• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Tuesday, August 12, 2014

ေျပာခ်င္လြန္းလို႔မဟုတ္ဘူး သူငယ္ခ်င္း

Source photo from http://www.facebook.com
August 12, 2014
Tuesday

 ေျပာခ်င္လြန္းလို႔မဟုတ္ဘူး သူငယ္ခ်င္း

By မင္းစိုးစံ

သူငယ္ခ်င္းေရ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲကို မင္းလာမယ္ဆိုလို႔ ငါေမွ်ာ္ေနတာ မင္းမလာဘူး။
မင္းေမ့ထားတဲ့အကၤ်ီနဲ႔ ေခါင္းေပါင္းကို လာယူမယ္ ၿပီးေတာ့မင္းရဲ့ အထက္အရာရွိတေယာက္နဲ႔ မိတ္ဆက္
ေပးမယ္ေျပာလို႔ ငါမင္းကိုေစာင့္ေနတာ။
မင္း အရက္မူးေနတယ္လို႔ မင္းရဲ့သမီးကေျပာတယ္။
အဲဒါ မင္းရဲ့ေခါင္းေပါင္းနဲ႔အကၤ်ီကို မင္းရဲ့သမီးနဲ႔ထည့္ေပးလိုက္တယ္။
မင္းမလာျဖစ္ေတာ့ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲကအေၾကာင္းေတြ မင္းကိုေဖါက္သည္ခ်ခ်င္တယ္သူငယ္ခ်င္း။
ပြဲေတာ္က်င္းပ တဲ့ေနရာကို မင္းသိၿပီးသားမို႔လို႔မေျပာေတာ့ပါဘူး။
ပြဲခင္းထဲကအေၾကာင္းကိုေတာ့ ေျပာျပမယ္။
အခမ္းအနားအျပင္အဆင္က သိပ္ေတာ့မသားနားေပမယ့္ အစားအေသာက္ကေတာ့ အလွ်ံပယ္ပဲ။

ဒါေပမယ့္ ငါတို႔စီစဉ္ထားသ လိုေတာ့မဟုတ္ဘူးကြ။ အစည္းအေ၀းမွာဆုံးျဖတ္ထားတာက တအိမ္ကိုထ
မင္းတစ္အိုး ဟင္းတစ္အိုးစီ၊ တကယ့္တကယ္က်ေတာ့ ငါ့အိမ္နဲ႔ အျခားအိမ္ ေပါင္းႏွစ္အိမ္ပဲ ထမင္းတအိုးစီ
ဟင္းတအိုးစီပါတယ္၊ က်န္တဲ့လူေတြက ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ေတြ ေၾကာ္လာၾကတယ္။
ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ဆိုလို႔ ဆိုင္မွာေၾကာ္သလိုမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ ကိုယ္တတ္
သလို ေၾကာ္ၾကတာ။
သိပ္ေတာ့ အထာမက်ဘူး။
ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ဆိုတဲ့အတိုင္း ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ သီးသန္႔ပဲေၾကာ္တာ အခ်ဉ္သုတ္ နဲ႔ ဆာလား၀ါးလားေတြ မပါ
ေတာ့ စားရတာေျခာက္ေတာက္ေတာက္ႏိုင္လုိက္ပါဘိ။

တကယ္လို႔မ်ား အစည္းအေ၀းမွာဆုံးျဖတ္ထားတဲ့အတိုင္း တအိမ္ဟင္းတမ်ိဳးစီသာဆိုလ်င္ ဟင္းအမယ္ေတြ
စုံလိုက္မယ့္ျဖစ္ျခင္း။
အဲဒါကအစားအေသာက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေျပာတာ။
အေသာက္ဆိုလို႔ အေစာပိုင္းမွာ ေသာက္ေရသန္႔တမ်ိဳးပဲ၊ ေနာက္ပိုင္းက်မွ ေရခဲထည့္ထားတဲ့ အခ်ိဳရည္တမ်ိဳး
ေရာက္လာတာ။
အခမ္းအနားအစီအစဉ္ကေတာ့ ထုံးစံအတိုင္းေပါ၊့ဘာမသိညာမသိလူႀကီးမင္းမ်ားဆိုလား သဘာပတိလူ
ႀကီးမင္း မ်ားဆိုလား အဲဒီလူေတြကို စကားေျပာခိုင္းတာ။
အဲဒါ ငါလည္း ဘာမသိညာမသိအထဲ ပါသြားတယ္။

Source photo from http://www.facebook.com

စင္ေပၚကို ေရာက္သြားေတာ့ အေပၚကေနၾကည့္လိုက္တာ ဟား သူငယ္ခ်င္းေရ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲေတာ္ကိုအားေပး
ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ေရႊကရင္ေတြ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ၿပီးစကားေျပာတဲ့လူေျပာ၊ မတ္မတ္ရပ္ အားပါးတရရယ္
ေမာရင္းေျပာတဲ့လူကေျပာရင္း ေျပာေနလုိက္ၾကတာမ်ား ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ အစိတ္ေလာက္မေတြ႔ရတဲ့ အ
မ်ိဳးရင္းေတြ ျပန္ေတြ႔တာက်ေနတာပဲ။

ငါတခု အႀကံရတယ္ကြ အဲဒါဘာလဲဆိုေတာ့ စုေပါင္းစကားေျပာပြဲအစီအစဉ္ ဆိုတဲ့ေခါင္းစဉ္နဲ႔ လူစုၿပီးစကား
ေျပာတဲ့ အခမ္းအနားတခု လုပ္ေပးလိုက္လ်င္ေကာင္းမလားလို႔ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အခမ္းအနားတိုင္း
လိုလိုမွာအဲဒီလိုခ်ည္း ေတြ႔ေနရျမင္ေနရတာေတြ နည္းနည္းေလ်ာ့သြားမလားေပါ့ေနာ္။

အေပၚက ဘာမသိညာမသိလူႀကီးေတြကလည္း သာကူသိုးတဲ့ဘုန္းႀကီးပုံျပင္ထဲကဘုန္းႀကီးလို ေလရွည္ေန
လိုက္ၾကတာမ်ားကြာ စကားလုံးေတြကထပ္ အေၾကာင္းအရာေတြကထပ္နဲ႔ ေအာက္ကလူေတြကို အားနာရ
ေကာင္းမွန္းမသိ ေျပာေနေဟာေနလိုက္တာ မဆလ ေခတ္က မတက္မေနရအစည္းအေ၀းအတိုင္းပဲ။
ဒါေၾကာင့္မ်ားလားေတာ့မသိဘူး ေအာက္ကဧည့္သည္ေတာ္ေတြခမ်ာ အေပၚကလူေတြေျပာၿပီးၿပီးခ်င္း တီး
လိုက္ၾကတဲ့လက္ခုပ္သံ ညံေနတာပဲ။
တခ့်ိဳဆို အခ်င္းခ်င္းမ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္စကားေျပာေနရာကေန ကမန္းကတန္း လွည့္ၿပီးလက္ခုပ္တီးၾကတာ။

ငါထင္တယ္ကြ အေပၚက ဘာေတြေျပာလို႔ေျပာမွန္းမသိပဲနဲ႔လက္ခုပ္တီးတယ္ ဆိုကတည္းက တခုခုေတာ့
တခုခုပဲ။
အဲဒီတခုခုထဲက တခုခုဆိုတာ နားညည္းသက္သာေအာင္ ျမန္ျမန္ေျပာၿပီးသြားၾကပါေစ ဆိုတဲ့ တခုခုပဲျဖစ္
လိမ့္မယ္။
Texas State က ကရင္ဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႔က တာ၀န္ခံနဲ႔ South Dakota State က ကရင္ဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႔က
တာ၀န္ခံေတြလည္း အားေပးစကားေတြ ၾသ၀ါဒေတြ ေျပာသြားၾကတယ္၊

မင္းကို ေျပာျပခ်င္တာတခုက အဲဒီလိုေျပာ သြားၾကတဲ့အထဲမွာ ႐ိုးရာျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲဆိုတာ ဘာသာေရးနဲ႔မဆိုင္
ဘူးဆိုတဲ့အေၾကာင္း ကရင့္သကၠရာဇ္ ခရစ္သကၠရာဇ္ သာသနာသကၠရာဇ္ေတြနဲ႔ သက္ေသသာဓကထားၿပီး
ေျပာသြားတာသတိထားမိတယ္။ ဗုဒၶသကၠရာဇ္က ဘယ္ေလာက္လဲ၊ ခရာဇ္သကၠရာဇ္က ဘယ္ေလာက္လဲ ကရင့္သကၠရာဇ္က ဘယ္ေလာက္လဲ။
ကရင္လူမ်ိဳးေတြ အခုျပည္ေထာင္စုဗမာႏိုင္ငံ(ျပည္ေထာင္စုျမမၼာႏိုင္ငံ) ဆိုတဲ့ေဒသကို အေျခခ်ေနထိုင္လာခဲ့
တာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၇၅၃ႏွစ္ ရွိသြားၿပီး၊ အဲဒီအခ်ိန္အခါတုန္းက ခရစ္ေတာ္မေျပာနဲ႔ ေဂါတမေတာင္ မေမြးေသး
ဘူးဆိုတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ ကရင္ေတြမွာ ဘယ္ဘာသာတရားကိုမွ ကိုးကြယ္ျခင္းမရွိေသးခင္ကတည္းက ကရင္
ေတြရဲ့ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ျခင္းဆိုတဲ့အစဉ္အလာ ရွိခဲ့တာေၾကာင့္ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္ျခင္းမရွိဘူးဆိုတာ ထင္ရွားတဲ့
သက္ေသပဲဆိုၿပီး ေျပာသြားတယ္ကြ။

အဲဒီလုိ တေယာက္ၿပီးတေယာက္ ေျပာသြားလိုက္ၾကတာ ငါ့အလွည့္ေရာက္ေတာ့ ေခါက္ဆြဲသိုးေနၿပီ။
စင္ေပၚကေန စင္ေအာက္ကိုၾကည့္လိုက္ေတာ့ လူငယ္ေလးေတြ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ဘို႔ ခုံေတြခင္းဘို႔ျပင္ေနတာေတြ႔ရ
တာမို႔ စကားေျပာဘို႔ ၆မိနစ္စာ ေရးထားတာကို ၃မိနစ္နဲ႔အျပတ္ေျပာခ်လိုက္ရတယ္။
ဟား လက္ခုပ္သံေတြဆိုတာမ်ား သူငယ္ခ်င္းရာ ေရွ႕ကလူေတြေျပာသြားတာ ထက္ပိုညံကုန္တာေပါ့။
မညံပဲေနမလား နားညည္းသက္သာသြားၾကၿပီေလ။ ငါက ေနာက္ပိတ္ဆုံးေျပာတဲ့လူ။

အစီအစဉ္ေက်ျငာသူက သီခ်င္းသီဆိုမယ့္အဖြဲ႔ကို စင္ေပၚတက္ဘို႔ ေက်ျငာလုိက္တဲ့အခါမွာ ငါတို႔ဘာမသိ
ညာမသိလူႀကီးမင္းေတြ ဘယ္လိုလဲဆိုၿပီး တေယာက္မ်က္ႏွာတေယာက္ၾကည့္ၿပီး စင္ေပၚကပဲ ေျပးဆင္းရ
ေတာ့မလား၊ သဘာပတိခုံေပၚမွာပဲ အခန္႔သားဆက္ထိုင္ေနရေတာ့မလားေပါ့။
သမီးေရ အဘတို႔စင္ေပၚကဆင္းလို႔ရၿပီလား လို႔ အသံခပ္အုပ္အုပ္နဲ႔ ေမးလိုက္ေတာ့ ဆင္းၾကေတာ့ေလ ဘာေၾကာင္ေနၾကတာလဲ ဆိုၿပီးေအာ္ေျပာတာခံလိုက္ရေသးတယ္။
အဲဒီေတာ့ကြာ မရွိတဲ့သိကၡာေတြကို မငဲ့ေတာ့ပဲ ဖ႐ိုဖရဲနဲ႔အျမန္ဆုံးဆင္းလာခဲ့လိုက္တယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာငါလည္း ဘိုက္ထဲမွာ အစာလိုေနၿပီမို႔ အစားအေသာက္ေတြထားတဲ့ အခန္းဘက္ကိုေရာက္တာ
နဲ႔ တခါသုံးပန္းကန္ကိုယူၿပီး ေခါက္ဆြဲထည့္ဘို႔အလုပ္ အဘေရ အဲဒီေခါက္ဆြဲေၾကာ္က ခ်ဉ္ေဆာ္နံေနၿပီဆို
လို႔ ငါလည္း ေနာက္ထပ္ပန္းကန္တခုကိုယူ တျခားဘန္းထဲက ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ကိုခပ္ထည့္ ခရင္းနဲ႔တဇြန္း
ေလာက္ေကာ္ၿပီးအ၀ါး၊ သြားကလည္း အလုပ္မလုပ္ေတာ့ ေရနဲ႔ေမွ်ာအခ်၊ ေဟ့ေကာင္ေရ တာ၀န္က်တဲ့ လူ
ငယ္ေလးတေယာက္က ဦးေလးကို လူေတြေစာင့္ေနတယ္ဆိုၿပီး ငါစားေနတဲ့ေခါက္ဆြဲပန္းကန္ အသိမ္းခံ
လိုက္ရတယ္ေဟ့။

ပါးစပ္ကိုစကၠဴနဲ႔သုပ္ရင္း စားေသာက္ခန္းထဲကေနထြက္ေတာ့ ငယ္လင္ငယ္မယား ခုနစ္တြဲျပည့္ဘို႔ငါ့တစ္
ေယာက္ပဲက်န္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဇနီးသည္က ဘယ္ေနရာသြားၿပီးသေ၀ထိုးေနသလဲဆိုၿပီး မ်က္ေစာင္း
ထိုးပါေရာကြာ။

အဲဒီလို လင္စုံမယားဘက္ေတြေနရာယူအၿပီးမွာ ငါက ငါ့ေဘးကစုံတြဲကို ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲအတြက္ သံၿပိဳင္ရြတ္ဘို႔
ေရးထားတဲ့ စာရြက္ကိုေ၀ေတာ့ သူတို႔ကရင္စာမဘတ္တတ္ဘူးဆိုၿပီး မယူဘူး။ မင္းပဲစဉ္းစားၾကည့္ေတာ့
ငါတို႔လို အရြယ္ေတြမွာေတာင္ ပိုးကရင္စာကိုမဘတ္တတ္တဲ့သူရွိေနမွေတာ့ ေဟ့ေကာင္ေရ ကရင္စာလုံး
သတ္ပုံအမွား ေတြေရးေနၾကတဲ့ လူငယ္ေတြကို အျပစ္ေျပာဘို႔ေတာ္ေတာ္ခက္ၿပီေပါ့။

ဒီကေန႔ ကရင္စာတမ္းထိုးသီခ်င္းေခြထဲ က စာလုံးေတြမွားေနတာမ်ားကြာ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ပဲ။
ဒီၾကားထဲ ငါတို႔စာေပက အမ်ိဳးအစားက ခပ္မ်ားမ်ား။
အဲဒါေတြအသာထားလိုက္မယ္၊ ေနာက္မ်ားက်မွေျပာၾကရေအာင္။

အဲဒီလိုေနရာယူၿပီး ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ဘို႔ ဆုေတာင္းေပးတဲ့ စာသားေတြကိုရြတ္ေပးဘို႔ အသင့္လည္းျဖစ္ေရာ အစီ
အစဉ္ေက်ျငာတဲ့သူက သီခ်င္းဆိုဘို႔ ေတးသံရွင္တေယာက္ကို ေခၚလိုက္ေတာ့ ငါတို႔လည္း ဘာလုပ္လို႔ဘာ
ကိုင္ရမွန္း မသိျဖစ္ကုန္တာေပါ့။
စင္ျမင့္က ငါတို႔ေနာက္မွာေလ၊ အဲဒီေတာ့ေနာက္ျပန္တၾကည့္ၾကည့္ျဖစ္ကုန္ၾကပါေရာ။

ခဏေလးေနေတာ့မွ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ဆုေတာင္းေပးတဲ့အေနနဲ႔ လိပ္ျပာေခၚတဲ့အစီအစဉ္ကိုေက်ျငာေပးတယ္။
လူငယ္ေတြဆိုတာ ေနာင္တခ်ိန္မွာ လူႀကီးေနရာကိုေပးဘို႔ ေလ့က်င့္ေပးတယ္ဆိုတာ အင္မတန္သင့္တင့္
ေကာင္းမြန္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္သလို လိုအပ္တဲ့အေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္မႈတရပ္ဆိုတာ အားလုံးလက္
ခံၾကပါတယ္။

သို႔ေသာ္ ပြဲမ၀င္ခင္အျပင္မွာက်င္းပ,ဆိုတဲ့စကားအတိုင္း သူတို႔ကို အခမ္းအနားမစ,ခင္ သုံးေလးရက္
ေလာက္ကတည္းက ေလ့က်င့္ေပးထားမယ္ဆိုလ်င္ျဖင့္ ပြဲေတာ္လည္းဂုဏ္ရွိမယ္၊ လူငယ္ေလးေတြလည္း အေတြ႔အႀကံဳရင့္က်က္မယ္၊။
အခုေတာ့ကြာ အလြဲလြဲအေခ်ာ္ေခ်ာ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ့္ကို အိုးနင္းခြက္နင္းႏိုင္လြန္းတယ္၊ အဲဒါက ငါ့အျမင္ေနာ္။
မင္းကေရာ ဘယ္လိုျမင္တုန္း။

ေနာက္ဆုံးတခုက စင္ေပၚတက္ၿပီး စကားေျပာတဲ့လူႀကီးေတြကို အခ်ိန္သတ္မွတ္ေပးသင့္တယ္။
၃မိနစ္ေက်ာ္ ၄မိနစ္ေလာက္၊ ဒါမွမဟုတ္လ်င္ ၅မိနစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ၆မိနစ္ ၇မိနစ္ေလာက္ဆိုေတာ္ေလာက္
ပါၿပီ။အခုေတာ့ကြာ သာကူသိုးတဲ့ဘုန္းႀကီးပုံျပင္လို ေခါက္ဆြဲသိုးတဲ့ ျခည္ျဖဳဖြဲ႔ပြဲျဖစ္သြားရၿပီ။

Source photo from http://www.facebook.com

အခုလိုမင္းကိုေရးျပရတာဟာ ရွင္းသန္႔ျမင့္ျမတ္တဲ့ ကိုယ့္အမ်ိဳးသား႐ိုးရာပြဲကို ေသးသိမ္စုတ္ႏုတ္ေအာင္လုပ္
လိုက္တယ္လို႔ မထင္နဲ႔ ဟုတ္လား။
ငါတို႔အမ်ိဳးသားေတြ ျပဳျပင္စရာရွိတာကို ျပဳျပင္ႏိုင္ေအာင္၊ ေနာက္ေနာင္ ကရင္ေတြက်င္းပျပဳလုပ္တဲ့ ဘယ္ပြဲ
မ်ိဳး ဘယ္လိုအခမ္းအနားမ်ိဳးမွာမဆို ခ့်ိဳယြင္းအားနည္းခ်က္ေတြ မရွိတာေတာင္မွ နည္းႏိုင္သမွ်နည္းေအာင္ ဆို
တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ေရးျပလိုက္တာပါ။

ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲေတာ္မွာ ငါဘာေတြေျပာခဲ့သလဲဆိုတာကိုေတာ့ မင္းကိုေရးျပမေနေတာ့ပါဘူး။
ၾကားခ်င္လ်င္ေတာ့ You tube ထဲမွာသာရွာေပေတာ့။
ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ ငါတို႔ကရင္ေတြ အမ်ားႀကီးလိုေသးတယ္ေဟ့။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)