• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Sunday, July 20, 2014

တာလေပါ့ကရင္ (ကေညာ တာ့ကေပၚ)


တာလေပါ့ကရင္ (ကေညာ တာ့ကေပၚ)

July 20 2014 Sunday

By မင္းစိုးစံ

ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲက နီးသည္ထက္နီးလာၿပီ ဆိုေတာ့ တာလေပါ့ကရင္ ဆိုတဲ့ေခါင္းစည္းနဲ႔ ကရင္ေတြအေၾကာင္းကို ခပ္ပါးပါးေလး ေရးျပခ်င္ပါတယ္။ နည္းနည္းပါးပါးေပါ့။ အမ်ားႀကီးေရးဘို႔ အရည္အခ်င္းမရွိလို႔ပါ။ ကရင္အခ့်ိဳကေတာ့ ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕မွာျဖစ္သလို အခ့်ိဳကရင္ေတြကေတာ့ ေခါင္းတခါခါ ျဖစ္ေနမွာေတာ့ ေသခ်ာပါ
တယ္။
ေခါင္းပဲခါခါ ႏွာေခါင္းပဲ႐ႈံ႕ရႈံ႕ ေရးသင့္တာကိုေတာ့ေရးမွာပါ။ မဘတ္ခ်င္လ်င္ျဖင့္ ဒီေနရာကေန ေက်ာ္သြားႏိုင္ ပါတယ္ ဆိုတာကို ႀကိဳတင္ၿပီး အသိေပးအပ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။

ကရင္လူမ်ိဳးေတြမွာ အဓိကအားျဖင့္ ပြဲေတာ္ ႏွစ္ခုရွိပါတယ္။
ကရင့္အမ်ိဳးသား ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ နဲ႔ ကရင့္႐ိုးရာ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲေတာ္ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားေန႔ထူးေန႔ျမတ္ေတြ
လည္း ရွိၾကပါေသးတယ္။
ကရင္ေတာ္လွန္ေရးေန႔၊
ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအရုံးေန႔၊
ကရင္အမ်ဳိးသားေန႔၊
ကရင္အမ်ဳိးသမီးအစည္းအရုံးေန႔၊
ကရင္လူငယ္အစည္းအရုံးေန႔၊
ကရင္အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မေတာ္ေန႔၊
ကရင္အမ်ဳိးသားကာကြယ္ ေရးတပ္မေတာ္ေန႔၊
ကရင့္အာဇာနည္ေန႔ ဆိုတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

သူ႔ေန႔နဲ႔သူ သတ္မွတ္ၿပီး တေလးတစားနဲ႔ ႏွစ္စဉ္ မပ်က္မကြက္ စည္စည္ကားကား သိုက္သိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္
က်င္းပ ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီေန႔ေတြအားလုံးဟာ ထင္ရွားတဲ့သမုိင္းကိုယ္စီ ရွိခဲ့ၾကတာပါ။
တန္ခိုးရွင္ေတြ မ်က္လွည့္ဆရာေတြက ဥံဳဖြ ဆိုၿပီးမန္းမႈတ္ဖန္တည္းခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။
အဲဒါကို တာလေပါ့ကရင္ေတြ သိၾကမွာပါ။
အဲဒီသမိုင္းေမာ္ကြန္းထိုးခဲ့တဲ့ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ေတြဆိုတာဟာ ကရင္လူမ်ိဳးေတြရဲ့ အသက္၊ ေသြး၊ ေခြၽး၊ မ်က္
ရည္၊ ဘ၀ စတဲ့အရာေတြနဲ႔ပုံေအာၿပီး ထုဆစ္ ေရးသားကဗ်ည္းထိုးထားခဲ့ၾကရတာလို႔ ေျပာလ်င္ မမွားပါဘူး။
ဘယ္ကရင္ ျငင္းမလဲ။



က်ဳပ္ေနတဲ့ ရပ္ကြက္မွာ ေနာက္လဆိုလ်င္ ရိုးရာျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲ လုပ္ေတာ့မွာျဖစ္ေတာ့ လိုအပ္တာေလးေတြႀကိဳ
တင္ျပင္ဆင္ထားဘို႔ လုပ္ၾကပါတယ္။
အဲဒီလိုလုပ္တဲ့အခါမွာ ဒီႏွစ္ေတာ့ မိစုံဘစုံရွိေနတဲ့ လုံမပ်ိဳ လုလင္ပ်ိဳေတြကို ျခည္ျဖဴဖြဲ႔မေပးခင္ ဆုေတာင္းေပး
တဲ့ စာသားကို ငယ္လင္ငယ္မယား လူႀကီးမိဘေတြအေနနဲ႔ ညီညီညာညာ ရြတ္ဘတ္ေပးႏိုင္ေအာင္လို႔ဆိုၿပီး
စီစဉ္ထားပါတယ္၊ တနဂၤေႏြေန႔မွာ ဆုံၾကမယ္ေပါ့ေလ။
တကယ္လည္းက်ေရာ လူမစုံဘူး။ မအားဘူးဆိုတဲ့ အသံေတြထြက္လာတယ္။
ႏွစ္တိုင္းလိုလို ျခည္ျဖဳဖြဲ႔တိုင္း ဆုေတာင္းေပးၾကတာခ်င္း မတူတာကို တူေအာင္လုပ္သင့္တယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္
ခ်က္ခ်ၿပီးမွ အခုလို မအားလို႔ ဟိုပြဲသည္ပြဲနဲ႔ဆုံလို႔ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းျပပ်က္ကြက္တာဟာ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြအ
တြက္ ေကာင္းတဲ့အလားအလာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ က်ဳပ္တို႔အေနနဲ႔ ေရျခားေျမျခား
တိုင္းတပါးမွာ အျခခ်ေနထိုင္ၾကရသူမ်ား ျဖစ္သည့္အားေလွ်ာ္စြာ မ်ိဳးဆက္ေရရွည္တည္တံ့ဘို႔လိုအပ္ပါတယ္။

အဲဒီလိုတည္တံ့ဘို႔ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ မိမိတို႔ကိုယ္ပိုင္ျဖစ္တဲ့ ဘာသာစာေပ၊ ဘာသာစကား၊ ဓေလ့ထုံးစံ၊ ရိုးရာ
၀တ္စုံ၊ ယဉ္ေက်းမႈအႏုပညာ စတဲ့အေမြအႏွစ္ေတြကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရပါမယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဓေလ့ထုံးစံအမ်ားအ
ျပားေတြထဲက တခုျဖစ္တဲ့ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲေတာ္အတြက္ တိက်ေသခ်ာတဲ့ရြတ္ဘတ္သရဇၥ်ယ္မႈမ်ိဳးမရွိထားဘူး ဆို
လ်င္ျဖင့္ ေနာက္မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြၾကား အျငင္းပြါးစရာေတြ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္ဆိုတာ ျမင္မိလို႔ျဖစ္ပါတယ္။

ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲမွာ ငါ့ဦးေလးက ဒီလိုရြတ္ဆိုဆုေတာင္းတာကြ၊
ငါ့ဦးေလးက အဲလိုရြတ္ဆိုဆုေတာင္းေပးတာကြ၊
မင္း ဦးေလးရြတ္တာမွားေနတယ္၊
ငါ့ဦးေလးရြတ္တာကမွ မွန္တာကြ ဆိုၿပီး တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အေျခအတင္ စကားမ်ားႏိုင္ပါတယ္။
ေနာက္ဆက္တြဲကေတာ့ မင္းတို႔လုပ္ခ်င္လုပ္ကြာ ငါေတာ့မလုပ္ဘူးဆိုၿပီး တိမ္ေကာ ပ,ေပ်ာက္သြားတာနဲ႔
အတူ မ်ိဳးဆက္တခု ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲဘို႔ေနေနသာသာ မေႏွးအျမန္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေပ်ာက္ကြယ္ဘို႔သာ ရွိမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။



ဘာေၾကာင့္ဒီလိုစကားမ်ိဳးကို ေျပာႏိုင္ရသလဲဆိုလ်င္ျဖင့္ အဲဒီလိုအခ်င္းခ်င္းၾကား မေျပမလည္မႈေလးေတြ အ
ထစ္အေငါ့ေလးေတြကို ျမင္ထားတဲ့မ်ိဳးဖ်က္လူလည္ႀကီးေတြက အသုံးခ်ၿပီး အကြက္ဆင္ၿဖိဳခြဲပစ္ဘို႔ အသင့္အ
ေနအထားနဲ႔ ေခ်ာင္းေျမာင္းေစာင့္ဆိုင္းေနတာကို သတိျပဳမိသူမရွိေသးတာ ျမင္ရလို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါကေတာ့ ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲ တခုတည္းအေပၚ ၿခံဳငုံထားတာပါ။

ျခည္ျဖဴဖြဲ႔ပြဲနဲ႔ တျခားသမိုင္းအစဉ္အလာရွိခဲ့တဲ့ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ေတြအေၾကာင္း မ်ိဳးဆက္သစ္ကရင္ေလးေတြ
လုံးေစ့ပတ္ေစ့ သိၾကပါရဲ့လား။
သမုိင္းမသိတဲ့လူမ်ိဳးဟာ ေက်ာ႐ိုးမရွိတဲ့သတၱ၀ါနဲ႔ အတူတူပဲ ဆုိတဲ့သမိုင္းပညာရွင္တဦး ေျပာခဲ့တဲ့အဆိုအ
မိန္႔ကို ၾကားဘူးၾကမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ကရင္ေတြအေနနဲ႔ ဗမာစစ္အစိုးရကို လက္ၫိႈးထိုးျပပါလိမ့္မယ္။
ဗမာစစ္အစိုးရရဲ့ ကလိန္ကက်စ္က်မႈ၊ သမိုင္းေဖ်ာက္ဖ်က္မႈ၊ အေၾကာက္တရားနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ လူမ်ိဳးေရး၊ စီးပြါး
ေရး၊ ပညာေရး၊ လူမႈေရး ဖိႏွိပ္မႈ ဘာညာဘာညာေၾကာင့္ ကရင္ေတြေက်ာရိုးမရွိတဲ့သတၱ၀ါျဖစ္ရတာလို႔ေျပာ
ၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။
မဟုတ္ဘူးလို႔ မျငင္းပါဘူး။ အဲဒါက အဓိကအေၾကာင္းရင္းျဖစ္ေပမယ့္ အျခားအေၾကာင္းရပ္ေတြအမ်ားႀကီး
ရွိႏိုင္ပါေသးတယ္။

က်ဳပ္တို႔ကရင္ေတြအခ့်ိဳ အခုဆိုလ်င္ ေရျခားေျမျခား တိုင္းတပါးမွာ အသက္ရွင္ေနထိုင္ေနရတဲ့အတြက္ လူ႔အ
ခြင့္အေရးေတြ အျပည့္အ၀,ခံစားရပါတယ္၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈေအာက္မွာ ေနေနရပါတယ္၊ အိပ္ေကာင္း
ျခင္း မအိပ္ရတဲ့ ဘ၀ေတြက လြတ္ေျမာက္ပါတယ္လို႔ ဘယ္ေလာက္ပဲေျပာေျပာ မိမိေနထိုင္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံရဲ့
ယဉ္ေက်းမႈေတြရဲ့ လႊမ္းမိုးထိုးႏွက္မႈေတြ ဖိအားေတြကို သိသိသာသာေရာ မသိမသာနဲ႔ပါ အနည္းနဲ႔အမ်ား ခံ
ၾကရတယ္ ဆိုတာ အားလုံးသတိထားမိၾကမွာပါ။
အဲဒီလိုေတြေၾကာင့္ က်ဳပ္တို႔တေတြက ေမြးလာတဲ့မ်ိဳးဆက္သစ္ေလးေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကိုယ့္သမိုင္း
ကို ကိုယ္ေမ့ပစ္ခ်င္လာၾကတယ္၊ တံငါနားနီး တံငါ၊ မုဆိုးနားနီး မုဆိုး ဆိုတဲ့စကားပုံလို သူတို႔ေလးေတြအ
ေနနဲ႔ ေရာမ,ေရာက္လ်င္ ေရာမ,လို မက်င့္ခ်င္ၾကေပမယ့္ အတုယူကူးခ်ၿပီးသားျဖစ္ေအာင္ ေန႔တဓူ၀,လႈပ္ရွား
သြားလာထိစပ္ေနရတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္က တြန္းအားေပးေနၾကတယ္ဆိုတာ တာလေပါ့ကရင္ေတြ မ်က္လုံးျပဴး
မ်က္ဆံျပဴး ၾကည့္စရာမလိုပဲ ျမင္ေနရ ေတြ႔ေနရမွာပါ။

ကိုယ္ေမြးထားတဲ့ သမီးေလးကိုျဖစ္ေစ သားေလးကိုျဖစ္ေစ ဖိုးခြါးေရ ဖိုးမူေရ ထမင္းဘယ္ကျဖစ္လာသလဲ
ဆုိတာ အပါးကိုေျပာျပစမ္း ဆိုၿပီးေတာ့ေမးၾကည့္လိုက္ပါ။
ဘယ္လိုေျဖမယ္ထင္သလဲ။ ကံမေကာင္းလ်င္ ထမင္းဆိုတာ ထမင္းအိုးထဲက ျဖစ္လာတာေပါ့လို႔ ေျဖမလား
မသိဘူး။ အဲဒီအေျဖမ်ိဳးရၿပီဆုိလ်င္ ဘာမွ်ဆက္ေမးစရာမရွိေတာ့ဘူး။
ကံေကာင္းလ်င္ေတာ့ ထမင္းဆိုတာ ဆန္ကျဖစ္လာတာေပါ့လို႔ေျဖမယ္ဆိုလ်င္ မိဘျဖစ္တဲ့လူက ဆန္ကို ဘယ္က ရသလဲဆိုတဲ့ ေနာက္ထပ္ေမးခြန္းကို ေမးႏိုင္တာေပါ့။
ဆန္ကို ဆန္ပုံးထဲက ရတာေပါ့ဆိုတဲ့အေျဖမ်ိဳးကို ရလ်င္ ေနာက္ထပ္ဆက္စရာေမးခြန္း မရွိေတာ့ျပန္ဘူး။
ဆိုလိုခ်င္တာက သားေရ သမီးေရ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးေန႔ ဘယ္လိုျဖစ္လာသလဲ လို႔ေမးလိုက္လ်င္ သူတို႔ေလး
ေတြအေနနဲ႔ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေျဖႏိုင္ဘို႔ ေျဖတတ္ဘို႔ လိုပါတယ္။
တျခားေန႔ထူးေန႔ျမတ္ေတြဆိုလည္း ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္း ပါ၀င္ပတ္သက္တဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ့အ မည္ ေနရာေဒသ ေန႔ရက္ ခုႏွစ္ စတာေတြကို သိထား နားလည္ထားဘို႔ လိုပါတယ္။
အဲဒီေတာ့မွ သူတို႔ေလးေတြဟာ အခမ္းအနားတုိင္းကို တေလးတစား နဲ႔ ဆင္ႏႊဲၾကရေကာင္းမွန္းသိမွာပါ။
တန္ဘိုးထားတတ္ၾကမွာပါ။

အခုေတာ့ ႏိုင္ငံတကာကိုေရာက္ေနတဲ့ တာလေပါ့ကရင္ေတြက သားသမီးေတြကို နည္းလမ္းေကာင္းေတြ
မျပပဲ ဘယ္လိုပြဲမ်ိဳးမဆို ျဖစ္ကတတ္ဆန္းလုပ္ျပေနေတာ့ ကေလးေတြကလည္း ေမြးေန႔ပြဲလိုလို ပါတီပြဲလို
လို ေပ်ာ္ဘို႔ပါးဘို႔ လုပ္တဲ့ပြဲမ်ိဳးလို သေဘာထားၿပီး တန္ဘိုးမဲ့ေအာင္လုပ္ေနၾကပုံမ်ား ၀မ္းနည္းစရာေကာင္း
လိုက္ပါဘိ။ သားသမီးမေကာင္း မိဘေခါင္း ဆိုတာ အဲဒါပဲ။

သားသမီးမေကာင္း မိဘေခါင္း ဆိုလိုက္လို႔ ငါ့မိသားစုနဲ႔ငါ ဘာပဲျဖစ္ေနျဖစ္ေန မင္းအလုပ္မဟုတ္ဘူး ဆိုၿပီး
ဘုေတာမယ္ေတာ့မႀကံနဲ႔။ အဲဒါ ခင္ဗ်ားဟာ တာလေပါ့ကရင္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
အိုးနင္းခြက္နင္းကရင္ ျဖစ္ၿပီ။
ဗမာေက်ာင္းသားစခန္းမွာေနခဲ့တုန္းက ဗမာေက်ာင္းသားနဲ႔အိမ္ေထာင္က်သြားတဲ့ ကရင္အမ်ိဳးသမီးတခ့်ိဳေျပာ
တာရွိပါတယ္၊ လေအာ့လအယ္ကရင္ ဆိုတဲ့စကား။ဒီေန႔အထိ ဘာကိုဆိုလိုမွန္း မသိေသးဘူး။
က်ဳပ္အထင္ေတာ့ လေအာ့လအယ္ ဆိုတာ ကိုယ့္လူမ်ိဳးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥ၀ိစၥမွန္သမွ် ဘာကိုမွ် အေလးမ ထားတဲ့အျပဳအမူမ်ိဳးကို ေျပာတာေနပါလိမ့္မယ္။
သတိေလးေတာ့ ထားၾကေပါ့၊ တာလေပါ့ကရင္ ကေန လေအာ့လအယ္ကရင္ ျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္သြားလိမ့္
မယ္။

တာလေပါ့ကရင္ ဆိုေတာ့လည္း တာလေပါ့ကိုႀကိဳက္ၾက မက္မက္ေမာေမာ တခုတ္တရ ခ်က္စားၾက၊ တျခား
အသားဟင္းေတြ အေၾကာ္အေလွာ္ေတြရွိေပမယ့္ တာလေပါ့ကိုပဲ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးနဲ႔ တ၀တၿပဲစားၾကတာ မ
ဟုတ္လား။ က်ဳပ္လည္းကရင္ဆိုေတာ့ တာလေပါ့ဆို အလြန္ႀကိဳက္ေပါ့ဗ်ာ။
တာလေပါ့ဆိုတာ က်န္းမာေရးနဲ႔ျပည့္စုံၿပီး အာဟာရ ျပည့္တဲ့ဟင္းဗ်။ ဟင္းရြက္စုံထည့္ၿပီး ခ်က္တာ၊ ဆီ မပါ
ဘူး။ ေသြးတိုးျဖစ္မွာ ဆီးခ်ိဳတက္မွာ မပူရဘူး။
ဖါး ငါး ခ႐ု ငါးရွဉ့္ ဂဏန္း ပုဇြန္ အကုန္ေရာခ်က္တာဆိုေတာ့ မေကာင္းပဲေနမလား။

အဲဒီလို အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ တာလေပါ့ကို ႀကိဳက္လို႔ပဲလားေတာ့မသိဘူး၊ ကရင့္ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ေတြကို သုံး
ခု ေလးခုေပါင္းၿပီး ဂုဏ္ယူ၀ံ့ၾကားမႈအျပည့္နဲ႔ တရက္ထဲလုပ္ေနၾကတာ မျမင္ခ်င္အဆုံး မၾကားခ်င္အဆုံးပဲ။
ကရင္လူႀကီးေတြက အဲဒီလိုေတြလုပ္ျပေနေတာ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ကရင္ေလးေတြခမ်ာ အိုးနင္းခြက္နင္းကရင္
ျဖစ္ရုံမကေတာ့ပဲ ကြၽန္ကရင္ေတြျဖစ္ကုန္ေရာ။ နည္နည္း႐ိုင္းသြားလားမသိဘူး။
လေအာ့လအယ္ကရင္ ဆိုလ်င္ ဘယ္လိုေနမလဲ။
ေက်ာရိုးမရွိတဲ့ကရင္ ဆိုလ်င္ ျဖစ္မလား။ မ်ိဳးဆက္သစ္ေလးေတြ ကရင့္သမိုင္းကို မသိႏိုင္ၾကေတာ့ဘူးေလ။
ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး သိမလဲဗ်ာ။
သမိုင္း၀င္ေန႔တေန႔ဆီရဲ့ သမိ္ုင္းေၾကာင္းကိုေတာင္မွ အၾကမ္းဖ်ဉ္းေလးေတာင္မသိတဲ့ဥစၥာ။
သမိုင္း၀င္ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ေတြကို ေပါင္းၿပီးလုပ္ပစ္ေနမွေတာ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ အိုးနင္းခြက္နင္းကုန္ၿပီေပါ့။
အဲဒါ ဗမာစစ္အစိုးရကို လက္ၫိႈးထိုးျပဦးမလို႔လား။ နည္းနည္းေလး ရွက္တတ္ဘို႔လိုၿပီထင္တယ္။

႐ိုးရာဓေလ့နဲ႔ အစဉ္အလာကို ေခါင္းျဖဴ စြယ္က်ိဳး အိုႀကီီးအိုမ ေသခါနီး ဇရာေထာင္းေနတဲ့ကရင္ေတြေလာက္
ပဲ ထိန္းသိမ္းခ်င္တာပါ၊ မ်ိဳးဆက္သစ္ကရင္ေလးေတြက ကမၻာနဲ႔ယဉ္ေဘာင္တန္းႏိုင္ဘို႔အတြက္ အေတြးသစ္
အျမင္သစ္ေတြနဲ႔ သူတို႔ကံၾကမၼာကို သူတို႔ကိုယ္တုိင္ဖန္တည္းေနတာမို႔ အဲဒါေတြကို ေခ်ာင္ထိုးထားလိုက္ၿပီ
ဆိုတဲ့အေတြးနဲ႔ ေျပာသံဆိုသံေတြကလည္း တျဖည္းျဖည္းဆူညံလာေနပါၿပီ။
ပြက္ေလာ႐ုိက္လာပါေတာ့မယ္။

တာလေပါ့ဆိုတာ ႀကိဳက္တဲ့အသား ငါး ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြနဲ႔ ေရာခ်က္စားတာ အဆင္ေျပေကာင္းေျပႏိုင္
ေပမယ့္၊ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ေတြကိုေပါင္းၿပီးလုပ္တဲ့ အျပဳအမူမ်ိဳးကိုေတာ့ က်ဳပ္အေနနဲ႔ ကရင္လူမ်ိဳးေတြအတြက္ အထူးသျဖင့္ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြအတြက္ အလြန္အႏၱရာယ္ႀကီးမားတဲ့ အဆိပ္အေတာက္ေတြ ခ်ေကြၽးတဲ့လုပ္
ရပ္လို႔သာ ျမင္မိေၾကာင္းပါဗ်ား။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)