• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Wednesday, November 20, 2013

အကြဲအၿပဲ နဲ႔ အတိုက္အခံ


November 20, 2013
Wednesday

အကြဲအၿပဲ နဲ႔ အတိုက္အခံ

By မင္းစိုးစံ

ေခါင္းစည္းေတာ့ တပ္ထားလုိက္တယ္။ ဘာေရးလို႔ ေရးရမွန္းမသိဘူး။ တကယ္ေျပာတာပါ။ အဲဒါမ်ိဳးေတြ ခဏခဏ
ျဖစ္ျဖစ္ေနလို႔ တျခားသတင္းဌာနေတြကိုသြားလည္ ဘတ္ၾကည့္။ ၿပီးေတာ့ ေကာင္းႏိုးရာရာေလးေတြကူးၿပီး ျပန္မွ်
ေပး။ အဲဒီလိုလုပ္ျဖစ္တာက မ်ားေနတာဆိုေတာ့ ဘေလာ့ဂ္ မေဆာက္ျဖစ္ခင္တုန္းက ေတြးထားျမင္ထား ရည္မွန္း
ထားတာနဲ႔ အခုလုပ္လိုက္တာနဲ႔ တျခားဆီျဖစ္ေနလို႔ လိပ္ျပာမလုံခဲ့တာလည္း အႀကိမ္ေပါင္း မနည္းေတာ့ပါဘူး။

ဘေလာ့ဂ္ မေရးခင္တုန္းက ကိုယ္က လိုက္ဘတ္တဲ့လူေပါ့ဗ်ာ။ ဘာသြားေတြ႔မိလဲ ဆိုေတာ့၊ သတင္းတပုဒ္ထြက္
လာၿပီေဟ့ ဆိုတာနဲ႔ အိမ္တိုင္းလိုလိုမွာ ထပ္တူသတင္းေတြ ဘတ္ဘတ္ေနရေတာ့ ဘေလာ့ဂ္ေရးတဲ့ ဆရာေတြကို
အျပစ္ျမင္ေနမိတယ္။
ကိုယ့္အေတြးအေခၚနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ပိုင္အေရးအသားမ်ိဳး မေရးႏိုင္လ်င္လည္း မေရးနဲ႔ကြာ။
မတင္ျပတတ္ရင္လည္း မတင္ျပနဲ႔။
ဟိုထဲကသတင္းကို ကူး၊ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ဘေလာ့ဂ္ ေပၚျပန္တင္။
ကိုယ့္အိမ္ကိုလာလည္တဲ့ ဧည့္သည္ကို ေစာ္ကားတာနဲ႔ အတူတူပဲ။ လို႔ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ကင္းမဲ့စြာနဲ႔ အကုသိုလ္
ေတြပြါးခဲ့မိပါတယ္။
ကိုယ္တိုင္ ဘေလာ့ဂ္ေရးတဲ့အခါက်ေတာ့မွ ငါ့မွာကုန္ၾကမ္းေတြအမ်ားႀကီးရွိေနတယ္လို႔ ထင္ထားလာခဲ့သမွ် ဘိန္း
စား စီးပြါးေရးလုပ္သလို ျဖစ္ေနမွန္းမသိ ျဖစ္ေနပါေပါ့လား ဆိုၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို လိပ္ျပာမလုံတာ အခုထက္ထိပဲ။

မိတ္ေဆြ ဘိန္း႐ွဴဘူးပါသလား။ က်ဳပ္ ဘိန္းရွဴဘူးတယ္ဆိုလ်င္ ဘယ္လိုထင္သြားမလဲ။ ဘိန္းသမားေတာ့မဟုတ္
ဘူး။ က်ဳပ္က ထိုင္းဗမာနယ္စပ္မွာေနခဲ့တဲ့လူဆိုေတာ့ ဘိန္း၊ ေခ်ာင္းဆိုးေပ်ာက္ေဆး၊ စိတ္ၿငိမ္ေဆး၊ စိတ္ၾကြေဆး
႐ွဴေဆးအမ်ိဳးမ်ိဳး ကေဇာ္ရည္၊ အရက္၊ေဆးေျခာက္ အကုန္ခ်တာ။

ဒီမုိကေရစီေခတ္မွာ ေထာင္က်ဘူးတဲ့လူမွ ေခတ္မီသလို ျမင္းေဆး႐ွဴဘူးတဲ့သူမွ ေခတ္မီတယ္ ဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ကိုယ္
လုပ္ခ်င္တာေတြကိုလုပ္ဘို႔ ဒီမိုကေရစီဆိုတာကို ဆြဲထည့္တဲ့လူေတြထဲမွာ က်ဳပ္လည္းပါတယ္။ အကုသိုလ္အလုပ္
အေၾကာင္းေျပာရလ်င္ လွ်ာေတြ႔ေနတာနဲ႔ ဘိန္းသမား စီးပြါးေရးတြက္ကိန္းအေၾကာင္းေျပာဘို႔ မေရာက္ႏိုင္ဘူးျဖစ္
သြားေတာ့မလို႔ပဲ။

က်ဳပ္ေနတဲ့ေနရာက ေသာင္ရင္းေခ်ာင္းနံေဘးက ေလာ္ေသထ ဆိုတဲ့ေနရာပါ။ အိမ္ေျခမ်ားမ်ား စားစားမရွိပါဘူး။
တဲငယ္ေလး ၂တဲပဲရွိပါတယ္။ ဘိန္းကို ငါးလို႔ေခၚပါတယ္။ ေဆးေျခာက္ကိုေတာ့ ဆရာႀကီး။ ေဒသတေနရာနဲ႔တေန
ရာ နံမည္ေပးပုံခ်င္းမတူပါဘူး။ တခ့်ိဳေနရာမွာ ေဆးေျခာက္ကုိ မုန္႔ လို႔ေခၚပါတယ္။ ဘိန္းမ႐ွဴခင္ လုပ္ရတဲ့ႀကိဳတင္
ျပင္ဆင္မႈေတြက အမ်ားႀကီးပဲဗ်။ ေျပာင္းလိုတယ္။ ေဆးလိပ္လိုတယ္၊ မီးဖိုလိုတယ္။ ဘိန္းကို စတီးဇြန္းေလးထဲ
ထည့္ၿပီး မီးျပရတယ္။ အရည္ေပ်ာ္ၿပီဆိုမွ အမွ်င္ကေလးေတြျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားတဲ့ ကင္းမုန္ႏြယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ သ
ပြတ္အူႏြယ္ေတြထဲက သင့္ေတာ္ရာတခုခုနဲ႔ သမေအာင္ေလ်ာပစ္ၿပီး အလုံးေလးေတြလုံး၊ ေျပာင္းထိပ္မွာတပ္၊ မီး
ညွိထားတဲ့ ေဆးလိပ္နဲ႔ မီးညွိၿပီး အေသအျခာကို မွိန္းတာ။ လူ ၁၀ေယာက္ေက်ာ္ ၁၅ေယာက္ေလာက္ဟာ ဘာသံ မွ်မထြက္ပဲ ၿငိမ္ေနတာ။ အျပင္ဘက္ကေနၾကည့္လိုက္လ်င္ေတာ့ တဲတတဲလုံး မီးခိုးေတြအူထြက္ၿပီး ေမွာင္မိႈင္းေန
တာမို႔ မီးေလာင္ေနသလားလို႔ေတာင္ ထင္ရတယ္။

အဲဒီမွာ ဘိန္းသမားတြက္ၿပီ။ ကိုင္းဖ်ားကိုင္းနား လုပ္မယ္။ သစ္ခြဲစက္ ေဆာက္မယ္။ သစ္ခြဲတဲ့လႊ၀ိုင္းကို ၀ယ္မယ္။
ၿပီးေတာ့ ၀ိုင္းဆရာနဲ႔ ေရွ႕ဆြဲ ရွာမယ္။ ကိုင္းဖ်ားကိုင္းနား လို႔အခြန္ေဆာင္ၿပီး အပင္လွဲမယ္။ အပင္မလွဲလ်င္ ကိုင္း
ဖ်ားကိုင္းနား ဘယ္မွာသြားရမွာလဲ။ ဟုတ္ၿပီ။ ရလာတဲ့ ပ်ဉ္ေတြကို ဘီ႐ိုလုပ္တဲ့လူေတြနဲ႔ ေရာင္းမယ္။ ေတာထဲမွာ သစ္ပိုင္းေတြ ရွာတဲ့လူနဲ႔ သစ္ျဖတ္တဲ့လူေတြအတြက္ ေငြႀကိဳထုတ္ေပးလိုက္မယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္တိုင္ဘီ႐ိုေရာင္း
ႏိုင္ဘို႔အတြက္ လက္သမားဆရာရွာမယ္။ ဘီ႐ိုလုပ္တဲ့လက္သမား အစမွာေတာ့ သုံးဆိုင္းေလာက္ေပါ့။ ေနာက္မွ
ဆယ္ဆိုင္း၊ ဆယ့္ငါးဆိုင္း တိုးလိုက္မယ္။ ၁ရက္ကို ၂ထပ္ဘီ႐ို ဆယ္လုံးထြက္မယ္။ စားရိတ္ၿငိမ္း ကိုယ့္အတြက္
ဘီ႐ို၁လုံးကို (သစ္ဘိုး၊ ေဆးဘိုး၊ သံဘိုး၊ ေကာ္ပတ္ဘိုး၊ ပတၱာဘိုး၊ လက္သမားခ၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ခႏႈတ္ၿပီး) ငါး
ရာက်န္မယ္။ ဆယ္လုံးဆို တေန႔ငါးေထာင္ တပတ္မွာ သုံးေသာင္းငါးေထာင္။ တစ္လဆို သုံးေသာင္းငါးေထာင္ကို
ေလးနဲ႔ေျမွာက္လိုက္လ်င္ တစ္သိန္းေလးေသာင္းဆိုေတာ့။ ေနာက္ထပ္ သစ္ခြဲစက္ေတြထပ္ေထာင္မယ္။
ဘိန္းျပယ္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ေန႔စားသြားလုပ္ဘို႔ အိပ္ယာက မထႏိုင္ေတာ့ဘူး။

အဲဒီလိုပါပဲ တကယ့္တကယ္ ကိုယ္တိုင္ဘေလာ့ေပၚမွာ စာေရးမယ္လုပ္ေတာ့ ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ ကုန္ၾကမ္းေတြဆိုတာ
ေရးသင့္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ မဆီေလွ်ာ္တာေတြက မ်ားေနတာဆုိေတာ့ ဘိန္းစားတြက္ တြက္မိေနမွန္း ကိုယ့္
ကိုယ္ကိုသိရေတာ့တယ္။ ဆိုလိုခ်င္တာကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုအထင္ႀကီးၿပီး ေပါ့ပ်က္ပ်က္ႏိုင္လြန္းအားႀကီးေန
တာကိုပါ။

လူတစ္ေယာက္က ေျပာတယ္၊ စာမေရးတတ္ဘူးဆိုတာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ စာတတ္တဲ့လူတိုင္း စာေရးတတ္ၾကပါ
တယ္။ ဆိုၿပီးစာေရးပုံကို ေရးျပပါေရာ။ မစင္စြန္႔ခ်င္တဲ့ အခ်ိန္ေလးအေၾကာင္းေရးျပသြားတာ။ ေနာက္ဆုံး ယင္လုံ
အိမ္သာေဆာက္နည္းေတြကိုသာမက က်န္းမာေရးကိစၥေတြအျပင္ ၀မ္းနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေရာဂါပိုးေတြအေၾကာင္းကို
ပါ ေရးထားလိုက္တာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတာပဲဗ်။

သူ႔မွာက ေရးႏိုင္စြမ္းရွိသလို ေရးဘို႔ကုန္ၾကမ္းကို ဘယ္လိုေနရာမ်ိဳးမွာ ထည့္သုံးရမယ္ဆိုတာ သိေနတာကိုးဗ်။ က်ဳပ္လည္း စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္တာေပါ့။ စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္လ်င္တဲ့ တထိုင္တည္းမွာ အေၾကာင္းအရာတခုကို
ေထာင့္ေစ့ေအာင္ေရးႏိုင္ဘို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္သလို ၀ါက်ေတြထပ္ၿပီး စာလုံးေတြေဖါင္းပြတတ္တာမို႔ စာေရးခ်င္တဲ့
စိတ္ရွိေနခ်ိန္မွာ စိတ္ရွိသေလာက္ေရးထား။ ေနာက္တႀကိမ္ ေရးခ်င္စိတ္ေပါက္လာလ်င္ ျပန္ေရးလိုက္။ ၾကာလာ
တဲ့အခါမွာ အင္မတန္ဘတ္လို႔ေကာင္းတဲ့ စာအုပ္တအုပ္ျဖစ္သြားမယ္တဲ့။

က်ဳပ္လည္း ေရးၾကည့္တာေပါ့။ အခုေရးေနတဲ့အေၾကာင္းအရာက တမ်ိဳး၊ ေနာက္ေပၚလာလို႔ေရးခ်လိုက္တဲ့ အျဖစ္
အပ်က္က တျခား။ ေနာက္ထပ္ေရးတဲ့ အေၾကာင္းေလးက်ေတာ့ တနည္း။ အဲဒီမွာတင္ ကိုယ္ေရးတဲ့ အေၾကာင္းအ
ရာေတြဟာ တခုနဲ႔တခုမတူတာေတြ ေတြ႔ရတယ္။ မတူတာေတြကို စုထားတာဟာ အလွတမ်ိဳးလို႔ေျပာၾကေပမယ့္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ပထမေရးလိုက္တာက ဘုရားတရားအေၾကာင္း  ေနာက္ေရးမိတာက ေပၚတာေျပးရတဲ့အ
ေၾကာင္း၊ ေနာက္ထပ္ေရးေနတာက က်ည္ဆံေတြၾကားထဲကေန အသက္လုေျပးရတဲ့အေၾကာင္း၊ ဆိုေတာ့ဗ်ာ တခု
နဲ႔တခု ဆက္စပ္ၿပီးေရးႏိုင္ဘို႔ဆိုတာ လြယ္တာမွမဟုတ္တာ။

ဆိုလိုခ်င္တာကေတာ့ ကိုယ္တေယာက္တည္းကေန စဉ္းစားလိုက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ တခုနဲ႔တခု မတူတဲ့အ
တြက္ အတိုက္အခံေတြျဖစ္ရတယ္။ တရားအေၾကာင္းေရးတာ ေကာင္းတယ္။ ေပၚတာေျပးတဲ့အေၾကာင္းေရးတာ
ပိုၿပီး စိတ္၀င္စားဘို႔ေကာင္းတာကြ။ ေဟ့ ဒီကေန႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအေၾကာင္းေျပာေနၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ည္ဆံေတြ
နဲ႔ၿပိဳင္ၿပီးေျပးေနရတဲ့ တိုင္းရင္းသားကေလးငယ္ေလးရဲ့အေၾကာင္းက ပိုၿပီးအေထာက္အကူျဖစ္တာ။
စသည္ျဖင့္ေပါ့ေလ အဲဒီလိုနဲ႔ ေရးထားတဲ့ အရာေတြကြဲၿပဲကုန္ၿပီး ဘာမွ်မေရးျဖစ္လိုက္ဘူး။

ကိုယ့္အိမ္ကို တမင္သက္သက္လာလည္သူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မ်က္ေစ့လည္ၿပီး မေတာ္တဆ ေရာက္လာသူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဒီလူ
ဘာမဟုတ္ကဟုတ္ကေတြ ေရးထားသလဲဆိုၿပီး အပ်င္းေျပသေဘာနဲ႔ လာၾကည့္ဘို႔ေရာက္လာသူပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သူတို႔
အတြက္ တခုခုေတာ့ အသစ္တင္မွေကာင္းမယ္ေလ လို႔ေတြးမိတာမို႔ ကထိန္အမွတ္တရ ႐ုပ္သံဖိုင္ေလးတခုကို
တင္ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ေရာက္တုန္းေရာက္ခိုက္ ၾကည့္႐ႈအားေပးလိုက္ၾကပါဦးလား။


က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)