• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Monday, December 15, 2014

ႏွစ္သစ္ကူးေန႔မွာ ဆုံခ်င္တယ္




 ႏွစ္သစ္ကူးေန႔မွာ ဆုံခ်င္တယ္

December 14, 2014
Sunday

By မင္းစိုးစံ

သူငယ္ခ်င္းေရ ေနလို႔မွေကာင္းရဲ့လား။
လြန္ခဲ့တဲ့ရက္ေတြတုန္းက ေနျပည္ေတာ္ကို Drone စာေကြၽးဘို႔ေျပာ လိုက္လို႔ စိတ္ပူေနလား။ မပူပါနဲ႔ကြာ ေနျပည္ေတာ္က စစ္အုပ္စုေတြက ဗမာျပည္သူလူထုဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးနဲ႔ က်န္းမာေရးအတြက္မွာ
သာ ေငြအကုန္မခံတာ သူတို႔အတြက္ Drone ကိုပစ္ခ်ႏိုင္တဲ့ ေခတ္မီလက္နက္ေတြကို အဆင္သင့္၀ယ္
ထားၿပီးသား။ ႏွစ္သစ္မွာ စိတ္ကိုခ်မ္းသာေအာင္ထားစမ္းပါကြာ။ မင္းအမ်ိဳးေတြအတြက္ စိတ္မပူစမ္းပါနဲ႔။

မင္းကိုငါေျပာခဲ့တဲ့ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ (၁၆-၁၂-၂၀၁၄)အဂၤါေန႔ကေနစလို႔ (၂၂-၁၂-၂၀၁၄) တနလၤာေန႔အထိ (၆) ရက္တိတိ အလင္းေရာင္လံုး၀မရွိတဲ့ အေမွာင္ကမၻာႀကီးျဖစ္ေနလိမ့္မယ္လို႔ နာဆာအဖြဲ႔ႀကီးကအတည္
ျပဳေျပာခဲ့တယ္ဆိုတာနဲ႔ အဲဒီ(၆)ရက္ထဲက (၃)ရက္တာကာလဟာ ေနေရာင္ျခည္လံုး၀,မေရာက္္လာႏို္င္ဘူး
တဲ့။ လူေတြ စိုးရိမ္စိတ္မလြန္ကဲၾကဘို႔ စိတ္ကိုတည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ထားဘို႔ တိုက္တြန္းထားတယ္။

ဟုတ္ေသာ္ရွိ မဟုတ္ေသာ္ရွိ ငါကေတာ့ေရနဲ႔ အစားအစာအခ့်ိဳအျပင္ မီးေသြးနဲ႔ဖေယာင္းတုိင္ေတြ၀ယ္ထား
ၿပီးသြားၿပီ။
နာရီေပါင္း ၂၁၆နာရီၾကာတာမေျပာနဲ႔ ထိုင္းႏိုင္ငံဒုကၡသည္စခန္းမွာ ငါတို႔ေနခဲ့တုန္းက ၂မိနစ္သာသာေလး
ေလာက္ေနၾကတ္တာ ေသာက္က်ိဳးနည္းေအးတာေဟ့။
ေလေအးေတြတိုက္ ေခြးေတြအူနဲ႔။ ၀ါးရြက္ေတြေတာင္ တြန္႔လိန္ကုန္တယ္။ ငွက္ေပ်ာရြက္တို႔ ဗူးညြန္႔တို႔ဆို
တခါတည္းၫိႈးက်သြားတာ။ အဲဒီေတာ့ ေရ၊ မီး၊ အစားအစာေတြ ၀ယ္ထားမွ။
မိုးမၿပိဳဘူး ၿပိဳသည္ရွိေသာ္ေပါ့။
ကရင္လိုေျပာလ်င္ ဆု္ယံင့္၀ဲါ ေဟွ၀္ဏါင္းဆု္အူး ဆိုသလိုေပါ့ကြာ။
ငါေျပာတာနဲ့ပတ္သက္ၿပီး ျပည့္ျပည့္စုံ မင္းသိခ်င္လ်င္ ေအာက္က စာတမ္းကို ကလစ္လိုက္ပါ။




  • ကလစ္ပါ



  • မင္းကို ငါေျပာရဦးမယ္၊ အခုလာမယ့္ ဒီဇဘၤာ ၂၁ရက္ေန႔မွာ Karen Buddhist Society of Minnesota က ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးလုပ္မယ္။ မင္းအေရာက္လာခဲ့ကြာ။ မုန္႔ဟင္းခါးေနာ္။
    ဗမာျပည္က အထုပ္နဲ႔လာတဲ့မုန္႔ဟင္းခါးမဟုတ္ဘူး။ ကရင္ေတြကိုယ္တိုင္လုပ္တဲ့ ကရင္မုန္႔ဟင္းခါးနဲ႔ တ၀
    တၿဗဲကိုေကြၽးမွာ။ ၿပီးေတာ့ ပဲေၾကာ္ကိုအခုေပါင္း တေထာင္နီးနီးမွာထားတာဆိုေတာ့၊ မင္းေတာ့ငါမသိဘူး။
    ငါေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ သြားေလ သြား။
    ငါ့မွာ သြားမရွိဘူး။

    အဲဒီလို ႏွစ္သစ္ကူးလုပ္မယ့္ေန႔ဟာ ကမၻာႀကီးတခုလုံးအေမွာင္ဖုံးေနေလမလား။
    အေမွာင္ဖုံးေနလ်င္ ဘယ္လိုအခက္အခဲေတြ၊ ဘယ္လိုအႏၱရာယ္ေတြ ႀကံဳလာမလဲ ဆိုၿပီးစိတ္ပူတဲ့လူေတြက
    ပူပင္ေနၾကတယ္။ တခ့်ိဳက ရက္ေရႊ႕ခ်င္ ၾကတယ္။ ငါကေတာ့ ရက္မေရႊ႕ခ်င္ဘူး။ ဘိုးဘြားမိဘေတြ ထားခဲ့တဲ့
    ႐ိုးရာအေမြအႏွစ္ကို သူ႔ေန႔သူ႔အခ်ိန္ေရာက္တိုင္း ေလးစားတန္ဘုိးထားတဲ့အေနနဲ႔ ကရင္ေတြအားလုံး တည္
    တည္ၾကည္ၾကည္လုပ္သြားၾကေစခ်င္တယ္။
    ၿပီးေတာ့ အခု တကမၻာလုံးေမွာင္မယ္ဆိုတာက တကယ္ပဲလား၊ အဟုတ္ပဲလားဆိုတာ ဘယ္သူမွတိတိက်
    က်မ ေျပာႏိုင္ၾကဘူး။ အဲဒီလို မေသျခာမေရရာတဲ့ ကိစၥကိုေတြးေၾကာက္ၿပီး ရက္ေရႊ႕တာမ်ိဳးဆိုတာ ကိုယ့္ဘိုး
    ဘြားေတြ လက္နဲ႔ေရးခဲ့တာကို ကိုယ္က ေျခနဲ႔ဖ်က္တာနဲ႔အတူတူပဲ။
    အင္မတန္မိုက္႐ိုင္းတဲ့လုပ္ရပ္လို႔ ငါျမင္တယ္။

    မုိင္႐ိုင္းတာေတြ၊ ေစာ္ကားတာေတြအသာထားလို႔ ငါငယ္ငယ္တုန္းက ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးမွာ ဒုံးကခဲ့တဲ့အ
    ေၾကာင္းေလး မင္းကိုေျပာျပခ်င္တယ္။ အဲဒီတုန္းက ငါ့အသက္က ၁၀ႏွစ္သား၊ ေမာ္လၿမိဳင္မွာ။
    ငါတို႔တေတြကတဲ့ဒုံးမွာ မြန္လူ မ်ိဳး ၄ေယာက္၊ ဗမာတ႐ုတ္(ကျပား) ၃ေယာက္၊ ကုလား ၁ေယာက္၊ ကရင္ ၄
    ေယာက္၊ စုစုေပါင္း ၁၂ေယာက္။ အားလုံး သက္တူရြယ္တူေတြ။
    အဲဒါ ေမာ္လၿမိဳင္ကေန အေပါင္ (ဆန္တိုက္)မွာ သြားကၾကတာ။
    ေမာ္လၿမိဳင္ကေန မုတၱမ၊ မုတၱမ ကေန အေပါင္ကို ကားနဲ႔သြားၾကတာ။
    အေပါင္ကိုေရာက္ေတာ့ ေမွာင္ေနၿပီ။ ေရာက္တဲ့အခ်ိန္က ေမွာင္မည္း။ ထမင္းက ဆာ။ ပြဲေတာ္ျဖစ္ေျမာက္ေရးတာ၀န္ခံေတြက အလုပ္မ်ား။ ဆိုေတာ့ အေမွာင္ထဲမွာပဲ ထမင္းစားၾကရတယ္။

    ငါတို႔ေခတ္တုန္းက ေအာက္လင္းဓါတ္မီး ေခတ္ေလ။ ေရနံဆီထည့္ ေလထိုး။ သုံးေခ်ာင္းေထာက္ထားတဲ့
    ၀ါးလုံးေတြထိပ္မွာ ဓါတ္မီးကိုခ်ိတ္ၿပီး ကၾကတဲ့ေခတ္။
    အဲဒီလိုထမင္းစားေနတုန္း သူငယ္ခ်င္းကုလားက ေမးတယ္ ေဟ့ေကာင္ ဒါဘာဟင္းလဲ တဲ့။
    အေမွာင္ထဲမွာ စမ္းတ၀ါး၀ါးနဲ႔ဆိုေတာ့ ငါလည္း ေဟ့ေကာင္ေရ ကုလားဟင္းကြ လို႔ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။
    ငါစားမိတာက ခရမ္းသီးဖတ္ဆိုေတာ့ ကုလားဟင္းလို႔ထင္တာကိုး။

    မနက္မိုးလင္းလို႔ ထမင္းစားဘို႔မ႑ပ္ထဲေရာက္သြားတဲ့အခါ အလိုေလးေလး ႏွင္းေအးေအးမွာ အေငြ႔တ
    ေထာင္းေထာင္းထေနတဲ့ဟင္းခြက္ထဲၾကည့္လိုက္ေတာ့ ၀က္ဆီတုန္းေတြ ေပါေလာေပၚေနတယ္။
    ေအး ငါတို႔ဒုံးအဖြဲ႔ထဲက ကုလားဟာ ဟိႏၵဴဘာသာကိုးကြယ္တာဆိုေတာ့ အခက္အခဲမရွိဘူး။
    ကားစီးလာတဲ့အရွိန္ေၾကာင့္ သူနည္းနည္းေနမေကာင္းျဖစ္ေနတာမို႔ ၀က္သားနဲ႔ ခရမ္းသီးေရာခ်က္ထားတဲ့
    ဟင္းကို မေကြၽးေတာ့ပဲ၊ လူႀကီးေတြက ငါးေၾကာ္ေတြ၊ ၾကက္သားေၾကာ္ေတြ စီစဉ္ေပးလိုက္ၾကတယ္။

    အေပါင္ကေန ေမာ္လၿမိဳင္ကို ျပန္ေရာက္ေတာ့ ေမွာင္ေနၿပီ။
    အဲဒါ ေမာ္လၿမိ္ဳင္ယကၠန္း၀င္းက ႏွစ္သစ္ကူးပြဲမွာ တခါျပန္ကၾကေတာ့ မွားလိုက္တဲ့ျဖစ္ျခင္း။
    ကိုယ့္ေနရာ ကိုယ္မမွတ္မိလို႔ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကေလးေတြဆိုေတာ့ ဘယ္သူမွ အျပစ္မတင္ၾကဘူး။
    အဲဒီ ေမာ္လၿမိဳင္က ႏွစ္သစ္ကူးညမွာလက္ခုပ္သံေတြဆိုတာ ညံထြက္သြားတာပဲ။

    လူတခ့်ိဳကေတာ့ အျပစ္တင္ၾကတယ္။ ကုလားကို ဘာျဖစ္လို႔ ကရင္ဒုံးကခိုင္းရသလဲေပါ့။
    အဲဒီတုန္းက ဒုံးဆရာ ဟာ ငါ့အေမေလ။ ငါ့အေမက ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚမွာ ဒုံးအက သြားသင္ေပးခဲ့ဘူးတယ္။ ဓႏုျဖဴ၊ အေဖ်ာက္၊ ဆကာႀကီး၊ မရင္းကုန္း၊ မရင္းျပား၊ ဆိုတဲ့ေဒသေတြမွာ။
    အဲဒီတုန္းက ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚေဒသဆိုတာ သိပ္ၿပီးေအးခ်မ္းတာ မဟုတ္ေသးဘူး။ မေအးခ်မ္္းဘူးဆိုတာထက္
    မဆလ က ေကအင္န္ယူကို ျဖတ္ေလးျဖတ္ လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။ ကရင္အလံကို လုံး၀လႊင့္ခြင့္မေပးဘူး။
    ငါ့စကားျပန္ဆက္မယ္၊ အဲဒီလို လူေတြက ကုလားကို ဘာေၾကာင့္ကရင္ဒုံးကခိုင္းသလဲလို႔ ေမးေတာ့ ေမးတဲ့
    လူကို ငါ့အေမက ကရင္ေတြေသကုန္လို႔ ကုလားကိုကခို္င္းရတာေဟ့ လို႔ျပန္ေျပာလိုက္တာ ၿငိမ္သြားတယ္။
    သူတို႔ကိုယ္တိုင္က်ေတာ့ ဒုံးကဘို႔ေခၚတဲ့အခါတိုင္း ဟိုသင္းကမႀကိဳက္လို႔၊ ဟိုဟ၀ွါမႀကိဳက္လို႔၊ ဟိုဥစၥာႀကီးက တားထားလို႔ ဆိုၿပီးတခ်ိန္လုံး ညင္းေနၾကတာ။
    ဆိုေတာ့ ကုလားလည္း မေနရေတာ့ဘူးေပါ့ကြာ။

    ကိုယ့္ယဉ္ေက်းမႈဆိုတာ ကိုယ္မထိန္းလ်င္ အဲဒီလိုပဲ လူမ်ိဳးျခားေတြ ၀င္လာလိမ့္မယ္။
    ဘာသာျခားေတြ ခ်ယ္လွယ္လိမ့္မယ္။ တဆက္တည္း အယူအဆေတြ ကြဲျပားလာၿပီး ေနာက္ဆုံးကရင္အမ်ိဳး
    တုံးမယ္။
    စစ္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြါးေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈဆက္ ဆံေရး၊ ဘာသာေရး စတာေတြအျပင္ အခု
    လူမ်ိဳးတမ်ိဳးရဲ့အသက္ေသြးေၾကာလို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ယဉ္ေက်းမႈ ဆိုတဲ့အရာေတြကို ၀ါးၿမိဳဖ်က္ဆီးခံေနရပုံ
    မ်ား ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ပ်က္ဆီးေနၿပီဆိုတာမင္းအသိပဲ။

    ကေလးေတြဒုံးကတဲ့ ေနရာအထိ ငါသြားတယ္။ ၀ါး႐ိုက္တယ္၊ ေမာင္းတီးတယ္၊ ဗုံနဲ႔ဘင္ေတြ တီးတယ္။ သီခ်င္း ၀ိုင္းဆိုတယ္။ သူတို႔မွာမရွိတဲ့ သူတို႔မွာလိုအပ္ေနတဲ့ ကရင့္႐ိုးရာပစၥည္းေတြ ငါ့မွာရွိတာေလးနဲ႔ျဖည့္
    ဆည္းတယ္။
    မင္းလည္း ငယ္ငယ္တုန္းက ဒုံးကခဲ့တဲ့ လူတေယာက္ပါ။
    မင္းဘာေၾကာင့္ ဒီအတို္င္းလက္ပိုက္ၾကည့္ေနရတာလဲ။
    ႏိုင္သေလာက္ ၀ိုင္းလုပ္ေလ။

    ငါကေတာ့ ဗုံသံၾကားလ်င္ ဘင္သံၾကားလ်င္ မေနႏိုင္ဘူး။
    ႏွစ္သစ္ကူးေရာက္လာၿပီ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲ ေရာက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ငါ့ရဲ့ကိုယ္ခႏၶာထဲက ေသြးေတြဆူလာတယ္။
    မင္းလည္း ငါ့လိုပဲဆိုတာ ငါသိတယ္သူငယ္ခ်င္း။
    မင္းဟာ ငါတို႔ရြာရဲ့ လူပ်ိဳေခါင္းတေယာက္ျဖစ္ခဲ့တဲ့သူပါ။ ၿပီးေတာ့မင္းဟာ ဒုံးဆရာ။ မင္း ဘာကိုအလိုမက်လို႔
    ဘာေတြစိတ္တိုင္းမက်ျဖစ္လို႔ အခုလိုအရက္ခ်ည္း ဖိေသာက္ေနရတာလဲ။

    ရာသီဥတုေအးလို႔ အေအးဒါဏ္ကို ခံႏိုင္ေအာင္လို႔ အရက္ေသာက္တာပါလို႔ မင္းေျပာမလို႔လား။ ဒီမွာသူငယ္ခ်င္း မင္းအရက္ေသာက္လို႔ ပူလာမယ့္မင္းရဲ့ေသြးနဲ႔ သီခ်င္းေအာ္ဆိုလို႔ ပူလာတဲ့မင္းရဲ့ေသြး မတူ
    ဘူးဆိုတာ မင္း သိပါတယ္ကြာ။
    အရက္ခြက္ကို ခ်လိုက္ မ,လိုက္ လုပ္လို႔ပူလာမယ့္ မင္းရဲ့ေသြးနဲ႔ ဒုံးကေနတဲ့ကေလးေတြအတြက္ ေမာင္းတီး
    ေပးလို႔ ပူလာမယ့္ေသြးက မင္းက်န္းမာေရးအတြက္ အေထာက္အကူျပဳတယ္ဆိုတာ မင္း သိပါတယ္ေလ။
    ၿပီးေတာ့ ျမဴးတူးတက္ၾကြတဲ့ သီခ်င္းကို ကေလးေတြနဲ႔အတူ သံၿပိဳင္ဆိုလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ မင္းရဲ့အလိုမက်မႈ
    ေတြ မင္းစိတ္တိုင္းမက်ျဖစ္ေနတာေတြကို အခ်ိန္အတိုင္းအတာတခုေလာက္ေတာ့ သက္သာေစမွာပါ။

    မင္းအတြက္ ဘိတ္စာ

    ႏွစ္သစ္ကူးဘို႔ ရက္က နီးလာၿပီ မအားမလပ္တဲ့ၾကားက ကေလးအေမေတြ ကေလးအေဖေတြ ဒုံးလာက,
    ၾကတာမ်ား မင္းကိုျမင္ေစခ်င္လိုက္တာ။
    သူတို႔ကေလးေတြက တခ့်ိဳရင္ခြင္ပိုက္အရြယ္၊ တခ့်ိဳက သုံးႏွစ္၊ တခ့်ိဳေလးဘက္ေထာက္။ တခ့်ိဳ ေလးႏွစ္သား။
    အဲဒီလိုေတြဆုိေတာ့ ငိုတဲ့ကေလးကငို ေဆာ့တဲ့ကေလးက ေဆာ့။ အေမေတြဒုံးကတဲ့ၾကား ၀င္ၿပီး ထဘီ
    (ထမိန္)စ ဆြဲတဲ့သူကဆြဲ။ အေမေတြက,သလို လက္ကေလးေျမွာက္၊ ေျခကေလးၾကြၿပီး ကတဲ့ကေလးက
    က,၊ ေပ်ာ္စရာႀကီး။ ခဏတျဖဳတ္ေလာက္ စိတ္ခ်မ္းသာတာေပါ့။ မင္းလာခဲ့ကြာ။
    ျဖစ္ႏိုင္လ်င္ ဒီႏွစ္သစ္ကူးမွာ သီခ်င္းတပုဒ္ေလာက္ ငါတို႔ႏွစ္ေယာက္ အတူဆိုၾကရေအာင္။
    မျဖစ္ႏိုင္ေသးလ်င္လည္း ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲမွာ ဆိုမယ္ကြာ။
    မနက္ျဖန္က်လ်င္ ကေလးအေမေတြ အသက္အရြယ္ရေနၿပီျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးႀကီးေတြ ဒုံးတိုက္ေနတာ မင္း
    ကိုငါျပမယ္။ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲက်လ်င္ လူပ်ိဳႀကီးဒုံး တဒုံးေလာက္ က,ၾကစို႔။

    က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

    မင္းစိုးစံ
    (အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)