Wednesday
ပါးစပ္ရာဇ၀င္ ျဖစ္သြားမွာ စိုးလို႔ပါ
By မင္းစိုးစံ
က်ဳပ္တို႔ကရင္လူမ်ိဳးေတြဟာ ရာဇ၀င္ကို ျပန္ၾကည့္လိုက္လ်င္ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ ေသေသျခာျခာ တိတိက်က် မရွိခဲ့
တဲ့အတြက္ ခိုင္မာတဲ့ သက္ေသအေထာက္အထားေတြ မျပႏိုင္ခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြ အမ်ားအျပားရွိေနခဲ့တာကို
သိၾကမွာပါ။ ကရင့္သမိုင္းမွတ္တမ္းေတြ အင္မတန္နည္းပါးခဲ့တာကို သတိျပဳမိသူေတြထဲမွာ ဘေလာ့ဂ္မိတ္ေဆြ
ေတြရွိေနမယ္လို႔ ထင္တဲ့အတြက္ ပါးစပ္ရာဇ၀င္ ျဖစ္သြားမွာစိုးလို႔ပါဆိုတဲ့ ေခါင္းစည္းကိုတင္ၿပီးဉာဏ္မွီသေလာက္
ေလးနဲ႔ေတြးမိသမွ်ကို ေရးခ်လိုက္ပါတယ္။
ဒီလိုပါ က်ဳပ္ငယ္ငယ္တုန္းက က်ဳပ္အေမက က်ဳပ္ကိုေျပာျပဘူးတယ္။ သားေရ အဲဒီလယ္ကြင္းေတြဟာ မင္းအဘိုး
ပိုင္ခဲ့တဲ့ လယ္ေပါ့ကြာ အဲဒီ ထန္းပင္ေတြအစီအရီစိုက္ထားတဲ့ ကန္သင္း႐ိုးကေနစ,ၿပီး ဟိုး ေတာအုပ္စပ္စပ္ေလး
က ၀ါးေတာေတြအထိေပါ့။ ေနာက္ၿပီးကြင္းအလည္က အိုင္ႀကီးဟာ ငါးပိတႏွစ္စာအတြက္ ဖူလုံတဲ့ငါးေတြ ေအာင္း
ေနတာေပါ့။ အခုေတာ့ အဲဒီအိုင္ထဲမွာ စပါးေတြစိုက္လိုက္ၾကလို႔ ငါးေတြလည္း မေနႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ငါးပိလည္း မရ
ေတာ့ဘူးေပါ့ကြယ္။
အဲဒီ ထန္းပင္ေတြ အစီအရီေအာက္က ေျမေနရာေလးမွာ ျမပတိုင္ ေနာင္ထပၸံ ေနာင္အီခယ္ ထီဖိုးစံ ေကာ့ဖန္ရပ္ စ
တဲ့ ရြာေတြက က်ဳံဒိုးကို ဆင္းၿပီး ပစၥည္းေတြ၀ယ္တဲ့အခါ တေထာက္နားဘို႔အတြက္ မင္းအဘိုးကိုယ္တိုင္ သစ္သား
ဇရပ္တေဆာင္နဲ႔ ေရတြင္းတူးထားခဲ့တာေပါ့၊ မင္းျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ။
က်ဳပ္လည္း ေရတြင္းထဲကို ၀ါးကိုင္းေလးနဲ႔ေမာင္တက္လုပ္ထားတာေလးကိုယူ ၀ါးက်ည္ေထာက္ခ်ိတ္ၿပီး ေရခပ္ၿပီး
ေသာက္လိုက္ရင္း ဇရပ္ေဘးပတ္၀န္းက်င္ကို ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ဘာစာတမ္းအမွတ္အသားမွ် မေတြ႔တာနဲ႔ အေမ့
ကို အဘိုးေဆာက္ထားတာဆိုၿပီး ဘာအမွတ္အသားမွ်လည္း မေတြ႔ပါလားအေမရာ။
ဒီနယ္တနယ္လုံးက သိေနၾကတာပါသားရယ္။ ဘာမွတ္တမ္းမွ ေရးေနစရာမလိုပါဘူး တဲ့။
အခုေတာ့ ထန္းေတာလည္း ေပ်ာက္ၿပီ ဇရပ္လည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ေရတြင္းလည္း မေတြ႔ေတာ့ဘူး။ လယ္ကြင္းအ
လည္က ေရအိုင္ေနရာလည္း အိမ္ေတြေဆာက္ပစ္လိုက္ၾကၿပီ။ ဘယ္မွာတုန္းမွတ္တမ္းမွတ္ရာ။ အဲဒါက ပုဂၢိလက
နဲ႔ဆိုင္တဲ့ ရာဇ၀င္ပါ။ အဲဒီအေၾကာင္း က်ဳပ္သားကို ေျပာၾကည့္လိုက္ပါလား။ ရ,စရာေတာင္ရွိမွာမဟုတ္ဘူး။
ဘာေတြလာေျပာေနတာလဲ ဆိုၿပီးေတာ့။
အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြက်ေတာ့ေရာ အမ်ားႀကီးထဲက တခုေလာက္ေရးၾကည့္မယ္ ဥပမာ အ
ခု က်ဳပ္တို႔ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးေန႔မွာ သုံးေနၾကတဲ့ ပိုးကရင္စာဆိုပါေတာ့၊ ဘယ္ခုႏွစ္က စ,ၿပီး ဘယ္သူက တည္ထြင္
ခဲ့တာလဲ ဘယ္နယ္ကေန စ,ၿပီး ဘယ္လိုအဆင့္ဆင့္ျပန္႔ပြါးလာသလဲ တိက်တဲ့အမွတ္အသားရွိလ်င္ ျပစမ္းဆိုလ်င္
ဘာနဲ႔ျပမလဲ။
အခု က,ေနၾကတဲ့ဒုံး ဆိုပါစို႔။ ဘယ္ကေနစၿပီး ျဖစ္လာတာလဲ။ ဘာေၾကာင့္ ဒုံးလို႔ေခၚသလဲ။ ဒုံးအဆင့္ဆင့္ေျပာင္း
လဲလာတာကို သိလား။ အဲလိုေမးလ်င္ ဘယ္လိုအေထာက္အထားေတြနဲ႔ ျပၾကမလဲ။ နာ့ဟူးပြါတဲ လုပ္လို႔ရတဲ့ ကာ
လ,မ်ိဳးမဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ခင္ဗ်ားဟာက ဟိုးေရွးပေ၀သဏီက အေၾကာင္းေမးေတာ့ က်ဳပ္တို႔က ဘယ္မွတ္မိမွာတုန္းဗ်။ အဲဒီအေၾကာင္းေရး ထားတဲ့ စာေတြေပေတြဆိုတာ ရွိခ်င္မွရွိမွာ။ ဟို ကရင္လူႀကီးေတြဆိုေနတဲ့ ထားေတြထဲမွာကလည္း အခ်ိန္ကာလ
တိတိက်က် မပါဘူးေလ။ လို႔ဆင္ေျခေပးဘို႔ စဉ္းစားေနလား။ ဒါဆိုလ်င္ ကရင္ဒုကၡသည္စခန္းမွာ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္
ဆယ္ေလာက္ေနခဲ့ဘူးတယ္ဆိုတဲ့ ကရင္ဒုကၡသည္ေတြကို ေမးၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ DKBA နဲ႔ SPDC ေပါင္းၿပီး က်ဳပ္
တို႔ ဒုကၡသည္စခန္းကို ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္မီး႐ိႈ႕ခဲ့သလဲ။ လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ေသခဲ့သလဲ။ အမ်ိဳးသား။ အမ်ိဳးသမီး။ အ
သက္ အရြယ္။ ေသဆုံးရပုံ။ ဘယ္ေန႔လဲ။ ဘယ္အခ်ိန္လဲ။ အဲဒီလို မီး႐ိႈ႕ခံရအၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲ ဘာေတြျဖစ္ပ်က္
ခဲ့သလဲ။ ဘယ္သူေတြ ဦးေဆာင္ၿပီး ဘာေတြလုပ္ခဲ့ၾကသလဲ။
လူတစ္ရာမွာ ငါးဆယ္ေလာက္ အတိအက်သိလ်င္ အင္မတန္ကံေကာင္းၿပီမွတ္။ လတ္တေလာ ျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥမွာ
ေတာင္ မွတ္မွတ္ရရမရွိဘူးဆိုလ်င္ တနည္းအားျဖင့္ ကိုယ့္အေရးကိစၥမွာေတာင္အေလးအနက္ မထားတတ္ဘူးဆို
လ်င္ ေနာင္လာမည့္အနာဂတ္မွာ ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အဆိုးအေကာင္းေတြကို ဘယ္လိုသခၤဏ္းစာေတြနဲ႔ ခ်ိန္ထိုးၿပီး အ
ေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကမလဲ။
ေလရွည္ေနတာနဲ႔ လိုရင္းကိုမေရာက္ေတာ့ဘူး။
ကဲ ဒီႏွစ္ ကရင့္လက္နက္ကိုင္ အင္အားစုေတြေပါင္းၿပီး ကရင္အမ်ိဳးသားႏွစ္သစ္ကူးလုပ္ၾကတယ္။ စစ္ေရးျပအခမ္း အနားမွာ လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ခြင့္မရခဲ့ၾကဘူး။ က်ဳပ္တို႔ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးက်င္းပတဲ့ အခါတိုင္းမွာ စစ္ေရးျပလုပ္ တဲ့အခါတိုင္း လက္နက္ပါသလား မပါဘူးလား။ ဒါဆို ဘာေၾကာင့္ ဒီႏွစ္လို ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ႀကီးက်မွ လက္နက္ကိုင္
ၿပီး စစ္ေရးျပအခမ္းအနားလုပ္ခြင့္မရွိတာ ဘာေၾကာင့္လဲ။
ႏွစ္သစ္ကူးက်င္းပေရးေကာ္မတီ နာယကတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ကရင္ျပည္နယ္နယ္ျခားေစာင့္တပ္(BGF) အမွတ္(၃)၊တိုက္ နယ္မႉး ဗိုလ္မႉးႀကီးေစာခ်စ္သူက
“ဒီလိုႏွစ္သစ္ကူးေန႔အခမ္းအနားမွာ လူထုေတြအေရွ႕ လက္နက္ေတြနဲ႔စစ္ေရးျပတာ မသင့္ေတာ္ဘူးထင္လို႔ အေရး
ေပၚအစည္းအေ၀းေခၚၿပီး ဆံုးျဖတ္လိုက္တာပါ”
လို႔ ေကအိုင္စီကို ေျပာတဲ့အေၾကာင္း KICသတင္းထဲမွာ ေရးထားတာေတြ႔ရပါတယ္။
ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအ႐ံုး KNU ကရင္အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မေတာ္(KNLA) စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ႀကီး ေစာေဂ်ာ္နီက
“စစ္ေရးျပအခမ္းအနားဆိုတာက ကရင္ေတာ္လွန္ေရးေန႔တို႔၊ အာဇာနည္ေန႔တို႔မွာပဲ ထည့္သြင္းက်င္းပတာျဖစ္ တယ္။
ႏွစ္သစ္ကူးေန႔နဲ႔ေတာ့ သက္ဆိုင္မႈမရွိပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ေကာ္မတီကေန ဒါကိုမလုပ္ေတာ့ဘဲ ဆံုးျဖတ္အတည္ျပဳလိုက္တာျဖစ္တယ္”
ဆိုၿပီး KICမွာ ေျပာထားျပန္ပါတယ္။
ကရင္ေခါင္းေဆာင္ေတြ ဘာေၾကာင့္အခုလိုေျပာၿပီး ေသနတ္မပါတဲ့ စစ္ေရးျပအခမ္းအနားကို လုပ္လိုက္ၾကရသလဲ
ဆိုတာကို မေတြးမိတဲ့လူ ရွိမယ္မထင္ဘူး။ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမမွာ ဘ၀ေပး အသက္ေပးၿပီး သမိုင္းေပးတာ
၀န္ ထမ္းေဆာင္လာခဲ့ၾကသူတိုင္း ေတြးမိေနမွာပါ။ ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမမွာ ကၽြဲကူးေရပါ လုပ္ေနခဲ့ဘူးတဲ့ က်ဳပ္လို
အူေၾကာင္ၾကားလူေတာင္ ေတြးေနမိေသးတာပဲ။
ကဲထားလိုက္ပါေတာ့။ ဒီေနရာမွာ က်ဳပ္ဉာဏ္မွီသေလာက္ အိတ္သြန္ဖါေမွာက္ၿပီး ေရးၾကည့္မယ္။ အမွားပါလ်င္ ဆဲ
သာဆဲထည့္။ လုံး၀,အားမနာနဲ႔။ က်ဳပ္ေတြးၿပီးေရးထားတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာစရာရွိလ်င္လည္း ေျပာသာေျပာ။ မ
ညွာနဲ႔။
ဗမာစစ္အစိုးရဆိုတာ အစကတည္းက က်ဳပ္တို႔တုိင္းရင္းသားေတြကို မ်ိဳးျဖဳတ္ခ်င္ေနတာ။ ဒါေၾကာင့္ က်ဳပ္တို႔ကရင္
ေတြရဲ့ စကား၀ွက္မွာ ဗမာစစ္တပ္ကို ထြီးဖလူ(ထြိပလု) ေခြး႐ူးလို႔ သုံးထားတာ အားလုံးအသိပဲ။ ေခြးေတာင္မွ ရိုးရိုး
ေခြးမဟုတ္ဘူး။ ေခြး႐ူး။ ေခြး႐ူးဆိုကတည္းက စဉ္းစားသာၾကည့္ေတာ့ ဘာအသိဉာဏ္မွ်မရွိေတာ့ဘူး။ သူသြားတဲ့
ေနရာမွာ ေတြ႔တာ မိတာ အကုန္ကိုက္ေတာ့တာပဲ။ သစ္ရြက္နဲ႔ထိလည္း ကိုက္တာပဲ။ ေလွကားထစ္လည္း ခဲတာပဲ။ အိမ္တိုင္နဲ႔တိုးမိလည္း ဟပ္တာပဲ။ ေခြးအခ်င္းခ်င္းဆုံလည္း ကိုက္တာပဲ။
အဲဒီလို အသိတရားကင္းေအာင္ သူတို႔ကို ဗမာစစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြက သင္တန္းေတြေပးထားတာ။
တပ္ကနားေတာ့ ေကာင္းေရာင္းေကာင္း၀ယ္ မလုပ္စားတတ္ေတာ့ဘူး။ လူၾကားထဲမတိုး၀ံ့ေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ ဓါးျပ
တိုက္စားမယ္။ လုစားမယ္။ မုဒိန္းက်င့္မယ္။ အဲဒီအဆင့္ထက္ မပိ္ုႏိုင္ေတာ့ဘူး။
လူထုနဲ႔ ကင္းကြာေအာင္။ စစ္သားနဲ႔ အရပ္သား။ စစ္သားနဲ႔ ေက်ာင္းသား။ စစ္သားနဲ႔ ဘုရားသား။ မေပါင္းမိေအာင္
နည္းမ်ိဳးစုံသုံးၿပီး ျပည္ေထာင္စုဗမာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကို အႏုၾကမ္းစီးထားတာ။ ေမာင္ပိုင္စီးထားတာ။
အခုတခါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး ကရင္စစ္သားေတြနဲ႔ လူထုကို ပညာသားပါပါနဲ႔ ခြဲလိုက္တာပဲ
လို႔ က်ဳပ္ျမင္တယ္။ က်ဳပ္တို႔ကရင္ေတြမွာ စစ္သားနဲ႔အရပ္သား တသားတည္းျဖစ္ေနတာကို မလိုခ်င္လို႔။ ခြဲခ်င္လို႔
တမင္သက္သက္ဆင္လိုက္တဲ့ ကစားကြက္တစ္ခုျဖစ္တယ္။ ကရင္စစ္သားေတြက လူကိုလူလိုျမင္တယ္။ ျပည္သူနဲ႔
ရန္သူကို ေကာင္းေကာင္းခြဲျခားတတ္တယ္။ အဲဒီလိုျဖစ္ဘို႔ ကရင္စစ္ဘက္အရာရွိေတြက အခက္အခဲေတြၾကားထဲ
က သင္ၾကားပို႔ခ်ထားတာ။ ဘာျပႆနာမွ် မရွိဘူး။ ရြာထဲေရာက္လ်င္ ေသနတ္ကို ထရံေပၚမွာခ်ိတ္ ရြာထဲလိုက္ၿပီး
လည္လို႔ ရတယ္။
ကဲ ထားလိုက္ပါေတာ့။ အခုေတာ့ ပြဲကလည္း ၿပီးသြားၿပီ။ ပြဲၿပီး မီးေသ လို႔ သေဘာထားလိုက္ၾကမလား။ အဲဒီလိုမ်ိဳး
ေတာ့ မလုပ္လိုက္ၾကပါနဲ႔။ ကရင္အမ်ိဳးသားႏွစ္သစ္ကူးေန႔မွာ ကရင္ေတြ လက္နက္ကိုင္ၿပီး စစ္ေရးျပအခမ္းအနား
ေတြ လုပ္ခဲ့တာကြဆိုတာကို ပါးစပ္ရာဇ၀င္ မျဖစ္ရေလေအာင္ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေလးေတာ့ လုပ္ထားၾကဘို႔ ေဆာ္
ၾသပါရေစ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုလ်င္ မေျပာေကာင္းမဆိုေကာင္း ကရင့္အမ်ိဳးသားႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္မွာ လက္နက္မ
ကိုင္ရ ဆိုတဲ့ အစဉ္အလာႀကီးတစ္ခုျဖစ္သြားရာကေန ကရင္ဒုံး မက,ရ။ ကရင္သီခ်င္း မဆိုရ။ ကရင္စကား မေျပာ
ရ။ ကရင္အလံ မေထာင္ရ။ (ေရးခ်င္တာက်န္ေသးေပမယ့္ ဆက္မေရးေတာ့ပါဘူး) ဆိုတဲ့အထိ ျဖစ္သြားမွာစိုးလို႔ပါ။
ဗမာ စကားရွိတယ္ေလ။ မျဖစ္ႏိုင္တာ ဘာမွ်မရွိဘူး။ မျဖစ္ေသးတာပဲ ရွိတယ္၊ ဆိုတာ။
တဆက္တည္း ဗမာစစ္တပ္က စစ္သားေတြ တပ္ထဲက ထြက္လ်င္ ဘာလုပ္စားတတ္ၾကသလဲ ဆိုတာ သိခ်င္လ်င္
ေအာက္က ႐ုပ္သံဖိုင္ကို ၾကည့္ႏိုင္သလို။ ကရင္ေတြ ကရင္အမ်ိဳးသားႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္က်င္းပတဲ့အခါတိုင္း စစ္
ေရးျပအခမ္းအနားေတြကို လက္နက္ကိုင္ၿပီးျပခဲ့တာ ၂၀၁၃ခုႏွစ္အထိ ျဖစ္္တယ္ဆိုတာကို မွတ္တမ္းအေနနဲ႔ တင္ျပ
ထားတာကိုလည္း ၾကည့္႐ႈႏိုင္ေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။
ဟာသ ဆိုေပမယ့္ ဗမာစစ္သားေတြ တကယ္ႀကံဳေနရတဲ့ လက္ေတြ႔ဘ၀,အမွန္ပါ။
မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)