• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Wednesday, September 2, 2015

အလုပ္ျဖစ္ရင္ ၿပီးစတမ္းလား

September 02, 2015
Wednesday


အလုပ္ျဖစ္ရင္ ၿပီးစတမ္းလား

By မင္းစိုးစံ

ကရင့္႐ိုးရာ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲအခန္းအနားကေတာ့ ၿပီးသြားခဲ့ျပန္ၿပီေပါ့ေနာ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ အပတ္တုန္းက ကရင့္႐ိုးရာျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲအခန္းအနားေတြရဲ့ နဖူးစည္း(ေခါင္းစည္း)စာတမ္းထဲက စာ
လုံးေတြကို ႏႈိင္းယွဉ္သုံးသပ္ၾကည့္ၾကရေအာင္ ဆုိၿပီး Face book ေပၚမွာ နည္းနည္းေလး အဓြန္႔တက္ၾကည့္
လိုက္ေတာ့ မိတ္ေဆြတေယာက္က ေအာက္ကအတိုင္းေရးထားတာေတြ႔ရတယ္။

နည္းနည္းေလးေတာ့ လဲြေနတယ္။
ေရျခားေျမျခားလာရတဲ့ခရီးက,ေဝးေတာ့
က်န္တာ။
ပိုတာ။
မလုိတာ။ ႐ွိမွာေပါ့ေလ။
လုပ္ျဖစ္တာကုိက,ဂုဏ္ယူပါတယ္……။ တဲ့။

မိတ္ေဆြတို႔အေနနဲ႔ ကရင့္႐ိုးရာ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲအခန္းအနားအေပၚ ဘယ္ေလာက္အေလးအနက္ထားသလဲဆို
တဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳး မေမးခ်င္တာအမွန္ပါ။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အေလးအနက္ထားဘို႔ တျခားအေရးကိစၥေတြက မ်ားေနတဲ့အခ်ိန္မဟုတ္လား။

ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ဗမာႏိုင္ငံေတာ္(ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမမၼာႏိုင္ငံေတာ္) အတြင္းမွာ ကရင္ပညာတတ္
ေတြ အမ်ားအျပားရွိၾကပါတယ္။
အဲဒီအထဲက ကရင္စာ၊ ဗမာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ သုံးမ်ိဳး သုံးဘာသာစလုံး တတ္သိနားလည္တဲ့ ပညာရွင္ေတြရွိ
တယ္ဆိုတာ အထူးေျပာေနစရာလိုလိမ့္မယ္မထင္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္မိုလို႔လည္း Face book ေပၚမွာ ေအာက္က စာေၾကာင္းေလးေတြကို ေရးခ်လိုက္ပါတယ္။

အားလုံး က်က္သေရမဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စုံႏိုင္ၾကပါေစ။
ဒီေန႔ ကရင့္႐ိုးရာ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲအခန္းအနားကို သြားၿပီး ျပန္ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ဓါတ္ပုံတခ့်ိဳတင္ေပးလိုက္ပါ
တယ္။
တစ္ခုေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ဘာလဲဆိုေတာ့ ကရင့္ရိုးရာ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲအခန္းအနား ေခါင္းစည္းေလးေတြ စုၿပီး ႏိႈင္းယွဉ္ၾကည့္ၾကရေအာင္။
ဘာေတြမ်ား မတူကြဲျပားျခားနားေနလဲဆိုတာ သတိထားၾကည့္ရရင္ မေကာင္းဘူးလား။
ေနာက္တဆင့္ ဘာေၾကာင့္ မတူကြဲျပားေနရသလဲဆိုတာ ေဆြးေႏြးၾကည့္ၾကစို႔လား။
အျပဳသေဘာေပါ့။

ေခါင္းစည္းတခုစီတိုင္းရဲ့ ဗမာစာ၊ ကရင္စာ၊ အဂၤလိပ္စာ စတဲ့စာလုံးေတြတိုင္းကို ေသေသျခာျခာဘတ္ၿပီး
အဓိပၸါယ္ ေဖၚၾကည့္ပါ။
ဘာေတြမ်ား သတိထားမိပါလဲ။
အလုပ္ျဖစ္ရင္ၿပီးေရာ ဆိုၿပီး က်ဳပ္တို႔တေတြ ဒီအတိုင္းပဲ ေရးခ်င္သလိုေရးၾကၿပီး လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္ၾကဦးမယ္
ဆိုရင္
ကရင္လူမ်ိဳးကို ခ်စ္ပါတယ္ဆိုတဲ့၊
လူမ်ိဳးေပ်ာက္မွာကို စိုးရိမ္ပါတယ္ဆိုတဲ့၊
ယဉ္ေက်းမႈဓေလ့ထုံးတမ္းကို ထိန္းသိမ္းဘို႔လိုအပ္ပါတယ္ ဆိုတဲ့၊
ကရင္ေတြစုစည္းဘို႔လိုအပ္တယ္ ဆိုတဲ့၊
စာေပခိုင္မာဘို႔လိုတယ္ ဆိုတဲ့၊ စ, တဲ့ စ,တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဘယ္လိုေျပာၾကမလဲ။
ဘယ္လို စဉ္းစားၾကမလဲ။

ဒီနဖူးစည္းစာတမ္း တခုတည္းေတာင္ တိတိက်က် ခိုင္ခိုင္မာမာ မသတ္မွတ္ႏိုင္ေသးတဲ့ေနာက္ တျခားအ
ေရးနဲ႔ တျခားကိစၥေတြကို ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ။
နဖူးစည္းစာတမ္းလိုပဲ တေယာက္တေပါက္ လုပ္ေနၾကမွာလား။
လုပ္ျဖစ္တာကိုပဲ ဂုဏ္ယူေန႐ုံနဲ႔ ၿပီးမယ္တဲ့လား။

ဒီေလာက္ဆို က်ဳပ္ဘာကိုဆိုလိုသလဲဆိုတာ သေဘာေပါက္ႏိုင္ၾကမွာပါ။
သေဘာေပါက္သည္ ျဖစ္ေစ၊ သေဘာမေပါက္သည္ ျဖစ္ေစ၊ သေဘာေပါက္ခ်င္စိတ္ ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိ
သည္ ျဖစ္ေစ၊ ေအာက္က နဖူးစည္းစာတမ္းဓါတ္ပုံေတြကို ၾကည့္ၿပီး ကရင္ေတြဘာဆက္လုပ္ၾကမလဲ ဆို
တာနဲ႔ ဘာေတြလိုေနသလဲဆိုတာကိုေတာ့ အနည္းဆုံး ခပ္ပါးပါးေလးစဉ္းစားမိၾကလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါ
တယ္။

ပုံ (၁)


ပုံ(၂)

ပုံ(၃)

ပုံ(၄)

ပုံ(၅)

ပုံ(၆)

ပုံ(၇)

ပုံ(၈)

ပုံ(၉)

ပုံ(၁၀)

ပုံ(၁၁) 

ပုံ(၁၂)

ပုံ(၁၃)

ပုံ(၁၄)

ေနရာအႏွံ႔က ပုံေတြပါ။
ဘယ္ႏိုင္ငံကလဲ။
ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းလဲ။
ဘယ္ခုႏွစ္ကလဲ။
အဲဒါေတြကို ျဖဳတ္လို႔ရ,တာကို ရ,သေလာက္ ျဖတ္ၿပီးျဖဳတ္ထားပါတယ္။
က်ဳပ္ရဲ့ အဓိက,ရည္ရြယ္ခ်က္ တနည္းအားျဖင့္ ဆႏၵကေတာ့ စာလုံးအဓိပၸါယ္တူေစခ်င္တာပါ။
အျပစ္ေျပာလိုတဲ့စိတ္ စိုးစဉ္းေလးမွ မရွိေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)