• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Friday, November 7, 2014

ငါးတေကာင္၏ ေသျခင္းတရား


ငါးတေကာင္၏ ေသျခင္းတရား

November 07, 2014
Friday

By မင္းစိုးစံ

သူငယ္ခ်င္းေရ.........။
ငါးတေကာင္၏ ေသျခင္းတရား ဆိုတဲ့ေခါင္းစည္းကိုျမင္လိုက္တာနဲ႔ မင္းကို တရားေဟာေတာ့မယ္လို႔ ထင္
ေနၿပီလား။
မင္းကိုေဟာဘို႔တရား ငါ့မွာမရွိပါဘူးကြာ။ ငါကိုယ္ႏႈိက္ကလည္း တရားမွမရွိတာ။
ဒါေပမယ့္ ေသဘို႔အတြက္ ငါတို႔တေတြေမြးလာခဲ့တာ ဆိုတာကိုေတာ့ ငါနားလည္မိတယ္။
မင္းလည္း ငါ့လိုပဲနားလည္လက္ခံႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ငါထင္ပါတယ္။

ဒီလိုသူငယ္ခ်င္း ငါ့အိမ္မွာ ေခြးကေလးေမြးထားသလို ေရႊငါးေလးေတြလည္းေမြးထားတယ္ကြ။
သူတို႔နဲ႔ ငါ မၾကာခဏဆိုသလို စကားေျပာျဖစ္တယ္။ သူတို႔ေလးေတြက ငါေျပာတဲ့စကားကိုနားလည္
သလိုလိုလုပ္ျပေနတာေလး မင္းကိုငါေရးျပမယ္။
ငါက သူတို႔ကိုေလွာင္ထားတဲ့ မွန္ေရကန္နားကပ္ၿပီး ေဟ့ခ်ာတိတ္ လို႔ေခၚလိုက္တာနဲ႔ ငါရွိတဲ့ေနရာကိုကူးခပ္
လာၾကၿပီး မွန္မ်က္ႏွာျပင္ကို သူတို႔ႏႈတ္ခမ္းေလးေတြနဲ႔ လာထိၾကတယ္။ ေရမ်က္ႏွာျပင္ေပၚကို ေျပးတက္ၿပီး
ပူေဖါင္းေလးေတြကို ထိုးခြဲၾကတယ္။ သူတို႔ကိုအစာခ်ေကြၽးလိုက္တဲ့အခါ တေကာင္က ေရေပၚတက္ၿပီးအစာ
ကို ထိုးဟပ္ေနသလို တျခားတေကာင္ကလည္း ေရေအာက္ကို နိမ့္ဆင္းလာတဲ့အစာကို ထိုးဟပ္ စားျပျပန္
တယ္။ ေနာက္ဆုံးက်ေတာ့ ေရေအာက္က ေက်ာက္တုံးေလးေတြေပၚမွာ တလႈပ္လႈပ္ျဖစ္ေနတဲ့ သူတို႔အစာ
ကို အကုန္အစင္စားပစ္လိုက္ၾကတယ္။
မ၀ေသးလို႔လားမသိဘူး၊ သူတို႔တေတြ ေရထဲမွာျမဴးတူးေပ်ာ္ပါး ကူးခတ္စားေသာက္ေနတာကို ၾကည့္ေနတဲ့
ငါရွိတဲ့ဘက္ကို လွည့္လာၿပီး ထပ္ေတာင္းေနျပန္တယ္။ မ်ားမ်ားေကြၽးလို႔မရဘူးေလ။ သူ႔အတိုင္းအတာနဲ႔သူ
ပဲေကြၽးလို႔ရတာ။
အဲဒီလိုေလးေတြနဲ႔ သူတို႔အေပၚ ငါသံေယာဇဉ္ေတြျဖစ္လာခဲ့လိုက္တာ မၾကာပါဘူးသူငယ္ခ်င္းရယ္၊ ေရႊငါး
ေလးႏွစ္ေကာင္ထဲက တစ္ေကာင္ကေတာ့ျဖင့္ ေသျခင္းတရားနဲ႔ရင္ဆိုင္သြားလိုက္ရၿပီသူငယ္ခ်င္း။ သူမေသ
မရွင္ျဖစ္ေနခ်ိန္ေလးမွာ အသက္ကိုလုၿပီး႐ႉေနလိုက္ပုံမ်ား ၾကည့္ေနတဲ့ငါေတာင္ အသက္႐ႉၾကပ္လာတယ္။
အသက္ရွင္က်န္ရစ္ေနတဲ့ အေကာင္ေလးကေတာ့ ပ်ာယာခတ္ေနတာပဲကြာ။ ငါ့ကိုၾကည့္ၿပီး အကူအညီေပး
ပါဗ်ာလို႔ ေျပာေနတယ္ဆိုတာ အလိုလိုသိေနလို႔ သူ႔သူငယ္ခ်င္း၊ သူ႔အေဖၚ၊ သူ႔မိတ္ေဆြအတြက္ ငါ ရွင္အရ ဟံ ပုတီးစိပ္နည္းကို ရြတ္ေပးေနမိတယ္။
ဆိုင္တာ မဆိုင္တာ ငါမေတြးတတ္ေတာ့ဘူး။ သူတို႔ခံစားေနရတဲ့ ေသာကေတြ ငါ့ဆီကိုကူးလာတယ္။
ေနာက္တခုငါဆက္ေတြးမိတာက ငါလည္း တေန႔မွာ ဒီေရႊငါးေလးလိုပဲ ေသရမယ္။ ၿပီးေတာ့ ငါ အသက္ကို
လုၿပီး႐ႉရမယ္။ ယက္ကန္ယက္ကန္နဲ႔ ေသမယ္။ အဲဒီလို ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ဆိုတာေရာက္လာလ်င္ ခံစားရ
မယ့္ အဆိုးရြားဆုံး အေျခအေနတခုကို ဘယ္လိုဘယ္ပုံျဖတ္သန္းေက်ာ္လႊားရမလဲ ဆိုတာကို ငါလိုက္ရွာေန
တယ္။

လူေတြက ေျပာၾကတယ္။ ေကာင္းမႈဘယ္လိုပဲလုပ္လုပ္ မေကာင္းမႈဘယ္လိုပဲလုပ္လုပ္ ေသခါနီးေလးဟာ အေရးအႀကီးဆုံးပဲတဲ့။
ေသအံ့မူမူးအခ်ိန္မွာ ေခြးအူသံ၊ ေၾကာင္ေအာ္သံ၊ ၾကက္တြန္သံ၊ အဲဒီလိုအသံေတြၾကားလ်င္ ေကာင္းမႈေတြ လုပ္ထားတဲ့လူ ဆိုလ်င္ တိရိစၧာန္ဘုံကိုေရာက္မွာပဲတဲ့။
တရားေဒသနာသံၾကားတယ္၊ ေမတၱာပို႔သံေတြၾကားတယ္၊ ဆိုလ်င္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ ေကာင္းရာဘုံကိုေရာက္မွာပဲ
တဲ့။ အကုသိုလ္လုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္လည္း ထို႔နည္းအတိုင္းပဲတဲ့။

ငါ့အျမင္ကိုေျပာရလ်င္ အထုံပါဘို႔အေရးႀကီးတယ္။ ဥပမာ မင္းအေနနဲ႔ မင္းသိပ္ႀကိဳက္တဲ့ကဗ်ာတပုဒ္ကို အ လြတ္ရေနမယ္ဆိုလ်င္ ဘယ္ေတာ့မွ်ေမ့မွာမဟုတ္ဘူး။ သီခ်င္း၊ စာတမ္းတိုေလး၊ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ငါဆိုလ်င္
စာေၾကာင္းေလးတေၾကာင္းကို အခုထက္ထိမွတ္မိေနတယ္။ ဆရာမႏုႆေက်ာ္၀င္းေရးခဲ့တဲ့စာေၾကာင္းေလးပါ။
သူ႔ေၾကာင့္ ပ်က္ဆီးေသာသင္ မျဖစ္ေစပဲ၊ သင့္ေၾကာင့္ သူ ေတာ္လာပါေစ။ တဲ့။
တရားဓမၼေတြ ေဟာေနတဲ့အသံကို ၾကားေနရေပမယ့္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မလုပ္ထားဘူးဆိုလ်င္ သူဘယ္လို
လုပ္ၿပီး နားလည္မွာလဲ။ ဥပမာကြာ ကႀကီး ခေကြး ေလးေတာင္မေရးတတ္တဲ့လူကို ငါေျပာတဲ့အတိုင္းလိုက္
ေရးပါလို႔ ခိုင္းလ်င္ သူ ေရးႏိုင္ပါ့မလား။

ဆိုလိုခ်င္တာကေတာ့ ေသခါနီးမွာ ေစာေစာကေျပာတဲ့ ေခြးေဟာင္သံ၊ ေၾကာင္ေအာ္သံ၊ ၾကက္တြန္သံေတြ
ကို အာ႐ုဏ္ထဲမွာ ခံစားႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး။ တရားေဒသနာလား၊ ေမတၱာသံလား ဒါလည္း ၾကားခ်င္မွ ၾကား
ႏိုင္မွာ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အသက္ကိုလုၿပီး ႐ႉေနရတာမဟုတ္လား။ ေ၀ဒနာကို ခံစားေနရတာက တ
ဘက္နဲ႔ ေလကြာ။

ဒီေတာ့ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ားမ်ားလုပ္ထားတဲ့လူဆိုလ်င္ ေစာေစာကငါေျပာသလို ကိုယ္မွတ္မိေနတဲ့ ကဗ်ာ
ဒါမွမဟုတ္ စာတမ္းတိုေလးကို အခ်ိန္မေရြးေကာက္ရြတ္ႏိုင္သလို မွတ္မိေနသလိုမ်ိဳး ကုသိုလ္ကိုအမွတ္ရၿပီး
မေကာင္းမႈကို အမ်ားႀကီးလုပ္ထားတဲ့လူေတြကလည္း သူ႔အကုသိုလ္ကို မေမ့မေပ်ာက္ႏိုင္သလို ျဖစ္ေနမွာ
ဆိုေတာ့ လူတိုင္းဟာ အသက္ရွင္ေနခ်ိန္မွာ ကုသုိလ္ကို အထုံပါေအာင္လုပ္ထားႏိုင္မွ သက္သာမယ္သူငယ္ ခ်င္း။ မင္းကို ငါ တရားေဟာေနတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။
ငါ့ရဲ႕ စိတ္အေတြးထဲက မေျပာပ,ေလာက္တဲ့ နားလည္ထားသမွ် အိတ္သြန္ဖါေမွာက္ မင္းကိုေျပာျပေနတာ။
ေသျခင္းတရားနဲ႔ ရင္ဆိုင္တိုက္ပြဲ၀င္ေနတဲ့အခ်ိန္ တနည္းအားျဖင့္ ငါတို႔ ေဟာဒီလူ႔ေလာကႀကီးထဲကေန အ
ၿပီးအပိုင္ ႏႈတ္ဆက္ထြက္သြားရေတာ့မယ့္ အခ်ိန္အတြက္ မင္းဘယ္လိုသေဘာထားသလဲဆိုတာကို ငါသိ
ခ်င္လို႔ပါ။

ေအာက္မွာ ငါေမြးထားတဲ့ ေရႊငါးေလးႏွစ္ေကာင္ထဲက တေကာင္ရဲ့ေနာက္ဆုံးခရီးကို ငါကိုယ္တိုင္ ႐ိုက္ထား
တဲ့ ဗြီဒီအိုကလစ္ေလး။

    

ဒါကေတာ့ မင္းကြန္းတိပိဋက ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ရဲ့ ကဗ်ာပါ။

“ဧည့္သည္တုိင္း၏ လမ္းခရီး”

လာတုန္းကလည္း တစ္ေယာက္တည္းေနာ္
လက္တဲြေခၚကာ ေဖာ္မပါဘူး
ဥစၥာခ်ည္းႏွီး တစ္ကုိယ္တည္း။

ျပန္သြားေတာ့လည္း တစ္ေယာက္တည္းေနာ္
လက္တဲြေခၚကာ ေဖာ္မပါဘူး
ဥစၥာခ်ည္းႏွီး တစ္ကုိယ္တည္း။

လာၿပီးေတာ့နား
မသြားေသးခင္ ခ်ိန္ေလးတြင္မွ
ဝန္းက်င္ယွက္ႏြယ္ ေႏွာင္ႀကိဳးသြယ္ခဲ့။

ၿပဳံးရယ္မဲ့ငုိ ခ်စ္မုန္းပုိၾက
မလုိေဒါသ လုိေလာဘႏွင့္
ဘဝရိပ္ၿမဳံ ကႀကိဳးစုံခဲ့
ကံကုန္မုိးခ်ဳပ္ လက္တဲြျဖဳတ္ခါ
သုတ္သုတ္ေဆာလ်င္ ခရီးႏွင္သည္
ဒုိ႔လ်င္ ဧည့္သည္ပါတကား။ ။

ငါသည္ပင္မူ
ေခၚသူမရွိ ေရာက္လာမိစဥ္
ႏွင္သူမရွိ ျပန္ဖုိ႔ရွိ၏။

ငါေနသည့္အိမ္ ငါ၏အိမ္ဟု
ငါ့အိမ္မွာထား ငါ့မယားႏွင့္
ငါ့လင္သားႏွင့္ ငါးသားသမီး
ငါ့ပစၥည္းဟု
ယူသည့္စိတ္စဲြ အမွတ္လဲြခဲ့။

အမွန္မွာမူ
ငါလာေသာခါ လက္ဗလာတည္း
 ျပန္ရပါလ်င္ လက္ခ်ည္းပင္တည္း
ငါ့တြင္ ကုိယ္ပုိင္မရွိပါတကား။

လာသူလာလည္း
လာစမ္းပါေစ မဆီးေလႏွင့္
သြားသူသြားလည္း
သြားစမ္းပါေစ မတားေလႏွင့္
တုိ႔တေတြမွာ သဘာဝလွ်င္
အမိရင္ဝယ္ ထြက္ဝင္ခုိနား
ခရီးသြားသည့္ ဧည့္သည္ေတြပါတကား…။ ။

(မင္းကြန္းတိပိဋက ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)

Copy from http://teirtza15.rssing.com/chan-8894010/all_p1.html

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)