• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Tuesday, February 24, 2015

ေပ်ာက္သြားတဲ့ ႏြယ္တန္းပင္ နဲ႔ ေကာသြားတဲ့ ေခ်ာင္း


Source Photo from http://www.google.com/images

ေပ်ာက္သြားတဲ့ ႏြယ္တန္းပင္ နဲ႔

ေကာသြားတဲ့ ေခ်ာင္း

February 24, 2015
Tuesday

By မင္းစိုးစံ

သူငယ္ခ်င္းေရ ဟုိတေလာတုန္းက ဗမာစစ္သားကို ငါတို႔ကရင္ေတြက ေခြး႐ူး လို႔ေခၚတဲ့အေၾကာင္းငါေရးျပ
တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လူတေယာက္ကေျပာတယ္၊ ကရင္ေတြကို ဗမာစစ္သားေတြက ငေပြး လို႔ေခၚတာကို ခင္
ဗ်ားသိလားတဲ့။
မသိပါဘူးဗ်ာ လို႔ေျပာေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ကရင္စစ္သားေတြမွာ ေပြး ေတြေပါက္ေနလို႔ ငေပြး လို႔ေခၚတာဗ်။
မွတ္ထား တဲ့။
အင္းေပါ့ေလ စစ္သားေတြဆိုတာက တကိုယ္ေရသန္႔ရွင္းေရးကို ပုံမွန္လုပ္ဘို႔အခ်ိန္မွမရွိရွာၾကတာ၊ ဗမာစစ္
သားပဲျဖစ္ျဖစ္ ကရင္စစ္သားပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနပူႀကီးထဲကေန ေခ်ာင္းေတြကိုကူးမယ္၊ မိုးသည္းသည္းထဲမွာလည္း
ေလွ်ာက္ရတယ္၊ ရပ္လ်င္ရပ္ရတယ္၊ ေရစိုေနတဲ့ အ၀တ္နဲ႔ညအိပ္ညေနေနရမယ္၊ ၁၀ရက္ ၁၅ရက္ေလာက္
ေရမခ်ိဳးရတာေတြရွိတယ္။
တဘက္ရန္သူရဲ့အေျခအေနေပၚ လႈပ္ရွားသြားလာေနၾကရတာဆိုေတာ့ ေပြးမေပါက္ပဲေနပါ့မလား။
ေနာက္တန္းမွာေနတဲ့ အရာရွိေတြက်ေတာ့ သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔ရွိတာေပါ့။
မင္းလည္းစစ္သားပဲ ေရွ႕တန္းမွာ ေရခ်ိဳးခ်င္တိုင္း ခ်ိဳးလို႔ရလို႔လား။
ေရခ်ိဳးတဲ့အခါ ဆပ္ျပာေတြဘာေတြသုံးရလို႔လား။ အစားသုတ္သုတ္၊ ေရခ်ိဳးတဲ့အခါလည္း ဇိမ္ေလးနဲ႔ခ်ိဳးလို႔
ျဖစ္တာမွမဟုတ္တာ။
ဗမာစစ္သား ကရင္စစ္သား အနည္းနဲ႔အမ်ားေပြးေပါက္ၾကပါတယ္။ မဆန္းပါဘူး။
ကရင္စစ္သားကို ဘာေၾကာင့္ငေပြးလို႔ေခၚရသလဲဆိုတာကို ဗမာစစ္ျပန္တေယာက္ေျပာျပတာက ေပြး ဆို
တဲ့အေကာင္ဟာ အပင္ရဲ့အျမစ္ေတြကို ကိုက္ျဖတ္စားေသာက္တဲ့ က်င္း(တြင္း)ေအာင္းသတၱ၀ါျဖစ္တယ္။
က်င္းေတြအမ်ားႀကီးတူးထားေတာ့ သူတို႔ကို ရွာရေဖြရအင္မတန္ခက္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကရင္စစ္သားကို က်ဳပ္တို႔က ငေပြး လို႔ေခၚတာ တဲ့။
မင္းသိခ်င္မွသိမယ္ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ မင္းမွာေပြးရွိတယ္ေလ။

သူကေျပာေသးတယ္ ဗမာစစ္သားခ်ည္းဆိုးသြမ္းတာမဟုတ္ဘူး၊ ကရင္စစ္သားေတြလည္း စည္းကမ္းမရွိ
ဘူးတဲ့၊ ဟုတ္တယ္ကြ တခ့်ိဳကရင္စစ္သားေတြဟာ ေျပာလို႔ဆိုလို႔မရတာေတြရွိတယ္။
ငါတို႔ရြာရဲ့ အေနာက္ဘက္က်က် စမ္းေခ်ာင္းေလးျခားေနတဲ့ရြာမွာ ဗမာစစ္ေၾကာင္းနားေနတဲ့ တညေပါ့ကြာ။
ကရင္စစ္သား ရွစ္ေယာက္ ေရာက္လာတယ္။ သူႀကီးကိုေမးလို႔ သူႀကီးအိမ္ကိုေခၚသြားတယ္။
အရက္ေတာင္းေသာက္တယ္ကြာ။ ေအးပါ တိုက္ပါ့မယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဆူဆူပူပူေတာ့ မလုပ္ၾကပါနဲ႔ ဗမာစစ္
ေၾကာင္းက စမ္းေခ်ာင္းအေက်ာ္က ရြာထဲမွာစခန္းခ်ေနတယ္။ လူအင္အား ၁၀၀ေလာက္ရွိတယ္။
လို႔ေျပာေတာ့ ရပါတယ္ ေအးေဆးပါ လို႔ေျပာၿပီး ေသာက္ၾကစားၾကေတာ့တာေပါ့။

ေအး မူးလည္းမူးလာေရာ စစ္သားတေယာက္က ေပ်ာက္က်ားပစ္မယ္ ဆိုၿပီး ဒယီးဒယိုင္နဲ႔ ထရံေဘးမွာ
ေထာင္ထားတဲ့ေသနတ္ကို ဆြဲပါေလေရာ။ မလုပ္ပါနဲ႔ လူေလးရယ္ ငါတို႔တရြာလုံး ျပာက်သြားလိမ့္မယ္။
ၿပီးေတာ့ သူတို႔အင္အားက ေသးတာမဟုတ္ဘူး။ မင္းတို႔ကပစ္ၿပီးေျပးလို႔ လြတ္ရင္အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး။
မိသြားရင္ တနယ္လုံးဒုကၡေရာက္ကုန္မွာ၊ မပစ္ပါနဲ႔ လို႔ ဘယ္လိုပဲေတာင္းပန္ေတာင္းပန္ မရဘူး။
က်ဳပ္တို႔ရဲေဘာ္ေတြဆိုတာ ျပည္သူကေကြၽးတဲ့ထမင္းကိုစားတဲ့အတြက္ ျပည္သူကိုဒုကၡေပးတဲ့ ရန္သူကို
တိုက္ရမယ့္တာ၀န္ရွိတယ္ လို႔ေျပာေျပာဆိုဆို အိမ္ေအာက္ဆင္းၿပီး ေသနတ္ကိုေမာင္းတင္လိုက္တဲ့အခ်ိန္
မွာ သူ႔ဆရာက ၀င္ဆြဲလိုက္ေပမယ့္ ေသနတ္ေပါက္ထြက္သြားတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်က္ထဲ။
အဲဒီေတာ့ ရြာသူရြာသားေတြ အထုပ္အပိုးျပင္ၾကေတာ့တာေပါ့၊ အဂၤလိပ္ေခတ္တုန္းက ေက်ာင္းသားေခါင္း
ေဆာင္ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ ပညာေရးကိစၥအေရးဆိုတုန္းက ျမင္းခြါသံတခ်က္ေပါက္လ်င္ မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္
ေစရမယ္ ဆိုၿပီး အဂၤလိပ္အစိုးရကို စိမ္ေခၚသလို ငါတို႔ရြာကိုလည္း ေသနတ္သံတခ်က္ေပါက္လ်င္ မီးဟုန္း
ဟုန္းေတာက္ေစရမယ္ ဆိုတဲ့အမိန္႔ကို ဗမာစစ္တပ္က ထုတ္ထားတာေလ။
ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဗမာစစ္ေၾကာင္းက က်ဳံဒိုးဘက္ကို ဆင္းသြားတာ နာရီ၀က္ေလာက္ရွိ
သြားၿပီတဲ့။
ေနာက္ေန႔ မနက္မိုးလင္းမွသိရတာ။

အဲဒီညတုန္းက သူႀကီးနဲ႔စစ္သားစကားမ်ားၾကပါေရာလား မင္းရဲေဘာ္ကို မင္းမထိန္းႏိုင္ဘူး၊ မင္းမွာတာ၀န္ရွိ
တယ္၊ ဆရာျဖစ္တဲ့လူကလည္း ဒီမွာသူႀကီး စကားေျပာတာဆင္ဆင္ျခင္ျခင္ေျပာပါ က်ေနာ္မမူးေသးဘူး သူ
ႀကီး မူးေနၿပီ က်ေနာ့္ရဲေဘာ္ကို က်ေနာ္တာ၀န္ယူပါတယ္။ ေနာက္ဆိုလ်င္ သူႀကီးသာ ရဲေဘာ္ေတြမမူးခင္မွာ
မူးေအာင္မေသာက္ျဖစ္ဘို႔ ဆင္ျခင္ပါ ဆိုၿပီး သူတို႔ထြက္သြားၾကတယ္။

ငါတို႔ရြာက သူႀကီးလည္း ၿမိ့ဳေပၚက ဗမာစစ္အစိုးရခန္႔ထားတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းဆိုင္ရာ လူႀကီးေတြလိုပါပဲ။
အဲဒီလို ကရင္စစ္သားေတြ ေသာက္စားၿပီးျပန္သြားၾကၿပီဆိုလ်င္ ရြာသားေတြပိုက္ဆံထည့္ၾကရတယ္။
အရက္က ဘယ္ႏွပုလင္း၊ ၾကက္က ဘယ္ႏွေကာင္၊ ပဲႀကီးေလွာ္က ဘယ္ေလာက္၊ ၾကက္သြန္နီ၊ ဆီ အဲဒါ
ေတြစာရင္းလုပ္ၿပီး အိမ္တအိမ္ကို ဘယ္ေလာက္ဆိုၿပီးေကာက္ၾကတာ။
စစ္သားေတြကေတာ့ သူႀကီးေကာင္းမႈလို႔ပဲမွတ္ေပမေပါ့။ အရက္ေရာင္းတဲ့လူကို ေမးၾကည့္လ်င္ သူတို႔တင္
တဲ့စာရင္းနဲ႔ ေရာင္းလိုက္တဲ့ပုလင္း ကြာေနသလို တျခားစာရင္းေတြလည္း ကြာေနတာေတြ႔ရတယ္။
အဲဒါ သူတို႔ကိုေျပာလ်င္ မင္းတို႔ ငါ့ေနရာမွာလုပ္မလား ဆိုၿပီးေျပာျပန္ေတာ့ လုပ္ခ်င္တဲ့လူမရွိျပန္ဘူး။
ကရင္ေတြရဲ့သဘာ၀ကိုက နားေအးပါးေအးေနခ်င္လို႔ အႀကီးအကဲမလုပ္ခ်င္တာလား၊ အားနာတတ္တာပဲ
လားေတာ့ ငါလည္းမေျပာတတ္ဘူး။
အာဏာရွင္စနစ္ရဲ့အေျခခံဟာ အဲဒီကစတာပဲလို႔ ႏိုင္ငံေရးပညာရွင္ေတြေျပာၾကတာျဖစ္မယ္။

အဲဒါေတြက ဟိုးတခ်ိန္တုန္းက တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ေတြပါ။
အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ဗမာစစ္အစိုးရနဲ႔ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးကိစၥ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥေတြ လုပ္ေနၾကၿပီဆိုေတာ့
အဲဒါမ်ိဳးေတြမရွိႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ထင္တာပဲ၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆို ငါတို႔ရြာနဲ႔ ငါတို႔ရြာရဲ့အေနာက္ဘက္ကရြာကို
ျခားထားတဲ့စမ္းေခ်ာင္း ေပ်ာက္သြားၿပီလို႔ ရြာကသူငယ္ခ်င္းေတြေျပာၾကလို႔ပါ။
စမ္းေခ်ာင္းဆိုေပမယ့္ ငါတို႔တေတြႏြားေက်ာင္းရင္ အဲဒီေခ်ာင္းထဲမွာ ေရကူးၾကၿပီး ႏြယ္တန္းသီးမွည့္ေတြ စား
ၾကသလို၊ ႏြယ္တန္းေတြေပၚကေန ဒါန္းစီးၿပီးေခ်ာင္းထဲခုန္ခ်ၾကတာ ျပန္သတိရတယ္သူငယ္ခ်င္း။
အခု အဲဒီစမ္းေခ်ာင္းနဲ႔အတူ၊ ႏြယ္တန္းပင္ေတြလည္းမရွိေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ လြမ္းစရာေကာင္းလိုက္တာကြာ။

ေဖေဖၚ၀ါရီ ၁၈ရက္ေန႔ ဘားအံၿမိ့ဳေရႊမင္းတမာန္ကုမၸဏီဖြင့္ပြဲမွာ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၂ရက္ေန႔က အစိုးရနဲ႔ လက္
မွတ္ထိုးတဲ့ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ုံး(ေကအဲန္ယူ) ဥကၠဌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေစာမူတူးေစး
ဖိုး က
“က်ေနာ္တို႔ဟာ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾကေနတဲ့ ျပည္သူလူထုေတြကုိ ကတိေပး
လိုက္တဲ့ ကတိကဝတ္ေရးသားျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေအာင္ျမင္သြားတဲ့အထိ တုိင္းျပည္ရဲ့ ျပည္သူေတြကုိ ကတိေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ 
ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးေရးပ်က္သြားတယ္ဆုိရင္ တခ်ိန္တုန္းကလို ေသြးထြက္သံယုိ စစ္ေျမျပင္မွာ ျပန္ၿပီး ျဖစ္ေပၚ
လာႏိုင္မွာကုိ စုိးရိမ္တဲ့အပိုင္းမွာရွိတယ္
လို႔ ေျပာသြားသလို ကရင္ျပည္နယ္လွ်ပ္စစ္နဲ႔ စက္မႈလက္မႈဝန္ႀကီးေစာ ၾကည္လင္းကလည္း
“ေကအဲန္ယူဟာ အစိုးရနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကုိ ဆက္လုပ္သြားမယ္ဆိုတဲ့ ကတိကဝတ္လက္မွတ္ထုိး
တာပါ။ တစ္ႏိုင္ငံလုံးအပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ထုိးတာကေတာ့ လက္ရွိ ပဋိပကၡေတြျဖစ္ေနတဲ့အေပၚ
မွာ နည္းနည္းၾကာဦးမယ္ထင္တယ္”လို႔ ဆိုထားျပန္တယ္။

ဒါေပမယ့္ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခန္းတခုမွာ ကရင္အမ်ဳိးသားလြတ္ ေျမာက္ေရးတပ္ဖြဲ႕(ေကအဲန္အယ္လ္ေအ) စစ္
ဦးစီးမႉး ပထမတန္း(G-1) ဒုဗိုလ္မႉးႀကီးေစာလွေငြ ေျပာတာက 
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ထဲက ေကအဲန္ယူထဲမွာလည္း ႏွစ္ပိုင္းရွိတယ္။
ေသခ်ာျပင္ဆင္ၿပီး အထက္ေအာက္ လူထုဆႏၵကိုယူၿပီးေတာ့ ေသခ်ာစဥ္းစားသံုးသပ္ၿပီးေတာ့မွ အက်ဳိးရွိ
မယ့္အေနအထားေတြအေပၚမွာ လက္မွတ္ထိုးမယ့္သူ ရွိတယ္။
ဒါမွမဟုတ္ လက္မွတ္ထိုးလိုက္မွသာလွ်င္လည္း ငါတို႔က အလုပ္လုပ္တတ္မယ္ဆိုၿပီး လက္မွတ္ကို အရင္
ထိုး၊ ေနာက္မွ အလုပ္လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ အုပ္စုတစ္စု ရွိတာေပါ့။
အဲဒီမွာၾကည့္လိုက္ရင္ လက္မွတ္ထိုးဖို႔အတြက္ကို အားသန္တဲ့လူေတြကေနၿပီးေတာ့ တစ္ဖက္ဆြဲၿပီးေတာ့
လုပ္သြားတဲ့အေပၚမွာ ဟိုတုန္းက လုပ္သလိုပဲ ဆက္လုပ္တယ္ ဆိုတဲ့သေဘာပဲ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေျပာသလိုပဲ အခုလုပ္ေနတာေတြက စားဖားမ်ား ညီညြတ္ေရးျဖစ္ေနတယ္။
ဆိုၿပီးေျပာသြားတာကို February 15, 2015 ေန႔စြဲနဲ႔ KIC သတင္းထဲမွာဘတ္ရတယ္။

ငါတို႔ KNU ဥကၠဌမူတူးေစးဖိုးေျပာသလို ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးေရးပ်က္သြားတယ္ဆုိရင္ တခ်ိန္တုန္းကလို ေသြး
ထြက္သံယုိ စစ္ေျမျပင္မွာ ျပန္ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္မွာကုိ စုိးရိမ္တဲ့အပိုင္းမွာရွိတယ္ ဆိုေတာ့ လက္မွတ္ထိုး
လိုက္လ်င္ စစ္တိုက္စရာမလိုေတာ့ဘူး၊ ေသြးထြက္သံယိုမႈေတြမရွိႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုလိုခ်င္တာမ်ားလားမ
သိဘူး။ အဲဒီလို ယူဆေနလ်င္ေတာ့ မွားမယ္ထင္တယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေဆာင္းပါးရွင္ ဂါမဏိ ဆိုသူက ဘယ္လိုေရးထားသလဲဆိုေတာ့ 
သိန္းစိန္ဟာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္ေရးကို သေဘာတူတယ္၊ တႏိုင္ငံလံုးအပစ္အခတ္ရပ္စဲ
ေရးကို လိုခ်င္တယ္လို႔ လူၾကားေကာင္းေအာင္အာေခ်ာင္ထားၿပီးသားျဖစ္လို႔ ျပည္ေထာင္စုေန႔မွာ စာရြက္တ
ခုခု မျဖစ္မေနလက္မွတ္ထိုးဖို႔လိုလာေတာ့ ဟိုမေရာက္ဒီမေရာက္ကတိျပဳခ်က္ဆိုတာကို ကရင္တသိုက္၊ရွမ္း
တျခမ္းနဲ႔ဘဲ ထိုးလိုက္ရတယ္။
မင္းေအာင္လႈိင္ေတာင္ လက္မွတ္ဝင္မထိုးခဲ့ဘူး။

ငါက မွားမယ္လို႔ထင္ရတာက ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႈးႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္ လက္မွတ္မထိုးတာက
အခ်က္တခ်က္ေပါ့ေလ၊ ေနာက္တခ်က္က ၀န္ႀကီးဦးေအာင္မင္း အေနအထားကိုၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ သူက
တမ်ိဳးေျပာ စစ္တပ္ကတမ်ိဳးေျပာ ဆိုတာျဖစ္ေနတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကိုးကန္႔တိုက္ပြဲမွာ သူက တ႐ုတ္မပါဘူး
လို႔ ေျပာေပေသာ္လည္းပဲ တပ္မေတာ္စစ္ဘက္ေရးရာလုံၿခံဳေရး အရာရွိခ်ဳပ္ ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ျမထြန္းဦးက
တ႐ုတ္ေၾကး စားတပ္ေတြပါတယ္ဆိုၿပီး ေျပာတယ္မဟုတ္လား။
လက္ပံေတာင္းေတာင္ အေရးအခင္းတုန္းက သံဃာေတာ္ေတြကို အထက္ကိုတင္ျပေပးပါ့မယ္၊ ဘာညာ
ဘာညာကတိေတြေပးၿပီး မၾကာဘူး မီးေလာင္ဗုံးနဲ႔ပစ္ထည့္လိုက္တာပဲေလ။
အဲဒီေတာ့ ဘယ္လိုစာခ်ဳပ္မ်ိဳးပဲခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ စစ္ဘက္ကမပါလ်င္ မလြယ္ဘူးထင္တာပဲေဟ့။
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အသံတခ့်ိဳကို မင္းနားေထာင္ၾကည့္။
ၿပီးေတာ့ ဘာေတြဆက္ျဖစ္လာမလဲဆိုတာ မင္းရဲ့ခန္႔မွန္းခ်က္ကို ျပန္ေျပာျပကြာ။



က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

ဂါမဏိ။ http://gita.cc/archives/42380
http://kicnews.org/2015/02/