• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Thursday, April 25, 2013

ေခြးသားစားၾကရာ၀ယ္

 Source Photo from http://www.google.com/images

ေခြးသားစားၾကရာ၀ယ္

By ကိုခ်စ္ေဖ

တခါတေလေတာ့လဲ ေရမ်ားေရနိုင္ မီးမ်ားမီးနိုင္ေခတ္ႀကီးမွာ မ်က္နွာငယ္ရပါတယ္ဗ်ာ ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီလိုေျပာ
ေနၾကတာေတြဟာ ေနာက္တခ်ိန္မွာၾကေတာ့ မမွန္ေတာ့ျပန္ပါဘူး။ လူမ်ားစုႀကီးက လူမ်ားစုႀကီးကျဖင့္ သ
ေဘာတူၾကတယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ၿပီးသြားေတာ့တဲ့ဟာကိုး။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔လဲ ဒီလူမ်ားစုႀကီးကို လူမ်ားစုႀကီးရဲ့ဆႏၵကို မနွစ္သက္နိုင္ပဲ ငါတေကာ ေကာခ်င္တဲ့သူေတြ
ကိုခ်စ္ေဖတို႔ နိုင္ငံေတာ္ႀကီးမွာ မ်ားမွမ်ား ျဖစ္ေနရသလားပဲ။
ဒါေပမဲ့လဲ လူမ်ားစုႀကီးရဲ့ဆႏၵကို အသိအမွတ္ျပဳရသလို လူနည္းစုၾကီးရဲ့ ဆႏၵသေဘာသဘာ၀ကိုလဲ အေလး
ထား ေလ့လာသင့္တာပဲ အသိအမွတ္ျပဳသင့္တာပဲ မဟုတ္လား။

ေၾသာ္..ကိုခ်စ္ေဖလဲ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနမိျပန္ပါၿပီ။ ဘာမွမဟုတ္ပါဘူး အခုရက္ထဲ ငယ္ငယ္တုန္းက အေၾကာင္းေလးေတြ ျပန္ေတြးမိေနလို႔ပါ ကိုခ်စ္ေဖတို႔ ငယ္ငယ္က ကိုခ်စ္ေဖတို႔ ေနတဲ့ၿမိဳ့
က ကရင္နဲ႔ ဗမာနဲ႔ အတူတြဲေနၾကတဲ့ၿမိဳ့ ၿမိဳ့ေပၚရပ္ကြက္ ၁၀ ရပ္ကြက္မပါေသးပဲ။
ေက်းရြာအုပ္စု ၁၁၅ အုပ္စုမွာ ၆၅ အုပ္စုက ကရင္စကားပဲ ေျပာၾကတဲ့ရြာ အျခားရြာေတြ က ကရင္တ၀က္
ဗမာတ၀က္ေနၾကတဲ့ရြာေတြ ဗမာရြာေတြၾကားမွာ ကရင္ရြာေလးတရြာ ကရင္ရြာေလးေတြၾကားမွာ ဗမာရြာ
ေလးတရြာ အဲ့ဒီလို အတူေနၾက သူ႔စကားကိုယ္တတ္ ကိုယ့္စကား သူနားလည္ ၾကတာကိုးဗ်။

ဗမာရြာေလးေတြက နည္းနည္းၾကီးလို႔ ကရင္ရြာေလးေတြက ေက်ာင္းသြားတက္ၾကရတယ္ဆို ကရင္က
ေလးေတြက အလုိလို ဗမာလိုတတ္ကုန္ၾကေရာ ကရင္ရြာေလးက နည္းနည္းႀကီးလို႔ ဗမာကေလးေတြ က ေက်ာင္းသြားတက္ၾကတယ္ဆို ကရင္စကားအကုန္တတ္ကုန္ၾက ဆိုသလို ေနၾကတာကိုး။

ဟိုးလြတ္လပ္ေရးမရခင္ အဂၤလိပ္အေျပး ဂ်ပန္အ၀င္ ကရင္ဗမာ အဓိကရုဏ္းျဖစ္ၾကတုန္းကေတာင္ တခ့်ိဳ
နယ္ေတြမွာ အခ်င္းျခင္းအကာအကြယ္ေပးၾက ကူညီၾကနဲ႔ ေနၾကတာပါ၊ တရြာနဲ႔ တရြာ သတ္ၾက ျဖတ္ၾက
တာေတြလဲ ရွိေတာ့ ရွိတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေသေသခ်ာခ်ာ စာရင္းခ်ၾကည့္ရင္ လူဦးေရနဲ႔စာရင္ ေဒသတခု
လံုးနဲ႔စာရင္ အေတာ္ကို နည္းပါတယ္။
ဒါေပမဲ့လဲ ေနာက္ပိုင္းမွာ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးရဲ့ စရိုက္ အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္ေလးေတြအေပၚမွာ အနိုင္ယူ
အသာစီးယူျပီးေျပာၾက ဆိုၾကတာေတြေတာ့လဲ ရွိၾကပါတယ္။

တကယ့္တကယ္ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္သေဘာေပါက္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးရဲ့ ဓေလ့ထံုးစံ နဲ႔
အဂၤလိပ္ကိုလိုနီျဖစ္ခဲ့ရတဲ့အခ်ိန္ နယ္ခ့်ဲေတြရဲ့ ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ေရးက စခဲ့တဲ့ျပႆနာေတြပါ တဦးနဲ႔တဦး ညွိ
ႏႈိင္းရင္ နားလည္မႈရွိရင္ အဲ့ဒီျပႆနာေတြဟာ ဘာမွမဟုတ္ေတာ့ဘူး ထင္တာပါပဲ။
ခက္တာက အင္အားၾကီးတဲ့ လူမ်ိဳးစုက လူနည္းစုကို လက္နက္အားကိုး နဲ႔ အနိုင္က်င့္ၿပီး ျပႆနာေတြကို
မရွင္းပဲ ၿငိမ္းခ်မ္းညီညြတ္စြာ အတူတကြပူးတြဲမေနထိုင္ပဲ ေနရင္ေတာ့ အနိုင္ပဲရမွာပါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတာ့ မ
ရနိုင္ပါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရရင္ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္မႈေတာ့ မရနိုင္ပါဘူး လူမ်ိဳးစုႀကီးတခုလံုး အိမ္ေျပာင္းသလို ကိုယ့္
ဘိုးဘြားမိဘ ဓါးမဦးခ်ေနထိုင္လာတဲ့ ေနရာကေန အားလံုးေျပာင္းေရြ႔ထြက္ခြါသြားဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး။
မျဖစ္လဲ မျဖစ္ေကာင္းပါဘူး။

ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းရွိဖို႔ ညီညီညြတ္ညြတ္ တန္းတူရည္တူရွိမွျဖစ္မွာမဟုတ္ပါလား။
ေၾသာ္..ဘယ္ေရာက္ကုန္ပါလိမ့္။
ခုတေလာၿငိမ္းခ်မ္းေရးအသံေတြ ၾကားပါမ်ားလို႔ သံေယာင္လိုက္သြားမိတာ။

 Source Photo from http://www.google.com/images

 ကိုခ်စ္ေဖေျပာခ်င္တာက ဒါမဟုတ္ပါ ေခြးသားအေၾကာင္း။
ကိုခ်စ္ေဖတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ၀က္သားေစ်းက တပိႆာ ၁၄ က်ပ္ အမဲသားက ၁၂ က်ပ္ လက္ဖက္ရည္ တခြက္ တက်ပ္ အဲ့ဒီအခ်ိန္တုန္းက ေခြးသားက တပိႆာကို ၆ က်ပ္ရယ္ပါ။
ေခြးသားကို မင္းတို႔ ၿမိဳ့ကလဲ အဲ့ဒီလို ေပၚျပီးေရာင္းၾကသလား ဆိုေတာ့ မေရာင္းၾကပါဘူး မေရာင္းၾကဘူးလားဆိုေတာ့လဲ ေရာင္းၾကပါတယ္။ အဲ ခိုးေရာင္းၾကတာပါ။

ဒီတုန္းက ကိုခ်စ္ေဖ နဲ႔ ခင္မင္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ မိသားစုတစုက ေခြးသားစားပါတယ္ ေခြးသားစားတယ္
ဆိုတာ အဲ့ဒီတုန္းက မစားေကာင္းဘူး ရြံစရာေကာင္းတယ္ ေခြးသားစားတယ္ဆိုတာ ဒီ.....ေတြပဲစားတာ
ေျပာၾကဆိုၾကေတာ့ ေျဗာင္ေတာ့မစားၾကဘူးေပါ့ဗ်ာ။

ဒါေပမဲ့လဲ ရရင္ေတာ့ ေဆးဖက္၀င္တယ္ အပူနိုင္တယ္ ဒူလာေကာင္းတယ္ မီးယပ္ေကာင္းတယ္ ဘာညာ
ဆိုၿပီးစားၾကတာပါပဲ။ မသိလို႔ စားတာရွိၾကသလို စားမိၿပီးမွ ႀကိဳက္လို႔ ဆက္စားၾကတဲ့သူေတြလဲ ရွိပါတယ္
အဲ့ဒီလူေတြထဲမွာ ကိုခ်စ္ေဖလဲ ပါေပါ့။
အစကေတာ့ ေၾကာက္ေၾကာက္ရြံရြံနဲ႔စားတာပါ ေနာက္ေတာ့ အေျခာက္လွမ္း အခ်ဥ္ထည့္ အခ်ိဳခ်က္ အစပ္
ခ်က္ တရုတ္ခ်က္ ကုလားခ်က္ ကာလသားခ်က္ အကုန္ခ်က္ ကိုစားေတာ့တာပါ။
စားေပမယ့္ သိုသိုသိပ္သိပ္ေပါ့ဗ်ာ။

မစားတဲ့လူမ်ားစုႀကီးက အမ်ားစုကိုး။
စားျပန္ရင္ ေျပာၾကေတာ့မွာကိုး။
ဒါေပမဲ့ ထူးဆန္းတာက ကိုခ်စ္ေဖတို႔ ျမိဳ့ကေန ခဏထြက္သြားတဲ့ ငါးနွစ္တာ ကာလအတြင္းမွာ ေျပာင္းလဲ
သြားတာကို ေျပာရရင္ ယံုၾကပါ့မလားမသိ။
ကိုခ်စ္ေဖ ၁၉၉၄ ခုနွစ္ နွစ္ဆန္းပိုင္း အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ေခြးသားအတူ တ၀တၿပဲစားခဲ့တဲ့ သူငယ္ခ်င္းက
လာေခၚပါတယ္ ခ်စ္ေဖ မင္းကို ငါစပါယ္ရွယ္ဧည့္ခံဖို႔ ငါ ဆိတ္ကတံုးသားရွာထားတယ္ ခုရက္ထဲရရင္ မဆံု
ရတာၾကာၿပီ မေကၽြးရတာၾကာလို႔ မင္းကို ငါလာေခၚမယ္ လို႔ေျပာရွာပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ကိုခ်စ္ေဖက စိတ္ေျပာင္းသြားပါၿပီ ဘာျဖစ္လို႔လဲမသိဘူး ကိုယ္က အနိုင္က်င့္ခံရတာေတြ မ်ား
လာလို႔လားမသိ။ သခင့္အေပၚ သခင္လို႔ သူကသတ္မွတ္ထားတဲ့ သခင္က သူ႔ေခြးလို႔ သတ္မွတ္မွတ္ မမွတ္
မွတ္ သခင့္အေပၚသစၥာရွိတဲ့ သခင္ျပဳသမွ် လည္စင္းခံတဲ့ ေခြးေလးေတြအသက္ကို နိုင္ထက္စီးနင္း သတ္
ျဖတ္ၿပီး မစားခ်င္ေတာ့ပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ သူငယ္ခ်င္းကို ငါအခု ေခြးသားမစားေတာ့ဘူး လို႔ ေျပာေတာ့ သူက မေနာက္နဲ႔ေဟ့ေကာင္ မင္း
ဘာမွတ္လို႔လဲ ေခြး သားကို ဟိုတုန္းက ဒို႔(.....)ေတြေခြးသားစားတုန္းက အမဲသားေစ်းရဲ့ တ၀က္ပဲရွိတယ္
ကြ ခု(.....)ေတြပါေခြးသားစားလာေတာ့ ..အမဲသားေစ်းထက္ ၂ ဆ ပိုေစ်းႀကီးသြားၿပီ ေဟ့ေကာင္ေရ...
 တဲ့။ 
တို႔ (.....)ေတြ ေခြးသားစားတယ္ ေခြးသားစားတယ္ နဲ႔..မင္းတို႔(.....)ေတြ ေခြးသားလဲစားေရာ ေစ်းက ၂ ဆေပးေတာင္ ရက္ေစာင့္ရတယ္ ေဟ့ေကာင္ေရ..တဲ့။
ေခြးသားစားတဲ့ ဓေလ့ကလဲ သိပ္မထူးဆန္းၾကေတာ့ဘူးဆိုပဲ။

လူမ်ားစုႀကီးက စားလာၾကတာကိုး လူမ်ားစုႀကီးက မစားတုန္းကေတာ့ျဖင့္ ဘာျဖစ္သေလး ညာျဖစ္သေလး
နဲ႔ ေျပာပါတယ္။
တခါတေလေတာ့လဲ လူမ်ားရင္ အမွန္မ်ား ျဖစ္သြားသလား လူညီရင္ ကိုေတာင္ ကၽြဲ ဖတ္လို႔ရတယ္
ေျပာၾကသကိုးဗ်။
ဒါေၾကာင့္ေျပာပါတယ္ ေရမ်ားေရနိုင္ မီးမ်ားမီးနိုင္ လို႔ေျပာၾကတာထင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေရမ်ားေရနိုင္မီးမ်ားမီးနိုင္ ဆိုေပမဲ့လဲ အနည္းစုကိုေတာ့ အင္အားနည္းတဲ့သူေတြ လက္နက္မဲ့တဲ့ သူ
ေတြအေပၚမွာ အနိုင္အထက္ အဓမၼ မလုပ္မေနရ အတင္းအၾကပ္လုပ္ရမဲ့ နတ္ျပည္ေရာက္ေအာင္ ဇိကုတ္
တင္သင့္ တင္ရမွာပဲ ဆိုတဲ့ အာဏာရွင္စနစ္ၾကီးကိုေတာ့ မႀကိဳက္ေတာ့တာ မရွိေစခ်င္ေတာ့တာ အမွန္ပါပဲ
ဗ့်ိဳ။

ေခြးသားစားၾကမယ္ဆိုလဲ ညီညီညြတ္ညြတ္ မစားၾကဘူးဆိုလဲ ညီညီညြတ္ညြတ္ေပါ့ ေနာက္ဆံုး မညီညြတ္
ရင္ေတာင္မွ ဒုတ္ဆြဲ ဓါးဆြဲ မလုပ္ၾကေၾကးေပါ့ေနာ္..။
အသက္ေတြလဲ ရလာၾကမွပဲ။ အႏၱရာယ္မရွိဘူးဆို သူမ်ားကို မထိခိုက္ဘူးဆို စားခ်င္သူေတြစားၾကတာ စား
ၾကပါေစေပါ့ဗ်ာ။

ကိုခ်စ္ေဖ

Copy from http://kochitphay64.blogspot.com/2011/09/blog-post.html