• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Wednesday, April 25, 2012

ဒုကၡသည္ေတြရဲ့ ဒုကၡ



ဒုကၡသည္ေတြရဲ့ ဒုကၡ 

 (မင္းစိုးစံ)

 April 25, 2012 Wednesday

ဒုကၡဆိုတာဘာလဲ၊ ဒုကၡဆိုတာ ဆင္းရဲတာ။
ဆင္းရဲတယ္ဆိုတာ ဘာလဲ ဆင္းရဲတယ္ဆိုတာ ျပည့္စုံလုံေလာက္ ျခင္းမရွိတာ။
ျပည့္စုံလုံေလာက္တယ္ဆိုတာ ဘာလဲ ျပည့္စုံလုံေလာက္တယ္ဆိုတာ အိပ္ခ်ိန္မွာ စိတ္ခ်လက္ခ် အိပ္ႏိုင္ ၿပီး ႏိုးလာလ်င္ဘာတခုမွ်ေၾကာက္ရတာ ပူပန္ရတာမရွိတာ။
ဒါဟာ ျပည့္စုံလုံေလာက္ျခင္းျဖစ္တယ္။
က်ဳပ္ခံယူထားတဲ့ ျပည့္စုံလုံေလာက္ျခင္းပဲ၊ အဲဒီႏွစ္ခုရွိလ်င္ ခ်မ္းသာတယ္လို႔မေျပာႏိုင္လ်င္ေတာင္ ဆင္းရဲတယ္ ဒုကၡေရာက္တယ္ လို႔မေျပာႏိုင္ေတာ့ဘူး။

 ႏို႔ဖိုးဆိုတာ ကရင္လိုေခၚတာ ဗမာလိ္ုအဓိပၸါယ္က အင္းငယ္ေလး(ေရအိုင္)လို႔အဓိပၸါယ္ရပါတယ္၊ အဲဒီစခန္း
ေလးဟာ ထိုင္းဗမာနယ္စပ္တေၾကာက ကရင့္နယ္ေျမထဲမွာ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးတပ္မေတာ္သားေတြနဲ႔ ဗမာ စစ္အစိုးရလက္ကိုင္တုတ္(ဒုတ္) လိုင္စင္ရဓါးျပေတြရဲ့ တိုက္ပြဲေတြၾကားကလြတ္ေအာင္ ဘိုးဘြားပိုင္လယ္ေျမ ယာေျမေတြအျပင္ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထုံးစံကို စြန္႔ပစ္ခဲ့ရရွာတဲ့ ကရင္စစ္ေျပးဒုကၡသည္ေတြရဲ့ ခိုလႈံရာေနရာဌာ နေလး ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီကေန႔ အဲဒီစခန္းေလးမွာ ထူးထူးျခားျခားဆႏၵျပပြဲေလးျဖစ္ပြါးခဲ့ပါတယ္၊ ဒီစခန္းေလးမွာ အနာဂတ္မဲ့ေနၾကရသူ မြန္းၾကတ္ေနၾကရသူ စိတ္ဖိစီးေနၾကရသူ စသျဖင့္ေပါ့ေလ အဲဒီလိုလူေတြရွိၾကသလို အဲဒီလိုလူေတြကို အမွီသ ဟဲျပဳၿပီး အဆင္ေျပေနၾကသူေတြလည္း ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါတယ္။
ပထမဦးဆုံး ဆႏၵျပတဲ့သတင္းနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေခါင္းစဥ္ႏွစ္ခုကို ယွဥ္ၾကည့္ၾကပါစို႔။

ႏို႔ဖိုးဒုကၡသည္စခန္းက ဒုကၡသည္အခ့်ိဳဆႏၵျပ။

တတိယႏိုင္ငံထြက္ႏိုင္ရန္ ႏို႔ဖိုးဒုကၡသည္ ၁၀၀ခန္႔ေတာင္းဆို ဆႏၵျပ။ 

ဘယ္ေခါင္းစဥ္က ဒုကၡသည္အမ်ားစုအေရးနဲ႔ ဆိုင္ၿပီး ဘယ္ေခါင္းစဥ္က ဒုကၡသည္အမ်ားစုအေရးနဲ႔ လြဲေနသ
လဲဆိုတာ ေသေသျခာျခာဖတ္ၾကည့္လ်င္ သိသာလာပါလိမ့္မယ္။
ကဲဒီေတာ့ က်ဳပ္တို႔ဘယ္လိုေခါင္းစဥ္ေအာက္ကေနၿပီး လႈပ္ရွားၾကမလဲ။

အဓိက ဒုကၡသည္ျဖစ္ေရးပဲ၊ လူသစ္က လူေဟာင္းျဖစ္ဖို႔အတြက္ပဲ၊ အဲဒါအဓိကအခ်က္ပဲ။

ကဲအေျပာအဆိုကို ဖတ္ၾကည့္ၿပီး ေမးခြန္းေလးကိုေျဖၾကည့္ၾကပါ ဒုကၡသည္ျဖစ္ဘို႔အေရးလား ဒုကၡသည္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံရဘို႔အေရးလား၊ ဒုကၡဆိုတဲ့ေနရာမွာ အသစ္အေဟာင္းဆိုတာရွိႏိုင္ပါသလား၊ အေဟာင္းအ သစ္ဆိုတာကို ဘယ္လိုအေၾကာင္းျပခ်က္ေတြ ဘယ္လိုအေထာက္အထားေတြနဲ႔ ခြဲျခားႏိုင္မွာလဲ။

ဒုကၡသည္ပါ ဆိုကာမွ လူသစ္လူေဟာင္းဆိုၿပီးခြဲတဲ့ေနာက္ေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီးစုစုစည္းစည္းျဖစ္ေတာ့မွာလဲဗ်ာ။ စုစုစည္းစည္းမရွိေတာ့ အသံေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳးထြက္ေနတယ္ ဘယ္အသံကိုနားေထာင္ၿပီး အလုပ္လုပ္ရမွာလဲ၊ ဒီေတာ့ ေနာက္အပတ္ ေနာင္လ ေနာက္ႏွစ္ ေနာက္တႏွစ္ ေနာက္ထပ္ငါးႏွစ္ ေနာက္ထပ္ဆယ္ႏွစ္ ေနာက္ထပ္
ႏွစ္ငါးဆယ္ ဆိုတဲ့အေျဖမ်ိဳးမေပးလို႔ ဘယ္လိုအေျဖမ်ိဳးေပးမွာလဲ။

ခင္ဗ်ားသာ ဒုကၡသည္မ်ားဆိုင္ရာ မဟာမင္းႀကီး႐ုံးက တာ၀န္ရွိသူတစ္ေယာက္ဆိုလ်င္ အမ်ိဳးမ်ိဳးထြက္လာတဲ့အ သံၾကားထဲ ဘယ္လိုတိတိက်က် စကားမ်ိဳးေျပာရဲမွာလဲ။
ကိုယ္ခ်င္းစာၾကည့္ေပါ့ဗ်ာ။

ဆႏၵျပတာက အဓိက ႏိုင္ငံျခားထြက္ႏိုင္ေရးကိစၥပါ။

လာျပန္ၿပီေနာက္ထပ္အသံတသံ၊ ကဲဘယ္လိုလုပ္မလဲ ဒုကၡသည္အသစ္ကို အေဟာင္းျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးရမွာ လား၊ ႏိုင္ငံျခားထြက္ဘို႔ လုပ္ေပးရမွာလား၊ ဒါဆိုလ်င္ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္လာခဲ့တဲ့ ဒုကၡသည္ေတြရဲ့ အဓိ က ျပႆနာက ၿပီးသြားမွာလား။

တတိယႏိုင္ငံသြားခ်င္တဲ့လူ ထိုင္းမွာအေျခခ်ေနထိုင္ခ်င္တဲ့လူ ေနရပ္ရင္းျပန္မယ့္လူ အဲဒီလိုခြဲလိုက္တာကို က်ဳပ္တို႔အတြက္အခြင့္အေရးတခုလို႔ျမင္ေနသလား၊ က်ဳပ္တို႔မညီမညြတ္ျဖစ္ေလ က်ဳပ္တို႔ကိုဒုကၡေရာက္ေအာင္ လုပ္ခ်င္သူေတြအတြက္ အခြင့္အလမ္းတခုျဖစ္ေစသလို က်ဳပ္တို႔ဘ၀ကို တကယ္လြတ္ေျမာက္ေစခ်င္သူေတြအ
ဘို႔ လုပ္ရကိုင္ရတာ တဆထက္တဆ ပိုပိုၿပီးအခက္အခဲျဖစ္ေစပါတယ္။

က်ဳပ္ရဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေလးတခုေရးျပမယ္၊ ၈၈၈၈ ေက်ာင္းသားစခန္းနဲ႔ က်ဳပ္တို႔ကရင္ဒုကၡသည္စခန္းကြာျခား ပုံ ေလးပါ။ စားနပ္ရိကၡာအေၾကာင္းထည့္မေရးပါဘူး။

ကရင္ဒုကၡသည္စခန္းမွာ မရွိတဲ့အခြင့္အေရးေတြကို ၈၈၈၈ ေက်ာင္းသားစခန္းမွာရတာေတြကို ေရးျပပါ့မယ္။ စက္ခ်ဳပ္သင္တန္း၊ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴေရးသင္တန္း၊ ကြန္ပ်ဴတာသင္တန္း၊ အဂၤလိပ္စာသင္တန္း၊ မုန္႔မ်ိဳးစုံလုပ္နည္း သင္တန္း၊ စက္ျပင္သင္တန္း၊ ဆံပင္ညွပ္သင္တန္း စတာေတြရွိတယ္၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္က်င့္သုံးတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာ ျပန္ၿပီးအေျခခ်ၾကတဲ့တေန႔ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းအတြက္ ရည္ရြယ္တဲ့သင္တန္းေတြျဖစ္ပါတယ္။

၁၉၉၀ ပတ္၀န္းက်င္ေလာက္က စတာလို႔ထင္တာပဲ၊ က်ဳပ္တို႔ကရင္ဒုကၡသည္စခန္းက်ေတာ့ ၁၉၈၄မွာ စခန္း
ျဖစ္လာခဲ့ေပမယ့္ ၁၉၉၈အထိ ဘာသင္တန္းေက်ာင္းမွမရွိခဲ့ပါဘူး၊ အဲဒီေတာ့ ဗမာျပည္ျပန္လ်င္ အသက္ရွင္ရပ္ တည္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဘယ္လိုရွာေဖြစားေသာက္ၾကမွာလဲ။
အခုေတာ့ သင္တန္းေတြဖြင့္သလိုလို ဘာလိုလိုေတာ့ ၾကားေနရတယ္ ဟုတၱိပတၱိရွိရဲ့လားေတာ့မသိ။

ဦးေအာင္မင္းကေတာ့ အစီအစဥ္ေတြဆြဲထားတယ္၊ ေပါက္တူးေပါက္ျပား ပုဆိန္ ဓါးမ ေဂၚျပားတူရြင္း ေပါက္ခြၽန္း ဓါတ္ေျမၾသဇာ အဲဒါေတြ ထုတ္ေပးမယ္တဲ့ လူၾကားေကာင္းေအာင္ေျပာေနလိုက္တာမ်ား မစားရ ၀ခမန္းပဲ၊ အဲဒါ ေတြတကယ္ရတယ္ပဲထားပါေတာ့ ထမင္းျဖစ္လာမွမွမဟုတ္တာ။

 ဦးေအာင္မင္းေျပာတဲ့စကားနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္စကားတခြန္းရွိတယ္ အဂၤလိပ္ေကြၽးတာကို စားထားၾက၊ ျပန္လာ
လို႔ကေတာ့ အေသကိုခိုင္းပစ္မယ္ ဆိုတဲ့စကားကို နည္းနည္းေလးသတိထားၾကည့္ၾကဘို႔ လိုမယ္ထင္ပါတယ္။

က်ဳပ္တို႔တေတြ ဗမာျပည္ထဲျပန္ေရာက္သြားၿပီဆိုပါစို႔၊ ဘယ္မွာလဲ စိုက္စားဘို႔ေျမေနရာ၊ သူတို႔အစိုးရေတြ မတ ရားေျမသိမ္းေနတာမ်ား က်ဳပ္တို႔အတြက္စိုက္စားဘို႔မဆိုထားနဲ႔ အိမ္ေနရာေလးေတာင္ ရမွာမဟုတ္ဘူး၊ က်ဳပ္တို႔ ကိုယ္ပိုင္ေျမေနရာမွာ ျပန္ေနမွာေပါ့ဆိုလ်င္ ရာဘာပင္ေတြစိုက္ထားလိုက္တာ မွတ္မိႏိုင္စရာေတာင္ မရွိဘူး။

အဲဒါကေတာ့ တတိယႏိုင္ငံကိုလည္းမသြားဘူး၊ ထိုင္းမွာလည္းမေနခ်င္ဘူး ဗမာျပည္တြင္းမွာပဲေနဘို႔ စဥ္းစား ထားသူေတြအတြက္ ႀကံဳရႏိုင္တဲ့အခက္အခဲမ်ားစြာထဲက တခုသာသာေလးပါ။

ဆိုလိုခ်င္တာက ဒုကၡသည္ေတြ အားလုံးမွာ တူညီတဲ့အခ်က္က က်ဳပ္တို႔တေတြအားလုံးဟာ အိပ္ေကာင္းျခင္း မအိပ္ရဘူး၊ စားေကာင္းျခင္းမစား ရဘူး၊ ေကာင္းေသာ ႏိုးထျခင္းမ်ိဳးနဲ႔ႏိုးထလာရတာလည္းမရွိဘူး။

တႏွစ္ဆိုလည္းဟုတ္၊ ဆယ္ႏွစ္ဆိုလည္းဟုတ္ ႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ဆိုလည္းဟုတ္၊ အဲဒီ လိုလူမ်ိဳးေတြျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီလိုလူေတြက အသံတသံတည္းထြက္လာၿပီဆို တာနဲ႔ ဒုကၡသည္အေရးကိစၥေျဖရွင္းဘို႔ရာ အလြန္ကို လြယ္ကူသြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏို႔ဖိုးဒုကၡသည္စခန္းမွာ လူဦးရည္၁၀၀၀၀ေက်ာ္(တစ္ေသာင္းေက်ာ္)ရွိၿပီး UNHCR ကအသိအမွတ္ျပဳ ခံထားရတဲ့လူက ရွစ္ေထာင္(၈၀၀၀)ရွိတယ္၊ ဆႏၵျပတဲ့လူက ၁၀၀(တစ္ရာ)ဆိုေတာ့ က်န္တဲ့လူေတြက ဘာလုပ္ ေနၾကတာလဲ၊ ေၾကာက္ေနလား၊ ဘာကိုေၾကာက္တာလဲ။

ဘယ္သူေတြကိုေၾကာက္ေနတာလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ ေၾကာက္ရတာလဲ၊ ဘာေတြကိုစိုးရိမ္ေနတာလဲ၊ ဒါမွမဟုတ္ ဆႏၵမျပတဲ့လူေတြက ဒုကၡသည္အစစ္အမွန္မဟုတ္လို႔လား၊ UNHCR အသိအမွတ္ျပဳခံထားရတဲ့လူေတြက
ေရာ ေရေလာင္းၿပီးရထားတဲ့ လက္မွတ္မို႔လို႔လား၊ ကိုယ့္အေရးကိစၥေလးေတာင္ ပူးေပါင္းပါ၀င္လိုစိတ္နည္းေန
မွေတာ့ ဒုကၡသည္ဘ၀က လြတ္ေျမာက္ဘို႔ လြယ္မယ္တဲ့လား။

ဒီလိုပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ ျပည္တြင္းမွာျပန္ေနၾကလို႔ကေတာ့ ေရရွည္မွာမလြယ္ဘူးထင္တာပဲ၊ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ တတိ
ယႏိုင္ငံကိုပဲေျပာင္းေျပာင္း ထိုင္းမွာပဲေနေန ဗမာျပည္ကိုပဲျပန္ျပန္ စုေပါင္းပါ၀င္လႈပ္ရွားမႈဆိုတဲ့အက်ိဳးကို
သိရွိသေဘာေပါက္ၿပီး စဥ္ဆက္မျပတ္က်င့္သုံးတတ္ဘို႔ အခုကတည္းက ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ဘို႔လိုအပ္ေနၿပီ ျဖစ္ ပါေၾကာင္း။




က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)