• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Sunday, April 7, 2013

ေမးခြန္းနဲ႔ ဧည့္သည္မ်ား သို႔မဟုတ္ ဧည့္သည္နဲ႔ ေမးခြန္းမ်ား


April 7, 2013 Sunday

ေမးခြန္းနဲ႔ ဧည့္သည္မ်ား သို႔မဟုတ္ 

ဧည့္သည္နဲ႔ ေမးခြန္းမ်ား

By မင္းစိုးစံ

ဒီေန႔ က်ဳပ္အျပင္ထြက္ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ၾကည့္ပါတယ္။ ရာသီဥတုရဲ့ အဧဓါတ္ကသိသိသာသာႀကီးေလ်ာ့
သြားတာမရွိမွန္း သတိထားလုိက္မိပါတယ္။ ႏွင္းခဲေတြအရည္ေပ်ာ္ေနတဲ့အတြက္ လူသြားလမ္းေပၚမွာ ေရ
တင္ေနပါတယ္၊ အျမင့္ပိုင္းက စီးက်လာတဲ့ ေရေတြဟာ အနိမ့္ပိုင္းမွာရွိေနတဲ့ ႏွင္းခဲပုံေၾကာင့္ ေရွ႕ဆက္မစီး
ႏိုင္ေတာ့ပဲ လူသြားလမ္းေပၚ တင္က်န္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။

တခ့်ိဳခဲေနတဲ့ႏွင္းေတြက ခပ္မြမြေလးျဖစ္ေနေပမယ့္ အခ့်ိဳႏွင္းေတြက မွန္သားျပင္လိုေျပာင္လက္ေခ်ာမြတ္
ေနေသးတာမို႔ ေရအိုင္ေလးေတြကို ေကြ႔ပတ္ၿပီးေလွ်ာက္တဲ့အခါမွာ ခႏၶာကိုယ္ယိုင္နဲ႔ လဲၿပိဳမသြားေအာင္ သ
တိထားရပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ေႏြရာသီတုန္းကလို သစ္ရြက္ေၾကြေတြေပၚလမ္းေလွ်ာက္ရတာမ်ိဳးနဲ႔ မတူတာအမွန္ပဲ၊ ဒီေနရာမွာ မ
တူတာ အမွန္ပဲလို႔ေရးလိုက္တာေၾကာင့္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း က်ဳပ္ကိုယ္ကို က်ဳပ္ျပန္ေမးမိတယ္၊ တူတယ္ဆို
လ်င္ မွားတယ္လို႔ ဆိုလိုတာလားေပါ့ေလ။

ဒီလိုဆိုလ်င္ ဒီလမ္းေလးက သူ႔နဂိုရ္အတိုင္းရွိေနတာပဲဥစၥာ။ သစ္ရြက္ေတြေၾကြခ်ိန္ ႏွင္းေတြေၾကြခ်ိန္ သူ႔ေန
ရာမွာ သူအၿမဲရွိေနတယ္။ မေျပာင္းမလြဲရွိေနတယ္၊ အကြာအေ၀း အက်ယ္အ၀န္းနဂိုရ္အတိုင္းပဲ။ အတူတူပဲ၊
ကဲ ဒါဆိုလ်င္ ဒီလမ္းကို မွားတယ္လို႔ေျပာမလား။ မွားတယ္ဆိုတာ ဘာလဲ။ ဘာကိုဆိုလိုတာလဲ။
မွန္တယ္ဆိုတာက ဘာလဲ။ ဘာကိုဆုိလိုတာလဲ။

အေတြးနဲ႔ ေရအိုင္ေလးေတြကိုသတိထားရင္း လမ္းေလွ်ာက္ေနတုန္း က်ဳပ္ေလွ်ာက္ေနတဲ့လမ္းရဲ့ ဆန္႔က်င္
ဘက္အျခမ္းကေန ကားတစ္စီးေပၚကေနၿပီး လူတစ္ေယာက္က သူလမ္းမွားေနပါတယ္တဲ့ အဲဒါ လမ္းေမး
ေနတာမို႔ ဒီလမ္းကေန ဟိုလမ္းေရာက္လ်င္ဘယ္ဘက္ခ်ိဳးလိုက္ တည့္တည့္ေမာင္းၿပီးအဲဒီလမ္းကိုေရာက္
လ်င္ ညာဘက္ခ်ိဳးခ် လမ္းအတိုင္းဆက္ေမာင္းရင္း အိမ္နံပါတ္ေတြကိုၾကည့္ၿပီးသြားလ်င္ ေတြ႔လိမ့္မယ္ ဆို
ၿပီးလမ္းျပေပးလိုက္ပါတယ္။

လမ္းျပတယ္ဆိုတာဘာလဲ။ ဘာေၾကာင့္လမ္းျပရသလဲ။ လမ္းမသိလို႔ လမ္းေမးတဲ့လူတိုင္းကို လမ္းျပေပး
သင့္ပါရဲ့လား။ လမ္းေမးသူရဲ့ အႀကံအစည္နဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို မသိပဲေပးလိုက္တာထက္ သိၿပီးမွေပးတာ
ကပိုသင့္ေတာ္တယ္လို႔ ယူဆပါသလား။

ကားေပၚက လမ္းေမးတဲ့လူရဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ကို က်ဳပ္မသိဘူး၊ သူဘာသြားလုပ္မလဲ၊ အလည္သေဘာလား၊
ေကာင္းေရာင္းေကာင္း၀ယ္ကိစၥလား၊ ဒုစ႐ိုက္လုပ္မလို႔လား၊ အဲဒီအတြက္ လမ္းေမးတဲ့သူကို ခင္ဗ်ားဘာျဖစ္
လို႔ လမ္းေမးရတာလဲလို႔ စပ္စုမလို႔လား။
အဘိုးႀကီးအာေခ်ာင္တယ္ဆိုၿပီး ကေလာ္ဆဲသြားလ်င္ အေခ်ာင္သက္သက္ ခံရေတာ့မယ္။
လမ္းျပေပးလိုက္တုန္းက ဒီကိစၥေခါင္းထဲမရွိပါဘူး၊ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း အေတာ္ၾကာမွ ေတြးမိတာပါ။

ေနာက္တစ္ခုက လမ္းမွားတယ္ဆိုတာဘာလဲ။ လမ္းက သူ႔ဘာသာသူ ရွိေနတာပဲ၊ ဘယ္သူမွားတာလဲ လူ
ကမွားတာလား။ လမ္းကမွားတာလား။ လမ္းကို ဘယ္သူေဖါက္သလဲ၊ သူ႔အလိုလိုျဖစ္လာတာလား။
လူေဖါက္တဲ့လမ္း လူမသြားတတ္တာကို လမ္းမွားတယ္လို႔ေျပာတာ မွန္ပါရဲ့လား။
ဒါဆို မွားတယ္ဆိုတာဘာလဲ။ မွားတယ္ဆိုတာ မမွန္လို႔၊ မမွန္တို္င္းမွားသလား။ မမွားတိုင္းမွန္သလား။

အေတြးတစ္ခု၀င္လာျပန္တယ္၊ လြန္ခဲ့တဲ့အပတ္က စားေသာက္ဆိုင္တစ္ဆိုင္ထဲ ၀င္စားေတာ့ အသားေတြ
ကို အထူအပါးညီညီညာညာေလး လွလွပပေလးျဖစ္ေအာင္လွီးျဖတ္ထားတဲ့ ပန္းကန္တစ္ခ်ပ္ထဲက အသား
တုံးေလးေတြနဲ႔ ဟင္းရြက္ကေလးေတြ ဟိုတစ သည္တစ အေၾကာင္းပါ။
အဲဒီလို အသားတုံးေလးေတြ ျဖစ္လာဘို႔အေရး စားေသာက္ဆိုင္ရဲ့ စားဖိုေဆာင္ထဲက အသားလွီးသူရဲ့လက္
မွာ ဓါးဒဏ္ရာေတြဘယ္ေလာက္ရခဲ့သလဲ။ ေသြးေတြဘယ္ေလာက္ ယိုစီးခဲ့ရသလဲ။ လွလွပပနဲ႔စား ခ်င္စ
ဘြယ္ဟင္းတခြက္အတြက္ ေပးဆပ္လိုက္ရတဲ့တန္ဘိုးက သိပ္ျမင့္ေနမလား။ အဲဒါကိုေတြးၿပီး စားေသာက္
လို႔အၿပီး စားပြဲခုံေပၚမွာ ေငြစကၠဴတရြက္ကို အဲဒီလူအတြက္ ထားရစ္ခဲ့တယ္။

ဆိုင္ျပင္ကိုေရာက္ေတာ့ ဒီေငြဟာ လက္မွာဒါဏ္ရာရသူ အတြက္မွျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလားဆိုတာ စဥ္းစားမိတယ္၊
စားပြဲထိုးတဲ့ ကေလးမေလးပဲရမွာပါ။ အသားလွီးေနတဲ့ လူကဘာသိတာမွတ္လို႔။ က်ဳပ္ရဲ့လုပ္ရပ္က မွန္သ
လား၊ မွားေနလား။ ဘာေၾကာင့္မွန္တာလဲ ဘာေၾကာင့္မွားတာလဲ။
စဥ္းစားၾကည့္လိုက္တာ လည္ထြက္သြားတယ္။ တိက်မွန္ကန္ၿပီး ရွင္းလင္းတဲ့အေျဖမရပါဘူး။

ေငြစကၠဴဆိုတာ လူကဖန္တည္းထားတဲ့သက္မဲ့ပစၥည္းျဖစ္တဲ့အတြက္ လူတိုင္းအတြက္ျဖစ္ရမယ္၊ ဒါမွသဘာ
၀က်မယ္၊ လူကဖန္တည္းထားတဲ့အရာေတြဟာ ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး လူသားအားလုံးအတြက္ျဖစ္တယ္။
ဒီေတာ့ ဒီလူလုပ္တဲ့ေငြစကၠဴဟာ မီးဖိုေဆာင္ကအသားလွီးတဲ့လူအတြက္ျဖစ္သလို စားပြဲထိုးအတြက္လည္း
ျဖစ္ရပါမယ္။ ဟုိလူမွရေစေတာ့ ဒီလူမွရေစေတာ့ ဆိုတဲ့က်ဳပ္ရဲ့ဆႏၵက အမွန္တရားမွဟုတ္ပါရဲ့လား။

ဒီကေန႔ ကမၻာေပၚမွာ႐ုတ္ ႐ုတ္သဲသဲေတြ မတည္ၿငိမ္မႈေတြ သဘာ၀ေဘး လူလုပ္တဲ့ေဘး အဲဒါေတြကို ေန႔
စဉ္ေန႔တိုင္းလိုလို ျမင္ရ ၾကားရေတာ့ သက္သာေကာင္းမြန္လာဘို႔ ဘယ္သူ႔မွာတာ၀န္ရွိပါသလဲ ဆိုတာေတြး
မိျပန္တယ္။
အသိပညာရွင္ေတြ အတတ္ပညာရွင္ေတြလား။ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြလား။ စီးပြါးေရးသမားေတြလား။ ဘာသာ
ေရးေခါင္းေဆာင္ေတြလား။ ဘယ္လိုလူတန္းစားကို အဓိကတရားခံလို႔ ေျပာလ်င္ရမလဲ။ ဘာေၾကာင့္ေျပာရ
တာလဲ။ အဲဒီလိုေျပာ႐ုံေလးနဲ႔ အမႈကိစၥေတြအားလုံး ေျပလည္မွာလား။ ေခါင္းေဆာင္နဲ႔ေနာက္လိုက္ ဆိုတဲ့
ေနရာႏွစ္ခုမွာ ေခါင္းေဆာင္က အရင္ဦးဆုံးျဖစ္လာတာလား၊ ေနာက္လိုက္က ပထမျဖစ္လာတာလား။
ေခါင္းေဆာင္ဆိုတာ ဘယ္လိုေၾကာင့္ျဖစ္လာတာလဲ။ ဘာအတြက္ျဖစ္လာတာလဲ။

အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားနဲ႔ အအုပ္ခ်ဳပ္ခံလူတန္းစားဆိုတာ အုပ္ခ်ဳပ္သူရွိလို႔ အအုပ္ခ်ဳပ္ခံသူဆိုတာရွိလာတာ
လား။ အအုပ္ခ်ဳပ္ခံလူတန္းစားမရွိလ်င္ အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားတရပ္ဆိုတာ ရွိလာႏိုင္ပါသလား။ အဲဒီလိုလူ
တန္းစားႏွစ္ရပ္ မရွိခဲ့လ်င္ ဒီကေန႔လက္ရွိကမၻာႀကီးရဲ့ အေနအထားဘယ္လိုျဖစ္လာမလဲ။ ဘာေၾကာင့္လူ
တန္းစား ခြဲထားရတာလဲ၊ လူတိုင္းလူ႔အခြင့္အေရးအျပည့္အ၀ရွိရမယ္ တန္းတူရည္တူျဖစ္ရမယ္ဆိုတာ ဘာ
ကိုဆိုလိုတာလဲ။

သႀကၤန္ရက္နီးလာတာနဲ႔အတူ သႀကၤန္နဲ႔ဆိုင္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြ ေနရာေပါင္းစုံက အေၾကာင္းအရာ
ေပါင္းစုံ ၾကားေနရ ျမင္ေနရတယ္။ ဖိုနဲ႔မ ကိစၥေတြ။ သႀကၤန္အတြင္းမွာ ဟိုေဆးေလးသုံးပါ၊ သည္ပစၥည္း
ေလးသုံးပါ။ ဟုိေဆးက သည္လိုေဆးေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ေဖ်ာ္ရည္ထဲမွာ ထည့္သုံးလ်င္ ဘာအနံ႔အရသာမွ မရွိတဲ့အတြက္ ဘာညာေတြျဖစ္သြားတတ္တဲ့အတြက္ သတိထားသင့္ေၾကာင္းေတြ။ စုံေနတာပါပဲ။

အဲဒီလိုေရးသားၾက သတိေပးၾကေသာ္လည္း ျပႆနာေတြက လူသိရွင္ၾကားတဖုံ လူမသိသူမသိတမ်ိဳး လူ
မသိတသိနဲ႔တနည္း ျဖစ္ၿမဲျဖစ္ေနတာဆိုေတာ့ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတာလဲ။ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ေၾကာင့္လား။
လူေတြထုတ္တဲ့ေဆး၀ါးေၾကာင့္လား။ ဒါမွမဟုတ္ ျပႆနာျဖစ္ေနတဲ့ ကာယကံရွင္ေတြေၾကာင့္လား။
သႀကၤန္ပြဲေတာ္ေၾကာင့္ဆိုလ်င္ တျခားပြဲေတြမွာ ဒီလိုမျဖစ္ဘူးလား။ ထုတ္လုပ္တဲ့ေဆး၀ါးေၾကာင့္ဆိုလ်င္ သုံးတဲ့လူေတြမွာပဲ ျပႆနာျဖစ္တာလား။ ေဆးထုတ္လုပ္သူရဲ့ အျပစ္လား သုံးစြဲသူေတြရဲ့အမွားလား။ မသုံး
တဲ့လူေတြေရာ ျပႆနာမတက္ဘူးလား။ (သုံးစြဲရန္ ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္)

ျပႆနာျဖစ္တဲ့ႏွစ္ဘက္(ဆန္႔က်င္ဘက္လိင္)ထဲက ဘယ္သူ႔အျပစ္လဲ၊ မိန္းကေလးလား။ ေယာက္်ားေလး
လား။ လက္ခုပ္ကို တစ္ဘက္တည္းတီးလို႔ ျမည္ပါရဲ့လား။ မစြမ္းရင္းကလဲရွိ ကန္စြန္းခင္းကလည္းညိ ဆိုတာ
မ်ိဳး မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။ ေၾကာင္ခံတြင္းပ်က္နဲ႔ ဆက္ရက္ေတာင္ပံက်ိဳး ဆိုတာမ်ိဳးေတြကို ေမ့ထားမလား။
အက်ိဳးျဖစ္ျခင္းဆိုတာ အေၾကာင္းအရာေတြရွိလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းအရာဆိုတာ မရွိပဲနဲ႔ ဆိုးက်ိဳးေတြ
ေကာင္းက်ိဳးေတြဆိုတာျဖစ္လာစရာ မရွိပါဘူး။

ဆိုင္မွာ အစားအေသာက္၀ယ္စားတယ္ဆိုတာ ဆိုင္ရွိလို႔ပါ၊ ဆိုင္မရွိလ်င္ ဆိုင္မွာစားေသာက္လို႔မရပါဘူး။
ဆိုင္ရွိပါၿပီ အစားအေသာက္အတြက္ေပးေျခဘို႔ အသျပာမရွိလ်င္လည္း ဆိုင္မွာစားေသာက္လို႔မရႏိုင္ပါဘူး။
ဆိုင္ရွိသလို အသျပာလည္းရွိေပမယ့္ စားခ်င္စိတ္မရွိလ်င္ ဆိုင္မွာစားေသာက္ဘို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
ကဲအဲဒီေတာ့ ဘာကအဓိကလဲ။ စိတ္ပဲ။

ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္(ဗမာႏိုင္ငံေတာ္)မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အဓိက႐ုဏ္း(ဆူပူအၾကမ္းဖက္မႈ၊ လယ္
ေျမသိမ္းယူမႈ၊ ပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္မႈ၊ ခိုးမႈ၊ အလြဲသုံးစားလုပ္မႈ) အဲဒါေတြအားလုံး ဘယ္သူ႔မွာအဓိက တာ၀န္
ရွိသလဲ။ ဗမာစစ္အစိုးရလား။ ျမန္မာအစိုးရလား။ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔ေတြလား။ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အ
ဖြဲ႔ေတြလား။
ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔နဲ႔ ဗမာစစ္အစိုးရ(ျမန္မာအစိုးရ)တို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲလုပ္မယ္ဆိုေတာ့
တ႐ုတ္က အေမရိကန္နဲ႔ၿဗိတိသွ်မပါရဘူးတဲ့။ သူမပါပဲ ေဆြးေႏြးမယ္ဆိုလ်င္ကန္႔ကြက္မယ္တဲ့။
ကဲ ဘယ္သူ႔အမွားလဲ။ တ႐ုတ္မွားသလား။ အေမရိကန္မွားသလား။ ၿဗိတိသွ်မွားသလား။ ဗမာမွားလား။
ကခ်င္မွားလား။ ဘာေၾကာင့္မွားတာလဲ။ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္မွားတာလဲ။

ေတြးရင္းနဲ႔ အိမ္ကိုျပန္ေရာက္လာတယ္၊ အိမ္ေရွ႕တံခါးမႀကီး ပိတ္ေနတယ္၊ လူေခၚေခါင္းေလာင္းကို ႏွိပ္
လိုက္တယ္။ ေခြးေဟာင္သံၾကားရတယ္။က်ဳပ္ေမြးထားတဲ့ေခြး ေဟာင္တာပါ။ တံခါးလာဖြင့္တာက က်ဳပ္ရဲ့
ေမြးစားသား။

အေဖ အိမ္မွာဧည့္သည္ေရာက္ေနတယ္။
ဘယ္သူတုန္း။
သားလည္း မသိဘူး။

ကဲ ကိုယ္မသိတဲ့လူတစ္ေယာက္ကို တံခါးဖြင့္ေပးလိုက္တာ က်ဳပ္ေမြးစားသားရဲ့အျပစ္လား၊ က်ဳပ္ဧည့္သည္
ပါလို႔ ေျပာၿပီး၀င္လာတဲ့လူရဲ့ အျပစ္လား၊ က်ဳပ္သားကို မသိတဲ့လူကို တံခါးဖြင့္မေပးနဲ႔လို႔ မမွာမိတဲ့က်ဳပ္အ
ျပစ္လား။ ဒါမွမဟုတ္ လာတဲ့လူ(ဧည့္သည္ဆိုတဲ့လူ)ကို မျမင္ရမေတြ႔ရေသးပဲနဲ႔ အျပစ္တင္ေနတဲ့ အျပစ္ျမင္
ေနတဲ့ အေကာင္းမျမင္တဲ့ အစိုးရိမ္လြန္တဲ့ က်ဳပ္ရဲ့စိတ္လား။

လူစိမ္းတစ္ေယာက္ ကိုယ့္အိမ္ထဲေရာက္ေနၿပီးကာမွ ပူထူေန႐ုံနဲ႔ မၿပီးဘူးဆိုတာကို သခၤန္းစာရသြားတာအ
မွန္ပါ။ အိမ္ထဲေရာက္ေနတဲ့လူစိမ္းရဲ့ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္တည္လာမယ့္ အက်ိဳးဆက္အေပၚအေျခ
ျပဳလို႔ ရလိုက္တဲ့သခၤန္းစာအတြက္ ေပးဆပ္ရမႈနဲ႔တန္ဘိုး ျဖတ္ေၾကးဆိုလ်င္ျဖင့္။
ခင္ဗ်ားရယ္ က်ဳပ္ရယ္ သူရယ္ အားလုံးဟာ ဧည့္သည္ေတြပါဗ်ာ။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)