• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Wednesday, December 30, 2015

ဆုေတာင္းျပည့္ဘို႔အတြက္ ဘာလိုသလဲ


December 29. 2015
Monday

ဆုေတာင္းျပည့္ဘို႔အတြက္ ဘာလိုသလဲ

By မင္းစိုးစံ

ယခု စာဘတ္ေနသည့္မိတ္ေဆြကို ေမးၾကည့္ခ်င္ပါသည္။
ဆုေတာင္းဘူးပါ၏ေလာ။
ဆုေတာင္းဘူးျခင္း မရွိပါက မည္သို႔မွ် မေျပာလိုေသာ္လည္း ဆုေတာင္းျခင္းအမႈကို ဗမာ့သမၼႀကီး ဦးသိန္း
စိန္လည္း ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ဟု ဆိုပါလွ်င္ မိတ္ေဆြယုံပါမည္ေလာ။
ဆုေတာင္းဘူးသည္ဆိုပါက မိတ္ေဆြအေနျဖင့္ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဆုေတာင္းျခင္းအမႈကိုျပဳရပါသ
နည္း။
မိတ္ေဆြေတာင္းလိုက္သည့္ ဆုလဒ္မ်ားကို အမွန္တကယ္ ရရွိခံစားခဲ့ဘူးပါ၏ေလာ။
အကြၽႏု္ပ္ထင္ပါသည္ မိတ္ေဆြသည္ အေၾကာင္းအခ်င္းအရာ တစုံတခုအတြက္ ဆုေတာင္းမိမည္သာ ျဖစ္၏
သို႔ေသာ္ ေတာင္းသည့္ဆုတိုင္း ျပည့္ႏိုင္မည္မဟုတ္သည္ကို အခါအားေလွ်ာ္စြာ ႀကံဳရမည္မွာျဖစ္၏။
ဆုေတာင္းျပည့္ရန္ လိုအပ္သည္မ်ားကို ျပည့္ျပည့္၀၀စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ျခင္းမရွိမႈေၾကာင့္ ဆုလဒ္မ်ားလြဲၾကရျခင္း
ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ထင္ပါသည္။

ဆုေတာင္းျခင္းအမႈ ျပဳျခင္းအေပၚပညာရွင္မ်ားက အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖုံဖုံေကာက္ခ်က္ခ်ၾကသည္မ်ားအနက္ စာေရးသူ
တဦးေရးသားထားသည္မွာ
ဟုိးေရွးေရွးတုန္းက လူသားေတြဟာ ေရၾကည္ရာျမက္ႏုရာ လွည့္လည္သြားလာရင္း ေတာမွာေနတဲ့လူက
ေတာထဲကသားရဲအႏၲရာယ္၊ ေတာမီးေလာင္တဲ့အႏၲရာယ္။
ေတာင္ေပၚမွာေနတဲ့လူကလဲ ေတာင္ၿပိဳတဲ့အႏၲရာယ္။
ျမစ္ေခ်ာင္း၊ အင္းအိုင္အနားမွာေနတဲ့လူကလဲ ေရႀကီးတဲ့အႏၲရာယ္ စတဲ့ ကိုယ့္ေနရာ ပတ္၀န္းက်င္အလိုက္
ေတြ႔ရေလ့ရွိတဲ့အႏၲရယ္ေတြကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ လူသားေတြရဲ့စိတ္ထဲမွာ အေၾကာက္တရားဟာ တ
ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေနရာယူလာတယ္။
လူသားေတြရဲ့သႏၲာန္မွာ အေၾကာက္တရားကို အေျခခံၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ဓေလ့တစ္မ်ိဳးလို႔ ယူဆရတယ္။
အဲဒီအေၾကာက္တရားေနရာ၀င္ယူလိုက္တာနဲ႔ အေၾကာက္တရားကိုေတာ္လွန္တဲ့စိတ္ဟာလဲ ဆန္႔က်င္ဘက္
သေဘာတရားတစ္မ်ိဳးအျဖစ္နဲ႔ တြဲၿပီးပါလာတယ္။

စာေရးသူ၏ဆိုလိုခ်က္ကို အကြၽႏု္ပ္နားလည္သည္မွာ ဆုေတာင္းျခင္းအမႈသည္ ေဘးအႏၱရာယ္မွကင္းလြတ္
လိုသည့္စိတ္ကို အေျခခံသည္ ဟု ဆိုလိုဟန္တူပါသည္။
ထိုအခ်က္ကို အေျခခံလွ်က္ ဆုေတာင္းၾကသူအခ့်ိဳ၏ ဆုေတာင္းခ်က္မ်ားကို ဘတ္႐ႈေလ့လာၿပီးေနာက္ ထို
ပုဂၢိဳလ္တို႔ေတာင္းၾကေသာ ဆုေတာင္းမ်ားသည္ မည္သည္ကို ရည္စူးသည္ကို သုံးသပ္ၾကည့္ေစလိုပါသည္။

ယမမင္းႀကီး၏ ဆုေတာင္း ငါးမ်ိဳး။
(၁) လူျဖစ္ရင္ ေကာင္းမွာပဲဟု ေတာင့္တသည္။
(၂) လူျဖစ္လ်င္လည္း ဘုရားရွင္ႏွင့္ ေတြ႔ရပါေစဟု ေတာင့္တသည္။
(၃) ဘုရားနဲ႔ေတြ႔လ်င္လည္း ဘုရားရွင္နား၌အလုပ္အေကၽြးျပဳလွ်က္ နီးကပ္စြာခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္ရပါေစဟု ေတာင့္
တသည္။
(၄) ဘုရားရွင္၏ တရားကို နာၾကားရပါေစဟု ေတာင့္တသည္။
(၅) တရားနာၿပီးေနာက္ တရားသိရပါေစဟု ေတာင့္တသည္။

ယမမင္းသည္ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးျဖစ္သည္။
ငရဲျပည္သို႔ ေရာက္လာသူမ်ားကို လူ႔ဘ၀တေလွ်ာက္လံုး မည္သည့္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မွ်မျပဳပဲ ေမ႔ေလွ်ာ့ေန
သူမ်ားအား ေတြ႔ျမင္ရေသာအခါ သံေဝဂ ရသျဖင့္အထက္ေဖၚျပပါ ဆုငါးမ်ိဳးကို ေတာင္းျခင္းျဖစ္သည္။

သံေ၀ဂ ရသျဖင့္ေတာင္းသည့္ဆု ရွိသည့္နည္းတူ အမုန္းတရားျဖင့္ေတာင္းသည့္ ဆုမ်ားလည္း ရွိ၏။
ထင္ရွားသည္မွာ ဆဒၵန္ဆင္မင္းဇာတ္ေတာ္တြင္ စူဠသုဘဒၵါ ေတာင္းေသာဆုသည္ အမွန္တကယ္ပင္ျပည့္စုံ
ခဲ့သည္ျဖစ္၏။
ဦးစြာပထမ စူဠသုဘဒၵါ ဆုေတာင္းအား ဘတ္႐ႈေလ့လာၿပီးေနာက္ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ျပည့္၀ရသည္
ကို ေလ့လာၿပီး သုံးသပ္ေစခ်င္ပါသည္။

၁။ အရွင္ျမတ္တို႔ဘုရား ...ဤဆင္ဘ၀မွ စုေတခဲ့ေသာ္ မဒၵရာဇ္မင္းမ်ဳိး၌ ျဖစ္ရပါလို၏။
၂။ ထိုမင္းမ်ဳိး၌ သုဘဒၵါ အမည္ရွိေသာ မင္းသမီး ျဖစ္ရပါလို၏။
၃။ အရြယ္ေရာက္လတ္ေသာ္ ဗာရာဏသိဘုရင္မင္းႀကီး၏ အဂၢမေဟသီမိဖုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိရပါလို၏။
၄။ ထိုဗာရာဏသိဘုရင္မင္း၏ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးအပ္သည့္ မိဖုရားျဖစ္ရပါလို၏။
၅။ ထိုဗာရာဏသိဘုရင္ကို မိမိ၏ အလိုအႀကိဳက္သို႔ လိုက္ပါႏိုင္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရွိသူ ျဖစ္ရပါလို၏။
၆။ ထိုဗာရာဏသဘိရွင္ဘုရင္အားေျပာၾကား၍ မဆုိးတစ္ေယာက္ကိုေစခိုင္း၍ ဤဆဒၵန္ဆင္မင္းကို ဆိပ္
လူးျမားျဖင့္ ပစ္ခြင္းေစ၍အသက္ကုန္ေအာင္သတ္ႏိုင္ရပါလို၏။
၇။ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္ ကြန္႔ျမဴးစမၸယ္လ်က္ရွိေသာ ဆင္စြယ္အစံုတို႔ကို ေဆာင္ယူေစျခင္းငွာ စြမ္း
ႏိုင္သူ ျဖစ္ရပါလို၏။
ဤသည္တို႔ကား စူဠသုဘဒၵါ၏ ဆုေတာင္းခန္းမ်ားပင္ျဖစ္ၾက၏။

ဆူဠသုဘဒၵါ၏ ဆုေတာင္းျပည့္စုံရျခင္းမွာ အဂၤါ (၅)ရပ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္၏။
၁။ သစ္သီး၀လံတို႔ကိုလွဴေသာ ဆူဠသုဘဒၵါသည္ သီလရွိသူျဖစ္ျခင္း။
၂။ တရားေသာ နည္းလမ္းျဖင့္ ရွာေဖြရရွိေသာ လွဴဖြယ္၀တၳဳ ျဖစ္ျခင္း။
၃။ ၾကည္လင္ေသာ စိတ္ထားရွိျခင္း။
၄။ ျပန္႔ေျပာႀကီးက်ယ္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ကံ-ကံ၏အက်ဳိးကို ယံုၾကည္ေသာသဒၶါတရား ထင္ရွားရွိျခင္း။
၅။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တို႔၌လည္း အျဖဴစင္ဆံုးေသာ သီလရွိေနျခင္း။

ထိုအခ်က္မ်ားႏွင့္ျပည့္စုံပါလွ်င္ မိမိ၏ဆုေတာင္းမ်ား ဧကန္ျပည့္စုံမည္ကို ေဖၚၫႊန္းေနေသာေၾကာင့္ အကြၽႏ္ုပ္တို႔ ေတာင္းသမွ်ဆု မျပည့္၀ပဲ လြဲေခ်ာ္ေနျခင္းျဖစ္ေနရသည္ဟု ထင္ပါ၏။
မိမိေတာင္းေသာဆု အမွန္္တကယ္ျပည့္စုံေစကာမူ စူဠသုဘဒၵါသည္ ဆဒၵန္ဆင္မင္း၏အစြယ္ကို ရင္ခြင္တြင္
ပိုက္ေထြးကာ ေနာင္တတရားတို႔ျဖင့္ငိုေၾကြးရရွာ၏။
ေနာင္တတရားႏွင့္ သံေ၀ဂတရားသည္ မသိလွ်င္ ဆင္တူ႐ိုးမွားျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိေသာ္လည္း လြန္စြာျခားနား
သည္ကို အထင္အရွားေတြ႔ႏိုင္၏။
သံေ၀ဂ ဟူသည္ သူတပါးႀကံဳေတြ႔ခံစားေနရသည့္ အျဖစ္အပ်က္အေပၚ သတိျပဳမိျခင္း ျဖစ္ၿပီး ေနာင္တ ဟူသည္ကား မိမိကိုယ္တိုင္ႀကံဳဆုံရင္ဆိုင္ရမွ ရရွိေသာ အသိတရားျဖစ္၏။ ဟု နားလည္မိပါ၏။
သံေ၀ဂ ရသျဖင့္ ဆုေတာင္းၾကသည့္ပုဂၢိဳလ္္မ်ား၏ ဆုေတာင္းျခင္းမ်ားအနက္အခ့်ိဳကို ေဖၚျပလိုပါသည္။

ကဏွရေသ့ၾကီး၏ ဆုေတာင္း ၆မ်ဳိး။
(၁) ငါသည္ ဘ၀ဆက္တုိင္း ေဒါသမရွိသူ ျဖစ္ပါရေစ။
(၂) ငါသည္ ဘ၀ဆက္တုိင္း ေလာဘမရွိသူ ျဖစ္ပါရေစ။
(၃) ငါသည္ ဘ၀ဆက္တုိင္း စိတ္မနာတတ္သူ ျဖစ္ပါရေစ။
(၄) ငါသည္ ဘ၀ဆက္တုိင္း အခ်စ္မရွိသူ ျဖစ္ပါရေစ။
(၅) ငါသည္ ဘ၀ဆက္တုိင္း အနာေရာဂါမရွိသူ ျဖစ္ပါရေစ။
(၆) ငါသည္ ဘ၀ဆက္တုိင္း သူတစ္ပါးကို ဒုကၡမေပးတတ္သူ ျဖစ္ပါရေစ။

အကိတၱိရွင္ရေသ့၏ ဆုေတာင္း ၁၈မ်ိဳး။
(၁) ေလာဘမရွိသူ ျဖစ္ရပါလုိ၏။
(၂) ေဒါသမရွိသူ ျဖစ္ရပါလို၏။
(၃) လူမုိက္ကို ဘ၀ဆက္တုိင္း မေတြ႔မျမင္ရပါေစႏွင့္။
(၄) လူမုိက္အေၾကာင္း ဘ၀ဆက္တုိင္း မၾကားရပါေစႏွင့္။
(၅) လူမုိက္ႏွင့္ ဘ၀ဆက္တုိင္း မိတ္ေဆြမျဖစ္ရပါေစႏွင့္။
(၆) လူမုိက္ႏွင့္ ဘ၀ဆက္တုိင္း စကားမေျပာရပါေစႏွင့္။
(၇) လူမုိက္အား ဘ၀ဆက္တုိင္း မႏွစ္သက္ရပါေစႏွင့္။
(၈) ပညာရွင္ကို ဘ၀ဆက္တုိင္း ေတြ႔ျမင္ရပါေစ။
(၉) ပညာရွင္အေၾကာင္း ဘ၀ဆက္တုိင္း ၾကားရပါေစ။
(၁၀) ပညာရွင္ႏွင့္ ဘ၀ဆက္တုိင္း မိတ္ေဆြျဖစ္ရပါေစ။
(၁၁) ပညာရွင္ႏွင့္ ဘ၀ဆက္တုိင္း စကားေျပာခြင့္ရပါေစ။
(၁၂) ပညာရွင္ကုိ ဘ၀ဆက္တုိင္း ႏွစ္သက္သူျဖစ္ရပါေစ။
(၁၃) နံနက္အာရုဏ္တက္အခ်ိန္တြင္ ဆြမ္းေဘာဇဥ္မ်ား အလိုအေလ်ာက္ျဖစ္ေပၚလာပါေစ။
(၁၄) သီလရွိေသာအလွဴခံပုဂၢဳိလ္ျမတ္မ်ား လာေရာက္အလွဴခံၾကပါေစ။
(၁၅) ဆြမ္းေဘာဇဥ္မ်ားသည္ လွဴ၍မကုန္ခမ္းသည္ ျဖစ္ပါေစ။
(၁၆) လွဴစဥ္ စိတ္ၾကည္လင္ပါရေစ။
(၁၇) လွဴၿပီးေနာက္တြင္ ေနာင္တမရသည္ ျဖစ္ရပါေစ။
(၁၈) သိၾကားမင္းသည္ ငါ၏အထံသို႔ေနာက္မလာပါေစႏွင့္။

“ဘဒၵ ႏၱဥာဏ၀ရ” ဒီပဲယင္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဆုေတာင္း(၁၀)မ်ဳိး။
(၁) ငါသည္ သူတစ္ပါးအက်ဳိးကိုလုိလားသူ ျဖစ္ပါရေစ။
(၂) သူတစ္ပါးတုိ႔သည္လည္း ငါ့အက်ဳိးကိုလိုလားၾကပါေစ။
(၃) ငါသည္ သူတစ္ပါး၏ ဆင္းရဲဒုကၡကို မႏွစ္သက္သူ ျဖစ္ပါရေစ။
(၄) ငါ၏ဆင္းရဲဒုကၡကိုလည္း သူတစ္ပါးတုိ႔က မလိုလားၾကပါေစႏွင့္။
(၅) ငါသည္ အျခားသတၱ၀ါမ်ားကို ညွင္းဆဲတတ္သူ မျဖစ္ပါရေစႏွင့္။
(၆) ငါ့အားလည္း အျခားသတၱ၀ါတုိ႔က မညွင္းဆဲၾကပါေစႏွင့္။
(၇) ငါသည္ သူတစ္ပါး၏ရန္သူ မျဖစ္ပါရေစႏွင့္။
(၈) သူတစ္ပါးသည္လည္း ငါ၏ရန္သူ မျဖစ္ပါေစႏွင့္။
(၉) သတၱ၀ါအေပါင္းသည္ လမ္းေကာက္ကိုေရွာင္ရွား၍ လမ္းေျဖာင့္ကိုေလ်ာက္လွမ္းႏုိင္ၾကပါေစ။
(၁၀) ငါသည္လည္း လမ္းေကာက္ကုိေရွာင္ရွား၍ လမ္းေျဖာင့္ကိုေလ်ာက္လွမ္းႏုိင္သူ ျဖစ္ပါရေစ။

သံေ၀ဂ တရားမ်ားကို အေျခခံလွ်က္ ဆုေတာင္းၾကေသာပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ဆုေတာင္းမ်ားကို ေဖၚျပေပးၿပီးသည့္
ေနာက္ ေနာက္ဆုံးအေနျဖင့္ ဗမာ့သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္္၏ ဆုေတာင္းအား ဆက္လက္ဘတ္႐ႈေစလိုပါ၏။
ေညာင္တုန္းၿမိဳ့ ဧရာ၀တီတံတားဖြင့္ပြဲတြင္ ဗမာ့သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ ေတာင္းသည့္ဆုကား ေအာက္ပါအ
တိုင္းျဖစ္ပါေလ၏။

ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း တိုင္းျပည္၏ရတနာတပါးျဖစ္သည့္ ဆင္ျဖဴေတာ္တစ္စီး ရွားပါးစြာေပၚေပါက္
လာခဲ့ၿပီျဖစ္သျဖင့္ ဧရာ၀တီတိုင္းသားမ်ား ဆင္ျဖဴေတာ္ႀကီးကယ့္သို႔ မြန္ျမတ္သည့္စိတ္ထားမ်ား ထားႏိုင္ၾက
ပါေစ၊ ဆင္ျဖဴေတာ္ႀကီးကယ့္သို႔ ခြန္အားဗလႏွင့္ျပည့္စုံၿပီး ေဒသအကိ်ဳး တိုင္းျပည္အက်ိဳးအတြက္ စြမ္းစြမ္းတ
မံ သယ္ပိုးႏိုင္ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ ဟူ၏။

အထက္တြင္ ေဖၚျပၿပီးသကယ့္သို႔ ဗမာ့သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္အေနျဖင့္ ဧရာ၀တီတိုင္းသားမ်ားအေပၚ ဆု
ေတာင္းေပးလိုက္ျခင္းမ်ားသည္ သံေ၀ဂ တရားကို အေျခခံၿပီးဆုေတာင္းသည္ေလာ၊ ေနာင္တ တရားကို အ
ေျခခံသည္ေလာ၊ အမုန္းတရားကို အေျခခံသည္ေလာ၊ ထမင္းၿမိန္ေရးအတြက္ေလာ ဆိုသည္ကို ကာယကံ
ရွင္သာလွ်င္ သိႏိုင္သည္ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ မည္သို႔ေသာတရားအေပၚ အေၾကာင္းအခ်က္အေပၚ အေျခခံ၍
ဆုေတာင္းသည္ျဖစ္ေစ အထက္တြင္ေဖၚျပခဲ့သည့္ အဂၤါ ၅ရပ္ႏွင့္ျပည့္စုံျခင္းရွိမႈ မရွိမႈအေပၚတြင္သာ မူတည္
သည္ကို ေအာက္တြင္ေဖၚျပထားသည့္ အဆိုက ေထာက္ျပေနသေယာင္ေယာင္ ရွိေနပါေၾကာင္း။

Praying is like a rocking chair- it'll give you something to do, but it won't get you anywhere.
ဆုေတာင္းတယ္ဆိုတာ ေက်ာက္ကုလားထိုင္တစ္လံုးလိုပါပဲ။
သင့္အတြက္ လုပ္စရာတစ္ခုခုေတာ့ ေပးလိမ့္မယ္။
ဒါေပမယ့္ ဘယ္ဆီမွေတာ့ ပို႔ေပးမွာမဟုတ္ဘူး။

က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

မွတ္ခ်က္
ေအာက္ပါ စာစုမ်ားကို ဘတ္ၿပီးေရးသားျခင္းျဖစ္ပါသည္။

http://kominhtet.blogspot.com/2008/10/blog-post_4868.html
http://moegokeyeikthakhayan.blogspot.com/2014/09/blog-post_67.html
http://myatnoehome.blogspot.com/2013/05/blog-post_1508.html
http://www.demowaiyan.org/2011/11/blog-post_1665.html