• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Sunday, March 9, 2014

ေပါက္ပင္ဘာေၾကာင့္ ကိုင္းရတယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဘာေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာတယ္

March 8, 2014
Saturday

 ေပါက္ပင္ဘာေၾကာင့္ ကိုင္းရတယ္

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဘာေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာတယ္

By မင္းစိုးစံ

ဘေလာ့ဂ္ မိတ္ေဆြမ်ားအားလုံး က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလိုက္ပါတယ္ဗ်ား။
စိတ္ကူးမိတာေလးတခု ေရးျပခ်င္လို႔ပါ။ ႀကိဳက္တဲ့လူ ရွိခ်င္မွရွိမယ္။ မႀကိဳက္တဲ့လူေတာ့ ရွိကိုရွိလိမ့္မယ္။
စိတ္ကူးဆိုကတည္းက စိတ္ထဲ ရွိတာကို ေတြးေန ေျပာေန လုပ္ေနတာဆိုေတာ့ ဘယ္သူတဦးတေယာက္ရဲ့စိတ္
ကူးကိုမ်ား လူအားလုံးကလက္ခံႀကိဳက္ႏွစ္သက္ႏိုင္လို႔လဲ။ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္မိတယ္ဆိုလ်င္ေတာင္ အလုံးစုံကိုႀကိဳက္
ခ်င္မွ ႀကိဳက္တာ။ က်ဳပ္လည္း လူထဲကလူေလဗ်ာ က်ဳပ္လိုစိတ္ကူးမ်ိဳးဆို ပိုၿပီးလူေတြမႀကိဳက္မွာေပါ့။

ဥပမာဆိုပါစို႔ လူမွာ ေငြေၾကးက်ိက်ိတက္ခ်မ္းသာတဲ့လူေတြရွိတယ္။ ေငြေၾကး ကုန္းေကာက္စရာမရွိေအာင္ ဆင္းရဲ
တဲ့လူေတြရွိမယ္။ အဲဒီလူတန္းစားႏွစ္ရပ္ၾကားမွာမွ ေငြေၾကးအခ်မ္းသာႀကီးမခ်မ္းသာတဲ့ လူခ်မ္းသာေတြရွိသလို
ဆင္းရဲေပေသာ္လည္း ကုန္းေကာက္စရာမရွိေလာက္ေအာင္ မဆင္းရဲတဲ့လူလည္းရွိမွာပဲ။
အဲဒီလိုပဲ သခင္ျဖစ္ေနတဲ့လူ၊ ကၽြန္ျဖစ္ေနတဲ့လူ။ ပညာတတ္၊ ပညာမဲ့။ ႐ုပ္ဆိုးတဲ့လူ၊ ႐ုပ္ေခ်ာတဲ့လူ။ အက်င့္သိကၡာ
ျမင့္ျမတ္တဲ့လူ၊ အက်င့္သိကၡာနိမ့္က်တဲ့လူ။ အဲဒီလိုလူေတြၾကားထဲမွာမွ ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း ၾကားေရာက္
ေနတဲ့လူတန္းစား ဆိုတာလည္း ရွိမွာအမွန္ပါပဲ။
က်ဳပ္စိတ္ကူးနဲ႔ လူေတြကို ခြဲျခမ္းလိုက္မိပါတယ္။ အထက္တန္းစား။ အလတ္တန္းစား။ ေအာက္တန္းစား။ လူတန္း
စား သုံးရပ္ေပါ့ဗ်ာ။ လူတန္းစား သုံးရပ္ထဲမွာမွ အထက္တန္းစားကုိသုံးရပ္။ အလတ္တန္းစားကုိသုံးရပ္။ ေအာက္
တန္းစားကို သုံးရပ္ထပ္ခြဲလိုက္ေတာ့ လူတန္းစားကိုးရပ္ဆိုပါေတာ့။

အဲဒီလိုလူတန္းစား ကိုးရပ္ထဲမွာ သခင္လိုလူဆိုတာ ဘယ္လိုလူလဲ ကြၽန္စိတ္ေပါက္ေနတဲ့ လူဆိုတာဘယ္လိုလူမ်ိဳး
လဲ။ ပညာတတ္တဲ့လူဆိုတာ ဘယ္လိုလူမ်ိဳးလဲ။ ပညာမဲ့တဲ့လူဆိုတာ ဘယ္လိုပုံမ်ိဳးလဲ။ အက်င့္သိကၡာျမင့္ျမတ္တဲ့
လူ အက်င့္သိကၡာမဲ့တဲ့လူ ဆိုတာေတြက ဘယ္လိုလူတန္းစားမ်ိဳးလဲ။ စသည္ျဖင့္ေပါ့ေလ အဲဒီလိုခြဲျခမ္းစိပ္ျဖာလိုက္
တဲ့အခါ ခ်မ္းသာတဲ့လူတိုင္း သခင္စိတ္မရွိႏိုင္သလို ဆင္းရဲတဲ့လူတိုင္းမွာ ကြၽန္စိတ္မရွိၾကပါဘူး။ အက်င့္သိကၡာပိုင္း
မွာလည္း ထို႔နည္းအတိုင္းပါပဲ။ ပညာ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ အေတြးအေခၚပညာနဲ႔ အတတ္ပညာဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ိဳးရွိတဲ့အထဲ
က ခ်မ္းသာတဲ့လူတိုင္းမွာ ပညာရွိမျဖစ္ႏိုင္သလို ဆင္းရဲတဲ့လူေတြတိုင္းမွာလည္း ပညာမမဲ့ၾကပါဘူး။

ဒါဆိုလ်င္ ျပန္ခ်ဳပ္လိုက္တဲ့အခါ ျပည္ေထာင္စု ဗမာႏိုင္ငံေတာ္(ျပည္ေထာင္စု ျမမၼာႏိုင္ငံေတာ္)ထဲမွာ လူတန္းစား
ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိၿပီး စိတ္ဓါတ္ပိုင္းဆိုင္ရာမွာ ဘယ္လိုေတြရွိေနလို႔ အက်င့္သိကၡာပိုင္းမွာ ဘယ္လိုေတြျဖစ္ေနသလဲဆို
တာ ျပန္ေတြး ၾကည့္လိုက္ေတာ့ က်ဳပ္အျမင္ေျပာရလ်င္ ေရွ႕အလားအလာက သိပ္မေကာင္းလွေပဘူး။ လိမ္လည္မႈေတြ ဓါးျပမႈေတြ လူသတ္မႈေတြ မုဒိန္းမႈေတြ စတာေတြအျပင္ ေျမသိမ္းမႈေတြ မ်က္ရည္ပင္လယ္ေ၀ေန
ၾကရတဲ့ဘ၀ေတြ လမ္းေဘးေရာက္ေနရ တဲ့လူေတြ အဲဒီလိုသတင္းမ်ိဳးေတြက မၾကားခ်င္အဆုံး မျမင္ခ်င္အဆုံး မ
ဟုတ္ပါလား။

အဲဒီလိုလူေတြရဲ့ မိသားစုဘ၀ေတြထဲမွာ ကေလးသူငယ္ေတြဆိုတာရွိပါတယ္။
ကေလးပဲကြာ ဘာမွ်နားမလည္ပါဘူး၊ မသိပါဘူးဆိုၿပီး အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ေနၾကတာမ်ိဳးက အနာဂတ္အတြက္ ထိတ္
လန္႔စရာေကာင္းလွပါတယ္။
က်ဳပ္ဆိုလ်င္ ငယ္ငယ္ေလးထဲက ဗမာစစ္သားေတြရဲ့ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈကို ခံစားလာခဲ့ရတာဆိုေတာ့ ဒီကေန႔
အထိ ဗမာဆိုလ်င္သိပ္ၿပီးအထင္မႀကီးခ်င္ဘူး။ လုပ္ခဲ့တာက သူတို႔အဘိုးအဘြားေတြေလကြာ အခု အေျခအေန
ေတြက အားလုံးေျပာင္းလဲေနပါၿပီ မင္းတို႔ကရင္ေတြခံစားခဲ့ရသလို ဗမာေတြလည္း ခံစားရတာပါပဲ ဆိုတာကို သိေန
ေပမယ့္ မသိစိတ္က ဗမာေတြအေပၚဒီကေန႔အထိ သံသယစိတ္နဲ႔ ေျပာဆိုဆက္ဆံ ေနမိတုန္းပါ။
က်ဳပ္ကို အျပစ္ျမင္မလား။ ျပည္မႀကီးမွာေနတုန္းကလည္း ဗမာေတြရဲ့ ခ်ိဳးဖဲ့ေျပာဆိုတာကိုခံခဲ့ရတယ္၊ ျပည္နယ္ကို
ေရာက္ျပန္ေတာ့ ဗမာစစ္တပ္ရဲ့ ရက္စက္မႈကိုကိုယ္တိုင္ႀကံဳရတယ္၊ ဒီမုိကေရစီတိုက္ပြဲ၀င္ေတြပါလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို
သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဗမာေတြနဲ႔ေပါင္းမိျပန္ေတာ့လည္း ေခါင္းတစ္လုံးအတင္ခံရျပန္တယ္။ က်ဳပ္မွာအျပစ္ရွိတယ္ဆို
လ်င္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။

ဆိုလိုခ်င္တာက မိဘေတြ မ်က္ရည္နဲ႔မ်က္ခြက္ ျဖစ္ေနတာကိုျမင္ၾကရတဲ့ ကေလးသူငယ္ေတြရဲ့ ႏုနယ္လွတဲ့သူတို႔ တေတြရဲ့ အေတြးထဲမွာ ငါတို႔အိမ္ကို္ဖ်က္တဲ့လူရဲ့အေဖက သူ႔အေဖ။ ငါတို႔မိသားစု ဘ၀ပ်က္ေအာင္လုပ္တာ သူ႔အ
ေဖ ဆိုတဲ့စိတ္အစြဲအလန္းေတြက သူတို႔တေတြအရြယ္ေရာက္လာတာနဲ႔ ေပ်ာက္ပ်က္သြားမယ္ဆိုလ်င္ေတာ့ မ
ေထာင္းသာေပဘူးေပါ့။ ဆက္ရွိေနၾကဦးမယ္ဆိုလ်င္ ဘယ္လိုေရွ႕ဆက္ၿပီး အလုပ္အတူလက္တြဲလုပ္ၾကမွာလဲ။
အလုပ္အတူတြဲမလုပ္ႏိုင္ရာကေန အတူမေနႏိုင္ျဖစ္လာၿပီဆိုလ်င္ေတာ့ ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာက ရွိေနဦးမွာပဲ။
အဲဒါကိုႀကိဳျမင္ထားလို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြမွာ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔ လို႔သာသုံးဘို႔၊ ေတာ္လွန္
ေရးဆိုတဲ့ စကားရပ္ကိုမသုံးဘို႔ လက္ရွိစစ္အစိုးရက အတည္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေနတာမ်ားလားလို႔ေတာင္ ယူဆစရာ
ျဖစ္ေနပါတယ္။

တိုင္းျပည္ဆင္းရဲတာက ျပည္သူေတြ သမာအာဇီ၀နည္းနဲ႔ မလုပ္ကိုင္မစားေသာက္ၾကလို႔၊ သီလမၿမဲလို႔၊ ဘယ္ၿမဲမ
လဲ စားဘို႔ေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္၊ အူမ,မေတာင့္ေတာ့ ဘယ္လို သီလ,ေစာင့္မတုန္း။ သီလ,မေစာင့္တဲ့အတြက္ သမာ
အာဇီ၀,နည္းနဲ႔ လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ေအာင္ ဥပေဒအရ အေရးယူေနရတာ။
အဲဒီ ဥပေဒေၾကာင့္ အဲဒီလိုလုပ္မွ အဆင္ေျပမွာ၊ ဒါေၾကာင့္ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူေတြျဖစ္လာတာ။
ႏွစ္ေတြၾကာလာေတာ့ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈေတြက ယဉ္ေက်းမႈတခုလိုျဖစ္ေနတာ။
အဲဒီလို ဥပေဒမဲ့ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ ဆင္းရဲတြင္းနက္ေနတာ။ အဲဒီလိုနဲ႔ ေပါက္ပင္ဘာေၾကာင့္ကိုင္းရတယ္ဆိုသလို ျဖစ္ေနျပန္ေရာ။ မာကာခင္မွာကေတာ့ ျပည္တြင္းစစ္ေၾကာင့္ပါ
ဆိုတဲ့ ေလသံ စစ္အစိုးရ ပါးစပ္ေပါက္ကေန ပုတ္အက္အက္အနံ႔နဲ႔ထြက္လာတယ္။ အရင့္အရင္တုန္းကေတာ့ ဗမာ
ျပည္မွာ ျပည္တြင္းစစ္မရွိပါဘူး။ လက္နက္ကိုင္ေသာင္းက်န္းသူေတြေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ဆင္းရဲေနရတာပါ ဆိုၿပီးဇြတ္
ေအာ္ေနခဲ့တာေလ။

တိုင္းျပည္ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာသြားလ်င္ေတာ့ အားလုံးေကာင္းသြားမွာပါဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေလးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး
ေဆြးေႏြးပြဲေတြဘက္ၾကည့္လိုက္ျပန္ေတာ့ တဘက္က ေဆြးေႏြးေနသလို တဘက္ကေန က်ည္ဆံေတြေပးေနျပန္
ေရာ။
အခုလက္ရွိ အစိုးရလက္ထက္မွာ တကယ္ပဲၿငိမ္းခ်မ္းမလားဆိုျပန္ေတာ့ အစိုးရကေန အေကာင္အထည္ေဖၚေန
တဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ သိသာထင္ရွားတဲ့ အေနအထားမွာမရွိဘူးလို႔ ပအို၀့္ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ့
ဥကၠဌ ခြန္ျမင့္ထြန္းက “ျမန္မာ့ၿငိမ္း ခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္ ဖြံၿဖိဳးေရးႏွင့္ သဘာဝအရင္းအျမစ္မ်ား” ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေဆြး
ေႏြးပြဲစကားဝိုင္းမွာ
“က်ေနာ္တို႔ျမင္တာကေတာ့ ေျပာင္းလဲမႈဆိုတဲ့ စကားလံုးတစ္ရပ္ေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့လုပ္ေနၾကတဲ့ ဒီေန႔ ၿငိမ္း
ခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္မႈေတြဟာ သိသာထင္႐ွားတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ေတြ မ႐ွိေသးဘူး၊ ေျပာင္းသလိုလို မေျပာင္းသ
လိုလို ျဖစ္ေနတဲ့အခ်က္ေတြ ႐ွိတယ္”
ဆို ၿပီးေျပာသြားပါတယ္။

ရွမ္းျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္စ၀္ေအာင္ျမတ္က ေတာင္ႀကီးၿမ့ိဳ တိုင္းရင္းသားမီဒီယာညီလာခံမွာ ဘယ္လိုေျပာသြားသ
လဲဆိုေတာ့
“ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းေတြ ေဆာင္႐ြက္တဲ့ေနရာမွာ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္မၿငိမ္းခ်မ္းလို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ေဆာင္႐ြက္
ၾကတာပဲျဖစ္တယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလိုခ်င္တယ္ဆိုလို႔႐ွိရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့စကားေျပာဖို႔ဆိုလို႔႐ွိရင္ လက္နက္ေတြကိုင္ၿပီး
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကားေျပာေနမယ္ဆိုရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာႏိုင္တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ အဲ
လို ယူဆပါတယ္” တဲ့ဗ်ား။

ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက်ေတာ့ တသက္လုံးလက္နက္ ကိုင္လာတဲ့လူေတြကို ခ်က္ျခင္းႀကီး လက္နက္
စြန္႔ခိုင္းလို႔မျဖစ္ဘူး ဆိုေတာ့ ကဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဉ္ေတြက ဘယ္လိုေတြျဖစ္လာမွာလဲ။
လက္နက္ကိုင္ရတာဘာေၾကာင့္လဲဆိုတာ ေတြးစရာျဖစ္လာပါတယ္။ ဗမာ့တပ္မေတာ္က လက္နက္ကိုင္တာက
တိုင္းရင္းသားေတြကို လူမ်ိဳးတုန္းသုတ္သင္ဘို႔၊ တိုင္းရင္းသားေတြလက္နက္ကိုင္ရတာက မိမိလူမ်ိဳးကို အမ်ိဳးမ်ိဳး
အႏိုင္က်င့္ရက္စက္ေနတဲ့ ဗမာစစ္တပ္ရန္က ကာကြယ္ဘို႔။ ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ တိုက္ေနခဲ့ၾက
တာ အားလုံးအသိပဲ။

ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းေျပာသြားတာေနာက္တခုက ခ်မ္းသာလ်င္ ဘယ္သူမွ် လက္နက္မကိုင္ဘူး တဲ့။ တိုင္းရင္းသားေတြဘက္ကေတာ့ရွင္းတယ္၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳး အမ်ိဳးမျပဳတ္ဘို႔ လက္နက္ကိုင္ၾကတယ္ ခုခံစစ္အတြက္
ေတာ္လွန္စစ္အတြက္ လက္နက္ကိုင္ၾကတယ္။ ဒါဆို္ဗမာ့တပ္မေတာ္က လက္နက္ကိုင္တာက တိုင္းရင္းသားေတြ
ကို အမ်ိဳးျဖဳတ္ဘို႔မဟုတ္ဘူးဆိုလ်င္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းေျပာပုံအရ ဗမာ့တပ္မေတာ္ႀကီးခမ်ာ မ
ခ်မ္းသာလို႔ မ်ားလားေပါ့။ ဘာမခ်မ္းသာတာပါလိမ့္။ ပညာမခ်မ္းသာတာလား။ သိကၡာမခ်မ္းသာတာလား။ အေတြး
အေခၚမခ်မ္းသာတာလား။ အတတ္ပညာမခ်မ္းသာတာလား။ ကၽြန္စိတ္ေပါက္ေနတဲ့ စစ္ေခါင္းေဆာင္တခ့်ိဳေၾကာင့္
လား။ ေခါက္႐ိုးက်ိဳးေနတဲ့ လူတစုအတြက္လား။

ရွမ္းျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ စ၀္ေအာင္ျမတ္စကားကို ျပန္ေကာက္ၾကရေအာင္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာေနရတာဟာ လက္နက္ကိုင္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကားေျပာလို႔ ဆိုလ်င္ ဗမာ့တပ္မ
ေတာ္ကလည္း လက္နက္ေတြစြန္႔မယ္ တိုင္းရင္းသားေတြဘက္ကလည္း လက္နက္မကိုင္ဘူး ဆိုမွၿငိမ္းခ်မ္းေရး
က ျမန္ဆန္မွာလို႔ ဆိုလိုသလိုျဖစ္မေနဘူးလား။
တိုင္းရင္းသားေတြ ဘက္ကေတာ့ လက္နက္က ဗမာစစ္တပ္ေလာက္မမ်ားတဲ့အတြက္ ျပႆနာက သိပ္မရွိဘူး။
ေျပာသာေျပာရတာ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစု အားလုံးေပါင္းလိုက္လ်င္ လက္နက္ေတြက သိပ္ေတာ့
နည္းမယ္္မထင္ဘူး။ ဗမာ့တပ္မေတာ္မွာရွိေနတဲ့ ဂ်က္ တိုက္ေလယာဉ္တို႔ ေရငုပ္သေဘၤာတို႔ဆိုတာက အလွၾကည့္
ဘို႔မဟုတ္ဘူးေလ။ ဟုိတေလာတုန္းက ဓါတုစက္႐ုံဆိုတဲ့ သတင္းကိုၾကည့္လ်င္ အဲဒီဓါတုစက္႐ုံဆိုတာကိုလည္း
ေမ့ထားလို႔မျဖစ္ျပန္ဘူး။
ဒီေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဘာေၾကာင့္ၾကန္႔ၾကာရတယ္ ဆိုတာ ရွမ္းျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ စ၀္ေအာင္ျမတ္ေျပာခဲ့တဲ့အ
တိုင္းသာ တကယ္မွန္မယ္ဆိုလ်င္ ဂ်ာေအးသူ႔အေမ႐ိုက္သီခ်င္းလို လုံးလည္ျခာလည္လိုက္ေနမွာေတာ့ အေသအ
ခ်ာပါပဲ။

ဒီကေန႔ ဗမာအစိုးရ(ျမမၼာအစိုးရ) လုပ္ေနပုံက တိုင္းရင္းသားေတြအေနနဲ႔ စစ္အင္အားျဖည့္တင္းထား႐ုံကလြဲၿပီး အ
ျခားနည္း လမ္းမရွိေတာ့ဘူးဆိုတာကို ေတြးျမင္မိေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။


က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

ရွမ္းျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္စ၀္ေအာင္ျမတ္ ႏွင့္ ပအို၀့္ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဥကၠဌ ခြန္ျမင့္ထြန္း တို႔၏
ေျပာစကားမ်ားကို ေအာက္ေဖၚျပပါ လိပ္စာမွ ကူးယူထုတ္ႏႈတ္ သုံးစြဲထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
http://www.phophtawnews.org/burmese/index.php/news/internal-news/item/1089-2014-03-05-
07-16-31.html