• မိုးေလးမ်ိဳး၊ လူေလးမိ်ဳး၊ ျမင္းေလးမ်ိဳး၊ သစ္ပင္ေလးမ်ိဳး ႏွင့္ ဒုကၡသည္ေလးမ်ိဳး
  • အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္အေပၚ KNU၏သေဘာထား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္
  • ကရင္လူမ်ိဳးတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ လဆန္း လဆုတ္ အေခၚအေ၀ၚမ်ား
  • ေဖါဟ္အု္တါ ယဲါမိင္
  • လာခုဂ္ခါင္ၟစူး ဟွံင္ယုဂ္

Friday, June 11, 2010

အတင္းတုတ္တာ မဟုတ္ပါ


အတင္းတုတ္တာမဟုတ္ပါ
(မင္းစုိးစံ)

အတင္းဆိုတာက ဟုတ္တာမဟုတ္တာအဓိကမဟုတ္ပဲ ကိုယ့္အယူအဆကိုမ်က္လုံးစုံမွိတ္ၿပီး ေရးခ်င္တာေရး ေျပာခ်င္ရာေျပာတာကိုအတင္းလို႔ေျပာၾကတယ္၊ အဲဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးစာဖတ္သူေတြအေနနဲ႔ ကိုယ္တိုင္ျဖစ္ဘူးပါသ လား။

တခါတေလမ်ားဆို ကိုယ့္ေကာင္းေၾကာင္းေတြ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ေရးရင္းကေနျဖစ္ေစ၊ ေျပာရင္းကေနျဖစ္ေစ ကိုယ္တင္ျပတာေတြ ပိုမိုတိက်ေအာင္ႏႈိင္းယွဥ္တဲ့အခါမ်ိဳးမွာ တျခားလူရဲ့အားနည္းခ်က္ကို ေဝဘန္ေထာက္ျပသ လိုျဖစ္သြားတာ ဒါမွမဟုတ္ျဖစ္သြားတတ္တာကို သတိထားမိပါရဲ့လား။

က်ဳပ္ကေတာ့ အဲဒါမ်ိဳးခဏခဏျဖစ္တယ္၊ တခါတေလသတိထားၿပီးေျပာဆိုေရးသားေပမယ့္ တျခားလူအတြက္ စိတ္ခုစရာျဖစ္သြားၿပီး အဆင္မေျပတာေတြႀကဳံရေလ့ရွိပါတယ္၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့တမင္သက္သက္ကို သူ တပါးဂုဏ္သိကၡာထိခိုက္ေစခ်င္တဲ့ဆႏၵနဲ႔ ေရးမိေျပာမိတတ္ပါတယ္။

စာဖတ္သူေတြကေတာ့ က်ဳပ္လိုအျဖစ္မ်ိဳး အျပဳအမူမ်ိဳးလုပ္ၾကမွာမဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုေတာ့ က်ဳပ္ယုံၿပီးသားပါ တခုေတာ့ရွိတယ္ဗ်၊ လူဆိုတာပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ကင္းကြာလို႔မရသလို ျပႆနာနဲ႔လည္းကင္းလို႔မရဘူးလို႔ လူေျပာ သူေျပာေတာ့ၾကားဘူးတာရွိတယ္၊ အဲဒီေတာ့ဗ်ာ လူထဲကလူတေယာက္ျဖစ္တဲ့က်ဳပ္လည္း လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ထိ ေတြ႔ဆက္ဆံေနရတာနဲ႔အတူ ျပႆနာေတြကလည္း ထုနဲ႔ထည္နဲ႔ပါပဲ။

အျဖစ္အပ်က္တခုကိုေျပာမယ္ဆိုရင္ ပတ္ဝန္းက်င္ထဲက လူတေယာက္ေယာက္အေၾကာင္းမပါပဲ မပတ္သက္ပဲနဲ႔ ေျပာလို႔ရမယ္မထင္ဘူး၊ မပါပဲနဲ႔ေျပာမယ္ဆိုရင္လည္း ဘာတခုမွလြမ္းေလာက္စရာရွိမွာမဟုတ္ဘူး၊ အနည္းဆုံး ေတာ့ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္ေရးတာပဲျဖစ္ျဖစ္ အျခားလူတဦးတေယာက္အေၾကာင္းေျပာရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ပတ္သက္ ဆက္ႏြယ္မႈေလးေတြပါမွ ရွိမွ ေျပာလို႔ဆိုလို႔ေကာင္းတာကိုး။

အခု က်ဳပ္အေၾကာင္းက်ဳပ္ေျပာျပမယ္၊ စေနေန႔တေန႔ဆိုပါစို႔၊ က်ဳပ္အိမ္နားကလူတေယာက္ က်ဳပ္ဆီကိုေရာက္ လာတယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ သြားစရာရွိေသးလား ဆိုၿပီးလာေမးတာ၊ ၾကားကေနၿပီး က်ဳပ္သားက က်ေနာ့ အစ္မကို ေမးၾကည့္ပါလား ဆိုၿပီးျပန္ေျပာေတာ့ သူက မင္းတို႔ကားကို ငွားမလို႔ကြလို႔ေျပာၿပီးထြက္သြားတယ္ဗ်ာ။

အဲဟုတ္ၿပီ ကရင္စကားေနာ္ က်ဳပ္ရွင္းျပမယ္၊ မေအာင္းလိန္ ဆိုတာက အခ,ေၾကးေငြေပးၿပီးငွားတာ မေအာင္း လြန္ ဆိုတာက ခဏတျဖဳတ္ငွားတာ၊ ဒီလူေျပာသြားတာက အခ,ေၾကးေငြေပးမယ္ဆိုတဲ့အသုံးအႏႈံးမ်ိဳး၊ က်ဳပ္ဗ်ာ ေဒါသေတြထြက္လြန္းလို႔ ဘာမွ်ျပန္မေျပာႏိုင္ဘူး၊ ေတာ္ေတာ္႐ိုင္းတဲ့လူပဲဆိုတဲ့ အသိကစိုးမိုးသြားတယ္။

ေနာက္တခုက သူဟာက်ဳပ္နဲ႔ရပ္ေဆြရပ္မ်ိဳးဆိုလည္းဟုတ္သလို က်ဳပ္ရဲ့ေက်းဇူးနဲ႔ကင္းတဲ့လူမဟုတ္ဘူး အစစ အရာရာမဟုတ္ရင္ေတာင္မွ ေအာက္ေျခသိမ္းကိစၥမွန္သမွ်သူအပါအဝင္သူ႔မိသားစုေတြ အားလုံးကို က်ဳပ္ကူညီ ခဲ့တာပဲဆိုတဲ့ အေတြးကလည္းဝင္ေနတာေပါ့ဗ်ာ။

ဟုတ္ၿပီ၊ ဒါကက်ဳပ္ဘက္ကအျမင္၊ သူ႔ဘက္ကအျမင္ဘယ္လိုရွိမလဲ၊ သူဘာေၾကာင့္က်ဳပ္ကို ဒီလိုအခ,ေၾကးေငြ နဲ႔ပတ္သက္တဲ့စကားမ်ိဳးေျပာထြက္သြားတဲ့အေျခအေနအထိျဖစ္သြားရတာလဲ၊ လူခ်င္းတူေပမယ့္ လာတဲ့ေဒသ မတူႏိုင္ဘူး၊ ေဒသတူေပမယ့္ အေတြးအေခၚခ်င္းမတူႏိုင္ဘူး အေတြးအေခၚတူေပမယ့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ခ်င္း မ တူႏိုင္ဘူး လုပ္ေဆာင္ခ်က္ခ်င္းတူတာေတာင္ အက်ိဳးေပးျခင္းမတူႏိုင္ဘူး။

ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ေစတနာထားတာခ်င္းမတူၾကလို႔ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ပညာရွိတာခ်င္းမတူလို႔ပဲဆိုရင္ မွန္ မလားမသိဘူး၊(ကိုယ့္အယူအဆကို မ်က္လုံးစုံပိတ္ၿပီး ေျပာေနတာေနာ္)

ေရးေနရင္းကေန ေရးၿပီးသားစာေၾကာင္းေတြကို ျပန္ဖတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေဟာ က်ဳပ္ရဲ့အားနည္းခ်က္တခုကို ေတြ႔ရျပန္တယ္၊ ဘာလဲဆိုေတာ့ လူတေယာက္ကိုကူညီခဲ့တာေလးနဲ႔တင္ တသက္လုံးေက်းဇူးအတင္ခံခ်င္ေနတဲ့ က်ဳပ္ရဲ့ေအာက္တန္းက်တဲ့စိတ္ထားေပါ့ဗ်ာ။

လူဆိုတာတေယာက္ေယာက္နဲ႔တေယာက္ အျပန္အလွန္ေက်းဇူးျပဳၾကတာခ်ည္းပဲ၊ က်ဳပ္ေနထိုင္မေကာင္းရင္ သူ႔မိသားစုက က်ဳပ္စားခ်င္တဲ့အစားအစာေတြ ခ်က္ျပဳတ္ေၾကာ္ေလွာ္ၿပီးေကြၽးေမြးျပဳစုခဲ့႐ုံမက မ်က္ႏွာသစ္ဘို႔ သြားတိုက္ဘို႔ကအစ လုပ္ေပးခဲ့တာေတြ အဲဒါေတြက ေက်းဇူးတရားပဲမဟုတ္လား။

အခုေတာ့ဗ်ာ ဘာမဟုတ္တဲ့စကားေလးတခြန္းေၾကာင့္ တသက္လုံးေမြးထားတဲ့ၾကက္ တမနက္ထဲခ်က္စားပစ္ လိုက္သလို အခုဆိုရင္ သူလည္းက်ဳပ္အိမ္ကိုမလာ က်ဳပ္လည္းသူ႔အိမ္ကိုမသြား ကဲ ေကာင္းၾကေသးရဲ့လား။
ဘ၀ဆိုတာ အခ်ိန္တိုတိုေလးလို႔ေျပာၾကတာမွန္ေပမယ့္ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အယူအဆမတူတာေတြေတာ့ရွိ သား၊ ဘ၀ဆိုတာတဲ့ ေမြးဖြါးျခင္းကေနေသဆုံးတဲ့အထိက ဘ၀တဲ့။ ဘ၀ဆိုတာ အငိုနဲ႔စၿပီး အငိုနဲ႔အဆုံးသတ္ ၾကရတယ္တဲ့။ ဘ၀ဆိုတာတဲ့ သမုဒၵရာေပၚကိုတက္လာတဲ့ေရပြက္ကေလးတခုလိုပါပဲတဲ့။ ဘ၀ဆိုတာ အသက္ ႐ွဴသြင္းလိုက္တဲ့အခ်ိန္နဲ႔ ႐ွဴထုတ္လိုက္တဲ့အခ်ိန္ေလးကို ဘ၀လို႔ေခၚတယ္ဆိုလား။

အဲဒါေတြကို သိရဲ့သားနဲ႔ဘာေၾကာင့္တေယာက္နဲ႔တေယာက္နားလည္မႈေတြမေပးႏိုင္ၾကတာလဲ၊ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ရ တာလဲ၊ သည္းမခံႏိုင္ၾကရတာလဲ၊ လူ႔ေလာကမွာ လူ႔ဘ၀ခဏတာေလးမွာ အေနတတ္ဘို႔လိုသလို အေသတတ္ ဘို႔လိုတယ္ဆိုပဲ၊ အေနမတတ္ရင္ အသက္ရွင္ေနခ်ိန္မွာ ဘယ္ဟာမွေျဖာင့္ေျဖာင့္ျဖဴးျဖဴးမျဖစ္ႏိုင္သလို အေသမ တတ္ျပန္ရင္လည္း ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ေသႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး။

ေျပာရင္းဆိုရင္း က်ဳပ္ကိုယ္က်ဳပ္တရားရေနသလိုဘာလိုလိုျဖစ္သြားျပန္ၿပီ၊ ဒါဆိုရင္ က်ဳပ္သူငယ္ခ်င္းဆီကို က်ဳပ္ သြားလည္မယ္၊ သူ႔ကိုက်ဳပ္စိတ္မဆိုးေတာ့ဘူး၊ အရင္တုန္းကလို အခင္အမင္မပ်က္ေနသြားမယ္၊ ဒီေတာ့ ကာ တရားေခြေလးတေခြေလာက္ယူသြားမယ္၊ ႏွစ္ေယာက္အတူတရားနားေထာင္ရင္း တရားအေၾကာင္းေျပာဆို ေဆြးေႏြးမယ္။

ဟုတ္ၿပီ ဒါဆို တရားေခြကဘယ္မွာမ်ားထားမိပါလိမ့္။ ေတြ႔ၿပီဟိုနားက စာအုပ္စင္မွာ အိုးမ်က္မွန္ကဘယ္လိုလုပ္ ေအာက္ကိုက်သြားပါလိမ့္ နင္းလိုက္မိၿပီ ဟာ…..မ်က္မွန္ကိုင္းတဘက္က်ိဳးသြားၿပီ ဒါေလာက္ေတာင္ အသုံးမက် တဲ့ မ်က္မွန္အစုတ္အျပတ္….. သြားကြာ။ မွတ္ထား….အဲဒါ ငါကြ။

ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။

နားပါဦးမယ္။

မင္းစိုးစံ
အေဝးေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး