• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Tuesday, December 24, 2013

ေနာင္တ,ရသင့္ မရသင့္

ေနာင္တ,ရသင့္ မရသင့္

December 23, 2013
Monday

By မင္းစိုးစံ

ေနာင္တ, ဆိုတာဘာလဲ။ ေနာင္တ,ဆိုတာ ေနာင္မွရတာကိုေနာင္တ,တဲ့။ ကိစၥအားလုံး ၿပီးသြားမွ မွားမွန္းသိတာ
ကို ေနာင္တ,တဲ့ဗ်ာ။ တရားေတြထဲမွာေတာ့ ေနာင္တ, ၁၀ပါးရွိတယ္တဲ့။
ဒါဆိုလ်င္ က်ဳပ္မွားမွန္းသိလိုက္တဲ့ ေနာင္တ,ဆိုတာ အဲဒီ ၁၀ပါးထဲမွာ ပါလား၊ မပါဘူးလားဆိုတာကို ျပန္စမ္းစစ္
ၾကည့္မိပါတယ္။

၁။ အခ်ိန္ရွိတုန္း ငယ္တုန္းအခ်ိန္မွာ ပညာမသင္ခဲ့မိတာကို အသက္ႀကီးလာမွ ရတဲ့ေနာင္တ။
၂။ ေငြေၾကးဥစၥာ မစုေဆာင္းမိခ့ဲလို႔ ရတဲ့ေနာင္တ။
၃။ သူမ်ားတကာေတြ ခ်စ္ခင္စည္းလုံးေနတာကို မနာလိုတိုရွည္ျဖစ္ၿပီး ၾကားကေနဖ်က္ဆီးခဲ့မိလို႔။
၄။ သူမ်ားအသက္ကို သတ္ခဲ့မိလို႔။
၅။ သူမ်ားမယားကို ၾကာကူလီလုပ္ခဲ့မိလို႔ ေနာင္တ ရတာမ်ိဳး။
၆။ သူမ်ားေကြၽးတာေတာ့ အကုန္စားမယ္ ကိုယ့္အလွည့္က် မေကြၽးခ်င္လို႔ ေနာင္တရတာမ်ိဳး။
၇။ မိဘဘိုးဘြား ဆရာသမား ပညာရွိေတြရဲ့ ဆုံးမစကားကို နားမေထာင္ခဲ့မိလို႔ ရတဲ့ေနာင္တမ်ိဳး။
၈။ မိဘစားႏိုင္ေသာက္ႏိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေကြၽးေမြးေစာင့္ေရွာက္ရေကာင္းမွန္း သိေနလွ်က္နဲ႔ မေကြၽးေမြး မေစာင့္
ေရွာက္မိခ့ဲေလျခင္း ဆိုၿပီးေနာင္တ,ရတာမ်ိဳး။
၉။ ပညာရွိေတြစီကေန ပညာယူရေကာင္းမွန္း သိပါလွ်က္ မသင္ၾကားမိခဲ့တာ။
၁၀။ ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္တဲ့ အလုပ္ကိုမလုပ္ခဲ့မိေလျခင္း ဆိုတဲ့ေနာင္တ။ အဲဒီေနာင္တေတြအျပင္ က်ဳပ္မွာေနာက္
ထပ္ ေနာင္တ,ရစရာတစ္ခု ထပ္မ်ားရွိေနေသးလားလို႔ပါ။

အဲဒီေနာင္တဟာ ရသင့္တဲ့ ေနာင္တလား မရသင့္တဲ့ ေနာင္တလားဆိုတာ စဉ္းစားမိတာနဲ႔ အခုလိုစာေတြကို လက္
တန္းေရးေနမိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေလးဆယ္ေလာက္က အေရွ႕ဖ်ားအသံလႊင့္ဌာနဆိုတာကို နားေထာင္ေနတုန္း ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္
ဟာ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ရဲ့အသက္ကို ကယ္ခဲ့မိတာကို ႏွစ္ေပါင္း၃၀အၾကာမွာ ေနာင္တ,ေတြမသယ္ႏိုင္ မပိုး
ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ရေနမိတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ သေဘာက ယူႀကံဳးမရေအာင္ကို ေနာင္တ,ရေနတာမ်ိဳးျဖစ္မွာေပါ့
ေလ။

တစ္ခုေသာ ညေနမွာ ကားလမ္းေပၚထြက္ရပ္ၿပီး အရွိန္ျပင္းျပင္းေမာင္းလာတဲ့ ကားနဲ႔အတိုက္ခံၿပီးေသဘို႔ ႀကိဳးစား
ေနတဲ့ေကာင္ေလးကို ကားေရွ႕ကေနဆြဲဖယ္ ထုတ္ခဲ့တဲ့အတြက္ အဲဒီေကာင္ေလးဟာ အသက္ခ်မ္းသာရာရသြား
သတဲ့။ ေကာင္ေလးဟာ စိတ္ဓါတ္ေတြအရမ္းက်ေနတဲ့အျပင္ ညစ္ပတ္ေပေရေနတဲ့ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္လို႔
အသံလႊင့္သူကေျပာပါတယ္။
လူ႔အသက္ကိုကယ္ခဲ့တာပဲ ဘာမ်ားေနာင္တ,ရစရာ ရွိသလဲေပါ့။

အေဖမေပၚသူတစ္ေယာက္ရဲ့ တတိယဇနီးက ေမြးဖြားလာရတဲ့လူငယ္ေလး၊ အငတ္ငတ္ အျပတ္ျပတ္နဲ႔လမ္းေဘး
ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာအိပ္ခဲ့ရတဲ့ဘ၀၊ အဲဒီဘ၀ကေန ၁၉၂၁ ခုႏွစ္ကေနစၿပီး ဂ်ာမန္အမ်ိဳးသားဆိုရွယ္လစ္ အလုပ္
သမားမ်ားပါတီ (NSDAP) ရဲ့ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္လာၿပီး ၁၉၃၃ ခုႏွစ္ကစၿပီးဂ်ာမဏီႏိုင္ငံ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္၊ ၁၉၃၄ ခုက
စလို႔ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္အထိ သူ႔ကိုယ္သူ "အမ်ိဳးသားေခါင္ေဆာင္"လို႔ နာမည္တပ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ႏုိင္ငံေတာ္အ
စိုးရအဖြဲ ့ ဥကၠ႒ရာထူးေတြကိုတစ္ဦးတည္းသိမ္းပိုက္ရင္း တုိင္းျပည္အာဏာကို ထင္သလို ျခယ္လွယ္ခဲ့သူတဦး
ျဖစ္သလို  ဂ်ဴးလူမ်ိဳးအေျမာက္အမ်ားကို သတ္ခဲ့တဲ့ ၁၈၈၉ ဧၿပီ ၂၀ ဩစႀတီးယားမွာ ေမြးဖြါးခဲ့တဲ့ အားေဒါလ္ဖ္
ဟစ္တလာ Adolf Hitler ဆိုသူျဖစ္သြားလို႔ပါတဲ့ဗ်ား။
အဲဒါေၾကာင့္ လမ္းေဘးကေလးငယ္ေလးကို ကယ္တင္လိုက္မိတဲ့ ဆရာ၀န္ႀကီး အႀကီးအက်ယ္ေနာင္တ,ရသြားရ
တာျဖစ္ပါသတဲ့။

က်ဳပ္မွာ ဘာေနာင္,တေတြရစရာရွိလို႔လဲ။ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာမွ ပါတဲ့လူလည္းမဟုတ္သလို လက္ရွိအေျခအ
ေနအရ ကိုယ္တိုင္ဖြဲ႔စည္းတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းဆိုတာလည္းမရွိေသး။ ဒါနဲ႔မ်ားေနာင္တ,တရား၁၀ပါးအျပင္ ဘာမွ်မဆိုင္
တဲ့ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ရဲ့ သူကယ္ခဲ့တဲ့လမ္းေဘးေလလြင့္လူငယ္ေလးဟာ ကမၻာေက်ာ္လူသတ္သမားျဖစ္သြား
လို႔ ေနာင္တ,ရသြားတဲ့အေၾကာင္း ေရးေနရသလဲ။
ဟုတ္ကဲ့။ ဒီလိုပါ

19 Dec 13, 12:12 PM
မဲဇာ: သူသပ္သပ္ ကိုယ္သပ္သပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏွစ္သစ္ကူးပြဲကို ခုတံုးမလုပ္သင့္။
19 Dec 13, 12:21 PM
မဲဇာ: ေရႊကရင္တို႔အတြင္း ဖလံုႏွင့္ စေကာ၊ ခရစ္ယာန္ႏွင့္ဗုဒၶ အဆီအေငၚ တည့္ေအာင္ မေဆာင္က်ဥ္းႏိုင္ၾကျခင္း
သည္ ေရႊကရင္တို႔အတြင္း မဟာအားနည္းညံ့ဖ်င္းမႈႀကီး ျဖစ္ေတာ့သတည္း။

21 Dec 13, 12:05 PM
စေကာ္: မဲဇာ မင္းကေကာ ဖလုံလား စေကာ္လား။
22 Dec 13, 10:59 PM
ကရင္: ဖလံုႏွင့္စေကာ အတူတူဘဲ။
23 Dec 13, 06:56 AM
ဘြဲပကူးကယ္ဘားမုိေနပြာ: မင္းတုိ ့ဖလုံနဲ ့စေကာ ကရင္ဘဲလုိ ့ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မထင္နဲ႔။
23 Dec 13, 10:45 AM
မဲဇာ: ဗမာက ျခေသ့ၤ နဲ႔ ေဒါင္း။ ထိုင္းက ဂဠဳန္။ မြန္က ဟသၤာ။ ခ်င္းက ေအာက္ခ်င္းငွက္။ ကရင္က ဖါးျပဳတ္ စ
တာေတြကို အျမတ္တႏိုးနဲ႔သေကၤတထားၾကတယ္။
မဲဇာကေတာ့ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး မိန္းမဆီကပါလာတဲ့(...........) သေဘာက်တယ္။
23 Dec 13, 05:36 PM
ေေေ: ဟုတ္လား ငါကေတာ့မိန္းမရၿပီးတာနဲ႔ ႏြားျဖစ္သြားတယ္။
မင္းေကာသေဘာမက်ဘူးလား။

အေပၚက မွတ္ခ်က္ေတြအားလုံးကို http://www.9dblood.com/  ကေန ကူးယူၿပီး ေဖၚျပေပးလိုက္တာပါ။
အားလုံးကို ေစ့စပ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ က်ဳပ္တို႔ကရင္ေတြၾကားမွာ အကြဲကြဲအျပားျပားနဲ႔ စုစည္းလို႔မရတာကို ျပေန
တာျဖစ္တဲ့အျပင္ မကြဲမျပားပဲစုစုစည္းစည္းျဖစ္ခ်င္ၾကသူေတြျဖစ္ၿပီး မစုစည္းႏိုင္တဲ့အေပၚ အားမလိုအားမရျဖစ္လို႔
ေရးတာပဲလို႔ ေလးေလးနက္နက္ေတြးမိပါတယ္။ ဒီအေရးအသားေလးေတြဟာ သာမန္ၾကည့္မယ္ဆိုလ်င္ ဘာမွ်
မဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္ရေပမယ့္ ေသေသျခာျခာဘတ္ၾကည့္ၿပီး စကားလုံးတိုင္းရဲ့အဓိပၸါယ္ကို ခြဲျခမ္းစိပ္ျဖာလိုက္မယ္
ဆိုလ်င္ နာတာရွည္ေရာဂါဆိုးႀကီးတစ္ခု က်ဳပ္တို႔ကရင္ေတြၾကားမွာ ခံစားေနရၿပီဆိုတာကို ဘယ္လိုမွ်ျငင္းလို႔မရပါ
ဘူး။

က်ဳပ္ထင္တာကေတာ့ ဒီႏွစ္ကရင္အမ်ိဳးသားႏွစ္သစ္ကူး ဘိတ္စာေတြကိုဘတ္ၿပီး ရင္ထဲမွာနက္နက္ရိႈင္းရိႈင္းခံစား
ေနရလို႔ စကားလုံးေတြအစား အခုလိုစာလုံးေတြ ပြင့္ထြက္လာတာလို႔ မွတ္ယူပါတယ္။ ဒီႏွစ္မွာ က်ဳပ္လည္း ဘိတ္
စာရိုက္ၿပီး ဘေလာ့ဂ္ေပၚတင္မလားလို႔ စဉ္းစားမိေသးတယ္။ ေလာေလာဆယ္မွာ ဓါတ္ပုံတင္လို႔မရဘူးျဖစ္ေနေလ
ေတာ့ ကရင္စာေနာက္ထပ္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေရးထားတဲ့ဘိတ္စာ မေတြ႔လိုက္ရတာကိုပဲ ေကာင္းတယ္လို႔ေျပာမလား ဆိုး
တယ္လို႔ေျပာရမလား မသိေတာ့ပါဘူး။

ခဏေလာက္ထားလိုက္ပါ။ ကရင္ေတြ စုစည္းညီညြတ္ေအာင္ မလုပ္ၾကေတာ့ဘူးလား။ ကရင္ေတြ ဒီအတိုင္းပဲ ခြါၿပဲ
ေနၾကမလား။ ဘာလုပ္ေနလဲ။ တတိယႏိုင္ငံေရာက္ေနတဲ့ ကရင္ေတြ ေခါင္းထဲမွာ မီလ်ံနာသူေဌးျဖစ္ဘို႔ကိုပဲ ထည့္
ထားသလား။ မင္းတို႔ေျပာေတာ့ ကရင္လူမ်ိဳးကိုခ်စ္တယ္ဆို။ ကရင္လူမ်ိဳးအတြက္ အလုပ္လုပ္မယ္ဆို။ ဘာေတြ လုပ္ေနၾကသတုန္း။ စသည္ျဖင့္ေပါ့ေလ ေမးစရာေတြက တပုံတပင္ႀကီး။
အဲဒီလိုေမးခြန္းမ်ိဳးကို က်ဳပ္ကူးထားတဲ့ မွတ္ခ်က္ထဲမွာ အေျဖပါၿပီးသားပါ။ မလုပ္ပဲေနမလား လုပ္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။
သို႔ေသာ္ ေနာက္ဆုံးေတာ့ လုပ္တဲ့လူေတြလည္း ျခင္ေထာင္ေညွာ္ပဲ ခံၾကေတာ့တယ္။ စိတ္ဓါတ္က်ကုန္ၿပီေလ။

နည္းလမ္းေတြမရွာေတာ့ဘူးလား။ ဒီအတိုင္းစိတ္ဓါတ္က်ေနလို႔ ၿပီးမလား။ ေခါင္းခ်င္းဆုိင္ၿပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာ
ဆိုေဆြးေႏြး ညွိႏိႈင္းၾကပါလား။ တရက္ထဲနဲ႔ မၿပီးလ်င္ ႏွစ္ရက္ေဆြးေႏြး။ တစ္ေခါက္ထဲနဲ႔ မျပတ္လ်င္ ႏွစ္ေခါက္ေတြ႔
ၾက။ တႀကိမ္ထဲနဲ႔ အေျဖမရလ်င္ ႏွစ္ႀကိမ္။ ေနာက္ဆုံးအေျဖရတဲ့အထိ အႀကိမ္ႀကိမ္ေဆြးေႏြးၾကေပါ့။ အမ်ိဳးကိုခ်စ္
တယ္ဆို။
လက္ခုပ္ဆိုတာ တဘက္တည္းတီးလို႔ ျမည္တာမဟုတ္ဘူးေလ။ ႏွစ္ဘက္တီးမွ ျမည္မွာေပါ့။
ဒီေနရာမွာ ကရင္လူမ်ိဳးစစ္စစ္ျဖစ္တဲ့ က်ဳပ္ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရတဲ့ ကိုယ္ေတြ႔ေလးတစ္ခုေလာက္ကို တင္ျပပါရေစ။
ကရင္လူမ်ိဳးေတြ စုစည္းဘို႔အေထာက္အကူ မျဖစ္ႏိုင္လ်င္ေတာင္ အကြဲကြဲအၿပဲၿပဲေတြ သက္သာႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ယုံ
ၾကည္လို႔ပါ။

စည္းလုံးညီညြတ္ေအာင္မလုပ္ခင္မွာ မစည္းမလုံးနဲ႔မညီမညြတ္ျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္းရင္းကဘာေတြလဲ ဆိုတာဇယား
ခ်ၾကည့္ဘူးပါသလား။ ဇယားကြက္ ဘယ္ႏွစ္ခုရပါသလဲ။ တစ္ခုတည္းဆိုလ်င္ေတာ့ ဘယ္လိုမွ်လုပ္လို႔ကိုင္လို႔ ျဖစ္
လာမွာမဟုတ္ပါဘူး။ အခုရာနဲ႔ခ်ီၿပီးရွိေကာင္းရွိႏိုင္သလို၊ အခ်က္အလက္ေပါင္းေထာင္ခ်ီၿပီးေတာ့လည္း ရွိႏိုင္ပါ
တယ္။
အဲဒီလို မစည္းမလုံးမညီမညြတ္ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်က္လက္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာထဲက တစ္ခ်က္ျခင္းစီကို စည္းလုံးညီ
ညြတ္ႏိုင္တဲ့နည္းလမ္းေတြကို ရွာတဲ့အခါမွာလည္းပဲ နည္းလမ္းတစ္ခုတည္းပဲရတယ္ဆိုလ်င္လည္း ဒါဟာလုံး၀ကုိ
မွန္ကန္တဲ့နည္းလမ္းေကာင္းမျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒီလို မစည္းမလုံးျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္းအခ်က္အေပၚ ေျဖရွင္းတဲ့နည္း
ေတြကလည္း တစ္ခုခ်င္းစီမွာအေျဖေပါင္းရာနဲ႔ေထာင္နဲ႔ခ်ီၿပီး ရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီရလာတဲ့နည္းေတြအေပၚမူတည္
ၿပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းနဲ႔ေဆြးေႏြးသြားႏိုင္မယ္ဆိုလ်င္ စည္းလုံးညီညြတ္ဘို႔လမ္းစကို ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဥပမာ ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမကေန ေရာက္လာၾကတဲ့သူေတြ ျဖစ္ၾကပါလွ်က္ အလုပ္တစ္ခုကို ဘာေၾကာင့္အတူ လက္တြဲၿပီး မလုပ္ႏိုင္ရသလဲ ဆိုတဲ့ေမးခြန္းရဲ့အေျဖကို ရွာၾကတဲ့အခါ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းျပႆနာဆိုၿပီးျမင္တယ္ပဲ
ထားလိုက္ပါေတာ့။ (အျခားျပႆနာေပါင္းမ်ားစြာရွိႏိုင္သည္)
အေျဖက အာဏာခြဲေ၀မႈအပိုင္းကို ျမင္တယ္လို႔ဆိုၾကပါစို႔။ (အျခားအျမင္မ်ားလည္းရွိႏိုင္သည္)
ရလာတဲ့အေျဖျဖစ္တဲ့ အာဏာခြဲေ၀မႈအပိုင္းဆိုတာကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ။ တူတာေလးေတြကိုတြဲလုပ္ၿပီး မတူ
တာကို ေဘးဖယ္ထားလိုက္ၾကတာေပါ့ဆိုတဲ့ နည္းက အာဏာခြဲေ၀မႈဆိုတဲ့အပိုင္းကို တကယ္ေျဖရွင္းႏိုင္ပါ့မလား။
အဲဒီလို တူတဲ့အလုပ္ေတြကို တြဲလုပ္ၾကလိုက္႐ုံနဲ႔ အာဏာခြဲေ၀မႈအပိုင္းကို ေျဖရွင္းႏိုင္႐ုံေလးနဲ႔ တကယ့္စည္းလုံး
ညီညြတ္ေရးကို ရႏိုင္ပါ့မလား။ အဲဒီရလာတဲ့ စည္းလုံးညီညြတ္ေရးဆိုတာကေကာ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာခံမလဲ။
ျပႆနာတစ္ခုျဖစ္ေပၚလာရတဲ့အေၾကာင္းရင္းဟာ တစ္ခုတည္းမဟုတ္သလို ေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့နည္းလမ္းကလည္း
တစ္ခုတည္းမျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။

မဲဇာ ဆိုသူေရးထားတဲ့ သူသပ္သပ္ ကိုယ္သပ္သပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏွစ္သစ္ကူးပြဲကို ခုတံုးမလုပ္သင့္။ ဆိုတဲ့စာေၾကာင္း
ကိုၾကည့္မယ္ဆိုလ်င္ ဒါဟာ အကြဲအၿပဲေတြအမ်ားႀကီးထဲက ျပႆနာတစ္ခုဆိုတာကို ဘယ္လိုမွျငင္းလို႔မရပါဘူး။
တဆက္တည္း သူ႔အျမင္ကိုေရးထားတာက ေရႊကရင္တို႔အတြင္း ဖလံုႏွင့္ စေကာ၊ ခရစ္ယာန္ႏွင့္ဗုဒၶ အဆီအေငၚ တည့္ေအာင္ မေဆာင္က်ဥ္းႏိုင္ၾကျခင္းသည္ ေရႊကရင္တို႔အတြင္း မဟာအားနည္းညံ့ဖ်င္းမႈႀကီး ျဖစ္ေတာ့သတည္း။
 ဒါက သူျမင္တဲ့ျပႆနာျဖစ္သလို က်ဳပ္တို႔တေတြရဲ့အားနည္းခ်က္ကို ေထာက္ျပတာျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီအားနည္း
ခ်က္ကို ဘယ္လိုေက်ာ္လႊားရမလဲဆိုတာ စဉ္းစားဘို႔လိုအပ္လာပါၿပီ။
ေက်ာ္လႊားေျဖရွင္းေတာ့မယ္ဆိုတာနဲ႔ အားနည္းခ်က္ျဖစ္ရတဲ့အေျခခံအေၾကာင္းအခ်က္ေတြကို တိတိက်က်မသိပဲ နဲ႔ ေသေသျခာျခာမေလ့လာမသုံးသပ္ အေျဖမရွာပဲနဲ႔ေတာ့ ဘယ္လိုမွ်ေက်ာ္လႊားေျဖရွင္းႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။

က်ဳပ္ရဲ့ကိုယ္တိုင္ျဖတ္သန္းလာရတဲ့ ကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကိုေရးျပပါ့မယ္။ ဘာေၾကာင့္သူသပ္သပ္ကိုယ္သပ္သပ္
ျဖစ္သြားရသလဲ။ တနည္း သူသပ္သပ္ကိုယ္သပ္သပ္ျဖစ္ေၾကာင္း လုပ္ျပသလိုျဖစ္သြားရတာလဲ။ ဒီလိုျဖစ္ရတာက
ေတာ့ အာဏာခြဲေ၀မႈအပိုင္း တနည္းအားျဖင့္ တာ၀န္ခြဲေ၀မႈအပိုင္း နဲ႔ အျပန္အလွန္ေလးစားလိုက္နာမႈမရွိျခင္း ဆို တဲ့ အဓိကအခ်က္ႀကီးေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ပဲ က်ဳပ္တို႔တေတြၾကားမွာ ဖလုံနဲ႔စေကာ ခရစ္ယာန္နဲ႔ဗုဒၶ အဆီအေငၚမတည့္ ျဖစ္ေနၾကတာလို႔ ျမင္ပါ
တယ္။

ခဏနားမယ္ဗ်ာ။ ေနာက္မ်ားမွပဲ ဘယ္လိုေနရာေတြမွာ အာဏာခြဲေ၀မႈအပိုင္း တနည္း တာ၀န္ခြဲေ၀မႈအပိုင္းနဲ႔ပတ္
သက္ၿပီး အားနည္းခ်က္ ေပ်ာ့ညံ့ခ်က္ေတြနဲ႔ ဘယ္လိုျပင္သင့္တယ္ဆိုတာနဲ႔ အျပန္အလွန္ေလးစားလိုက္နာမႈမရွိ
ျခင္းနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ အားနည္းခ်က္ ေပ်ာ့ညံ့ခ်က္ေတြနဲ႔အတူ ဘယ္လိုျပဳျပင္သင့္တယ္ဆိုတာကို စဉ္းစားႏိုင္ေအာင္ဆက္
ေရးပါ့မယ္။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစုိးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)