• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Wednesday, April 10, 2013

ငအ အိပ္မက္

 
Source Photo from face book
က်ဳံဒိုး မီးပုံပြဲ

April 9, 2013 Tuesday

 ငအ, အိပ္မက္

By မင္းစုိးစံ

ဒီမနက္ အိပ္မက္အေၾကာင္းေတြးေနမိတယ္၊ အိပ္မက္ကို အတိတ္နမိတ္ေကာက္တဲ့သူေတြရွိသလို ေသြး
ေလေခ်ာက္ျခားလို႔မက္တာတို႔ ေန႔လည္ေန႔ခင္းက ျဖစ္ပ်က္တာေတြထဲက အခ့်ိဳကိုစြဲလန္းၿပီး မက္တာတို႔
ဆိုတဲ့ ေျပာဆိုတာေတြလည္းၾကားဘူးတယ္။
ဒီအထဲကမွ ေကာသလႅမင္းႀကီးရဲ့ အိပ္မက္ ၁၆ခ်က္ဆိုတာကို သတိရမိတယ္။
အိပ္မက္က အေၾကာင္းအရာေတြကို နမိတ္ဖတ္တဲ့ ပညာရွိႀကီးေတြဆိုမိန္႔ခဲ့တဲ့အတိုင္း ဒီကေန႔ေခတ္ ျဖစ္
ပ်က္ေနတာေတြနဲ႔ အေတာ္မ်ားမ်ား ကိုက္ေနတာေတြ႔ရေတာ့ အိပ္မက္ကိုနမိတ္ဖတ္ၿပီးမွ လုပ္စရာရွိတာ
ေတြလုပ္ၿပီး မလုပ္သင့္တာေတြကို မလုပ္ပဲေနရေတာ့မလား ဆိုတဲ့အေတြးက ၀င္လာျပန္တယ္။

ဗုဒၶဘုရားရွင္ကေတာ့ ေဟာခဲ့ပါတယ္ ဘယ္အရာကိုမွ မယုံပါနဲ႔တဲ့ ကိုယ့္အသိဉာဏ္နဲ႔ အေသအျခာစီစစ္ၿပီး
မွ ယုံပါတဲ့။ ေနာက္ဆုံး သူေျပာေဟာတာကိုေတာင္ မယုံပါနဲ႔တဲ့။ မိမိကိုယ္တိုင္ ေသေသျခာျခာစမ္းစစ္ပါ
ၿပီးတဲ့အခါက်မွ ယုံပါတဲ့။
ဘုရားရဲ့မိန္႔မွာခ်က္ေတြကို လိုက္နာသလား မလိုက္နာဘူးလားေတာ့ မဆိုတတ္၊ အိပ္မက္က်မ္း ဆိုတဲ့စာ
အုပ္ကေတာ့ ေရာင္းေကာင္းေနတုန္းပဲ။

က်ဳပ္တုိ႔ကရင္ေတြက်ေတာ့ မယုံဘူးဆိုလ်င္ လုံး၀ကိုမယုံဘူး၊ ယုံၿပီဆိုလ်င္ျဖင့္ ကိုယ့္သမီးေတာင္ ေပးပစ္
တာ။ ကရင္ေတြနာသလား။ မနာနဲ႔။ တကယ့္လက္ေတြ႔။ သူမ်ားအမ်ိဳးကိုမေျပာဘူး၊ က်ဳပ္အမ်ိဳးထဲက အမ်ိဳး
တစ္ေယာက္အေၾကာင္းေျပာျပမယ္။

သူက ဗမာစစ္တပ္က ေထာက္ပံ့နဲ႔ေထာက္ပို႔မွာ တပ္ၾကပ္ႀကီးအဆင့္။ သင္တန္းတက္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။
ထမင္းစားခ်ိန္မွာ ဗမာတစ္ေယာက္က သူ႔ကို ကရင္ပုတ္ ကရင္ပုတ္ လို႔ေခၚတယ္တဲ့။
သူကေျပာတယ္ မေခၚနဲ႔ကြာ ငါ့နံမည္ရွိတယ္။ လို႔ဆိုေတာ့ သူ႔ကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ၿပီး ေခၚေတာ့ မင္းကဘာလုပ္
ခ်င္လဲ၊ ကရင္ကို ကရင္လို႔ေခၚတာ ဘာျဖစ္လဲ။ ေဘးကသင္တန္းသား ေတြ ၀ိုင္းၿပီးရယ္(ရီ)ၾကပါေရာတဲ့။

သူထမင္းစားၿပီးခ်ိန္အထိ ထမင္းကို ဘယ္လိုလုပ္စားလိုက္မွန္းမသိေအာင္ ေဒါသထြက္သတဲ့။ ေနာက္ေန႔
ေတြမွာလည္း အဲဒီလိုပဲ ကရင္ပုတ္ ငါးပိငုတ္။ ကရင္ပုတ္ ေခြးသားတုတ္။ လို႔ေျပာၿပီး ၀ိုင္းရယ္(ရီ)ရယ္ၾက
သတဲ့။
တစ္ေန႔ေသာထမင္းစားခ်ိန္မွာေတာ့ အဲဒီလိုေျပာဆိုရယ္ေမာရင္း သူ႔ေနရာသူျပန္ထိုင္ၿပီး ထမင္းစားေနတဲ့
လူကို အစိမ္းေရာင္ထမင္းစားပန္းကန္ျပားနဲ႔ အလ်ားလိုက္ေ၀့ၿပီး ပစ္ေပါက္လိုက္တာ အဲဒီရဲေဘာ္ရဲ့နားရြက္
ျပတ္ထြက္ သြားပါေတာ့တယ္။

ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္မႈနဲ႔ အျပစ္ေပးခံရပါတယ္။ နားရြက္ျပတ္တဲ့ရဲေဘာ္လည္း မလြတ္ပါဘူး
ႏွစ္ေယာက္စလုံး ေဘာလုံးကြင္းရဲ့ေျပးလမ္းေပၚမွာ အုဋ္နီခဲရွစ္လုံးစီထည့္ထားတဲ့ ေက်ာပိုးအိတ္ကိုလြယ္ၿပီး
ပတ္ေျပး ၾကရပါသတဲ့။ (အရင္တုန္းက ပ လ က လို႔ေခၚတဲ့ အုဋ္နီခဲထူထူနင့္နင့္အႀကီးစားေတြပါ)။
အဲဒီလို ေဘာလုံးကြင္းကိုပတ္ေျပးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ၀ီစီအသံကိုနားေထာင္ၿပီး ေလွ်ာက္ ေျပး အျမန္ေျပး ဆို
ၿပီး လုပ္ရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္ေယာက္မွားလ်င္ ႏွစ္ေယာက္စလုံး အစကေနျပန္လုပ္ၾကရပါသတဲ့။

စစ္မႈထမ္းတုန္းက ၾကားခဲ့ ရသမွ် သင္ခဲ့ရသမွ် နာယူခဲ့ရသမွ် ႀကံဳလာသမွ် ေဆးနဲ႔အၿငိမ္းစားယူၿပီး သူေနတဲ့
ရြာကိုျပန္ေရာက္ေတာ့ ဘာမွမဆိုင္တာကိုေတြ႔လိုက္ရလို႔ ဗမာစစ္တပ္ကို အရမ္းစိတ္နာသတဲ့။ အျဖစ္က ဒီ
လိုဗ်။

ညေနပိုင္းလယ္ထြန္အၿပီး ရြာထဲျပန္၀င္လာတဲ့သူ႔ဦးေလးကို ရြာထဲေရာက္ေနၾကတဲ့ ဗမာစစ္သားကေမးလား
ျမန္းလားလုပ္ေတာ့ ဗမာလိုမေျပာတတ္လို႔ဆိုၿပီး စစ္ေဆးလိုက္ၾကတာ အသက္ပါသြားတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သူ႔သားေတြ သူ႔တူေတြကို မင္းတို႔ ဗမာကိုမယုံနဲ႔ သူတို႔ကိုေမြးလိုက္က တည္းက သူတို႔မိဘေတြ
က ငါးမွ်ားခ်ိတ္လို ေကာက္က်စ္တဲ့ဗီဇမ်ိဳးစိတ္ေတြ ထည့္ေပးလိုက္တာ၊ ယုံမိလ်င္ ဘ၀ပ်က္လိမ့္မယ္ ဆိုၿပီး
ဗမာမုန္းတီးေရးတရားေဟာလိုက္တာ ကြယ္လြန္သြားတဲ့အထိပါပဲ။ သူ႔သားသူ႔တူေတြလည္း သူ႔အတိုင္းပဲ
ဗမာဆိုတဲ့အသံ ၾကား႐ုံနဲ႔ အမႈန္႔ႀကိတ္ပစ္ခ်င္တာ။ ဗမာစစ္သားေတြကလည္း စိတ္နာေအာင္လုပ္ၿပီးရင္းလုပ္
ေနၾကတာကိုး။

အဲဒီလိုနဲ႔ က်ဳပ္တို႔ေခတ္ေရာက္လာေတာ့ ဗမာစစ္တပ္က စခန္းေတြဘာေတြလာေဆာက္ စခန္းခ်ၿပီး အေျခ
ခ် ေနထိုင္လာရာကေန ကရင္ေတြဗမာလိုေျပာတတ္ဆိုတတ္လာၿပီး ကရင္မေလးေတြ ဗမာစစ္သားေတြနဲ႔
ရည္ငံၾက အိမ္ေထာင္ေတြျပဳၾကတဲ့အထဲမွာ က်ဳပ္အမ်ိဳးထဲက ကရင္မေလးလည္း ဗမာစစ္သားနဲ႔ညားပါေလ
ေရာ။ သူ႔အေဖက သေဘာက်လို႔တဲ့ေလ။ မွတ္ကေရာ။
တခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ဗမာကိုမယုံဘူးေျပာခဲ့တဲ့ အဓိပတိႀကီးက အခုေတာ့ သမီးေတာင္ေပးလိုက္ေသး။
ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အဲဒီဗမာစစ္သားမွာ မယားႀကီးငုတ္တုတ္နဲ႔ဆိုတာ ဗမာစစ္သားေနာက္လိုက္သြားတဲ့သမီး ျပန္
ေျပာမွသိရတယ္တဲ့ဗ်ာ။ ရြာကိုျပန္ေရာက္လာတဲ့သမီးမွာက ေန႔ေစ့လေစ့ျဖစ္ေနၿပီ။

ဒါေၾကာင့္ ကရင္လူမ်ိဳးဆိုတာ သူတို႔ယုံၿပီေဟ့ဆိုလ်င္ သမီးေတာင္ေပးတာ။ ကရင္ေတြ မနာနဲ႔။
နာလ်င္ ဗမာနဲ႔ ဘယ္လိုအလုပ္မ်ိဳးမဆိုတြဲလုပ္မယ္ဆိုလ်င္ သတိေလးေတာ့ထား၊ ဗမာလိမ္ေနတာသိသိႀကီး
နဲ႔ သစၥာရွိရွိ ႐ိုး႐ိုးသားသား ယုံၾကည္မႈနဲ႔ လုပ္ေနတာပါဆိုတာကေတာ့ ပုဂၢလိကအက်ိဳးအျမတ္အတြက္ဆို
လ်င္ သိပ္မွန္တာေပါ့ဗ်ာ။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ပဲ အေကာင္းအဆိုးခံစားရမွာေလ။

အမ်ိဳးသားေရးမွာေတာ့ ကရင္ေတြ ဗမာလိမ္တာသိလ်င္ သားစဉ္ေျမးဆက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ဘို႔အေၾကာင္း
မေျပာနဲ႔ သားစဉ္ေျမးဆက္မယုံဘူး ဆိုတဲ့စကားဟာ ကရင္တမ်ိဳးသားလုံးရဲ့ကံၾကမၼာကို မိုက္႐ူးရဲဆန္ဆန္
အေလာင္းအစားလုပ္တာနဲ႔ အတူတူပဲလို႔ က်ဳပ္ျမင္ပါတယ္။

အျမင္မွားေတြ အေတြးမွားေတြလို႔ ေျပာခ်င္တဲ့ညီအစ္ကိုေတြ ႀကိဳက္သလိုေျပာၾကပါ။ ေျပာၿပီးလ်င္ အေျခအ
ေနကို ခဏေလာက္ေစာင့္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ကရင္လူထုရဲ့အသံကို ၾကားရပါလိမ့္မယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္ေရာက္လာမွ
မွန္တယ္မွားတယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္မယ့္အစား အေကာင္းဆုံးအတြက္ေမွ်ာ္လင့္ထားသလို အဆုိးဆုံးအတြက္အ
သင့္ျပင္ထားၿပီးသားျဖစ္ဘို႔လိုပါတယ္။ အခုကတည္းက ျပင္ထားရမွာ။ ဗမာေတြ ငါတို႔ကိုလိမ္တယ္ ခ်ကြာ
ဆိုၿပီး အဲဒီအခ်ိန္က်မွ ထေဆာ္မယ္ဆိုလ်င္ က်ဳပ္အမ်ိဳးထဲကမိန္းကေလးလို ကိုယ္၀န္အရင့္အမာႀကီးနဲ႔ ဆို
ဘာမွဆက္လုပ္စရာမရွိေတာ့ဘူး။
တခုပဲရွိတယ္၊ အဲဒါက မ်ိဳးဆက္သစ္ ကြၽန္ကရင္ေလးတစ္ေယာက္ ထပ္ေမြးထုတ္လိုက္ၾကယုံေပါ့၊ မေကာင္း
ဘူးလား။ မွားသြားလားမသိ။ ဒါဆိုလည္း မ်ိဳးဆက္သစ္ သစၥာရွိကရင္ေလးေပါ့ဗ်ာ။

အိပ္မက္ထဲကအေၾကာင္းအရာေတြအေပၚ နမိတ္ဖတ္တာယုံသလားမယုံဘူးလား ဆိုတာကိုေရးလိုက္တာ
မဆိုင္တဲ့ဘက္ေရာက္သြားတယ္၊ ေကာသလႅမင္းႀကီးရဲ့ အိပ္မက္ ၁၆ခ်က္အေၾကာင္းေရးထားတဲ့ ပိုးကရင္
ဘာသာနဲ႔စာေလးတင္လိုက္ဦးမွလို႔ စိတ္ကူးရတာနဲ႔ ေကာသလႅအိပ္မက္ ၁၆ခ်က္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ ပုံေလးေတြရွာဘို႔
Google ကိုဖြင့္ၿပီး ဗမာစာလုံး႐ိုက္ထည့္လိုက္ေတာ့ ဆိုက္ေတြအမ်ားႀကီးထြက္လာတယ္။ ေကာသလႅ မင္း
ႀကီးရဲ့ အိပ္မက္၁၆ခ်က္ဆိုတဲ့ ေခါင္းစည္းနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ။

ပိုးကရင္လိုေရးထားတဲ့ အဲဒီေကာသလႅမင္းႀကီးအိပ္မက္က စကားေျပမဟုတ္ပဲ လကၤာေတြျဖစ္ေနေတာ့
စကားေျပလိုပါတြဲဘက္ၿပီးေရးခ်င္တဲ့က်ဳပ္အတြက္ အေတာ္ကိုခက္ခဲ လွပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့
ဆရာေတာ္ေရးထားတဲ့ လကၤာေတြမွာ က်ဳပ္နားမလည္တဲ့ မၾကားဘူးတဲ့ စာလုံးေတြ မ်ားေနလို႔ျဖစ္ပါတယ္။

ပိုးကရင္လိုေရးထားတဲ့အျပင္ စကားလုံးေတြကလည္း အလြန္ေရွးက်တဲ့အတြက္ စာဖတ္သူေတြ နားမလည္
ႏိုင္မွာကို စိုးရိမ္မိတာအမွန္ပါ။ ဒီလိုေရးလိုက္ေတာ့ စာဖတ္သူကိုေစာ္ကားလွခ်ည္လားဆိုၿပီးအမ်က္ေတာ္ မ
ရွၾကပါနဲ႔ဗ်ာ။ ေနာက္တစ္ခုက မွားေနတဲ့စာလုံးေတြ မွားေနတဲ့ဘာသာျပန္မႈေတြကို ျပဳျပင္ေပးမယ့္ဆရာေတြ
မရွိတာကလည္း က်ဳပ္ကိုအားေလ်ာ့ေစတာအမွန္ပါ။
တနည္းေျပာရလ်င္ ပိုၿပီးေတာ့ အားနည္းခ့်ိဳယြင္းခ်က္ေတြနဲ႔ အမွား ေတြဘက္ကိုသာ တြန္းပို႔ေနေလသလား
လို႔ပါ။ အိပ္မက္ကို လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖၚေနတာမဟုတ္မွန္းသိေပမယ့္ တခါတေလမွာ လက္ေတြ႔
လုပ္ရမွာေတြကိုအိပ္မက္လို သေဘာထားမိေလၿပီလား ဆိုတဲ့အေတြးေတြကလည္း ၀င္၀င္လာပါတယ္။
ဒီအခ်ိန္က က်ဳပ္အတြက္ ၀ိပႆနာအလုပ္လုပ္ရမယ့္အခ်ိန္ေလ။ အဲဒီေတာ့မဆိုင္တဲ့အလုပ္ကိုလုပ္ေနတာ
မ်ားလားဆိုၿပီးစဥ္းစားမိတာ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ က်ဳပ္ၾကားဘူးတဲ့ ပုံျပင္ေလးတပုဒ္နဲ႔ အိပ္
မက္အေၾကာင္းကို အဆုံးသပ္ၾကည့္ၾကပါစို႔။

အခါတပါးမွာ သူေဌးႀကီးတစ္ဦးရဲ့ ၿခံက်ယ္ႀကီးကိုေစာင့္ရတဲ့ အေစာင့္တစ္ေယာက္ရွိပါတယ္၊ သူေဌးအတြက္
ၿခံတံခါး အဖြင့္အပိတ္လုပ္ရသလို ညေစာင့္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ တေန႔မွာေတာ့ ကိစၥတစ္ခုနဲ႔ သူေဌးကအျပင္
သြားဘို႔အတြက္ ၿခံတံခါးဖြင့္ေပးရင္း
သူေဌးမင္းခင္ဗ်ား။ ဒီကေန႔ သြားမယ့္ခရီးကို မသြားပါနဲ႔လား။ ညက ကြၽန္ေတာ္မ်ိဳးရဲ့ အိပ္မက္ထဲမွာ သူေဌး
မင္းစီးတဲ့ကားနဲ႔ အျခားေမာ္ေတာ္ယာဉ္တို႔ မေတာ္တဆ တိုက္မိတယ္လို႔ အိပ္မက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါ
တယ္ခင္ဗ်ား။ လို႔ငိုယိုၿပီးေတာင္းပန္သတဲ့။
ဒီေတာ့သူေဌးကလည္း အဲဒီခရီးစဥ္ကို ဖ်က္လိုက္ပါေရာတဲ့။ အမွန္ပါပဲ အဲဒီေန႔မွာ သူေဌးႀကီးစီးမယ့္ကား
ယာဉ္တိုက္မႈျဖစ္ခဲ့ပါတယ္တဲ့။
ေနာက္မၾကာမတင္ရက္ေတြမွာလည္းပဲ အိပ္မက္မက္ေနတဲ့ညေစာင့္ဟာ သူေဌးႀကီးကို သူ႔အိပ္မက္မက္တဲ့
အေၾကာင္း ေျပာေျပာၿပီးေတာင္းပန္ေလ့ရွိသတဲ့။ သူေတာင္းပန္တိုင္း သူေဌးႀကီးကသူ႔ခရီးစဉ္ကိုဖ်က္သလို
အိပ္မက္တဲ့အတိုင္းလည္း အျပင္မွာ တကယ္ျဖစ္သတဲ့။ မၾကာပါဘူး အဲဒီညေစာင့္ အလုပ္ျပဳတ္သြားပါေတာ့
တယ္။
အဲဒီပုံျပင္ထဲက ညေစာင့္လို ကိုယ္လုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို မလုပ္ပဲ အပိုလုပ္ေနတဲ့လူဟာ က်ဳပ္သာျဖစ္ခဲ့မယ္
ဆိုလ်င္ျဖင့္……။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)