Source photo from
http://moemaka.blogspot.com/2015/02/blog-post_106.html
မတူရင္ မတုနဲ႔
February 20, 2015
သူငယ္ခ်င္း။
MNDAA (ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီမဟာမိတ္တပ္မေတာ္) နဲ႔ ဗမာစစ္တပ္တိုက္ပြဲသတင္း မင္းၾကား
ၿပီးေရာေပါ့။
ဗမာစစ္တပ္က အရပ္သားေတြကိုပစ္သတ္တာ မဟုတ္ရပါဘူးဆိုတာေတြလည္း မင္းသိၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။
ၿမ့ိဳႀကီးျပႀကီးမွာေနၿပီး နယ္စပ္ေဒသေတြနဲ႔ ကင္းကြာေနတဲ့လူေတြကေတာ့ ယုံခ်င္လ်င္ယုံၾကေပမေပါ့။
တခ့်ိဳက်ျပန္ေတာ့ စစ္ပြဲေတြရဲ့သေဘာသဘာ၀အရ အရပ္သားေတြေသေၾကပ်က္စီးရတာမ်ိဳးဟာ ေျမဇာပင္
ဘ၀ပါ ဘာညာေပ့ါေလ၊ အဲဒီလိုေလးေပါ့ေပါ့တန္တန္ေတြးၾကရင္း ႏွစ္ဘက္စလုံးကတပ္ေတြဆင္ျခင္ၾကပါ
ဆိုတဲ့ စကားလုံးကိုလြယ္လြယ္ကေလးေျပာလိုက္ၾကတာမ်ိဳးေတြလည္း ဘတ္ရလိမ့္မယ္လို႔ ငါထင္ပါတယ္။
အခုဆို ဗမာ့တပ္မေတာ္က နယ္ေျမလုံၿခံဳေရးအတြက္ နယ္ေျမရွင္းလင္းေရးေတြလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ သ
တင္းထဲမွာ မင္းဘတ္ရတယ္မဟုတ္လား။
အဲဒီလိုနယ္ေျမရွင္းလင္းေရးလုပ္တဲ့အခါ ဗမာစစ္တပ္ကို ငါတို႔ကရင္ေတြက ေခြး႐ူး လို႔နာမည္ေပးထားၾက
တာဆိုေတာ့ ေခြး႐ူး ေတြရဲ့သဘာ၀အတိုင္း ျမင္တဲ့အရာတိုင္းကို ကိုက္ၾကမွာေသခ်ာတယ္။
ဆိုေတာ့ အရပ္သားလား၊ ဘာလား၊ မိန္းမလား၊ ကေလးလား၊ ဘိန္းစားလား၊ အ႐ူးလား ဗမာစကားတတ္
တတ္ မတတ္တတ္ အားလုံးကို အမိႈက္ရွင္းသလို လုပ္ပစ္တတ္ၾကတာမ်ိဳးေတြ ငါတို႔နယ္ေျမမွာ ကိုယ္ေတြ႔
ခံစားလာၾကရလို႔ ေျပာေနတာ။
ဗမာစစ္တပ္ကို KNU ကပစ္လို႔ ေသနတ္ေတြေရထဲက်ေတာ့ အဲဒါ ငါတို႔ရြာကလူေတြ ၀ိုင္းေလ်ာ္ေပးလိုက္ရ
တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က မိုးတြင္းႀကီး၊ ဗမာစစ္တပ္က ေမွာင္ခိုအထုပ္ေတြလိုက္ဘမ္းေတာ့ KNU က ေခ်ာင္း
ေဘးကေနပစ္တာ။
ေခ်ာင္းထဲကလူနဲ႔ ကုန္းေပၚကလူ ဘယ္သူအထိနာမလဲဆိုတာ မင္းအသိ။
အဲဒီေတာ့ သူတို႔လူေသတယ္။ ေသနတ္ေတြ ေပ်ာက္တယ္။
ေသနတ္မွန္ၿပီး ေသတာက နည္းနည္း၊ ေၾကာက္အားလန္႔အားနဲ႔ ေလွေပၚကေနခုန္ခ် လို႔ ေရနစ္ေသတာက
မ်ားမ်ား။
အဲဒီေတာ့ ေမာင္မင္းႀကီးသားေတြ ေဒါကန္ၿပီး ဆိုင္တန္းထဲက ေတြ႔သမွ်ပစၥည္းေတြ စားေသာက္စရာေတြကို
ယူငင္စားေသာက္တဲ့အျပင္ မီးတင္႐ိႉ႕ပစ္လိုက္႐ုံမက အနီးအနားရြာေတြက ၾကက္ ဘဲ ၀က္ အကုန္ပစ္ခတ္
စားေသာက္ၾကတဲ့အျပင္ ေရထဲျမဳပ္သြားတဲ့ေသနတ္ေတြကို ျပန္ငုတ္ခိုင္းလို႔ငါတို႔တေတြ ေန႔စားခေပးၿပီး ေရ
ငုတ္သမားေတြကို ငွားၾကရတယ္မဟုတ္လား။
ေသနတ္ေတြကို ေရစီးသန္တဲ့ေခ်ာင္းထဲကေန တခ့်ိဳပဲျပန္ရတယ္။ က်န္တာေတြကိုရြာလုံးကြၽတ္ ျပန္ေလ်ာ္ၾက
ရတာ။
ေရငုတ္သမားေတြအတြက္ ေန႔စားခလည္းေပးရ၊ ေသနတ္ဘိုးလည္းေလ်ာ္ရ ဆိုင္တန္္းလည္းဆုံး ၾကက္ ၀က္ ဘဲေတြလည္းကုန္။
ေသနတ္ငုတ္တဲ့လူေတြထဲက လူတေယာက္ကို ဒီလူေသနတ္ေတြ႔ရဲ႕သားနဲ႔ ၀ွက္ထားတယ္ဆိုၿပီး ထု႐ိုက္
လိုက္ၾကတာ မေသ႐ုံတဲတဲေလးပဲ။
သူတို႔ထု႐ိုက္လို႔ ေသလုေမ်ာပါးလူကို ရြာကတိုင္းရင္းေဆးဆရာနဲ႔ ကုတာဆိုေတာ့ ေဆးဘိုး၀ါးခမကုန္ဘူး။
ဒါေပမယ့္ သူပုန္ကိုေဆးကုေပးရေကာင္းလားဆိုၿပီး ေဆးဆရာကို ႐ိုက္ပစ္လိုက္တာ သြားေတြကြၽတ္ကုန္ပါ
ေရာလား။
ဗမာစစ္တပ္ကို ငါတို႔ကရင္ေတြက ဘာ့ေၾကာင့္ ေခြး႐ူး လို႔ ေခၚရသလဲ ဆိုတာကို ရွင္းျပတာပါ။
စစ္ေရးသုံးသပ္သူေတြကေတာ့ ဗမာ့တပ္မေတာ္ဘက္က အထိအခိုက္အက်အဆုံးမ်ားရတဲ့အေၾကာင္းရင္း က လူထုေထာက္ခံမႈ မရလို႔။ တုိက္ရည္ခိုက္ရည္ညံ့လို႔။
အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ကဆိုလ်င္ စစ္အသုံးစားရိတ္ေတြ ဒီေလာက္အမ်ားႀကီး သုံးထားပါရဲ့နဲ႔ ခုလိုအေရးနိမ့္
ရတဲ့အတြက္ အားမလိုအားမရျဖစ္ေနတာေတြလည္း ဘတ္ရတယ္။
အဲဒါေတြကေတာ့ တကယ့္လက္ေတြ႔ပဲ။ မင္းစဉ္းစားၾကည့္ ဗမာစစ္တပ္ရြာထဲ၀င္လာၿပီေဟ့ဆိုလ်င္ တခါ
တည္းကိုကြာ ဓါးျပေတြထက္ေတာင္ဆိုးၾကတာ။ ဆုိေတာ့ ဘယ္ျပည္သူကေထာက္ခံခ်င္မွာလဲ။
စစ္ေရးမွာ ဘာေၾကာင့္တိုက္ရည္ခိုက္ရည္ညံ့ရတယ္ ဆိုတာကိုလည္း မင္းတြက္လို႔ရပါတယ္။
လူထုကို အႏိုင္က်င့္လို႔တတ္ၿပီဆိုလ်င္ပဲ ဗမာစစ္တပ္မွာ ဗိုလ္လုပ္လို႔ရၿပီေလ။ ဗမာစစ္တပ္ထဲမွာ အရာရွိ
ေတြကမ်ားေနၿပီး စစ္သားေတြကနည္းေနတယ္ဆိုပါလား။
လူအင္အား ၁၀၀မွာ ၉၉ေယာက္က ဗိုလ္၊ က်န္တဲ့တေယာက္က ထမင္းခ်က္၊ ဒါေပမယ့္ တပ္ၾကပ္ ဆိုတဲ့
ဟာသလို ျဖစ္ေနၿပီမွတ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ေလာက္ကိုင္ေဒသတိုက္ပြဲမွာ စစ္တပ္ဘက္ကူညီအားျဖည့္ဘို႔ရည္ရြယ္ၿပီး တိုက္ခိုက္ေရးတပ္
ရင္း တပ္ခြဲေတြ ဖြဲ႔စည္းလိုက္တယ္လို႔ ပုသိမ္ၿမ့ိဳနယ္ စစ္မႈထမ္းေဟာင္းမ်ားအဖြဲ႔က ေျပာၿပီး ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၁၃
ရက္ေန႔မွာ အဲဒီ ျမန္မာႏုိင္ငံစစ္မႈထမ္းေဟာင္း ဗဟိုစည္းရုံးေရးေကာ္မတီက အမွတ္စဥ္၁/၂၀၁၅ နဲ႔ စစ္မႈထမ္းဟာင္းဗဟိုစည္းရုံးေရးေကာ္မတီႏွင့္ စစ္မႈထမ္းေဟာင္းအဖြဲ႔၀င္ မ်ားအားလံုးအေနျဖင့္ တရားေသာ
စစ္ကိုဆင္ႏြဲေနေသာ တပ္မေတာ္သားမ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ားအား ေထာက္ခံပါေၾကာင္းႏွင့္ တပ္မေတာ္
ႏွင့္အတူ ပါ၀င္ဆင္ႏြဲတိုက္ပြဲ၀င္သြားရန္ အသင့္ရွိေနပါေၾကာင္း
ဆိုတဲ့ ေၾကျငာခ်က္တစ္ခုထုတ္တဲ့အထိ ျဖစ္သြားတာက စစ္တပ္ကို အားမရဘူးဆိုတာထင္ရွားေနတာေပါ့။
စစ္အသုံးစားရိတ္ကို အဆမတန္သုံးရတဲ့အထဲမွာ ဗမာစစ္တပ္က တိုင္းရင္းသူေတြကို ဗလကၠာယလုပ္လို႔ မထိန္းႏိုင္မသိမ္းႏိုင္တဲ့ အမႈေတြဘာေတြလူသိရွင္ၾကား ျဖစ္လာၿပီဆိုလ်င္ ေငြေရးေၾကးေရးနဲ႔ ေျဖရွင္းဘို႔အ
တြက္ ထားထားရတဲ့ေငြက ခပ္မ်ားမ်ားလို႔ငါထင္တယ္။
မင္းလည္းသိပါတယ္ ကခ်င္ဆရာမေလးႏွစ္ေယာက္ကိစၥမွာ ေငြလာေပးတာကိုပဲမင္းၾကည့္လိုက္။
ဗမာတပ္က အဲဒီအမႈကို တကယ္မက်ဴးလြန္ပါဘူးဆိုလ်င္ ေငြေပးစရာဘာအေၾကာင္းမွမရွိဘူး။
Source photo from http://www.facebook.com
စစ္ျဖစ္ၿပီဆိုလ်င္ လူေတြဟာစစ္ျဖစ္ေနတဲ့ေနရာနဲ႔ေ၀းရာကို ေျပးႏိုင္တဲ့သူဆိုတာ အရမ္းနည္းပါတယ္။
စစ္ပြဲေတြၾကားထဲကေန မေျပးဘူးတဲ့လူေတြကေတာ့ မသိၾကဘူးေပါ့ကြာ။
တိုက္ပြဲျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုတာ ႀကိဳတင္သိတဲ့လူ(အရပ္သား)ဆိုတာ မရွိသေလာက္ပါပဲ။
ျဖစ္ၿပီဆိုလ်င္လည္း က်ည္ကြယ္ရာေလးမွာ ခဏခိုမယ္၊ သိပ္ဆိုးလာၿပီဆိုလ်င္ နည္းနည္းေလးပိုလွမ္းတဲ့ေန
ရာကို ေရႊ႕မယ္။ အေျခအေနနည္းနည္းေလး ၿငိမ္ေနတယ္ဆိုမွ စားစရာေသာက္စရာ အိုး ခြက္ပန္းကန္ေလး
ေတြ ႏိုင္သေလာက္သယ္ၿပီး နီးရာလယ္ကြက္ေတြ ေတာစပ္ေတြၾကားမွာပုန္းေနၾကတာ။
တိုက္ပြဲျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုတာကို ႀကိဳတင္သိလ်င္ေတာင္ တထမ္းတပိုးစားစရာေတြထမ္းပိုးရင္း ခိုင္းႏြားေလး
ေတြကိုဆြဲၿပီး သယ္ၾက ပိုးၾက ေရွာင္ၾကရွားၾကေပမယ့္ ေ၀းေ၀းလံလံကို သြားၾကတာမဟုတ္ဘူး။
ရြာထဲကိုလွမ္းျမင္ေနရတဲ့ေနရာအထိေလာက္ဆိုလ်င္ပဲ သူတို႔အတြက္က ေတာ္ေတာ္ေလးကို ေ၀းေနၾကတဲ့
အျဖစ္မ်ိဳး။ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ့္ရာကို ခင္တြယ္တတ္ၾကတာ လူေတြရဲ့ သဘာ၀ပဲမဟုတ္လား။
အဲဒါက ဒီေျမမွာေမြး ဒီေျမမွာလူျဖစ္လာတဲ့ တကယ့္မရွိဆင္းရဲသား ေတာသူေတာင္သားေတြ။
ငါေနတဲ့တဲေလး မီးအ႐ိႉ႕ခံလိုက္ရေတာ့မလား၊ ငါ့၀က္ကေလး သတ္စားသြားၿပီလား၊ ငါ့ဘဲ ဘယ္ႏွေကာင္
က်န္ေလမလဲဆိုၿပီး ရင္တမမနဲ႔ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကရင္း ရြာထဲကေန မီးခိုးလုံးႀကီးေတြလိမ့္တက္လာ ၿပီဆိုလ်င္
ေတာ့ အဲဒါငိုၾကၿပီ။
အသံထြက္ၿပီး ငိုတဲ့လူက ငို၊ အင့္ကနဲအင့္ကနဲ ႐ိႈက္ငိုငိုတဲ့လူက ငို၊ တေယာက္ မ်က္ႏွာတေယာက္ၾကည့္ၿပီး
ငိုတဲ့လူက ငို၊ အံႀကိတ္ငိုတဲ့လူက ငို၊ ဘယ္ေလာက္ေၾကကြဲစရာေကာင္းလိုက္လဲ။
ငါအခုေျပာျပေနတာေတြက ၿမ့ိဳမက် ေတာမကတဲ့ ေနရာမ်ိဳး။
တိတိက်က်ေျပာရမယ္ဆိုလ်င္ ေဒါနေတာင္တန္းရဲ့ အေနာက္ဘက္ ျခမ္းကေဒသေတြေပါ့။
ေဒါနေတာင္တန္းရဲ့ အေရွ႕ဘက္ျခမ္းမွာဆိုလ်င္ ေနာက္က်တဲ့ေျခေထာက္ သစၥာေဖါက္ လို႔သတ္မွတ္ၿပီးေျပး
ၾကရတာ။ အဲဒီေနရာမ်ိဳးက်ေတာ့ အိုးခြက္ပန္းကန္ေတြမ်ားမ်ားစားမသယ္ႏိုင္ဘူးေလ။ မ်ားမ်ားစားစားလည္း မရွိရွာၾကပါဘူး။
ဒီေတာ့ အိုးႀကီးႀကီးတလုံးထဲမွာ ထမင္းခ်က္၊ ေတာင္ယာထဲက င႐ုပ္သီးကိုခူး၊ ဆုံတခုထဲမွာ ဆားနဲ႔ေထာင္း၊
လူရွစ္ေယာက္ ဆယ္ေယာက္ေလာက္ ရရာဖက္ေတြေပၚမွာ ျဖစ္သလိုစားၾကရတာ။ ၿပီးလ်င္ ေတာထဲကေန ေသနတ္သံကိုနားေထာင္ရင္း အသံတိတ္ ဆုေတာင္းတဲ့လူက ဆုေတာင္း။
ရြာထဲကိုမွန္းၿပီး ၾကည့္တဲ့လူကၾကည့္။
ကေလးေလးေတြဆို မ်က္လုံးေလးကလယ္ကလယ္နဲ႔ ဘာေတြျဖစ္ေနတာပါလိမ့္ဆိုတဲ့ မ်က္ႏွာေလးေတြနဲ႔
ထိတ္လန္႔စိုးရြံ႕ေနတဲ့ အမူအရာေတြကို ျမင္ရေတာ့ ရင္ထဲမွာတမ်ိဳးႀကီးကြာ။
တခ့်ိဳမသန္မစြမ္းျဖစ္ေနလို႔ မေျပးႏိုင္တဲ့လူေတြ ေသနတ္မွန္ၿပီးေသေနတာမ်ား ျမင္ရက္စရာေတာင္မရွိဘူး။
မ်က္မျမင္အဘြားအိုတေယာက္ဆိုလ်င္ ေတာင္ေ၀ွးကိုအားျပဳရတဲ့အျပင္ အသက္အရြယ္ကလည္း ရလာၿပီ
ဆိုေတာ့ ေျပးတဲ့အခါ လူငယ္ေတြလို မေျပးႏိုင္တဲ့အတြက္ ကန္သင္း႐ိုးနဲ႔တုိက္မိလိုတိုက္မိ၊ ေကာက္႐ိုးငုတ္
ေတြစူးလိုစူးနဲ႔ ေျခသလုံးေတြမွာ ေပါက္ၿပဲၿပီးေသြးေတြစီးက်ေနလို႔ တကိုယ္လုံးတုန္ေနတာမ်ိဳးေတြ။ ဆုိေတာ့ ဗမာစစ္တပ္ကို မနာက်ည္းပဲေနမလား။
ေလာက္ကိုင္ဘက္မွာ အရပ္သားေတြအသတ္ခံရတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းကမဟုတ္ပဲေနမလားကြ။
စစ္တပ္အထိနာတယ္။ ဒီေတာ့ နယ္ေျမရွင္းလင္းေရးဆိုတာကို အေၾကာင္းျပၿပီး အရပ္သားလား ရန္သူလား
မခြဲေတာ့ပဲ ျမင္ရာေတြ႔ရာကို အားလုံးေသနတ္ေတြနဲ႔ ပိတ္ပစ္ထည့္မွာအမွန္ပဲ။
သာဓကအေနနဲ႔ ဗမာစစ္တပ္အရာရွိတေယာက္ေျပာတဲ့စကား မင္းကိုငါေရးျပမယ္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကို အိမ္ေတြထဲက ေခ်ာင္းပစ္တယ္။
ဟိုဘက္နဲ႔တုိက္ပြဲေတြျဖစ္ေတာ့လည္း အရပ္ဝတ္ေတြပါေနတယ္။
ဒီေလာက္စစ္ျဖစ္ေနတဲ့ေနရာမွာ အိမ္ေတြထဲမွာ အခုခ်ိန္ထိဆုိ သာမန္႐ိုး႐ိုးျပည္သူ ဘယ္သူမွမေနေတာ့
ဘူး။ ရပ္ကြက္ထဲက အိမ္ေတြကေန ပစ္ေနေတာ့ ဝင္ရွင္းရမွာပဲ။ အဲဒီလိုေနရာမွာ ယူနီေဖာင္းျဖစ္ျဖစ္၊ အရပ္
ဝတ္ ျဖစ္ျဖစ္ ေတြ႔ရင္ပစ္ရမွာပဲ’’
“သူတုိ႔ ခ်ဳံခုိတုိက္ခုိက္ႏုိင္တဲ့ ႀကံေတာေတြကုိ မီးနဲ႔႐ႈိ႕ၿပီး ရွင္းလင္းေနတယ္။”
ဆိုေတာ့ အရပ္သားေတြ မေသပဲေနမလား။
စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ႀကံခုတ္တဲ့လူတခ့်ိဳ ႀကံေတာထဲမွာပုန္းေနၾကရတာေလကြာ။
ၿပီးေတာ့ တခ့်ိဳဆိုလ်င္ ေငြေရးေၾကးေရးအခက္အခဲေၾကာင့္ ဆက္မေနလ်င္မျဖစ္တဲ့အေျခအေနမ်ိဳး ရွိေကာင္း
ရွိႏိုင္သလို တခ့်ိဳမ်ားက်ေတာ့ေခတ္ပ်က္သူေဌးျဖစ္ခ်င္တာမ်ိဳးလည္း ရွိမွာေပါ့ေလ။ တခ့ိ်ဳက်ျပန္ေတာ့ ၁ရက္၊ ၂ ရက္ေလာက္ၾကာလ်င္ ေအးသြားမွာပါေလ ဆိုတဲ့အထင္မ်ိဳးနဲ႔ ကို္ယ့္ရပ္ကြက္မွာေနေနၾကတဲ့လူေတြရွိႏိုင္တာ
ေပါ့။ ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီအရာရွိေျပာလိုက္တဲ့စကားလုံးေတြဟာ ဘယ္ေလာက္အထိ
ေၾကာက္ဘို႔ေကာင္းသလဲဆိုတာ မင္းခန္႔မွန္းႏိုင္မွာပါ။
တျခားတဘက္ကလည္း သတင္းကိုအေမွာင္ခ်ဘို႔လိုေနျပန္တာမို႔ သတင္းသမားေတြကို ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၈
ရက္ေန႔ ရက္စြဲနဲ႔ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအမိန္႔အမွတ္(၁/၂ဝ၁၅)ထဲမွာ စစ္ခံု႐ံုးနဲ႔စစ္ေဆးမယ့္ျပစ္မႈေတြဟာ သတင္း
မီဒီယာဥပေဒအရအနည္းဆုံးေထာင္ဒါဏ္သုံးႏွစ္ကေန ေသဒါဏ္အထိအျပစ္ေပးမယ္ဆိုတဲ့ ေက်ျငာခ်က္ထုတ္
လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ပိုၿပီးရွင္းမသြားဘူးလား။
ဧရာ၀တီတိုင္း ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚေဒသ စစ္ဆင္ေရးကာလမွာ ေလွ၊ လႊ၊ လွည္း၊ လွံ ဆိုတဲ့ဗမာစကားကိုေခၚခိုင္း
လို႔ မပီလ်င္ အသတ္ခံခဲ့ရတဲ့ကရင္ေတြနည္းမွမနည္းတာ၊ အဲဒီရဲ့အက်ိဳးဆက္က အခုျမစ္၀ကြၽန္းေပၚက က
ရင္အေတာ္မ်ားမ်ား ကရင္စကားမေျပာႏိုင္ေတာ့တာ၊ မေျပာတတ္ေတာ့တာ မင္းအသိပဲ။
တခ့်ိဳကရင္ေတြက လာလိုက္ေသးတယ္၊ ဗမာကိုတိုက္လ်င္ ဗမာစကားကိုပီပီသသေျပာႏိုင္ရမယ္၊ ဗမာလို
ေကာင္းေကာင္းနားလည္ရမယ္တဲ့။ လက္ခံပါတယ္။ ဗမာစကားမတတ္လို႔ အေခ်ာင္သက္သက္ အ႐ိုက္ခံရ
တဲ့ ဘုမသိဘမသိကရင္ေတြ ငါတို႔နယ္ဘက္မွာအမ်ားႀကီး။
ဗမာစကားပဲေျပာႏိုင္ၿပီး ကရင္လိုမေျပာတတ္တာမ်ိဳးက်ေတာ့ အဲဒါ က, ခ်င္ရဲ့လက္က်ိဳး ျဖစ္မေနဘူးလား။
ဒီကိုေရာက္လာတဲ့ကရင္ေတြလည္း ကရင္လိုမေျပာၾကဘူး၊ ဘိုလိုပဲေျပာေနၾကတယ္။
အခ့်ိဳကရင္ေတြဆို အစားအစာကအစ ဘိုစာကိုအထင္ႀကီးၾကတာ။
ကဲမင္းအေနနဲ႔ ဘိုလိုပဲေျပာမယ္ ကရင္လိုမတတ္ဘူးဆိုပါစို႔၊ မင္းသိတဲ့ နားလည္ထားတဲ့ ပညာဗဟုသုတ
ေတြကို ကိုယ့္ကရင္အမ်ိဳးသားေတြနားလည္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။
အဲဒါ အေရးႀကီးတယ္။
ဘိုစကားလည္းတတ္ေအာင္လုပ္ ကရင္စကားလည္းမေမ့နဲ႔။
ဘိုစာတတ္ေအာင္သင္တယ္ဆိုတာ ဘိုေတြလိုလိုက္လုပ္ဘို႔ ဘိုေတြနဲ႔တူေအာင္လုပ္ဘို႔မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔အေၾကာင္းကိုသိထားဘို႔ပဲ လိုတာ။
အဲဒါကိုနားမလည္ပဲ ဘိုေတြနဲ႔တူေအာင္လိုက္တုေနတာမ်ိဳးကိုေတာ့ ဆက္မလုပ္ၾကပါနဲ႔လို႔ ေျပာခ်င္တယ္။
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)
ေအာက္မွ သတင္းမ်ားကို ဘတ္ၿပီးေရးပါသည္။
http://www.myitmakhamediagroup.com/news/public-news/2513-2015-02-16-11-29-03
http://7daydaily.com/story/31900#.VORM9S6C_Dc:






