• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Tuesday, May 13, 2014

ထမင္းရည္ပူ လွ်ာလႊဲ

Source photo from http://www.google.com/images

May 12, 2014

ထမင္းရည္ပူ လွ်ာလႊဲ

By မင္းစိုးစံ

ထမင္းရည္ပူလွ်ာလႊဲ ဆိုတဲ့ စကားပုံကိုၾကားဘူးၾကမွာပါ။ မဆန္းေတာ့တဲ့ ဗမာ့အသံုံးအႏႈန္းပါ။
ကရင္မွာက်ေတာ့ ထမင္းရည္ပူလွ်ာလႊဲ ဆိုတဲ့ ဗမာစကားပုံနဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္စကားပုံတခုရွိပါတယ္။
အဲဒါကဘာလဲဆိုေတာ့ ထုဲး မင္ယွဴးလင္ ေမ၀္ထီ့ ဆိုတဲ့စကားပုံပါ။
အဓိပၸါယ္က ထမင္းရည္ေအးေအာင္ ေခြး၀ိုင္းေဟာင္ ဆိုတဲ့စကားပုံပါ။

ဗမာစစ္အစိုးရ(ျမမၼာအစိုးရ)ရဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြအေပၚ ဆက္ဆံပုံဆက္ဆံနည္းဟာ အေပၚမွာက်ဳပ္ေရးျပခဲ့တဲ့ စကားပုံအ
တိုင္းပါပဲ။
ဗမာစကားပုံအရ ထမင္းရည္ပူလွ်ာလႊဲဆိုတာကို ၾကည့္ရေအာင္။ ထမင္းရည္ပူတာ လွ်ာရဲ့အျပစ္မဟုတ္ပါဘူး။
အဲဒီလို မဆိုင္တာေတြ ေျပာေျပာေနတတ္တဲ့ ဗမာစစ္အစိုးရရဲ့ အက်င့္က အခုမွမဟုတ္ပါဘူး။
ဗမာစစ္အစိုးရအဆက္ဆက္ တေလွ်ာက္သုံးခဲ့တဲ့ သုံးေနက် စကားလုံးပါ။
ဗမာျပည္ရဲ့ စီးပြါးေရးဆုတ္ယုတ္က်ဆင္းရတာဟာ ေသာင္းက်န္းသူေတြေၾကာင့္ပါလို႔ မဆလေတြ ေျပာခ့ဲသလို အခုလည္း
တုိက္ပြဲေတြျဖစ္ရတာဟာ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ကတိမတည္မႈ၊ နယ္ေျမခ့်ဲထြင္မႈေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာဆုိၿပီး လက္ရွိဗမာ
စစ္အစိုးရရဲ့ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနရဲ့အဆင့္ျမင့္အရာရွိတေယာက္က ထုတ္ျပန္ေျပာဆိုတဲ့အေၾကာင္း၊ တိုင္းရင္းသားေတြ
အဲဒီလိုလုပ္လို႔ တပ္မေတာ္ဘက္က ပစ္ခတ္ထိန္းသိမ္းဘို႔တာ၀န္ရွိတဲ့အတြက္ ေဆာင္ရြက္ရတာပါလို႔ ဆက္လက္ေျပာဆို
သြားတဲ့အေၾကာင္း ေမလ ၅ရက္ေန႔ထုတ္ ဒီမိုကေရစီတူေဒးသတင္းစာထဲ ေျပာထားတာေတြ႔ရတဲ့အေၾကာင္း 05/07/2014
ရက္စြဲနဲ႔ burma.irrawaddy.org မွာ ေဆာင္းပါးရွင္ထက္ေဇာ္ႏုိင္ ေရးထားတာကိုဘတ္လိုက္ရတဲ့အတြက္ ထမင္းရည္ပူလွ်ာ
လႊဲလုပ္ေနတဲ့ ဗမာစစ္အစိုးရရဲ့အႀကံအစည္ေတြဟာ ဘယ္လိုေျခလွမ္းမ်ိဳးလွမ္းေနၿပီလဲဆိုတာကို သိႏုိင္ၾကမယ္လို႔ ထင္ပါ
တယ္။

သူတို႔(ဗမာစစ္အစိုးရ)ဟာ ထမင္းရည္ပူ လွ်ာလႊဲပုံစံကိုပဲေရလဲသုံးၿပီး တိုင္းျပည္ကိုနစ္သည္ထက္နစ္ေအာင္ ႏွစ္ေနျခင္းသာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ဟိုးအတိတ္ကာလတုန္းကေတာ့ မူးယဇ္ေဆး၀ါးတိုက္ဖ်က္ေရးအတြက္ဆိုၿပီး ႏိုင္ငံရပ္ျခားက ရလာတဲ့ရဟတ္ယာဥ္ေတြနဲ႔
တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုေတြကို ႏွိပ္ကြပ္သလို အခုလည္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုဘန္းျပၿပီး ႏိုင္ငံအခ့်ိဳ
ကရတဲ့ေငြနဲ႔ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုအေပၚအျမစ္ျဖဳတ္ပစ္ဘို႔ လုပ္ေနျပန္ပါတယ္။

ဗမာစစ္အစိုးရ ဦးေဆာင္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာက တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုေတြၾကား
ေသြးခြဲေရးနည္းဗ်ဴဟာကို သုံးေနတယ္ဆိုတာအားလုံးအသိပါ။
ၿမိဳးၿမိဳးမ်က္မ်က္ အကိ်ဳးအျမတ္ရတဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ေသြးခြဲတာမ်ိဳး၊ တဖြဲ႔နဲ႔တဖြဲ႔ ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေအာင္ လုပ္
တာမ်ိဳး၊ ဥပမာ KNUက ဗမာ့သမၼတႀကီး၊ ဗမာ့ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ေတြကိုေတြ႔ေစတာမ်ိဳး အဲလိုမ်ိဳးေတြေၾကာင့္ ကရင္အခ်င္း
ခ်င္းၾကား သံသယစိတ္ေတြ၊ အေျခအတင္အျငင္းပြားစရာေတြျဖစ္လာေစႏိုင္တဲ့အထိပါပဲ။

ဘာအႀကံအစည္နဲ႔လုပ္ေနလဲေတာ့ကၽြန္ေတာ္တို႔မသိဘူး။
ဒါေပမဲ့ သူတို႔တစ္ခုခုေတာ့ လုပ္ေနၾကတယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔လည္း မင္းေအာင္လႈိင္ကလည္း လာမယ့္လမွာ အၿပီးထုိးမယ္ဆုိၿပီး သမၼတႀကီးကုိယ္တုိင္ ေျပာတယ္ဆုိတာ။
သူဘာေတြသြားၿပီး ကတိေပးထားလဲမသိဘူး။
အဲဒီလုိမ်ဳိးပံုစံနဲ႔ သြားရင္ေတာ့ ဒါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မူတူးေစး ဖုိးတို႔အဖဲြ႔ေတြနဲ႔ ဓာတ္ပံု႐ုိက္ထားတဲ့အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ ဒါ မင္းေအာင္လႈိင္တို႔နဲ႔
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး Cease Fire ထုိးတာပဲ။
ဆိုၿပီး ေဒါက္တာသီမိုသီ (ႏိုင္ငံျခားႏွင့္ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးအႀကီးအကဲ) KNU/ KNLA ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္စီက ေတြ႔ဆံုေမး
ျမန္းခန္းတခုမွာ ေျပာသြားတာကိုဘတ္လိုက္ရပါတယ္။

အဲဒီလို ထမင္းရည္ပူလွ်ာလႊဲလုပ္တတ္တဲ့ ဗမာစစ္အစိုးရ(ျမမၼာစစ္အစိုးရ)ရဲ့ အေျပာမ်ိဳးကို ခိုင္းႏိႈင္းေျပာတဲ့စကားပုံကေတာ့
သူခိုးက လူဟစ္ ပါတဲ့ဗ်ား။
သူခိုးက လူဟစ္ ဆိုတဲ့စကားပုံကို နည္းနည္းရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။ သူခိုး က လူလူ ဆိုၿပီးေအာ္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။
သူခိုးက သူ႔ကိုဆုံးမဘို႔လိုက္ေနတဲ့ေနာက္ကလူေတြကို သူခိုးသူခိုးလို႔ ေအာ္ေအာ္ၿပီး ေရွ႕ကေျပးေနတာကို သူခိုးက လူဟစ္
လို႔ေျပာဆိုတာျဖစ္ပါတယ္။
က်ဳပ္ငယ္ငယ္တုန္းက က်ဳပ္တို႔ရပ္ကြက္ရဲ့ ေနာက္ေျဖးလမ္းၾကားမွာ သူခိုး သူခိုးလို႔ေအာ္ၿပီး ၀တ္ေကာင္းစားလွနဲ႔ ေျပးသြား
တဲ့လူတေယာက္ကို ေတြ႔လိုက္ရၿပီး မၾကာမတင္မွာပဲ တုတ္၊ ဓါးေတြကိုင္ၿပီး သူခိုးသူခိုးလို႔ ေအာ္ရင္း လူအုပ္ႀကီးတအုပ္က
ေျပးလိုက္လာၾကတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။
ဟန္က်ပန္က် ၀တ္စားဆင္ယင္ထားတဲ့သူခိုး လြတ္သြားပါတယ္။
အဲဒီလိုနည္းနဲ႔ ဗမာစစ္အုပ္စု အာဏာၿမဲေနတာပါ။

ဒါေၾကာင့္ ဗမာစစ္အစိုးရဟာ သူ႔အာဏာဆက္လက္တည္ဘို႔ သူခိုးလူဟစ္အလုပ္ကို ၿမိန္ရည္ယွုက္ရည္အသုံးျပဳေနတာျဖစ္
ပါတယ္။ ေရွ႕ဆက္ၿပီးအသုံးျပဳလို႔ရေအာင္ ၂၀၀၈ ဥပေဒဆိုတာႀကီးကို ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ် မတို႔မထိႏိုင္ေအာင္ မတို႔မထိရဲ
ေအာင္ လုပ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။

"၂၀၀၈ဖြဲ႔စည္းပံုအရ သမၼတကလည္း ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကို လႊမ္းမိုးလို႔မရဘူး၊ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကလည္း သမၼတ
ကို လႊမ္းမိုးလို႔မရဘူး။ ႏိုင္ငံက ေခါင္းႏွစ္လံုးနဲ႔ေျမြ ျဖစ္ေနတယ္။
ဆိုတာကို KNU(ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအ႐ုံး) ဗဒို ေစာသမိန္ထြန္းက ၂၀၁၄ ေမလ ၆ရက္ေန႔မွာ ေျမာင္းျမၿမ့ိဳ ေရတြင္းေရ
ကန္ေက်းရြာ မန္းေစာဘုေက်ာင္းခန္းမမွာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာခဲ့တာကို ၾကားလိုက္ၾကမွာပါ။
၀ါရင့္ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးသမားေဟာင္းႀကီးေလဗ်ာ၊ ဗမာစစ္အစိုးရ ဘယ္လိုေျပာလိုက္လ်င္ ေျခလွမ္းက ဘယ္ကိုလွမ္းေန
ၿပီဆိုတာ ႀကိဳသိၿပီးသားေလ။

KNU နဲ႔ ကရင္လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုၾကား ကရင္ျပည္သူလူထုၾကား ထင္ေယာင္ထင္မွားနဲ႔ သို႔လာသို႔ေလာ
ျဖစ္ေစမယ့္ ေနာက္စကားတခြန္းက
KNU(ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအ႐ုံး)နဲ႔ ဘာေၾကာင့္ တုိက္ပြဲမျဖစ္လဲ၊ KNUက ကတိတည္ၿပီး စည္းကမ္းနဲ႔အညီေနထိုင္လို႔
ဆိုတဲ့ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနရဲ့ အဆင့္ျမင့္အရာရွိတဦးရဲ့စကားပါ။
အဲဒီစကားကို burma.irrawaddy.org မွာ ေဆာင္းပါးရွင္ ထက္ေဇာ္ႏုိင္ က သူ႔ေဆာင္းပါး မွာေရးထားပါတယ္။ ဒါကိုၾကည့္လ်င္ အစဥ္အလာႀကီးမားလြန္းလွတဲ့ KNU အေပၚ ကရင္ျပည္သူလူထုနဲ႔ အျခား တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္
ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုေတြ ဘယ္လိုျမင္ၾကမလဲဆိုတာ ေတြးေတာခ်င္စရာျဖစ္ေစပါတယ္။

ေကအဲန္ယူ ဒုဥကၠဌ ပဒုိေနာ္စီဖုိးရာစိန္က ေကအဲန္ယူနဲ႔ အစိုးရအၾကား လက္ရွိေဖာ္ေဆာင္ေနတဲ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးနဲ႔
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပန္းတေနာ္ၿမ့ိဳနယ္က ကရင္ျပည္သူလူထုနဲ႔ ေတြ႔ဆံု ပြဲမွာ လူထုကို

“လက္ရွိ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးမွာ အပစ္ရပ္နဲ႔ဆုိင္တဲ့က်င့္၀တ္ေတြကို ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္လိုက္နာဖုိ႔လိုပါတယ္။
အစိုးရနဲ႔ ၂၀၁၂ခုႏွစ္၊ စကားေျပာေနခ်ိန္တံုးမွာတင္ စစ္တပ္ေတြတိုးခ်တာေတြရွိတယ္။
လူထုေတြ ေနရပ္စြန္႔ေျပးရတာေတြ ရွိေနတုန္းပဲ။
ဒါ ေၾကာင့္ က်မတို႔ အစိုးရနဲ႔ ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးမႈက လုပ္ေနဆဲျဖစ္ပါတယ္” 
ဆိုၿပီး ရွင္းျပခဲ့တဲ့အေၾကာင္း ၂၀၁၄ခုႏွစ္ ေမလ ၄ရက္ေန႔ Karen Information Center မွာ စဖန္းေရွာင္း ေရးသားထား
တာကိုဘတ္ရပါတယ္။

ဒါကိုၾကည့္လ်င္ ကရင္ျပည္နယ္မွာလည္း စစ္ရိပ္စစ္ေငြ႔ေတြ မကင္းေသးဘူးဆိုတာ ထင္ရွားေနပါတယ္။
က်ဳပ္အျမင္မွာေတာ့ ဗမာျပည္ဟာ မုန္တိုင္းထန္ဘို႔ျပင္ေနတဲ့ အင္မတန္လွပတဲ့ ပင္လယ္ျပင္ႀကီးလိုျဖစ္ေနပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လက္႐ွိတိုင္းရင္းသားေဒသေတြအတြင္း အစိုးရစစ္တပ္က အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပၿပီး ထိုး စစ္ဆင္တာ
ေတြလုပ္ေနတာေၾကာင့္တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ရ႐ွိထားၿပီးသား အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးေတြ ပ်က္ျပယ္သြားႏိုင္တဲ့ အဆိုးဆံုးအ
ေျခအေနျဖစ္လာမွာကို စိုးရိမ္မိတဲ့အေၾကာင္း KNPP ဒု-ဥကၠ႒ ခူဦးရယ္က ေျပာတာကို ေမလ၁၀ရက္ေန႔ ေရႊဟသၤာသတင္း
ဌာနမွာ ဘတ္ရသလို အေမရိကန္ကေန မၾကာခင္ကမွျပန္ေရာက္လာတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဂြမ္ေမာ္ကလည္း
လြတ္လပ္ခ်င္လို႔ စစ္တိုက္ရတာ လို႔ ေျပာသြားတဲ့အေၾကာင္း News Eleven.com မွာေရးထားတာဘတ္လိုက္ရလို႔ပါ။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေျပာခဲ့ပါတယ္။
လြတ္လပ္ေရးရၿပီးလို႔ ၁၀ႏွစ္ၾကာလ်င္ တိုင္းရင္းသားေတြ ခြဲထြက္ခ်င္တယ္ဆိုလ်င္ ခြဲထြက္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္။ ခြဲမထြက္ခ်င္ေအာင္ လုပ္ရမွာက ဗမာေတြရဲ့ တာ၀န္ပဲ တဲ့။
ဘယ္မွာၾကားမိလဲ ဘယ္ထဲမွာေရးတာလဲ ဘယ္သူေရးတာလဲ ဆိုတာေတာ့ က်ဳပ္လည္းမမွတ္မိဘူး။

လယ္ေျမေတြမတရားသိမ္းတာ ဘယ္သူလဲ? တိုင္းရင္းသားေတြေၾကာင့္ သိမ္းရတာပါလို႔ေျပာမလို႔လား?
သတင္းသမားေတြကိုဘမ္းဆီးတာ ဘယ္သူလဲ? တိုင္းရင္းသားေတြေၾကာင့္ ဘမ္းရတာပါလို႔ေျပာမလို႔လား?
ဆႏၵျပတဲ့လူေတြကိုဘမ္းတာ တိုင္းရင္းသားေၾကာင့္ဘမ္းရတာပါလို႔ ေျပာဦးမလို႔လား?
ရိုဟင္ဂ်ာ ကိစၥေတြျဖစ္ရတာ အဲဒီ ျပည္နယ္ထဲမွာရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြကို လက္ညွိဳးထိုးမလို႔လား?
အဲဒါေၾကာင့္ သူခိုးက လူဟစ္ ဆိုတာအျပင္ မဆီမဆိုင္ လက္ပံသား ဓါးနဲ႔ခ်ိဳင္တဲ့ ဗမာစစ္အစိုးရကေတာ့ ၿငိမ္္းခ်မ္းေရးေတြ
ပ်က္လို႔ စစ္ပြဲေတြျဖစ္လာလ်င္ တိုင္းရင္းသားကို စြပ္စြဲမယ့္အျပင္ ဒီမုိကေရစီစနစ္ျဖစ္မလာဘူးဆိုလ်င္လည္း တုိင္းရင္းသား
ေတြကိုပဲ တရားခံအ ျဖစ္ စြပ္စြဲဘို႔ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ေနျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။

ကရင္စကားပုံျဖစ္တဲ့ ထမင္းရည္ေအးေအာင္ ေခြး၀ိုင္းေဟာင္ဆိုတာကို နည္းနည္းေလာက္ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။
ထမင္းရည္ကို ေခြး၀ိုင္းေဟာင္တာမ်ိဳး ဒီကေန႔ေခတ္လူငယ္ေတြ ျမင္ဘူးခ်င္မွ ျမင္ဘူးၾကမွာမုိ႔ပါ။
မျမင္ဘူးရတဲ့အေၾကာင္းေတြကေတာ့ ထမင္းရည္ ငွဲ႔ခ်က္တဲ့နည္းနဲ႔ ထမင္းခ်က္တဲ့ပုံစံမ်ိဳးနည္းပါးလာလို႔ရယ္ ထမင္းရည္ကို
၀ယ္ေသာက္ေနၾကရတာေၾကာင့္ရယ္ေၾကာင့္ ထမင္းရည္ကို ေခြး၀ိုင္းေဟာင္တဲ့ ျမင္ကြင္းမ်ိဳး ျမင္ရဘို႔ ခက္သြားရပါၿပီ။
စကားစပ္မိလို႔ ဒီေနရာမွာ က်ဳပ္အဘိုး က်ဳပ္ကိုေျပာခဲ့ဘူးတဲ့စကားတခြန္းကို ျပန္ေျပာျပပါရေစ။
ေခြးေခ်း(ခ်ီး)ဆန္မပါ ဆိုတဲ့ စကားပါ။
က်ဳပ္ကိုတခုခုခိုင္းလိုက္လို႔ အဆင္မေျပျဖစ္လာၿပီဆိုလ်င္ အဲဒီလိုအၿမဲ ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။
အလုပ္လုပ္တာ ေခြးေခ်းေလာက္ေတာင္ အသုံးမက်ဘူး၊ ေခြးေခ်းေတာင္ ဆန္မပါတဲ့ေခြးေခ်းမ်ိဳးလို႔ ဆိုခ်င္တာပါ။

ဟိုးအရင္တုန္းက ေခြးေတြရဲ့ မစင္ထဲမွာ ဆန္ေတြပါပါတယ္။  အမ်ားစုေသာေခြးေခ်း(ခ်ီး)ေတြမွာပါ။
ေခြးေခ်းထဲမွာ ဆန္ပါတယ္ဆိုတာကိုၾကည့္လ်င္ တခ်ိန္တုန္းက ဗမာျပည္ ျပည္သူလူထုရဲ့ စားေရးေသာက္ေရး ဘယ္လိုရွိ
လိမ့္မလဲဆိုတာ ေတြးၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္၊ ဆန္ေတြကို ေခြးႏိႈက္စားႏိုင္တဲ့အထိပါ။ က်ဳပ္တို႔ေခတ္ေရာက္ေတာ့ ေခြးေတြရဲ့မစင္မွာ ဆန္မပါေတာ့ပါဘူး၊ တနည္းေျပာမယ္ဆိုလ်င္ ေခြးေတြရဲ့မစင္မွာ ဆန္ပါတာ
ကို မေတြ႔မျမင္ရေတာ့ပါဘူး။ ရွားပါးလာတဲ့ လကၡဏာလို႔ ေျပာလ်င္ ရမယ္ထင္ပါတယ္။

အခုလည္း ထမင္းရည္ကို ေခြး၀ိုင္းေဟာင္တာကို ေျပာရမယ္ဆိ္ုလ်င္ ဟိုးအရင့္ အရင္တုန္းက က်ဳပ္တို႔ဘိုးဘြားေတြဟာ ထမင္းကို ရည္ငွဲ႔ခ်က္ၾကတာမို႔ ထမင္းရည္ကို သင့္ေတာ္ရာခြက္တခြက္ထဲ ငွဲ႔ထည့္တတ္ပါတယ္။
အဲဒီထမင္းရည္ကို ေခြးေတြက ေသာက္ပါတယ္။ ဘယ္သူ႔ေခြး ဘယ္၀ါ့ေခြး ဆိုၿပီးမခြဲပါဘူး။ တရပ္ကြက္လုံးကေခြးေတြ နီး
စပ္ရာလာၿပီးေသာက္ၾကပါတယ္။
အဲဒီထမင္းရည္ပူကို ခ်က္ခ်င္းမေသာက္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ေခြးေတြဟာ တေကာင္ၿပီးတေကာင္ စားခြက္ကိုနမ္းလိုက္ ေျမႀကီး
ကို ကုတ္ျခစ္ၿပီးေဟာင္လိုက္ လုပ္ၾကပါေတာ့တယ္။
အခုလိုေရးသားရွင္းလင္းျပရတာက အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ထမင္းရည္ကုိ ေခြး၀ိုင္းေဟာင္တဲ့ ျမင္းကြင္းမ်ိဳး မျမင္ဘူးတဲ့
လူငယ္ေလးေတြအတြက္ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ျမင္ေစခ်င္လို႔ျဖစ္ပါတယ္။

ဆိုလိုခ်င္တာက ပူေနတဲ့ထမင္းရည္ကို ေအးေအာင္မလုပ္တတ္တဲ့ေခြးေတြဟာ ေျမႀကီးကိုခ်စ္ၿပီး၀ိုင္းေဟာင္သလို အဓိက
အလုပ္ကိုမလုပ္ပဲ မဟုတ္ကဟုတ္ကေတြေလွ်ာက္လုပ္တဲ့ လူေတြမွန္သမွ် ကရင္ေတြကအဲဒီ ထုဲးမင္ယွဴးလင္ေမ၀္ထီ့ ဆိုတဲ့
စကားပုံနဲ႔ ခိုင္းႏိႈင္းေျပာၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ဒီကေန႔လက္ရွိႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ ဗမာျပည္ရဲ့ အဓိကက်တဲ့ အခက္အခဲျပသနာေတြကို ေျဖရွင္းတာေတြမလုပ္ပဲ ထ
မင္းရည္ပူ လွ်ာလႊဲ၊ သူခိုးက လူဟစ္ မဆီမဆိုင္ လက္ပံသား ဓါးနဲ႔ခ်ိဳင္၊ လုပ္ေနတဲ့ အုပ္စုကို က်ဳပ္အေနနဲ႔ ထုဲးမင္ယွဴးလင္ေမ၀္
ထီ့ လို႔သာ ဆိုလိုက္ခ်င္တာပါပဲဗ်ား။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)