• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Wednesday, March 5, 2014

ပိုးကရင္စာ သင္ၾကပါစို႔ (အပိုင္း ေျခာက္)

March 06,2014
Thursday

ပိုးကရင္စာ သင္ၾကပါစို႔ (အပိုင္း ေျခာက္)

By မင္းစိုးစံ

က်ဳပ္ရဲ့ ဆရာက ကရင္လို အခန္းအနားေတြမွာ သတိ ေနၿမဲ ကရင့္အမိ်ဳးသားအလံေတာ္အား အေလးျပဳ၊ က်ဆုံး
ေလၿပီးေသာ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားအား အေလးျပဳ ကရင့္သစၥာအဓိဌာန္မ်ားကို ရြတ္ဆို စတဲ့အမိန္႔ေပး
သံေတြကို သံစဉ္ေတြ စာသားေတြပါ တင္ေပးပါဆိုလို႔ တင္ေပးလိုက္ပါၿပီဗ်ား။

သို႔ေသာ္ စာသားမ်ားကို ႐ိုက္ထည့္ေပးႏိုင္ျခင္းမျပဳႏိုင္လိုက္တဲ့အတြက္ နားလည္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။
အေၾကာင္းကေတာ့ အာဇာနည္ကို ကရင္လိုေခၚေ၀ၚသုံးစြဲတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးမေသမခ်ာတာေတြရွိေနတာမို႔ စာ
သားနဲ႔တင္တဲ့အခါမွာ ရႈတ္ေထြးကုန္ၿပီး ရွင္းရခက္ေနမွာစိုးလို႔ျဖစ္ပါတယ္။

အာဇာနည္ေန႔ကို ကရင္လို ဍဴ၀၀္ လို႔ေရးသားသုံးႏႈံးထားတာေတြ႔ရပါတယ္။
ဍဴ ဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္က ရဲစြမ္းသတၱိနဲ႔ျပည့္စုံတယ္လို႔ ယူဆၿပီးသုံးစြဲထားသလို ၀၀္ ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရကေတာ့ နီေစြးျခင္း
နီရဲျခင္း ရဲရဲေတာက္ စသည္ျဖင့္ အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူၾကတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

က်ဳပ္သိရသေလာက္ကေတာ့ အာဇာနည္ကို ကရင္လို ဖိုတ္ေထံသုဂ္ လို႔ ေရးသားထားတာကို ေတြ႔ဘူးပါတယ္။
သုဂ္ ဆိုတာက စစ္သား။ ေရြ႕လ်ားျခင္း၊ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္း၊ ေနရာခ်ျခင္း။
ေထံ ဆိုတာက ျပတ္ေတာက္ျခင္း။ ျပတ္ျခင္း။
ဖိုတ္ ဆိုတာက ကြၽတ္ထြက္ျခင္း။ ပဲ့ထြက္ျခင္း။

အဲဒီေတာ့ အာဇာနည္ဆိုတာက ရဲစြမ္းသတၱိရွိတာတင္မကပဲ ေပးဆပ္ျခင္း အနစ္နာခံျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္း ဆိုတဲ့အ
ေျခခံအေၾကာင္းရင္းခံေတြ စိတ္ဓါတ္ေတြရွိရတာဆိုေတာ့ ဍဴ၀၀္ ဆိုတာမွန္သလား ဖိုတ္ေထံသုဂ္ ဆိုတာက မွားေန
သလား ေပါ့ေလ။ အဲဒီလိုမေသမခ်ာျဖစ္ေနေတာ့ သံစဉ္ထဲမွာလည္း မပါသလို စာသားနဲ႔လည္း ေရးမျပထားေသး
ပါဘူး။ ေသျခာတဲ့ စာရြက္အေထာက္အထားေလးေတြ႔မွပဲ ျပန္ၿပီးေရးသားတင္ဆက္ေပးပါ့မယ္။

က်ဳပ္ဆိုတဲ့လူကလည္း အေျပာင္းအေရႊ႕သိပ္ထူတာဗ့်ိဳ။
ဗမာျပည္ထဲမွာ ေနတုန္းကလည္း ေျပာင္းလိုက္တာ ေနရာအႏွံ႔ပဲ။ ကရင္ျပည္နယ္ေရာက္ျပန္ေတာ့ အိမ္ဆိုတာဘာ
မွန္းေတာင္မသိဘူး။ နယ္စပ္ေရာက္ျပန္ေတာ့ ေျပာင္းတာက မရပ္ႏိုင္ဘူး။ ထိုင္းႏိုင္ငံဒုကၡသည္စခန္းမွာေတာင္ အ
ၿငိမ္မေနရဘူး။ အေမရိကန္ႏိုင္ငံေရာက္ေတာ့လည္း ျပည္နယ္တခုကေန တခုကိုေျပာင္း႐ုံတင္မကေသးဘူး၊ တၿမိ့ဳ
ထဲမွာတင္ ေနရာ ငါးေနရာေလာက္ေျပာင္းေနတာ ဆိုေတာ့ စာရြက္စာတမ္းေတြလည္း ေပ်ာက္မွာေပါ့ဗ်ာ။

ကံေကာင္းလ်င္ေတာ့ျပန္ေတြ႔မွာပါ။
အဲဒီေတာ့မွပဲ အာဇာနည္ေန႔ ဆိုတာ ဒီလိုေခၚတယ္ဆိုတာကို သက္ေသအေထာက္အထားနဲ႔ျပႏိုင္မွာေလ။
မဟုတ္လ်င္ နာ့ဟူးပြါတဲ ဆိုတာနဲ႔ စခန္းသြားေနရတာ ၾကာလာေတာ့သိပ္ၿပီး မေပ်ာ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။
ေအာက္က ႐ုပ္သ့ဖိုင္ေလးကို နားဆင္ၾကည့္႐ႈၾကပါ။
ဖုတာမိုက္ဂုဏ္ေက်းဇူး ဆိုတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းက ေက်ာင္းသားေလးေတြနဲ႔ ဆရာဆရာမေတြ စာမသင္မီအ
ခ်ိန္မွာ သီဆိုထားၾကတာပါ။
စေနေန႔ နဲ႔ တနဂၤေႏြေန႔ ေတြမွာ စာသင္ပါတယ္။ ဒုံးသင္ပါတယ္။



က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)