October 06, 2013
Sunday
သုံးသပ္ေပးပါ
By မင္းစိုးစံ
ေရႊနတ္ေတာင္ အထက္တန္းေက်ာင္းသည္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိ့ဳႏွင့္ မုဒုံၿမ့ိဳသြား ကားလမ္းမႀကီး၏ နံေဘးတေနရာ တြင္တည္ရွိၿပီး ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိ့ဳမွမုဒုံၿမိ့ဳသို႔လာမည္ဆိုပါက လက္်ာဘက္တြင္ တည္ရွိပါသည္။ ကားလမ္းမ၏ လက္၀ဲဘက္ အထက္တန္းေက်ာင္း၏ မ်က္ႏွာျခင္းဆိုင္တည့္တည့္ခန္႔တြင္ ေထာက္ပံ့ႏွင့္ ေထာက္ပို႔တပ္ ရွိ
ပါသည္။ ထိုေက်ာင္းသို႔ တပ္၀င္းအတြင္းရွိ ကေလးသူငယ္မ်ားႏွင့္ အနီးအနားရွိေက်းရြာမ်ားမွ ကေလးသူ
ငယ္မ်ား လာေရာက္စာသင္ၾကားၾကသည္။
ကိုကၠိဳလ္ပင္အိုႀကီးမ်ားသည္ ထိုကားလမ္းတေလွ်ာက္ ေဘးတဘက္တခ်က္တြင္ ေပါက္ေရာက္လွ်က္ရွိၿပီး၊ စိန္ပန္းပင္ႀကီးမ်ားက ေက်ာင္းေရွ႕ကို အလွဆင္ေနပါသည္။ လမ္းေဘး၀ဲယာ တစ္ေလွ်ာက္ စစ္တပ္မွသိမ္း
ယူထားသည့္ ေျမမ်ားကို တပ္ပိုင္ေျမ မက်ဴးေက်ာ္ရ ဟူေသာဆိုင္းဘုတ္မ်ားျဖင့္ သံဆူးႀကိဳး၀င္းအတြင္း ထီး
ထီးမားမားႀကီးစိုက္ထူ သိမ္းဆည္းထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
အထက္တန္းေက်ာင္းအလြန္ အတန္ငယ္စည္ကားသည့္ ေစ်းတန္းကို တပ္ေစ်း ဟုအမည္ေပးထားေသာ္ လည္း အရပ္သားမ်ားက ရခိုင္ကုန္းေစ်း ဟုသာ သိထားၾကသည့္ေစ်းဆိုင္ခန္းအနည္းအက်ဉ္းသာရွိေသာ
ေစ်းတန္းသည္ မနက္ခင္းမ်ား၌ ေစ်းေရာင္းေစ်း၀ယ္မ်ားျဖင့္ဆူညံေနေလ့ရွိပါသည္။
ေမာ္လၿမိဳင္မွ မုဒုံသို႔ေျပးဆြဲသည့္ကားမ်ားအနက္ အမွတ္(၃)ကားသည္ မုဒုံၿမိ့ဳနယ္ ခရြန္းေက်းရြာ၌ ဂိတ္ဆုံး
ပါသည္။ ထိုစဉ္အခ်ိန္က အကြၽႏု္ပ္သည္ ခရြန္းေက်းရြာႏွင့္ ၾကာအင္းေက်းရြာၾကား၌ရွိသည့္ ေမာ္လၿမိဳင္ စက္မႈလက္မႈအထက္တန္းေက်ာင္း၀င္းအတြင္းမွ ေရႊနတ္ေတာင္အထက္တန္းေက်ာင္းသို႔ ေက်ာင္းတက္ေန
သည့္ အလယ္တန္းေက်ာင္းသားျဖစ္ပါသည္။
တေန႔ေသာအခါသမယ၌ အကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ဆရာျဖစ္သူသည္ ဒုတိယအစမ္းစာေမးပြဲ နီးကပ္လာၿပီ ဟုဆိုကာ
၎သင္ၾကားပို႔ခ်သည့္ ဘာသာရပ္ႏွင့္ဆိုင္သည့္မွတ္စုစာအုပ္မ်ားကို ထုတ္ယူေစလွ်က္ အလြတ္က်က္မွတ္
ရန္ ေျပာဆိုပါသည္။ ထိုသို႔က်က္မွတ္ခိုင္းရာ၌ မွတ္စုတအုပ္လုံးနီးပါးခန္႔ျဖစ္ေနသျဖင့္ အကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အ
တန္းသားတဦးမွ ဆရာျဖစ္သူကို ဤသို႔ဆိုပါသည္။
ဆရာ... ဆရာက်က္ခိုင္းတာေတြက မ်ားလိုက္တာဆရာရာရယ္၊ ေပးထားတဲ့အခ်ိန္အတြင္း ရေအာင္ အ
ကုန္က်က္ဘို႔ မလြယ္ပါဘူး။ နည္းနည္းေလာက္ ေလၽွ်ာ့ေပးလို႔ မရဘူးလားဆရာ....။
အကၽြႏု္ပ္တို႔၏ဆရာသည္ ထိုေက်ာင္းသားေျပာဆိုသမွ်ကို နားစိုက္ေထာင္ၿပီးေနာက္ ဤသို႔ဆိုပါသည္။
ေသေသျခာနားေထာင္၊ လူတစ္ေယာက္ကို ထမင္းနည္းနည္းကေလးေကၽြးလို႔ ဗိုက္မ၀ႏိုင္ဘူး။ ဒီလူ ၀၀လင္
လင္စားႏိုင္ေအာင္ ထမင္းမ်ားမ်ားေကၽြးမွ ျဖစ္မယ္။ ထမင္း၀မွ အဲဒီလူဟာ အလုပ္ေကာင္းေကာင္းလုပ္ႏိုင္
မယ္။ မင္းတို႔ကို စာမ်ားမ်ားက်က္ခိုင္းတာဟာ ဒီအစမ္းစာေမးပြဲမွာ မင္းတို႔ေကာင္းေကာင္းေျဖႏိုင္ေအာင္လို႔
ဆိုတာနားလည္ထားလိုက္ပါ။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လားေဟ့။
ဟု ရွင္းလင္းေျပာဆိုရင္း ေမးလိုက္ေသာေၾကာင့္ အကၽြႏု္ပ္တို႔အားလုံးသည္ ဟုတ္ပါတယ္ဆရာ ဟု သံၿပိဳင္
ေျဖၾကားလိုက္ၾကပါသည္။
ဆရာျဖစ္သူကို ေမးျမန္းေတာင္းပန္မိေသာ ေက်ာင္းသားသည္ စိတ္မသက္မသာျဖင့္ ထိုင္ခုံေပၚသို႔ ေလးတြဲ႔
စြာထိုင္ခ်လိုက္ပါေတာ့သည္။ ထိုခဏအတြင္း၌ပင္ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးမွ ဆရာျဖစ္သူကို ဤသို႔ျပန္လည္ေမး
ျမန္းပါေတာ့သည္။
ဆရာ.....။ အဲဒီလူကို ထမင္းေတြအမ်ားႀကီးစားခိုင္းလို႔ အစာမေၾကျဖစ္ၿပီး ၀မ္းေဖါ၀မ္းေရာင္ ျဖစ္ေနမယ္ဆို
လ်င္ ေကၽြးတဲ့လူက ခံရမွာလား၊ စားတဲ့လူက ခံရမွာလား ဆရာ။
အဆိုပါေမးခြန္းေၾကာင့္ ဆရာျဖစ္သူသည္ လူႀကီးရွက္လ်င္ ရယ္(ရီ)သည္၊ ကေလးရွက္လ်င္ ငိုသည္ ဟူ သည့္ေရွးဆို႐ိုးစကားအတိုင္း ရယ္က်ဲက်ဲလုပ္လွ်က္ ဤသို႔ဆိုပါသည္။
မင္းတို႔တေတြဟာ လူပ်င္းေတြပဲကြ။ ဒီစာကေလးနည္းနည္းပါးပါးကိုေတာင္ မက်က္ႏိုင္ဘူးဆိုလ်င္ မင္းတို႔
ရဲ့ ေရွ႕ဘ၀ခရီး ဘယ္ေတာ့မွ တိုးတက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ လွ်ာမရွည္နဲ႔ ရေအာင္က်က္ခဲ့။ ငါ့ဘာသာမွာက် လို႔
ကေတာ့လား ႀကိမ္လုံးစာမိၿပီသာမွတ္။
ဟု ေျပာဆိုကာ စာကို ဆက္လက္သင္ၾကားျပသပါေတာ့သည္။
စာ႐ႈသူသည္ ေက်ာင္းဆရာတဦးျဖစ္ေနမည္ဆိုပါက ေက်ာင္းသားငယ္ေလး၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ မည္
သို႔ ျပန္လည္ေျပာၾကားပါမည္နည္း။
ထို႔နည္းတူ ေက်ာင္းသူငယ္ေလး၏ ေမးခြန္းကို မည္သို႔ ျပန္လည္ေျပာဆိုပါမည္နည္း။
စာ႐ႈသူသည္ စာသင္သားတဦးျဖစ္ေနပါက ဆရာျဖစ္သူ၏ ပထမဦးဆုံး စာက်က္ခိုင္းသည့္အေပၚ မည္သို႔
ေျပာဆိုေဆြးေႏြးသင့္သည္ဟု ယူဆပါသနည္း။
ဒုတိယအေနျဖင့္ ရမွတ္ေကာင္း ရရန္စာက်က္ခိုင္းမႈအေပၚ မည္သို႔ေဆြးေႏြးေျပာဆိုပါမည္နည္း။
တတိယအေနျဖင့္ ေနာက္ဆုံးေျပာဆိုလိုက္သည့္ ဆရာျဖစ္သူ၏ ဆိုဆုံးမမႈအေပၚ မည္သို႔ ျပန္လည္ေျခပလို
ပါသနည္း။
စာ႐ႈသူသည္ ပညာေရးဌာန၏ တာ၀န္အရွိဆုံးသူတဦး ျဖစ္မည္ဆိုပါက ေဖၚျပပါျပႆနာကို မည္သို႔ကိုင္
တြယ္ေျဖရွင္းပါမည္နည္း။
သို႔တည္းမဟုတ္ စာ႐ႈသူသည္ ေက်ာင္းသားမိဘ တဦးေနရာမွ ထိုေက်ာင္းဆရာကို မည္သို႔ေသာ အႀကံျပဳ
ေျပာဆိုမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္လိုပါသနည္း။
ထင္ျမင္သုံးသပ္ခ်က္မ်ားေပးပို႔လိုပါက minsoesan09@gmail.com သို႔ ေပးပို႔ႏိုင္ၿပီး ေပးပို႔သူတို႔၏ E-mail လိပ္စာကိုေဖၚျပခြင့္ျပဳသည့္စာ ပါမွသာ ကာယကံရွင္၏ လိပ္စာကိုေဖၚျပေပးမည္ျဖစ္ကာ၊ ခြင့္ျပဳသည့္စာ မ
ပါရွိပါက လိပ္စာကိုေဖၚျပေပးမည္ မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)