• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Monday, March 23, 2015

ဘယ္သူတရားမဲ့မဲ့ ကိုယ္မမဲ့နဲ႔



ဘယ္သူတရားမဲ့မဲ့ ကိုယ္မမဲ့နဲ႔

March 23, 2015
Monday

By မင္းစိုးစံ

သူငယ္ခ်င္းေရ မင္းၾကားၿပီးၿပီလား နယူးေယာက္ၿမိဳ့၊ ဘရြတ္ကလင္း Brooklyn ၿမိဳ့နယ္မွာ မတ္ ၂၁ရက္္ေန႔
က ၂ထပ္အိမ္တလံုး မီးေလာင္မႈျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ကေလး ၇ဦး ဆုံးရတဲ့သတင္းေလ။
မီးေလာင္မႈႀကိဳတင္သတိေပးစက္ အိမ္မွာတပ္ထားတာမေတြ႔ရဘူးဆိုတဲ့အေၾကာင္း မီးသတ္တပ္ဖဲြ႔မႉးကေျပာ
တယ္ဆိုေတာ့ မီးေလာင္ရင္သတိေပးတဲ့စက္ကို အိမ္တိုင္းမွာတပ္ထားၾကတာခ်ည္းပဲမဟုတ္လား။
ေဆးလိပ္မီးခိုးေလးထြက္လ်င္ေတာင္ အဲဒီအေကာင္က ထေအာ္တာ။
ဆီပူအိုးက အခိုးထြက္လည္းေအာ္တာပဲ။
ဟင္းအိုးတူးလည္း ထေအာ္တာပဲ။

ငါတို႔အိမ္က်ေတာ့ ငါးပိရည္က်ိဳတဲ့အခါ၊ င႐ုပ္သီးေလွာ္တဲ့အခါ၊ ငါးပိေၾကာ္တဲ့အခါေတြမွာ ဒီေကာင္က ငယ္
သံပါေအာင္ေအာ္တာဆိုေတာ့ သူ႔ကိုပလပ္စတစ္အိပ္နဲ႔လုံေအာင္ပိတ္ထားၿပီးမွ ႀကိဳက္သလိုေၾကာ္ ႀကိဳက္သ
လိုေလွာ္တယ္။
အသံက နားမခံႏုိင္ဘူး။ စူးစူးရွရွနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ကိုက်ယ္တာ။
အဲဒီသတိေပးစက္ကို မီးဖိုေဆာင္တခုတည္းမဟုတ္ပဲ အိပ္ခန္း၊ ေရခ်ိဳးခန္း၊ ဧည့္ခန္း၊ ေျမေအာက္ခန္း၊ Car
garage စတဲ့ေနရာေတြမွာ တပ္ထားၾကတာ။
အဲဒီသတိေပးစက္ တပ္ထားျခင္းမရွိဘူးဆိုတာမွန္လ်င္ေတာ့ အိမ္ရွင္ရဲ့ႀကီးမားတဲ့ခ့်ိဳယြင္းအားနည္းခ်က္ တ
နည္းေျပာမယ္ဆိုလ်င္ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္စရာမရွိတဲ့ မွားယြင္းခြၽတ္ေခ်ာ္မႈတရပ္ျဖစ္သြားၿပီ။
အဲဒီအတြက္ ေပးဆပ္လိုက္ရတာက တန္ဘိုးႀကီးမားလိုက္တာကြာ။ လူ႔အသက္ခုနစ္ (၇)ေခ်ာင္း မဆုံး႐ႈံး
သင့္ပဲဆုံး႐ႈံးလိုက္ရတယ္။
လုံး၀မျဖစ္သင့္ မျဖစ္ထိုက္တဲ့ ေၾကကြဲစရာေကာင္းတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေပါ့ကြာ။ မင္းအိမ္မွာေရာ ဘယ္လိုလဲ။
အဲဒီ lump ေတြျဖဳတ္ထားသလား၊ အၿမီးေၾကာ္လ်င္ ေၫွာ္လို႔ဆိုၿပီး ျဖဳတ္ထားလ်င္ ျပန္တပ္ေပေတာ့။
ေတာ္ၾကာအရက္ပုလင္းေတြ မီးထဲပါသြားၿပီး အရက္မေသာက္ရလို႔ဂဏွာမၿငိမ္ျဖစ္ေနဦးမယ္။

မင္းကိုအဓိကေျပာခ်င္တာက အဲဒါမဟုတ္ဘူး။
မမ်ဳိးမ်ိဳး (DVB Multimedia Group) တာ၀န္ယူတင္ဆက္တ့ဲ Debate အစီအစဉ္ထဲက အေၾကာင္းေလးတခု
အေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္လို႔ပါ။
အဲဒီအစီအစဉ္မွာ အဓိကပါ၀င္ေဆြးေႏြးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့
ေဒၚသႏၵီဦး (အရပ္ဖြဲ႔လူ႔အခြင့္အေရးမ်ားဖိုရမ္ ပူးေပါင္းေရးေကာ္မီတီ)။
ေဒါက္တာညိဳညိဳ သင္း (ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္အမတ္)။
ဦးေကေဇာ္ (စာေရးဆရာ၊ ေဆာင္းပါးရွင္)။
ဦးေအာင္စိုးဦး (ဥပေဒပညာရွင္၊ တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန) ေတြ။

လက္ရွိပဋိပကၡေျဖရွင္းမႈေတြဟာ ဥပေဒနဲ႔အညီျဖစ္ရဲ့လား ဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သေဘာထားအျမင္ေတြ
ေဆြးေႏြးၾကတာပါ။
အားလုံးေသာပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ျပည္သူလူထုအက်ိဳးကိုလိုလားၾကၿပီး ျပည္ေထာင္စုဗမာႏိုင္ငံကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုး
ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဆိုတာ ေျပာတဲ့စကား၊ မ်က္ႏွာထား၊ ေလယူေလသိမ္းကို ၾကားရ ျမင္ရတာနဲ႔တင္ အေသ အခ်ာသိႏိုင္တဲ့အတြက္ သူတို႔ကိုၾကည္ညိဳေလးစားသလို ေက်းဇူးလည္းအမ်ားႀကီးတင္မိတယ္ကြာ။
ဒါေၾကာင့္ ဗမာစကားပုံမွာ ပညာရဲရင့္ပြဲလည္တင့္ ဆိုတာ ဒီေဆြးေႏြးပြဲမ်ိဳးျဖစ္မယ္ကြ သိလား။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူတို႔တေတြေျပာၾကဆိုၾကတာေတြအားလုံးဟာ ပညာရွိလူႀကီးလူေကာင္းေတြပီသ
လို႔ေပါ့ သူငယ္ခ်င္းရာ။ ပညာလည္းရတယ္ သူငယ္ခ်င္း။
မင္းကေတာ့ေျပာမွာေပါ့၊ ဒါက Video edited ၿပီးသားကိုတင္ထားလို႔ပါကြာ လို႔ေလ။
ဟုတ္ပါတယ္ ဒါေပသိ စကားလုံးတိုင္းကို တည္းျဖတ္ဘို႔ဆိုတာ ျဖစ္မွမျဖစ္ႏိုင္တာ၊ ငါ့လိုလူကိုသာ အဲဒီလို
လြတ္လပ္စြာသေဘာထားကြဲလြဲခြင့္အစီအစဉ္ထဲ ၀င္ေျပာခိုင္းလို႔မ်ားကေတာ့ တည္းျဖတ္တဲ့အယ္ဒီတာခမ်ာ
ေသခ်င္ေဆာ္မ်ားနံသြားမလား မသိဘူး။
တေယာက္က ေထာက္ျပတာကို တေယာက္က စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ျပန္ေခ်ပသလို၊ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အ
ျပန္အလွန္ေလးစားမႈရွိရွိနဲ႔ ေဆြးေႏြးေနလိုက္ၾကပုံမ်ား ငါေတာ့ခ်ီးက်ဴးတယ္ကြာ။

အဲဒီအထဲက ငါအႀကိဳက္ဆုံးေဆြးေႏြးခန္းေလးကိုေရးျပရမယ္ဆိုလ်င္ မႉးသစ္ (ကဗ်ာဆရာ)ရဲ့အေမးကို ဦး
ေအာင္စိုးဦး (ဥပေဒပညာရွင္၊ တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန) ေျဖသြားပုံေလးပဲ။

မႉးသစ္ အခင္းျဖစ္တဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔လည္း႐ိုက္လို႔ထြက္ေျပးရတယ္၊ မီဒီယာသမားအေနနဲ႔။
ေက်ာင္းသားေတြကို႐ုိက္တယ္။
ပစၥည္းေတြကို႐ိုက္တယ္။
ဆိုေတာ့ ဒါကက်ေနာ္တို႔အျမင္မွာ ဒါက လူမဆန္တဲ့အၾကမ္းဖက္မႈ။ ဒီေတာ့အဲဒီအၾကမ္းဖက္မႈက တရားဥ
ပေဒနဲ႔ညီတယ္ဆိုလို႔ရွိလ်င္ က်ေနာ္တုိ႔ႏို္င္ငံအတြက္အရမ္း စိုးရိမ္စရာရွိတယ္။
ဥပေဒအရ အၾကမ္းဖက္ခြင့္ရွိေနၿပီလားဆိုတာ ဒီအစိုးရကိုေမးခြန္းထုတ္ခ်င္ပါတယ္။
(လက္ခုပ္သံမ်ား)

ဦးေအာင္စိုးဦး အားလုံးသိရမယ့္ကိစၥက နံပါတ္တစ္ကဘာလဲဆိုေတာ့ ဥပေဒနဲ႔ဆန္႔က်င္ေသာအစုအေ၀း
ေပါ့။ ဘတ္ျပမယ္ေလ။
ဒီမွာနားေထာင္ မည္သည့္ရာဇ၀တ္တရားသူႀကီး(သို႔မဟုတ္)ရဲစခန္း စခန္းမႉးနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ အစုအေ၀းတစုံ
တရာကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးရန္ လူငါးဦးျဖစ္ေစ၊ စုေ၀းတဲ့အစုအေ၀းကိုလူစုခြဲရန္ အမိန္႔ေပး
ႏိုင္တယ္။
ဒီလူငါးဦးကဘာလုပ္သလဲဆိုလ်င္ သူက အမ်ားျပည္သူရဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုေႏွာင့္ယွက္ရမယ္။
ဒါကိုစစဉ္းစားမယ္။
စဉ္းစားလ်င္ ဒီေက်ာင္းသားေတြစုေ၀းတာက အမ်ားျပည္သူကိုေႏွာင့္ယွက္သလား၊ မေႏွာင့္ ယွက္ဘူးလား။
ျပည္သူအားလုံးသိပါတယ္။
အဲဒီကတည္းက လြဲေနၿပီေပါ့။
နံပါတ္ႏွစ္က က်ေနာ္တို႔က၁၂၇ကအဲ ဒီလိုျပဌာန္းထားလ်င္ လူစုခြဲခြင့္ရွိတယ္။
ေကာင္းပါၿပီ၊လူစုခြဲမယ္ဆိုလို႔ရွိလ်င္ လက္နက္ကိုင္မဟုတ္သူ မည္သည့္အမ်ိဳးသားကိုမဆိုအကူအညီေတာင္း
ႏိုင္တယ္။ ဒါကို ၁၂၈မွာျပဌာန္းထားတယ္။

မမ်ိဳးမ်ိဳး ဒါေၾကာင့္ လက္ပတ္နီေတြေပၚလာတဲ့ကိစၥကို ေျပာခ်င္တာလား။
ဦးေအာင္စိုးဦး ေျပာခ်င္တယ္၊ ေျပာခ်င္တယ္ ဒီကိစၥလည္းေျပာရမွာေပါ့။
ဒီပုဒ္မေလး ကိုၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ လူတိုင္းက ကိုယ္ႀကိဳက္သလိုယူလို႔ရတယ္ေပါ့။
က်ေနာ္တို႔ဘက္ကယူ ဆတာကေတာ့ လမ္းေပၚမွာလူသတ္မႈ ျဖစ္သြားတယ္ အားလုံးကအဲဒီလူကိုဘမ္းမယ္
ဆိုလ်င္ ရဲလည္းမႏိုင္ဘူးဆိုလ်င္ အားလုံးက ကယ္ၾကပါကယ္ၾကပါ ဆိုၿပီးေတာ့လူအုပ္ႀကီးက ဘမ္းတယ္
ဘမ္းမယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီလူအုပ္ႀကီးမွာ လက္နက္မပါဘူး။
သို႔ေသာ္ အဲဒီအတြက္က်ေနာ္တို႔က အကာအကြယ္ေပးတာ။ ျပည္သူ႔လုံၿခံဳေရးအတြက္။
အဲဒီလိုဆိုလ်င္ လက္နက္ကိုင္မဟုတ္တဲ့အမ်ိဳးသား မည္သူကိုမဆိုအကူအညီေတာင္းႏိုင္တယ္ဆိုလ်င္
honest ေပါ့အကူအညီေတာင္းရမွာ။

မမ်ိဳးမ်ိဳး ႀကိဳတင္စီစဉ္ထားမႈမရွိရဘူးေပါ့။
ဦးေအာင္စိုးဦး မရွိရဘူး။

မမ်ိဳးမ်ိဳး ဒါဆိုလ်င္ လက္ရွိမွာ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားတာရွိေနလား မရွိဘူးလား။
ဦးေအာင္စိုးဦး ဒါကို က်ေနာ္ေျပာေနစရာလိုေသးလားဗ်ာ။
(လက္ခုပ္သံမ်ား)
ၿပီးေတာ့ လာၾကတဲ့လူေတြထဲက မိန္းကေလးတေယာက္က ထေမးတယ္။
ေထာင္ထဲမွာမဆိုင္တဲ့လူေတြကိုပါ ဘမ္းထားတာေတြ႔ရတယ္။
အုန္းလက္ေကာက္တဲ့သူေတြ၊ ထင္းေခြတဲ့လူေတြကိုပါ ဘမ္းထားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒါဟာ တရားဥပ
ေဒနဲ႔ ကိုက္ညီပါရဲ့လားဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္ တဲ့။
ျပည္ထဲေရးဌာနကို ဘိတ္ေခၚခဲ့ပါတယ္၊ သူတို႔ဘက္ကေတာ့ အခ်ိန္မီအေၾကာင္းၾကားျခင္းမရွိခဲ့လို႔ ဒီေမးခြန္း
ကို ေျဖၾကားႏိုင္ျခင္းမရွိပါဘူး။ ဆိုၿပီး မမ်ိဳးမ်ိဳးကေျဖသြားတယ္။
ေမးတဲ့ေမးခြန္းေတြက ထိမိသလို ေျဖတဲ့အေျဖေတြကလည္း ကြက္တိဆိုေတာ့ အစီအစဉ္ၿပီးသာၿပီးသြား
တယ္ နားေထာင္လို႔ကိုမ၀ဘူး။ တျခားလူေတြ ေဆြးေႏြးတာေတြလည္း အရမ္းေကာင္းတာပဲ။

ဒီပြဲမွာ ၾကည့္မေကာင္းတာတခုက ဗမာစစ္အစိုးရဘက္က တာ၀န္ရွိတဲ့လူေတြမလာၾကဘူး။
တရားမရွိတဲ့လူဟာ တရားရွိတဲ့လူေတြၾကားထဲ မတိုးရဲဘူးဆိုတာ အဲဒါမ်ိဳးပဲေနမွာ သိလား။
ဥပမာကြာ သီလသမာဓိနဲ႔ျပည့္စုံတဲ့ လူေတြၾကား သီလမဲ့တဲ့လူေတြမ၀င္ရဲသလိုေပါ့။
ဒီပြဲကို ဗမာစစ္အစိုးရမလာဘူးဆိုတာကလည္း သီလမရွိတဲ့တရားမဲ့သူေတြျဖစ္တဲ့အျပင္ အေတြးအေခၚေတြ
က အင္မတန္နိမ့္က်ၿပီး ကိုယ္က်င့္တရားခ့်ိဳတဲ့သူေတြကမ်ားေနေတာ့ အမွန္တရားအေပၚနင္လားငါလားေဆြး
ေႏြးဘို႔အတြက္ ဘယ္တတ္ႏိုင္ရွာပါ့မလဲေလ။
သူတို႔သာ လာမိလို႔မ်ားကေတာ့ကြာ ၈ေလးလုံးေရးအခင္းကာလတုန္းက စာေရးဆရာမင္းသခၤေျပာသြားတဲ့
စကားကို ငွားေျပာရလ်င္ ရွက္လြန္းလို႔ မ်က္ႏွာကို တမံတလင္းနဲ႔ ေျပးပြတ္ခ်င္စိတ္ ေပါက္ကုန္မလားပဲ။

ဘယ္သူတရားပ်က္ပ်က္ ကိုယ္မပ်က္နဲ႔။
ဘယ္သူတရားမဲ့မဲ့ ကိုယ္မမဲ့နဲ႔။
ဘယ္အရာမွမၿမဲတဲ့ေလာကႀကီးမွာ လူ႔ ဘ၀ရတုန္းရခိုက္ လူကိုလူလို႔ျမင္ၿပီး အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကိုေဆာင္
က်ဉ္းဘို႔မတတ္ႏိုင္ဘူးဆိုလ်င္ေတာင္ အမ်ားအက်ိဳးယုတ္မယ့္အလုပ္မ်ိဳး မလုပ္မိေအာင္ေတာ့ အတတ္ႏိုင္
ဆုံး ႀကိဳးစားေနထိုင္သြားဘို႔လိုတယ္သူငယ္ခ်င္း။
ငါ့ကိုယ္ငါ သူေတာ္ေကာင္းလို႔ ေက်ျငာေနတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။
မင္းက ကိုယ့္အိမ္မွာကိုယ့္ဘာသာ ေအးေအးလူလူ အရက္ထိုင္ေသာက္ေနတာ၊ ဘာအကုသိုလ္မွမလုပ္
ဘူး။
ငါကေတာ့ မင္းလိုမဟုတ္ဘူး၊ ဗမာစစ္အစိုးရဆိုးသြမ္းသမွ်ကို စာေရးၿပီးအကုသိုလ္ေတြေမြးေနတာ။
ဆိုေတာ့ မင္းလိုအကုသိုလ္စင္ၾကယ္မႈမရွိတဲ့လူတေယာက္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ငါဟာသူေတာ္ေကာင္းတ
ေယာက္မဟုတ္ဘူးလို႔ ျပာရတာပါ။

တရားဆိုတာ မ်က္ႏွာမလိုက္ဘူးသူငယ္ခ်င္း။
ေလာကႀကီးမွာ လူဆိုး လူမိုက္ လူယုတ္မာ ဆိုတာ ရွိကိုရွိရမယ္၊ အဲဒီလိုလူမ်ိဳးေတြရွိမွသာ သူေတာ္ေကာင္း
ဆိုတဲ့အက်င့္ကို နားလည္ခ်င္လာတာနဲ႔အမွ် ဘယ္လိုဘယ္ပုံ က်င့္ႀကံအားထုတ္ရမယ္ဆိုတာ ေလ့လာသင္
ယူရွာေဖြစမ္းစစ္ဘို႔ လုပ္ၾကလိမ့္မယ္။
လူတိုင္းလူတိုင္း သက္သက္သာသာနဲ႔ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းေနထိုင္ခ်င္ၾကတဲ့အတြက္ ခ်မ္းသာမႈကိုရယူပိုင္ဆိုင္
ႏိုင္ဘို႔လုံးပမ္းၾကရင္း ငွက္ဆိုတာ ပ်ံသန္းရင္းေသၾကရသလို လူေတြလည္း ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ခ်မ္းသာေအာင္
လုပ္ရပါ့မလဲဆိုတာကို ေတြးေတာႀကံဆၾကရင္းေသသြားၾကတာခ်ည္းပဲမဟုတ္လား။

ငါမနက္မနက္လမ္းေလွ်ာက္တယ္၊ တေန႔ကိုေျခလွမ္းေပါင္း ၁၀၀၀၀(တစ္ေသာင္း)ေလွ်ာက္ရမယ္ဆိုလို႔
လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ရင္းလမ္းမွာေတြ႔ေနျမင္ေနက် ခရစ္ယာန္ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းကို တပတ္ျပည့္တိုင္းဓါတ္ပုံ
တပုံ႐ိုက္လိုက္တာ ျပန္ၾကည့္ၿပီး တရားက်သြားတယ္ကြာ။
ေအာ္ မၿမဲတဲ့ေလာကႀကီးပါလားလို႔ေလ။
ဓါတ္ပုံေတြက တပုံနဲ႔တပုံ ၁၀မိနစ္စီျခားတယ္။ မင္းၾကည့္လိုက္။
မိနစ္ပိုင္းအတြင္းမွာမၿမဲတဲ့သေဘာတရားေတြကို မင္းျမင္ႏိုင္ေအာင္လို႔ ေအာက္မွာငါ႐ိုက္ထားတဲ့ဓါတ္ပုံေတြ
ကို တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

ပုံ(၁)


ပုံ(၂)


ပုံ(၃)

မမ်ဳိးမ်ိဳး (DVB Multimedia Group) တာ၀န္ယူတင္ဆက္တ့ဲ Debate အစီအစဉ္ကို အျပည့္အစုံျမင္ခ်င္ၾကား
ခ်င္တယ္ဆိုလ်င္ အဲဒီလိပ္စာအတိုင္း သြားၾကည့္ေပေတာ့။
http://burmese.dvb.no/archives/8676

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)