• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Thursday, April 19, 2012

ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိျခင္း


ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိျခင္း 

 By (မင္းစိုးစံ)

April 20 2012 Friday

ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူတေယာက္ရဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာဟာ အင္မတန္ထိေရာက္စူးရွလွပါတယ္၊ က်ဳပ္တို႔မိသားစု ထဲမွာေတာင္ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူကိုေရြးဘို႔ရာအတြက္ အင္မတန္ကိုဆုံးျဖတ္ရခက္လွပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူ႔လုပ္ပိုင္ခြင့္က မိသားစုတခုလုံးကို ကုိယ္စားျပဳေနတာမဟုတ္လား၊ မိသားစုရဲ့ ကံ ၾကမၼာက သူ႔လက္ထဲမွာရိွတယ္ေလ၊ တခုေတာ့ရွိတယ္၊ မိသားစုထဲမွာ ကုသလို႔မေပ်ာက္ကင္းႏိုင္တဲ့ ေရာဂါကို ခံစားေနရသူတေယာက္အတြက္ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူတေယာက္ဆိုလ်င္ေတာ့ ေတာ္ေသးတာေပါ့ေနာ္။

ဒီလူနာဟာ စကားေျပာႏိုင္စြမ္းမရွိေတာ့လ်င္ မလႈပ္ရွားႏိုင္ေတာ့လ်င္ ဒီလူနာရဲ့ ေသေရးနဲ႔ေနေရးကို ဆုံးျဖတ္ ခ်က္ခ်ႏိုင္တာက သူေလ၊ လူနာမွာတတ္ဆင္ထားတဲ့ စက္ကိရိယာေတြအားလုံးကို ျဖဳတ္ပစ္ႏိုင္သလို တတ္ ထားႏိုင္တယ္၊ အဲဒါ သူ႔ရဲ့လုပ္ပိုင္ခြင့္။

ဆိုလိုတာကေတာ့ဗ်ာ လူနာရဲ့ဘ၀တခုလုံးဟာ အဲဒီေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ရဲ့ စြမ္းေဆာင္မႈအေပၚ တည္ေနတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူဆိုေသာ္လည္း မိမိကိုယ္စားျပဳအဖြဲ႔ရဲ့ မိသားစု၀င္ေတြရဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ မရပဲနဲ႔၊ မိမိသေဘာအတိုင္းေျပာဆိုခြင့္ ရွိတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

ဒါကေတာ့ မိသားစုတစုရဲ့ အေရးကိစၥေလးတခုကို ေျပာျပတာပါ၊ ဒီကေန႔ က်ဳပ္တုိ႔ KNU ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္း အ႐ုံး နဲ႔ ဗမာစစ္အာဏာရွင္တို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးဘို႔အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုယ္စားလွည္အဖြဲ႔ထဲမွာ ပါ၀င္ၾက သူေတြရဲ့ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူတေယာက္ရဲ့ တာ၀န္နဲ႔၀တၱရားေတြဆုိတာကေတာ့ နည္းနည္းေနာေနာ ၀န္ထုပ္၀န္ ပိုးမဟုတ္ပါဘူး။

ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ငယ္ေလးဟာ KNU ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအ႐ုံးကိုကိုယ္စားျပဳတဲ့အဖြဲ႔ျဖစ္သလို KNU က ရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအ႐ုံးဆိုတာကလည္း ကရင္ျပည္သူလူထုတရပ္လုံးကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့အဖြဲ႔အစည္းဆို
ေတာ့ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူတေယာက္ရဲ့ တာ၀န္နဲ႔၀တၱရားကျဖင့္ ဘယ္ေလာက္အတိုင္းအတာအထိ အေရးႀကီး လဲဆိုတာကို ခန္႔မွန္းႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

အဲဒီလိုႀကီးမားေလးပင္တဲ့ တာ၀န္နဲ႔၀တၱရားကို ထမ္းေဆာင္ဘို႔ရာအတြက္ ေတာ္႐ုံအရည္အခ်င္းရွိ႐ုံနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္ ပါဘူး၊ အဲဒီလိုေနရာမ်ိဳးကို က်ဳပ္တို႔ရဲ့ ကရင္အမိ်ဳးသမီး ေနာ္ေမဦးမူေၾတာ္က တာ၀န္ယူထမ္းေဆာင္လိုက္တဲ့အ တြက္ ၀မ္းသာအားရျဖစ္မိသလို ေလးစားဂုဏ္ယူမိပါတယ္။

ဘာကိုျပေနသလဲဆိုေတာ့ ကရင္အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ကိုယ့္လူမ်ိဳးနဲ႔ကိုယ့္ျပည္သူကို ဘယ္ေလာက္ခ်စ္ခင္ျမတ္
ႏိုးမႈရွိသလဲဆိုတာကို ျပလိုက္တဲ့အျပင္ ႏိုင္ငံေရးမွာေခသူေတြမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ဗမာစစ္အာဏာရွင္ေတြကို ရဲ
ရဲေတာက္ စိမ္ေခၚလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။

က်ဳပ္တို႔ျပည္သူကိုကုိယ္စားျပဳသူေတြက က်ဳပ္တို႔အတြက္ ဘာေတြလုပ္ေနတယ္၊ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လိုအ ခက္အခဲေတြရွိလို႔ ဘယ္ေနရာကျဖင့္ ဘယ္လိုအက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို ခံစားေနရတယ္ဆိုတာကို ၾကားခ်င္ေန ၾကသလို သိခ်င္ေနၾကတယ္ဆိုတာ ျပည္သူေတြအတြက္ အင္မတန္ကို ဓမၼဓိဌာန္က်လွတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ပါ။

ကဲ ဒါဆိုလ်င္ အဲဒီလိုလုပ္ေနပါတယ္၊ ကိုင္ေနပါတယ္၊ အေျခအေနကေတာ့ျဖင့္ ဒီလိုရွိေနတဲ့အတြက္ ဘယ္လို ဆက္လုပ္ရမလဲဆိုတာကို အႀကံေပးၾကပါလို႔ဆိုလ်င္ သူတို႔နားလည္တဲ့ဘာသာစကားနဲ႔ေျပာဆို ရွင္းလင္းေရး သားေဖၚျပေပးဘို႔လိုတယ္ဆိုတာကလည္း မွန္ကန္လွတဲ့ သစၥာစကားပါ။

အေၾကာင္းအရာေလးတခုနဲ႔ တင္စားၿပီးေျပာခ်င္ပါတယ္၊ အင္မတန္ဧစိမ့္လွတဲ့ ဒီဇဘၤာညတညမွာ ခရစ္ယာန္ တဦးအျဖစ္ခံယူထားၿပီး ထာ၀ရဘုရားသခင္ရဲ့ အဆုံးအမကို လိုက္နာက်င့္ႀကံျခင္းမရွိတဲ့လူတေယာက္ရွိခဲ့ဘူး ပါတယ္၊ ထာ၀ရဘုရားသခင္ဟာ အရာရာကိုဖန္ဆင္းသူျဖစ္ေနလ်က္သားနဲ႔ သားေတာ္ကိုလူ႔ေလာကထဲလာ
ေစၿပီး ဘာေၾကာင့္လက္၀ါးကပ္တိုင္မွာ အေသခံခိုင္းရတာလဲ၊ သူ႔တန္ခိုးနဲ႔ လူသားအားလုံးကို ကယ္တင္ႏိုင္ရ မွာေပါ့ဆိုၿပီး ဘုရားေက်ာင္းလည္းမသြားသလို ခရစ္ေတာ္ေမြးေန႔အတြက္ သူ႔မိသားစုအားလုံး ဘုရားေက်ာင္း သြားၿပီး ၀တ္ျပဳဆုေတာင္းတာေတာင္ မသြားပဲ အိမ္ထဲမွာ မီးလႈံေနပါေရာ။

အိမ္အျပင္ဘက္က ႏွင္းထုႏွင္းခဲေတြၾကားမွာ ငွက္ေတြဟာ အေအးဒါဏ္ေၾကာင့္ တဖုတ္ဖုတ္က်ၿပီး ေသေနတာ
မို႔ သူက ငွက္ေတြကို သနားလြန္းတာနဲ႔ ငွက္ကေလးတို႔ေရ ငါနဲ႔အတူ ဒီမွာ မီးလာလႈံၾကပါ၊ အျပင္မွာဆိုလ်င္ မင္း တို႔အေအးမိၿပီးေသကုန္လိမ့္မယ္လို႔ေျပာရင္း ျပဴတင္းတံခါးေတြဖြင့္ေပးသတဲ့၊ ငွက္ကေလးေတြ တေကာင္မွ်၀င္ မလာၾကပါဘူး။

အဲဒီေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကိုမိုက္မဲတဲ့ငွက္ေတြ ငါ့ေမတၱာနဲ႔ေစတနာကိုနားမလည္ၾကဘူး လို႔ေတြးရင္းတစ္ေယာက္ တည္း စိတ္ဆိုးေနပါတယ္၊ ေနာက္ဆုံးက်ေတာ့ ငွက္ကေလးေတြက လူစကားမွနားမလည္တာ သူလုပ္ေပး တာ ေတြကို ဘယ္သိႏိုင္ပါ့မလဲဆိုတာစဥ္းစားမိၿပီး ထာ၀ရဘုရားသခင္ဟာ သားေတာ္ကိုလူ႔ေလာကထဲ လႊတ္ လိုက္တယ္ဆိုတာ ဘုရားသခင္ရဲ့စကားကို အျပစ္သားျဖစ္တဲ့လူေတြ နားမလည္ႏိုင္မွန္းသိလို႔ ဘုရားသခင္ရဲ့စ
ကားကိုနားလည္ေအာင္ လုပ္တာပါလားဆိုတာ သေဘာေပါက္သြားတာမို႔ အ၀တ္ေတြလဲၿပီး သူ႔မိသားစုရွိတဲ့ ဘုရားေက်ာင္းကို ခ်က္ျခင္းလိုက္သြားပါေတာ့တယ္။

 ဒါကိုၾကည့္လ်င္ အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားနဲ႔ အအုပ္ခ်ဳပ္ခံလူတန္းစားၾကားမွာ ကြာဟခ်က္ေတြမရွိေစခ်င္လ်င္ အအုပ္ခ်ဳပ္ခံေတြက အုပ္ခ်ဳပ္သူအေပၚ နားလည္မႈရွိဘို႔လိုတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္၊ အဲဒီလိုပဲ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားအေနနဲ႔ကလည္း မိမိျပည္သူေတြအေပၚ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ဘို႔ရာ သူတို႔တေတြရဲ့ ဘ၀ ကို မ်က္ေျခ မျပတ္ေစတဲ့အျပင္ သေဘာထားအျမင္ေတြကိုေၾကညက္ၿပီး ထဲထဲ၀င္၀င္ရွိဘို႔အေရးႀကီးပါတယ္။

အခုလို KNU ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအ႐ုံးရဲ့ကိုယ္စား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔အတြက္ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူေနာ္ေမဦး အေနနဲ႔ ကရင္ျပည္သူလူထုၾကား မိမိတို႔အဖြဲ႔လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္တာေတြမွန္သမွ် ဘာသာစကားသုံးမ်ိဳးနဲ႔ ရွင္း လင္းထုတ္ျပန္တယ္ဆိုတာကလည္း အင္မတန္ေကာင္းမြန္တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြျဖစ္သလို တကယ္လည္း လိုအပ္ၿပီး ထိေရာက္တဲ့ စြမ္းေဆာင္မႈျဖစ္ပါတယ္။

အထူးသျဖင့္ကေတာ့ ဘယ္သူေတြကျဖင့္ တလြဲတေခ်ာ္ျဖစ္ေနၿပီ ဘယ္သူကေတာ့ျဖင့္ ေျခလွမ္းေတြမွားေနၿပီ ဆိုတာကို ဘာသာစကားနားလည္တဲ့အတြက္ လူထုကအေသအျခာသုံးသပ္သြားႏိုင္တာေပါ့၊ ပါ၀င္ေဆြးေႏြး အႀကံျပဳဘို႔ဆုိတာကေတာ့ က်ဳပ္ထင္ပါတယ္ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးလိုစိတ္၊ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းနဲ႔ ပါ ၀င္ေဆြးေႏြးရဲတဲ့ စိတ္မ်ိဳးျဖစ္လာေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးဘို႔ အေရးတႀကီးလိုအပ္မယ္ဗ့်ိဳ။
 အေျခခံ ျပည္သူ လူထုေတြခမ်ာ နည္းလမ္းေပါင္းစုံအဖိႏွိပ္ခံဘ၀နဲ႔ ေနသားက်လာခဲ့တာႏွစ္ေတြအမ်ားႀကီး
ၾကာခဲ့ၿပီ မဟုတ္ပါလား။

ေနာက္တခုက က်ဳပ္တို႔ကရင္ေတြမွာ လူမ်ိဳးစုေလးေတြကမ်ားသလို စာေပေတြက အမ်ားသား၊ အခုဆိုလ်င္ တ႐ုတ္စာလိုလို ဂ်ပန္စာလိုလို ကိုးရီးယားစာလိုလို ပုံသ႑န္ခပ္ဆင္ဆင္တူတဲ့ ကရင္စာတမ်ိဳးကို DKBA က ထြင္ထားတာရွိေသး။

 ေနာ္ေမဦးေျပာသြားတဲ့အထဲမွာ ပိုးကရင္လူထုအတြက္ ဗမာစကားနဲ႔ဗမာစာကိုအသုံးျပဳတယ္ဆုိေတာ့ ပိုးကရင္
မွာ ဘာသာစကားမရွိလို႔လား စာေပမရွိလို႔လားဆိုတာ ေမးစရာျဖစ္လာပါတယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ပိုးကရင္လူထုဟာ လူနည္း စုျဖစ္လို႔ ပိုးကရင္ေတြက ဗမာစာကိုတတ္ၾကြမ္းလို႔ ဗမာလိုေျပာေနၾကလို႔ ဆိုတဲ့သေဘာမ်ိဳးထားေနတာ မ်ားလား ဆိုတာ သိခ်င္စရာျဖစ္လာပါတယ္။ ဒီထက္လည္းအင္မတန္ ေပါက္ကြဲလြယ္ေစတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးေတြေမးစရာရွိေနသလို သိခ်င္စရာေတြလည္းအမ်ား ႀကီးရွိေနပါတယ္၊ အခုေတာ့မေမးေသးပါဘူး၊

တိုက္ဆိုင္တဲ့တေန႔မွာ ေနာ္ေမဦးကလည္း ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ တဦးေနရာမွာရွိေနသလို ကရင္ျပည္သူလူထု
ေကာင္းက်ိဳးအတြက္စြမ္းစြမ္းတမံ ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳး ျဖစ္ၿပီး က်ဳပ္လည္း အသက္ရွင္ၿပီးက်န္းမာေနဦး မယ္ ဆိုလ်င္ေတာ့ အဲဒီေမးခြန္းေတြကိုေမးပါ့မယ္၊ ဘာေၾကာင့္ လဲဆိုေတာ့ အသက္ ရွင္ေတာ့ရွင္ေနပါရဲ့ ႐ွဴရွဴး မွန္းမသိ အီအီးမွန္းမသိတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးဆိုလ်င္လည္း ဘာမွ် ေမးႏိုင္ေတာ့မွာမဟုတ္ ေလေတာ့ အသက္ရွင္
ၿပီး က်န္းမာေနမွ ျဖစ္မွာကိုး။ အေရးႀကီးတဲ့ေနာက္တစ္ခ်က္က အခုအခ်ိန္ဟာ ယုံၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေနတဲ့ ကာလမဟုတ္လား။

 ကြယ္လြန္သြားၿပီးျဖစ္တဲ့ က်ဳပ္တို႔ရဲ့ေခါင္းေဆာင္ပဒိုမန္းယွားလာဖန္းေျပာဘူးခဲ့တဲ့ စကားတခြန္းကို ျပန္ေျပာျပ
 ပါရေစ၊ က်ဳပ္တို႔တေတြရဲ့ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရး လိုအပ္တာထက္ ဖင့္ေႏွးေနရတဲ့ အေၾကာင္းအခ်င္းအရာေတြ ထဲမွာ ပိုးကရင္လူထုကိုစည္း႐ုံးႏိုင္မႈအပိုင္း အားနည္းေနတာလည္း ပါတယ္ဗ် တဲ့။
ေနာင္လာမယ့္ ကာလေတြမွာ ကရင့္အမ်ိဳးသားေရးစြမ္းေဆာင္ၾကတဲ့ ကရင္အမ်ိဳးသမီးထုထဲမွာ ေနာ္ ေတြအျပင္ နန္း ေတြပါ ပါ၀င္လာႏိုင္ဘို႔ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။


ဗြီအိုေအရဲ့ အမ်ိဳးသမီးက႑အစီအစဥ္မွာ ေနာ္ေမဦးရဲ့ ေျပာၾကားခ်က္အခ့်ိဳ



ျပည့္ျပည့္စုံစုံ နားေသာတဆင္လိုတယ္ဆိုလ်င္ျဖင့္ ေအာက္ကလိပ္စာကို သြားၾကပါစို႔
 http://www.voanews.com/burmese/news/women/Interview-On-KNU-Peace-Talks-147736875.html

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)