ ေကာင္းတာလုပ္လည္းမထူးဘူး၊ မ
ေကာင္းတာလုပ္လည္း ဘာမွ်မျဖစ္ဘူး ဆိုၿပီး ေသရမွာကိုမေၾကာက္တာမ်ိဳးလို႔ သိရပါတယ္။

ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ႏွင္တံျဖင့္ ႏြားတုိ႔ကို က်က္စားရာျမက္ခင္းသုိ႔ႏွင္သကဲ့သုိ႔၊ အုိျခင္း ေသျခင္းသည္ သတၱ၀ါ တုိ႔၏အသက္ကို ေသမင္းႏုိင္ငံသို႔ ပို႔ႏွင္၏။ ဆိုသလို ၃၁ဘုံအတြင္းမွာ လူလာျဖစ္ေနရၿပီး အသက္အရြယ္ အိုမင္း
မစြမ္းျဖစ္လာေနတဲ့ စစ္အာဏာရွင္ ဦးသန္းေရႊတေယာက္ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးကို ရတက္မေအးျဖစ္ေနတယ္ဆိုၿပီး ဦး
သန္းေရႊမိသားစုကို သြားကန္ေတာ့တဲ့ သူရဦးေရႊမန္းေျပာတာကို အားလုံးသိၾကမွာပါ။
ဒီကေန႔ ဗမာႏိုင္ငံရဲ့ လက္ ရွိႏိုင္ငံေရးအေပၚ စစ္အာဏာရွင္ႀကီးေတြထဲကတဦးျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး ဦးသန္းေရႊ
စိုးရိမ္ေနရတာဘာေၾကာင့္လဲ ဘာအတြက္လဲ ဆိုတာစမ္းစစ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ က်ဳပ္ျမင္တာကေတာ့ ေကာင္း
တဲ့အလားအလာမ်ိဳးျဖစ္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။
ဗမာျပည္ရဲ့အနာဂါတ္အေျခအေနဟာ ေကာင္းလာစရာမရွိတဲ့အျပင္ ဆိုးရြားတဲ့ေျခအေနမ်ိဳးေရာက္ဘို႔ရွိေနေလမ
လားလို႔ ေတြးမိပါတယ္။

သဃၤန္းကၽြန္းၿမိ့ဳနယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွည္လည္းျဖစ္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအင္အားစုပါတီသစ္ရဲ့
ဥကၠဌလည္းျဖစ္တဲ့ ဦးသိန္းညြန္႔က ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ မိမိကိုယ္ကို မိမိေ၀ဘန္ဘို႔ပဲလိုတယ္၊ ငါလုပ္
လို႔ရွိလ်င္ ေျပာင္းလဲလာမလား၊ သူ႔ေၾကာင့္လႊတ္ေတာ္ကိုတက္ၿပီး အခုလိုအေျခအေနမ်ိဳးလုပ္ႏိုင္သလား၊ ဘယ္
လိုဖိအားေပးပါ ညာလိုဖိအားေပးပါ ဆိုတဲ့အသံေၾကာင့္ လမ္းျပေျမပုံ ၇ခ်က္ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ ဦးသန္းေရႊအေနနဲ႔ စိုးရိမ္
မယ္ဆိုတာ သဘာ၀က်ပါတယ္။ ဆိုၿပီး သူ႔အျမင္ကိုေျပာသြားတာၾကားလိုက္ရပါတယ္။

သူရဦးေရႊမန္းေျပာစကားအရ မျဖစ္သင့္တာေတြ မျဖစ္ရေအာင္ဆိုကတည္းကိုက ဒါဟာ သူခ်မွတ္ခဲ့တဲ့လမ္းျပေျမ
ပုံဆိုတာကို မျဖစ္မေနလုပ္ဘို႔ ရာဇသံေပးလိုက္တာမ်ိဳးလို႔ ယူဆႏိုင္စရာရွိပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဦးသန္းေရႊမွာ လက္ကိုင္တပ္ရွိတယ္။ အဲဒီတပ္ဟာ လက္ရွိတပ္မေတာ္မွာ ကိုင္စြဲေနတဲ့
လက္နက္ေတြထက္ ပိုမိုေခတ္မွီ အစြမ္းထက္တယ္။
နယ္စြန္နယ္ဖ်ားမွာလုပ္တဲ့ စစ္ဆင္ေရးေတြအတြင္း ရြာေတြမွာ မိဘေတြထြက္ေျပးလို႔ က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ကေလးငယ္
ေတြကို ေခၚယူခဲ့ၿပီးအေသအျခာေလ့က်င့္သင္ၾကားထားတာေၾကာင့္ အမိန္႔ကိုနာခံတဲ့ေနရာမွာ လက္မရြံ႕တပ္သား
ေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ တပ္မေတာ္ထဲက ႀကီးႀကီးမာစတာေတြေတာင္ ေၾကာက္ရတဲ့အေၾကာင္း ဆိုက္ဒ္ တခုမွာဘတ္
ခဲ့ရဘူးပါတယ္။

တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးတဲ့အခါ သမၼတဦးသိန္းစိန္က စစ္တပ္ကို တိုက္ပြဲရပ္ထားဘို႔ ဘယ္လို ပဲ
ေျပာေျပာ ဘယ္ေလာက္ပဲအမိန္႔ေပးေပး တပ္ကနားမေထာင္တာ ဦးသန္းေရႊရဲ့ၾသဇာအရွိန္အ၀ါေၾကာင့္မ်ားလား ဆို
တာ စဉ္းစားစရာတခုလိုျဖစ္ေနပါတယ္။

ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဦးစိုင္းညြန္႔လြင္ေျပာတာက တိုင္းျပည္အတြက္လား သူ႔အတြက္လား မ ကြဲျပားဘူးျဖစ္ေနတယ္၊ တိုင္းျပည္အတြက္ဆိုလ်င္ေတာ့ ခ်ီးက်ဴးရမယ္ ႀကိဳဆိုရမယ္၊ သူ႔အတြက္ဆိုလ်င္ေတာ့ ဒီ ကိစၥကို သိပ္ စိတ္မ၀င္စားပါဘူး။ သူလုပ္ခဲ့တဲ့အေျခခံဥပေဒက တကယ့္လက္ေတြ႔မွာသုံးလို႔မရဘူး။ တိုင္းျပည္ ညီညီညြတ္ညြတ္မျဖစ္ဘူး။ ဆိုတာကို ေျပာသြားသံၾကားလိုက္ရပါတယ္။

စိတ္မ၀င္စားလို႔ မရႏုိင္ပါဘူး၊ တိုင္းျပည္အတြက္မဟုတ္သလို သူ႔အတြက္လည္းမဟုတ္ဘူးပဲထား က်န္ရစ္ခ့ဲမယ့္
သူ႔အသိုင္းအ၀ုိင္းအတြက္ စိတ္ခ်ခိုင္လုံတဲ့အေနအထားမ်ိဳးေရာက္ေအာင္ ျပင္ဆင္ထားတာေတြကို အပ်က္ခံႏိုင္
မွာမဟုတ္တဲ့အတြက္ ဦးသန္းေရႊစိုးရိမ္တဲ့ကိစၥကို အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ထားလို႔မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
ၿပီးေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ျဖစ္သူပီပီ တိုင္းျပည္အတြက္စိုးရိမ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႔အတြက္စိုးရိမ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေကာင္းတဲ့
စိုးရိမ္ျခင္းမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္လည္းပဲ ရွစ္ဆယ့္ရွစ္မ်ိဳးဆက္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔လူမႈေရးအဖြဲ႔အစည္းေခါင္းေဆာင္ ကိုဂ်င္မီက စိုးရိမ္တာကို စိုးရိမ္ပါ အဲဒီ စိုးရိမ္မႈအဆင့္မွာပဲရပ္ပါ အဲဒါထက္ေက်ာ္ၿပီး အေကာင္အထည္ေဖၚတာမ်ိဳးေတာ့ မလုပ္ပါနဲ႔ ဆိုၿပီး
ေျပာသြားတာ ျဖစ္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ ဦးဉာဏိႆရ ေဟာၾကားခဲ့ဘူးတဲ့ တရားေတာ္ေတြထဲက လိပ္ကေလးလိုေန ဆိုတဲ့တရားေတာ္ကို
နာဘူးၾကပါလိမ့္မယ္၊ အသံကိုၾကားလ်င္ ၾကားတယ္လို႔မွတ္၊ ဘာသံလဲ။ ေယာက္်ားသံလား။ မိန္းမသံလား။ အဲဒီ
လူက ဘယ္သူလဲ။ ေထာက္လွမ္းေရးလား။ အရပ္အေမာင္းကဘယ္လိုလဲ။ နိမ့္လား။ ျမင့္လား။ ဆက္ၿပီးမေတြးနဲ႔
တဲ့။

ဦးသန္းေရႊက လိပ္လိုကိုယ့္အတြက္သာမက သားစဉ္ေျမးဆက္အတြက္ မတရားတဲ့နည္းလမ္းနဲ႔ရွာေဖြစုေဆာင္း
ထားခဲ့ၿပီးသားဆိုေတာ့ အသံၾကားလ်င္ ၾကားတဲ့ေနရာမွာ နားထားလို႔မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ေလတိုးသံၾကားလ်င္
ဒီေလတိုးသံဟာ ဘယ္လိုေလတိုးသံလဲ။ သစ္ရြက္ေတြကို တိုးေ၀ွ႔ၿပီးလာတာလား။ ေလခြၽန္သံလား။ သစ္ရြက္ကို
ပြတ္တိုက္ၿပီးလာတဲ့အသံဆိုလ်င္ ဘယ္ေနရာက သစ္ရြက္ေတြကို ေလတိုးတာလဲ။ အဲဒီသစ္ပင္ေတြရဲ့ ေနာက္မွာ
ဘာေတြရွိလဲ။ လူေနအိမ္လား။ အေဆာက္အဦးလား။ အဲဒီလူေနအိမ္နဲ႔အေဆာက္အဦးေတြမွာ ဘယ္လိုလူေတြ
ေနသလဲ။ ဘာေတြလုပ္ကိုင္စားေသာက္ၾကသလဲ။ ဘယ္လိုအဆက္အသြယ္ေတြရွိသလဲ။ လဲေပါင္းမ်ားစြာ လား
ေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ ေနာက္ဆုံးထြက္သက္ကို ေစာင့္ေနတာျဖစ္ေလေတာ့ လိပ္ကေလးလို ၿငိမ္ေနမွာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ
အေသအျခာပါ။

သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ခ်မ္းသာကို အလိုရွိကုန္၏ ၊ မိမိ၏ခ်မ္းသာကို ရွာလ်က္ သူတပါးတုိ႔ကို တုတ္၊ လွံတံျဖင့္ ညွင္း ဆဲေသာသူသည္ တမလြန္ဘ၀၌ လူ၊ နတ္၊ နိဗၺာန္ သံုးတန္ေသာ ခ်မ္းသာကို မရေလ။ ဆိုသလို ေနာင္ဘ၀ကို ယုံ
သည္ျဖစ္ေစ၊ မယုံသည္ျဖစ္ေစ၊ ဗုဒၶဘာသာကို ယုံၾကည္ကိုးကြယ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မယုံမၾကည္မကိုးမကြယ္ သည္ျဖစ္
ေစ၊ ေသရမွာကိုေၾကာက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မေၾကာက္သည္ျဖစ္ေစ၊ ကိုဂ်င္မီေျပာသလို စိုးရိမ္တဲ့ေနရာမွာ ရပ္ေနသည္
ျဖစ္ေစ၊ အေကာင္အထည္ေဖၚသည္ျဖစ္ေစ ဦးသန္းေရႊအတြက္ကေတာ့ ေပါက္တဲ့နဖူး မထူးေတာ့တဲ့ အေျခအေန
မ်ိဳးေရာက္ေနသလို က်ဳပ္တို႔အေျခခံလူထုေတြကလည္း ဦးသန္းေရႊရဲ့ စိုးရိမ္စိတ္ကိုေစာင့္ၾကည့္ေန႐ုံ သက္သက္
လုပ္ေန႐ုံမဟုတ္ပဲ ဘယ္လိုႀကိဳတင္ကာကြယ္ထားၾကမလဲဆိုတာကိုပါ ဦးေဏွာက္မုန္တိုင္းဆင္ဘို႔လိုအပ္ေနၿပီ ျဖစ္
ပါေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပအပ္ပါတယ္။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)



ကူးယူေဖၚျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။