ကရင္စာကို တတ္ေအာင္သင္ပါသူငယ္ခ်င္း
August 20, 2014
Wednesday
By မင္းစိုးစံ
သူငယ္ခ်င္းေရ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔တဲ့လ လြန္လာခဲ့ၿပီေပါ့ကြာ။
မင္းနဲ႔ငါလည္း Beer ရွာ၀ယ္ၿပီးခဲ့တဲ့ေန႔ကစ,ၿပီး ျပန္မေတြ႔ျဖစ္တာ ဒီေန႔အထိပဲေနာ္။
ပြဲၿပီးမီးေသ ဆိုတဲ့စကားပုံလို အားလုံးဟာ ၿငိမ္က်သြားတယ္သူငယ္ခ်င္း။
ငါကေတာ့ မၿငိမ္ႏိုင္ေသးဘူး၊ Internet ကေန ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီးမွာက်င္းပ,တဲ့ ကရင့္႐ိုးရာျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲပုံရိပ္
ေတြကို လိုက္ၾကည့္ေနမိတယ္။
ဘာေတြမ်ားထူးထူးျခားျခား ပ်က္ဆီးယိုယြင္းေနသလဲေပါ့။
ငါက ပ်က္ဆီးယိုယြင္း ဆိုတဲ့စကားလုံးကို သုံးလိုက္လို႔နားထဲ ေထာ္လာ္ကန္႔လန္႔ျဖစ္သြားလား။
ခ့်ိဳယြင္းအားနည္းခ်က္လို႔ သုံးခ်င္တာေပါ့ကြာ၊ ခ့်ိဳယြင္းအားနည္းခ်က္ကိုမသုံးတာက ခ့်ိဳယြင္းအားနည္းခ်က္ေတြ
က ႏွစ္စဉ္မပ်က္ျဖစ္ၿမဲျဖစ္ေနသလို တဆ,ထက္တဆ,ပိုကဲလာလို႔ ဘာေတြမ်ားထူးထူးျခားျခား ပ်က္ဆီးယို
ယြင္းေနသလဲဆိုတဲ့ စကားလုံးကိုသုံးလုိက္ရတာပါ။
စိတ္ေတာ့မေကာင္းဘူး။(႐ူးေနတာမဟုတ္ဘူး၊ ႐ူးခ်င္ေနတာ)
ငါ ဘာေတြသြားေတြ႔သလဲဆိုေတာ့ ကရင့္အမ်ိဳးသားအာဇာနည္ေန႔နဲ႔ ကရင့္႐ိုးရာျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲေတာ္ကို ေပါင္း
လုပ္တဲ့သတင္း ေတြ႔တယ္ကြာ။
ၿပီးေတာ့ စာလုံးေပါင္းမွားေနတဲ့ အခမ္းအနားနဖူးစီးစာတမ္း တခုေတြ႔တယ္ကြာ။
ငါ ဘာမွ်ဆက္ၿပီး မၾကည့္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။
ဆိုလိုတာကေတာ့ ေကာင္းတာေလးေတြကို ရွာၾကည့္ဘို႔စိတ္မရွိေတာ့ဘူး။
လူမ်ိဳးတမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဘာသာစကားတမ်ိဳးမ်ိဳး၊ မ်ိဳး႐ိုးဗီဇ,တမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဘာသာစာေပတခုခု၊ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံ၊ ၿမ့ိဳတၿမ့ိဳ၊ၿမ့ိဳ၊၊ ျမစ္
တစင္းစင္း၊ ေရကန္တကန္ကန္၊ ကမၻာေျမျပင္ေပၚကေန ဆိတ္သုဉ္းေပ်ာက္ကြယ္သြားတယ္ဆိုတာ အခုခ်က္
ခ်င္းႀကီး ႐ုတ္တရက္ကြယ္ေပ်ာက္ပ်က္ဆီးသြားတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။
တျဖည္းျဖည္းခ်င္းမသိမသာနဲ႔တမ်ိဳး သိသိသာသာနဲ႔တဖုံ ယုတ္ေလွ်ာ့လာရာကေန တခုလုံးတစုံလုံးေပ်ာက္
သြားတာ။
အဲဒီအတိုင္းပဲ ဒီကေန႔ငါတို႔ ကရင္လူမ်ိဳးေတြ စုစည္းညီညြတ္မႈ လုိအပ္ေနတာ အားလုံးအသိ။
အဲဒီလုိအပ္ခ်က္ကိုသိလ်င္ မစည္းလုံးမညီညြတ္ႏုိင္ျဖစ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ဘာလဲဆိုတာ ပထမဆုံးသိ
ဘို႔ ႀကိဳးစားရမယ္ကြ။
ဒီလိုသိေအာင္ႀကိဳးစားၾကတဲ့ေနရာမွာ ဘက္ေပါင္းစုံ ႐ႈေထာင့္စုံကေန လာတဲ့အေၾကာင္းအခ်က္ေတြကိုလက္
ခံႏိုင္ရမယ္။ လက္ခံရဲရတယ္။
ၿပီးေတာ့ တခ်က္ခ်င္းစီရဲ့ အေၾကာင္းအရာကို ေ၀ဘန္သုံးသပ္ႏိုင္ရမယ္။ ေ၀ဘန္သုံးသပ္ ရဲရတယ္။
ဆိုလုိခ်င္တာက ဘာသာစာေပမတူတာတခုတည္းေၾကာင့္ ငါတို႔ကရင္ေတြ မစုစည္းႏိုင္တာ လို႔ ေျပာလာ
လ်င္ ဒါဟာအေျဖမွန္ဟုတ္ရဲ့လား။
ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈ မတူတာတခုတည္းေၾကာင့္ဆိုလ်င္ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။
ေျပာဆိုၾကတဲ့ ဘာသာစကားကြဲျပားလို႔ ကရင္ေတြမညီမညြတ္တာ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္တခုတည္းနဲ႔ အ
ေျဖကလုံေလာက္ၿပီလို႔ မင္းေျပာမလား။
ဗမာစစ္အစိုးရရဲ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာဖိႏွိပ္ရက္စက္မႈေၾကာင့္ဆိုတဲ့ အေျဖတခုတည္းကပဲ ငါတို႔ ကရင္ေတြကြဲရ
တာလို႔ ေျပာလ်င္ မင္းဘယ္လိုထင္မွာလဲ။
ငါ့အျမင္ကေတာ့ ျပႆနာတရပ္ကိုေျဖရွင္းၾကတဲ့အခါ ျဖစ္ေပၚလာရတဲ့အေၾကာင္းရင္းကိုရွာရမယ္။
အေၾကာင္းရင္းကိုရွာၿပီးမွ ဘယ္လိုေျဖရွင္းရမယ္ဆိုတဲ့ နည္းကိုရွာရမယ္။
နည္းရမွေျဖရွင္းတဲ့အခါမွာ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ မွန္ကန္တိက်တဲ့အေျဖကိုရမယ္။
ျပႆနာရွင္းမယ္။
ျပႆနာတခုျဖစ္လာတာဟာ အေၾကာင္းအရာတခုတည္းေၾကာင့္လို႔ ထင္ျမင္ယုံၾကည္ေနသမွ်ကာလ,ပတ္လုံး
ျပႆနာရွင္းမွာမဟုတ္ဘူး။
ပုဂၢိဳလ္စြဲ၊ ဘာသာစြဲ၊ ေဒသ,စြဲ၊ ရွိေနသမွ်ကာလ,ပတ္လုံး ျပႆနာက ဘယ္နည္းနဲ႔မွ်ရွင္းႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး။
ဘာသာစြဲဆိုလို႔ ေျပာရဦးမယ္။
ခရစ္ယာန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ အစည္းအေ၀းလုပ္လို႔ သခင္ေယ႐ႈထံက စည္းေ၀းပြဲတခု ေအးေအးေဆးေဆး
နဲ႔ ေအာင္ျမင္ၿပီးေျမာက္ေစဘို႔ ခြန္အားေတာင္းခံတာကို ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္တယ္လို႔ မင္းေျပာမလား။
ဗုဒၶေက်ာင္းေတာ္မွာ အစည္းအေ၀းလုပ္လို႔ နေမာတႆ သုံးႀကိမ္ရြတ္တာကို ဘာသာေရးအစြန္း ေရာက္တယ္
လို႔ မင္းေျပာမလား။
ငါတို႔လုပ္ေနတာ အမ်ိဳးသားေရး ဘာသာေရးနဲ႔မေရာနဲ႔။ ခရစ္ယာန္ေက်ာင္းမွာ ၀တ္ျပဳဆုေတာင္းတာမလုပ္နဲ႔။
ဗုဒၶေက်ာင္းမွာ နေမာတႆမရြတ္နဲ႔ ဆိုတာ ျဖစ္သင့္သလား။
မင္းစဉ္းစားႏိုင္ေအာင္ အလြယ္ဆုံးဥပမာတခုေပးမယ္၊ မင္းက အသားငါးကို ေန႔တိုင္းစားတဲ့လူ၊ ငါက အ
သားငါး လုံး၀,မစားတဲ့လူ၊ မင္းအိမ္ကိုသြားလည္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေဟ့ေကာင္ မင္းတို႔အိမ္မွာ အသားဟင္းလုံး၀,
မခ်က္ရဘူး လို႔ ငါေျပာမယ္ဆိုလ်င္ မင္းငါ့ကို ဘယ္လိုျမင္မလဲ။ မင္းရဲ့မိသားစု၀င္ေတြက ငါ့ကိုဘယ္လိုျမင္
ၾကမလဲ။ ဥပမာေျပာတာေနာ္။
မင္းကအရက္မေသာက္ရလ်င္ မေနႏိုင္တဲ့လူ၊ ငါက အရက္လုံး၀,မေသာက္တဲ့လူ၊ မင္းအိမ္ကို ငါအလည္အ
ပတ္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ မင္းေရခဲေသတၱာထဲက Beer ဗူးေတြ၊ ပုလင္းေတြကို လႊင့္ပစ္လိုက္ကြာ လို႔ေျပာလ်င္
မင္းရင္ထဲမွာ ဘယ္လိုခံစားရမလဲ။
ေအး အဲဒီလိုပဲ ဗုဒၶေက်ာင္းေတာ္မွာအစည္းအေ၀းလုပ္လို႔ နေမာတႆရြတ္မယ္ဆိုလ်င္ ရြတ္ပါေစ၊ ခရစ္ယာန္
ေက်ာင္းေတာ္မွာ အစည္းအေ၀းလုပ္လို႔ ၀တ္ျပဳဆုေတာင္းမယ္ဆုိလ်င္ ဆုေတာင္းပါေစ။
ဒါဟာ သေဘာထားႀကီးေၾကာင္းျပတာပဲ။
တားျမစ္တာ ကန္႔ကြက္တာ ပိတ္ပင္တာမ်ိဳး လုံး၀,မလုပ္သင့္ပါဘူး။
ဘာသာတရားကို ငါတို႔လူမ်ိဳးတမ်ိဳးတည္း ပိုင္တာမဟုတ္ဘူး။
ဘာသာတရားဆိုတာ ငါတို႔လူမိ်ဳးတမ်ိဳးတည္းနဲ႔ ဆိုင္တာမဟုတ္ဘူး။
နေမာတႆရြတ္တာလည္းမၾကားခ်င္ဘူး၊ ၀တ္ျပဳဆုေတာင္းတာလည္း နားမေထာင္ခ်င္ဘူးဆိုလ်င္ ဘာသာတ
ရားရဲ့ အရိပ္အာ၀ါသ,နဲ႔ ကင္းရွင္းတဲ့အေဆာက္အဦးတခုခုမွာ သြားလုပ္ၾကတာအေကာင္းဆုံးပဲ။
ဘယ္လိုလဲ မင္းလက္ခံႏုိင္ရဲ့လား။
ေအးေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့ ျပႆနာဆိုတာကို ဆက္ရေအာင္။
ျပႆနာတခုျဖစ္ေပၚလာရျခင္းရဲ့ အေၾကာင္းရင္းကိုရွာတဲ့အခါမွာ အေၾကာင္းအရာတခုတည္းေၾကာင့္နဲ႔ေတာ့ မ
ျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြတခုထက္မက,ရွိေနႏိုင္တယ္။
အဲဒီအေၾကာင္းအခ်က္တခုခ်င္းစီရဲ့ ေျဖရွင္းရမယ့္နည္းဆိုတာကလည္း တခုတည္းမဟုတ္ဘူး၊ တခုမ က,ရွိ
ႏိုင္တယ္။ ဥပမာ စာေပေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ စုစည္းမႈပ်က္ျပားရတယ္ဆိုၿပီး စာေပတခုတည္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္
လိုက္ၾကစို႔ ဆိုတဲ့နည္းတခုတည္းက ျပႆနာရပ္ကိုအျမစ္ျပတ္ေျဖရွင္းႏိုင္မယ္ထင္သလား။
ငါတို႔အားလုံး စုစည္းညီညြတ္ေအာင္ အမ်ိဳးသားယဉ္ေက်းမႈဓေလ့ထုံးစံေတြခိုင္မာေအာင္ တည္တံ့ေအာင္
လူမ်ိဳးစုတစုနဲ႔တစု နားလည္မႈရွိလာေအာင္ ေရာက္တဲ့ေနရာ ေရာက္တဲ့ေဒသ,တိုင္းမွာ ကုန္ကုန္ေျပာမယ္ က
ရင္ရွိတဲ့ ေနရာတိုင္းမွာ ႏွစ္တိုင္းအစဉ္လာမပ်က္ အခမ္းအနားေတြလုပ္ၾကတယ္။
တကယ္စည္းစည္းလုံးလုံးရွိၾကရဲ့လား။
မင္းေရာ သူေရာ ငါေရာ အားလုံးအသိ။
မလိမ္နဲ႔၊ အခမ္းအနားတိုင္းလိုလို အခက္အခဲေတြ အကဲစမ္းမႈေတြ အၿမဲတမ္းႀကံဳၾကရတာပဲမဟုတ္လား။
အခုပဲၾကည့္ ကရင့္အမ်ိဳးသားအာဇာနည္ေန႔နဲ႔ ကရင့္႐ိုးရာျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲကို တေန႔တည္းက်င္း ပ,ၾကတယ္ဆိုက
တည္းက ဒါဟာထင္ရွားတဲ့စိမ္ေခၚအကဲစမ္းမႈတရပ္ပဲလို႔ ငါျမင္တယ္။
ငါရွင္းျပမယ္ August 09 စေနေန႔မွာလုပ္တယ္ဆိုတာ သတင္းထဲမွာေရးထားတယ္။
ဘာေၾကာင့္ခြဲၿပီးမလုပ္ၾကတာလဲ။
ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲကို စေနေန႔မွာလုပ္လ်င္ အာဇာနည္ေန႔ကို တနဂၤေႏြေန႔မွာ လုပ္ေပါ့။
အာဇာနည္ေန႔ကို စေနေန႔မွာလုပ္လ်င္ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲကို တနဂၤေႏြေန႔မွာ လုပ္ၾကေပါ့။
အခုေတာ့ကြာ တေန႔တည္းေပါင္းလုပ္ရတယ္လို႔။
ကရင့္အမ်ိဳးသား အာဇာနည္ေတြဆိုတာ ကရင္လူမ်ိဳးအတြက္ အသက္၊ ေသြး၊ ေခြၽး၊ ဘ၀, အစ,စ, စြန္႔လႊတ္
ခဲ့ၾကတဲ့ သူရဲေကာင္းအေက်ာ္အေမာ္ေတြ၊ ပါခ်ီပါခ်က္ ပုဂၢိဳလ္ေတြမဟုတ္ဘူး၊ ကေလကေခ်ေတြမဟုတ္ဘူး။
သူတို႔ကိုဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ မင္းတို႔ငါတို႔တေတြ သူတို႔အတြက္ သီးသန္႔ေန႔ေလးတေန႔ မေပးသင့္ဘူးလား။
ဒီလိုလုပ္လိုက္တာဟာ အာဇာနည္ေတြရဲ့ ေပးဆပ္ထားခဲ့သမွ်ကို အသိအမွတ္မျပဳရာေရာက္မေနဘူးလား။
အာဇာနည္ေတြရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာကို ရိုက္ခ်ိဳးပစ္ရာ မေရာက္ေပဘူးလား။
တနည္းေျပာမယ္ဆိုလ်င္ ဒီလိုလုပ္တာဟာ ကရင့္အာဇာနည္သူရဲေကာင္းေတြရဲ့ အခန္းက႑ကို ေသးသိမ္
ေမွးမွိန္ေအာင္ လုပ္တာနဲ႔အတူတူပဲ။
ကမၻာကေလးစားရတဲ့ ကိုယ့္အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ေတြကို ဒီလိုပုံစံနဲ႔ဂုဏ္ျပဳတာမ်ိဳးကေတာ့ ကမၻာမွာ ကရင္
လူမ်ိဳးတမ်ိဳးပဲရွိမယ္ထင္တယ္။
အံ့ဘြယ္သုတစာရင္းထဲ ထည့္လိုက္ရေကာင္းမလားပဲ။
ငါေရးရင္းေရးရင္းနဲ႔ ျပန္ဘတ္ၾကည့္တယ္၊ ကိုယ့္ထမင္းထုပ္ကို ကိုယ္တိုင္ၿဖီျပသလို ျဖစ္ေနၿပီ။
ထားလုိက္ေတာ့၊ အခမ္းအနား နဖူးစီးစာတမ္းမွားတာကို ေျပာျပမယ္။
ဘာေၾကာင့္မွားသလဲဆိုတာ ငါသိတယ္။
အဓိက,အခ်က္က ကရင္စာမတတ္တဲ့လူေတြေၾကာင့္ မွားတယ္။
ဘာေၾကာင့္ ကရင္စာမတတ္သလဲ။
ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ခ်စ္ရေကာင္းမွန္းမသိလို႔ မတတ္တာပဲ။
သင္မွမသင္ၾကတာ။
တ႐ုတ္စာ တတ္တယ္၊ ထိုင္းစာ တတ္တယ္၊ ဗမာစာ တတ္တယ္၊ အဂၤလိပ္၊ ျပင္သစ္၊ စပန္းနစ္၊ ကိုရီးယား၊
မေလးရွား တတ္တယ္။
သင္တာကိုး တတ္မွာေပါ့။
အဲဒါ ကိုယ့္အမ်ိဳးထက္ အျခားတပါးေသာအမ်ိဳးကို ခ်စ္လို႔ပဲ။
နာလား။ အဲဒီလိုေျပာလို႔ နာသလား။
နာတတ္လ်င္ ကရင္စာသင္ၾက။
ကရင္လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေျပာၿပီး ကရင္စာေလးေတာင္မသင္ခ်င္ဘူးဆိုလ်င္ ေနာက္ဆို ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကရင္
လို႔မေျပာနဲ႔ေတာ့။
သူငယ္ခ်င္း မင္းေရာ ကရင္စာဘတ္တတ္သလား။
ဘတ္တတ္လ်င္ ေအာက္က နဖူးစီးစာတမ္းကိုဘတ္ၾကည့္ ဘယ္စာလုံးမွားေနလဲ။
ေအး မင္းလည္းကရင္စာမတတ္ေသးဘူးဆိုလ်င္ မင္းဟာ ကရင္လူမ်ိဳးအတြက္ ဘယ္ေလာက္ပဲလုပ္ေနပါ
တယ္ ေျပာေျပာ တပါးအျခားေသာလူမ်ိဳးေတြေလာက္ ကိုယ့္လူမ်ိဳးကိုမခ်စ္ေသးဘူးလို႔မွတ္ထား။
နာစမ္း။ မခံမရပ္ႏိုင္ေအာင္ကို နာ။
ဒီလိုေျပာတဲ့ငါ့ကို ႀကိဳက္သလို အားရပါးရဆဲပစ္။
ၿပီးလ်င္ ကရင္ကုိကရင္ခ်စ္တဲ့စိတ္ကိုေမြးၿပီး ကရင္စာကိုသင္။
ဒါပဲသူငယ္ခ်င္း။
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)