ငါးၾကင္းဆီနဲ႔ငါးၾကင္းေၾကာ္မယ့္ ဒုတိယေျခလွမ္း
(မင္းစိုးစံ)
March 3, 2012
ေခါင္းစည္းကေတာ့ ငါးၾကင္းအေၾကာင္းလိုလိုဘာလိုလိုေပါ့ေလ၊ ေရးမွာကေတာ့ ကရင္အေၾကာင္းပါပဲ တျခားအေၾကာင္း
ေျပာတာထက္ တျခားအေရးေျပာတာထက္ ကိုယ့္အေရးကို ေျပာတာကပိုၿပီးအက်ိဳးရွိတယ္၊ က်ဳပ္ဘ၀ကဒုကၡသည္အျဖစ္
ရပ္တည္ရွင္သန္ခဲ့ရတဲ့အပိုင္းက ပိုမ်ားေလေတာ့ ဒုကၡသည္အေရးပဲေျပာပါ့မယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ အပတ္တုန္းက MDA Myanmar national Deployment Association အဖြဲ႔ကေနၿပီး ပဲခူးတိုင္းအေရွ႕ျခမ္း
ေက်ာက္ႀကီးၿမိ့ဳရဲ့အေရွ႕ေျမာက္ဘက္ ၁၂ မိုင္အကြာမွာရွိတဲ့ မဲဘုတ္ရြာကေန စစ္ဒါဏ္ေၾကာင့္အိမ္ေျခ စြန္႔ခြါထြက္ေျပး
ခဲ့ၾကတဲ့ ကရင္ဒုကၡသည္မိသားစု၀င္ ၄၅၀ေလာက္ကို မူရင္းေနရပ္ျပန္ၿပီး ရြာျပန္တည္ေနထိုင္ ဘို႔ စတင္စီစဥ္ေနတဲ့အ
ေၾကာင္း BBC ကေျပာသြားေတာ့ က်ဳပ္ကလည္း မေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီး သတိေပးစာ ေလးဘာေလးေရးလိုက္ေသး
တယ္။
ဖတ္ၾကလား မဖတ္ၾကဘူးလားေတာ့မသိဘူး၊ စာဖတ္နည္းလို႔ကေတာ့ ေရွ႕ေရးသိပ္မေကာင္းဘူးဗ့်ိဳ၊ ေျပာမယ့္သာေျပာ
တာ က်ဳပ္လည္းတခါမွ်စာဖတ္တာမဟုတ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔လည္းအေရးအသားေတြကႏြားေက်ာင္း သားအဆင့္ထက္
ကို မေက်ာ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။
ဆရာႀကီးလုပ္ၿပီးေရးတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး၊ ဒီလိုေရးသားထားျခင္းအားျဖင့္ ႏွစ္ေတြၾကာလာလ်င္ သမိုင္းျဖစ္လာႏိုင္မယ္ ထင္လို႔ပါ၊ မွတ္တမ္းေပါ့ဗ်ာ။
က်ဳပ္က ႏွစ္ထပ္ကြမ္းဒုကၡသည္ဗ်၊ ပထမေတာ့ ထိုင္းနယ္စပ္ ေသာင္ရင္းေခ်ာင္းေဘးကဒုကၡသည္ေပါ့ဗ်ာ ေနာက္ေတာ့အ
ေျခအေနတခုေၾကာင့္ UNHCR ကအသိအမွတ္ျပဳလို႔ ဗမာေက်ာင္းသားမ်ားစခန္းထဲ ေရာက္သြားတယ္၊ အဲဒီမွာ ျပည္တြင္း
ကေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ထိေတြ႔ဆက္ဆံရေတာ့တာေပါ့။
အဲဒါဆန္းလား က်ဳပ္တို႔လည္းဗမာေက်ာင္းသားစခန္းက လာတဲ့လူပဲလို႔ တခ့်ိဳကေျပာလိမ့္မယ္၊ မတူပါဘူး နည္းနည္းေလးမွ် မတူပါဘူး၊ မတူတာေတြ တူတာေတြက အေၾကာင္းမဟုတ္ပါဘူး၊ ေျပာခ်င္တာက တိုင္းရင္း သားစည္းလုံးညီညြတ္ေရးဆိုတာ
နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းေလးေျပာမလို႔ပါ၊ သိၾကတဲ့အတိုင္းပဲ က်ဳပ္တို႔က ကရင္ေလဗ်ာ၊ ျမန္မာေက်ာင္းသားစခန္းထဲမွာ
က ဗမာေတြအမ်ားစုေပါ့။
ဗမာဆိုလို႔ေျပာရဦးမယ္၊ ပအို၀့္လူမ်ိဳးနဲ႔ ကရင္လူမ်ိဳးကေပါက္ဖြါးလာတဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က သူ႔ကိုယ္သူ ဗမာတဲ့ဗ့်ိဳ၊
ေနာက္တေယာက္က က်ဳပ္အေဖဘက္က အဘိုးကမြန္ အဘြားကဗမာ က်ဳပ္အေမဘက္ကက်ေတာ့ အဘြားကရွမ္း အဘိုး ကရခိုင္ က်ဳပ္ကေတာ့ ဘယ္လိုေခၚလ်င္ေကာင္းမလဲ၊ ဗမာျပည္ေပါက္ဆိုေတာ့ က်ဳပ္ ဗမာေပါ့ဗ်ာ၊ ေနာက္တေယာက္က်
ေတာ့ အေမက ကရင္ အေဖက ကုလား သူက်ေတာ့ ဗမာတဲ့ဗ်ာ။
ဒါကေတာ့ သူတို႔တေတြရဲ့ ကိုယ္ပိုင္အခြင့္အေရးမို႔လို႔ ဘာမွ်မေျပာခ်င္ေပမယ့္ အားလုံးဟာလူေတြခ်ည္းပါ၊ လူသားအ
ျမင္ေလးရွိဘို႔ပဲအေရးႀကီးပါတယ္၊ သို႔ေပမယ့္ က်ဳပ္က ကရင္ျပည္နယ္က ေတာမက ၿမိ့ဳမက်တဲ့ ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္
ေဒသကဆိုေတာ့ ဗမာစစ္တပ္လည္း၀င္လို႔ထြက္လို႔ရသလို ကရင္စစ္တပ္ကလည္း ၀င္ရ ထြက္ရလြယ္တဲ့ေဒသပါ၊ ဗမာ စစ္တပ္ကလာၿပီဆိုတာနဲ႔ ပု္ယင္ဟွယ့္ယုဂ္ ဆိုၿပီးေခြးေျပး၀က္ေျပး ေျပးၾကရတဲ့အျပင္ ေသနတ္ေတြနဲ႔ပစ္ခတ္တာေတြခံ
ရတတ္သလို အိမ္ေတြ၀င္ေမႊ ပစၥည္းေတြယူ ထမင္းအိုးေတြေသနတ္နဲ႔ ပစ္ေဖါက္ အိမ္ေမြးတိရိစၧာန္ေတြသတ္ျဖတ္စား
ေသာက္ၾကတာဆိုေတာ့ ဗမာလူမ်ိဳးေတြအေပၚ ေျခာက္ျပစ္ကင္းသဲလည္းစင္ အေကာင္းမျမင္ႏိုင္ေသးတာအမွန္ပါ။
က်ဳပ္ရြာမွာေနတုန္းက ဗမာစစ္တပ္ေၾကာင့္ေခြးေျပး၀က္ေျပးေျပးခဲ့ရတဲ့ဒါဏ္ရာကမေပ်ာက္ေသးဘူး နယ္စပ္ကရင္ဒုကၡ သည္စခန္းကိုေရာက္ေတာ့ ဒီမိုကေရစီဘက္ေတာ္သားဆိုတဲ့ ဗမာတေယာက္နဲ႔ဆုံေတာ့ က်ဳပ္က ကရင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့
Project တခုအတြက္ Sponsor လုိေနတာနဲ႔ စာေရးတင္တယ္ဗ်၊ အဲဒီအထဲမွာ ဗမာပေဒ သရာဇ္ေခတ္အဆက္ဆက္မွစၿပီး စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္တုိင္ ဖိႏွိပ္ညွင္းပမ္းသတ္ျဖတ္မႈေၾကာင့္ ဆိုၿပီးေရးတဲ့ အပိုင္းေလး ပါသြားေတာ့ ခင္ဗ်ား အဲဒါကိုမေရး နဲ႔ဗ်ာ ဒါေတြက လြန္ခဲ့တဲ့အတိတ္ကာလက ဟာေတြေလဗ်ာ ဒီကေန႔ က်ဳပ္တို႔ေလွ်ာက္မယ့္ ဒီမိုကေရစီအေရးမွာ ဒါေတြက အ
ဆိပ္အေတာက္ျဖစ္ႏိုင္တယ္ တဲ့။
အဲဒီကေန မနီလြိဳင္လို႔ေခၚတဲ့ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားစခန္းကိုေရာက္ေတာ့ ေက်ာင္းသားတေယာက္ဆီမွာ အကူအညီတ ခုေတာင္းလုိက္တယ္ဗ်ာ သူတို႔က ဘန္ေကာက္မွာအေနၾကာေတာ့ Computer နဲ႔ပတ္သက္တာ ေတြ စာအုပ္ထုတ္နည္း
ေတြ စာမ်က္ႏွာဖြဲ႔တာေတြ ဓါတ္ပုံထည့္နည္းေတြ စသည္ျဖင့္ေပါ့နားလည္တယ္တတ္ တယ္၊ က်ဳပ္တို႔က်ေတာ့ အဲဒါေတြ တတ္ဘို႔မေျပာနဲ႔ Computer ေတာင္ျမင္ဘူးတာမဟုတ္ဘူး၊ ေမာင္မင္းႀကီး သားကကူညီတာေတာ့ ကူညီရွာပါတယ္ ေျပာ လိုက္ တာက သိပ္အဆင္မေျပဘူး နံေဘးကို ပိႆာေလးနဲ႔ ပစ္ လိုက္သလိုပဲ ကူူညီရမွာေပါ့ဗ်ာ ခင္ဗ်ားတို႔ ကရင္ေတြကို က်ဳပ္တို႔ဗမာအဘိုးေတြက အႏိုင္က်င့္ဆိုးသြမ္းခဲ့တာ ကို ျပန္ၿပီးအေၾကြးဆပ္တာလို႔ သေဘာထားပါတယ္၊ တကယ္ေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ ကရင္ေတြ အခုလိုနိမ့္က်ေနရ တာေတြဟာ က်ဳပ္တို႔ဗမာေတြေၾကာင့္မဟုတ္ဘူးဗ်၊ ခင္ဗ်ားတို႔ကရင္အခ်င္း ခ်င္း ျပန္ၿပီးအႏိုင္က်င့္လို႔ျဖစ္ေနရ တာ၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကရင္ေတြအေၾကာင္းကို ကရင္ေတြက ပိုသိတယ္ေလဗ်ာ
တဲ့။
က်ဳပ္ဘာေၾကာင့္အခုလိုျပန္ေရးျပေနရသလဲဆိုေတာ့ ငါးၾကင္းဆီနဲ႔ငါးၾကင္းေၾကာ္တဲ့အေၾကာင္းကို ေျပာျပခ်င္လို႔ပါ၊ အုမ့္ဖ်မ္မွာ February 23 ရက္ေန႔က မီးေလာင္လို႔ဆိုၿပီး ဗမာစစ္အစိုးရက ဆန္အိတ္ ၁၀၀နဲ႔ ပိုက္ဆံ က်ပ္ေငြ သိန္းသုံး ဆယ္(၃၀၀၀၀၀၀ိ/၀၀ျပား)လာလွဴတယ္ဆိုပဲ ဒုကၡသည္စခန္းျဖစ္ေနခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ျပည့္ ဘို႔ ေလးႏွစ္ပဲလိုေတာ့
တယ္ အခုက်မွ်လာလွဴတယ္ဆိုေတာ့ စဥ္းစားစရာျဖစ္ပါတယ္၊ ေနာက္တခုက ဗမာျပည္တြင္းမွာ ကခ်င္ဒုကၡသည္ေပါင္း
ေလးသိန္း (၄၀၀၀၀၀)ေလာက္ရွိေနတာမ်ား ဘာအကူအညီမွ်ရတာမဟုတ္ဘူး အေရးေပၚအကူအညီလိုေနတာ မသိလို႔ပဲ
လား၊ မသိခ်င္ဟန္ေဆာင္ေနတာလား။
တိုင္းရင္းသားေတြၾကား နားလည္မႈလြဲေအာင္လုပ္လိုက္တာမ်ားလား၊ ဒုကၡသည္ေတြကို ဒုကၡေပးဘို႔မ်ားလားဆိုတဲ့ လား
ေပါင္းမ်ားစြာေတြက က်ဳပ္ေခါင္းထဲကိုေရာက္လာတယ္ဗ်၊ ဒါကလည္း က်ဳပ္အေတြးအေခၚေတြက ႏြားေက်ာင္းသားအေတြး
ေလဗ်ာ၊ ဒီေတာ့ အဆင္႔ကဘယ္ရွိပါ့မလဲ ဟုတ္ဘူးလား။
ဟိုတေန႔က ဘေလာ့ဂ္ တခုက ေဆင္းပါးတပုဒ္မွာ ေဆာင္းပါးရွင္ေနာ္၀ါး၀ါးဖိုးက ဇီ၀အဆိပ္နဲ႔ ဓါတုအဆိပ္အႏၱရာယ္ဆိုၿပီး ၁၇၆၃ခုနွစ္က General Amherstဟာအင္ဒီး ယန္းလူမ်ိဴးေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာsmallpox ဆိုတဲ့ေရာ ဂါပိုးေတြကို ေကာ္ေဇာ၊ ဖ်ာနဲ႔ လက္ကိုင္ပုဝါ မွာထည့္ၿပီး လက္ေဆာင္အျဖစ္ေပးခဲ့ပါတယ္၊ အင္ဒီးယန္းလူမ်ိဳးေျမာက္မ်ား
စြာ ဒီေရာဂါပိုးကူးစက္မူကိုခံလိုက္ရပါတယ္ ဆိုတာေရးထား တာဖတ္လိုက္ရတယ္။ အခုဗမာစစ္အစိုးရကပို႔လိုက္တဲ့ဆန္ေတြေၾကာင့္ ဒုကၡသည္ေတြ တခုခုမ်ားျဖစ္သြားေလမလားေပါ့ေနာ္။
က်ဳပ္ အစိုးရိမ္လြန္တာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ေလ၊ သတိဆိုတာက ပိုတယ္ဆိုတာမရွိဘူးေပါ့၊ သူမ်ားက ေစတနာရွိလို႔လွဴလ်င္ အဆိပ္ေတာင္စားရတယ္ဆိုတဲ့မူကိုေတာ့ က်ဳပ္လက္မခံဘူး အဆိပ္မွန္းသိလို႔ကေတာ့ လုံး၀ကိုမစားဘူး၊ တခုမက်န္အ ကုန္ကိုလႊင့္ပစ္မွာ။
အခုလာလွဴတဲ့ဆန္ေတြ စားလိုက္မိလို႔ မေျပာေကာင္းမဆိုေကာင္းတခုခုျဖစ္သြားၿပီဆိုပါစို႔ က်ဳပ္တို႔မသိဘူး သူတို႔ကရင္အ
ခ်င္းခ်င္း ေစတနာရွိလို႔ လွဴလိုက္တာဆိုၿပီး ငါးၾကင္းဆီနဲ႔ငါးၾကင္းေၾကာ္ၿပီသာမွတ္။
ၿပီးေတာ့ ေဆာင္းပါးရွင္ေရးထားတာက ခ်က္ျခင္းအသက္ဆုံး႐ႈံးသြားတာမဟုတ္ဘူး ဆိုတဲ့အခ်က္ကလည္းပိုၿပီးစိုးရိမ္စရာ
ေကာင္းလွပါတယ္။
ေနာက္တခ်က္က တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္းနားလည္မႈလြဲႏိုင္တာက ျမန္မာျပည္ထဲမွာ ခိုကိုးရာမဲ့ေနတဲ့ ကခ်င္ကိုက်ေတာ့ မကူညီပဲနဲ႔ဒုကၡသည္ကူညီေရးအဖြဲ႔ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတဲ့ ေနရာမွာသြားလွဴတဲ့အတြက္ ကရင္အလွဴရွင္ေတြကိုအျမင္ေစာင္းႏိုင္ ပါတယ္။
အခုအခ်ိန္က ယုံၾကည္မႈကိုတည္ေဆာက္ေနတဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ နားလည္မႈမလြဲဘို႔သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။
ဗမာနဲ႔ကရင္နားလည္ေန႐ုံ၊ ဗမာနဲ႔ကခ်င္နားလည္ေန႐ုံ၊ ကခ်င္နဲ႔ကရင္နားလည္ ေန႐ုံနဲ႔မျဖစ္ပါဘူး တိုင္းရင္းသားအားလုံး အဖြဲ႔အစည္းအားလုံး တေယာက္ကိုတေယာက္သံသယ မရွိဘို႔အထူးအေရးႀကီးတဲ့ကာလတခု ျဖစ္ေနတာမို႔ ဘယ္လိုအလုပ္
အကိုင္မ်ိဳးပဲျဖစ္ေနပါေစ ဘယ္လိုအေျပာအဆိုမ်ိဳးပဲျဖစ္ေနပါေစ သတိထားဘို႔အင္မတန္လိုအပ္ေနတဲ့ အထိအရွမခံတဲ့ကာ
လ တခုျဖစ္ေနတယ္လို႔ ယူဆမိပါေၾကာင္း။
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)
အုမ့္ဖ်မ္ဒုကၡသည္စခန္းအတြက္ ကရင္ျပည္နယ္အစိုးရက အကူအညီေပးတဲ့အေၾကာင္း BBCသတင္းေထာက္ ကိုေအာင္ေက်ာ္ဦး သတင္းေပးပို႔ထားတာျဖစ္ပါတယ္
March 2, 2012 Friday Evening
Source NEWS Audio from http://www.bbcburmese.com
March 2, 2012 Friday Evening
Source NEWS Audio from http://www.bbcburmese.com
ကခ်င္စစ္ေျပးဒုကၡသည္အေၾကာင္းေဒၚ၀င္းျမျမနဲ႔ BBCသတင္းေထာက္ ကိုေနလင္းတို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခန္း အျပည့္အစုံကိုနားဆင္ေတာ္မူၾကပါ
March 2, 2012 Friday Evening
Source NEWS Audio from http://www.bbcburmese.com
မွတ္ခ်က္
ဇီ၀အဆိပ္ႏွင့္ဓါတုအဆိပ္အႏၱရာယ္ အေၾကာင္းကို ေအာက္ပါဘေလာ့ဂ္တြင္
အျပည့္အစုံ သြားေရာက္ဖတ္႐ႈေလ့လာႏိုင္ပါသည္။
http://www.9dblood.com/2012/03/blog-post_487.html
ကဗ်ာဆရာေမာင္လြမ္းဏီရဲ့ ဒုကၡကိုပ်ားရည္ဆမ္း၍ အစီအစဥ္
March 3, 2012 Saturday Evening
Source Audio from http://www.rfanews.org/burmese