အ၀တ္ေလွ်ာ္စက္႐ုံအတြင္းမွာ ခဏတာ
July 23, 2013 Tuesday
By မင္းစိုးစံ
ဒီေန႔က အလုပ္နားရက္မဟုတ္တဲ့အတြက္ အ၀တ္ေလွ်ာ္စက္႐ုံမွာ လူရွင္းေနပါတယ္။
စေနေန႔နဲ႔ တနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာဆိုလ်င္ျဖင့္ လူအေတာ္မ်ားပါတယ္။
က်ဳပ္လည္း အ၀တ္ေလွ်ာ္စရာေတြထည့္ထားတဲ့ ျခင္းကို ႐ုံထဲ သယ္ခ်လာတုန္း ကေလးတအုပ္နဲ႔ အမ်ိဳးသ
မီးတစ္ေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္။
ကေလးေတြနဲ႔ သူ႔အေမဟာ ဘာလူမ်ိဳးလဲဆိုတာ သတိမျပဳမိပါဘူး။
အာရွအႏြယ္ေတြဆိုတာကိုေတာ့ သိေနပါတယ္။ တ႐ုတ္လား ဂ်ပန္လား လာအိုလား ကေမၻာဒီးယားလား
ကိုးရီးယားလား ဆိုတာေတာ့ မခြဲျခားမိပါဘူး။
ခဏေလးေနေတာ့မွ ဒီကေလးအေမနဲ႔ကေလးေတြဟာ ေလာႏိုင္ငံ(Lao) က မုန္း လူမ်ိဳးနဲ႔တူေနတာကို သ
တိျပဳမိပါတယ္။
က်ဳပ္လည္း အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ေနၿပီး အ၀တ္ေတြကို စက္ထဲထည့္၊ ဆပ္ျပာရည္ေတြေလာင္းထည့္၊ ၂၅ဆင့္တန္
အေၾကြေစ့ေတြထည့္ၿပီး ဆပ္ျပာရည္ဗူးေတြကို ျပန္သိမ္းလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေန႔ေမာ္ေလးကို အမ်ာေခၚခဲ့စား
ဆိုတဲ့စကားသံကိုၾကားလိုက္ရလို႔ ဒီမိသားစုဟာ ကရင္မိသားစုဆိုတာ သိလိုက္ရပါတယ္။
မုန္းလူမ်ိဳးနဲ႔ ကရင္လူမ်ိဳးက ေတာ္႐ုံနဲ႔ခြဲလို႔မရပါဘူး။ ေျပာမယ္ဆိုလ်င္ မြန္နဲ႔ဗမာကို ခြဲလို႔မရသလို တူတာ။
တခါတေလ သူတို႔ဆိုင္ထဲ၀င္မိလ်င္ ညားေစ်ာင္ဟား ဆိုတဲ့ မုန္းစကားနဲ႔ ႏႈတ္ဆက္တာခံရတတ္ပါတယ္။
ကဲအခု ဒီမိသားစုကေတာ့ျဖင့္ ကရင္မိသားစုဆိုတာ ေသျခာသေလာက္ရွိသြားပါၿပီ။
က်ဳပ္လည္း အ၀တ္ေလွ်ာ္ထားတာကို ေစာင့္ေနရင္း ဦးေရႊအုံးေရးတဲ့ တတိယျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ
ေတာ္သို႔ ဆိုတဲ့စာအုပ္ကိုဖြင့္လိုက္ပါတယ္။
ပထမဆုံး စာမ်က္ႏွာမွာ ၁၉၉၃ခုႏွစ္ အမ်ိဳးသားညီလာခံသို႔ တင္ျပေသာစာတမ္း တတိယျပည္ေထာင္စု
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သို႔ (ဘယ္ေတာ့ ဘာ့ေၾကာင့္ ဘယ္လို) ဦးေရႊအုံး တင္ျပသည္။ ၁၉၉၈ခုႏွစ္ ေအာက္တုိ
ဘာလ (ပထမအႀကိမ္ျပန္လည္ပုံႏွိပ္ျခင္း) ဆိုတာေတြ႔ရၿပီး ဒုတိယလြတ္ေနတဲ့ စာမ်က္ႏွာမွာေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္
ႀကီး ျမ အတြက္ Y2K အမွတ္တရ တင္ေအာင္ ဆိုတဲ့ လက္ေရးနဲ႔ ေရးထားတာကို ဘတ္လိုက္ရပါတယ္။
ဒီစာအုပ္ကိုက်ဳပ္ မိတ္ေဆြစီက ငွားထားတာေလ၊ ဒီအပတ္တနဂၤေႏြေန႔မွာျပန္ေပးရမွာ ဆိုေတာ့ အခ်ိန္သိပ္
မရဘူးေလဗ်ာ။
စာအုပ္ထဲ အာ႐ုဏ္ေရာက္ေနတုန္း ကေလးငိုသံကိုၾကားလိုက္ရပါတယ္၊ တဆက္တည္း အေမ ေမာ္ေလး
မို႔စား ေခ်တယ္ ဆိုတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ရဲ့ အသံပါ ၾကားရျပန္ပါတယ္၊ အေမျဖစ္တဲ့သူက ေန႔ေမာ္
ေလးကို မို႔ ယူေပးလဲ့ ဆိုၿပီးေျပာလိုက္သံကိုလည္း ၾကားရသလို ဒီမို႔က စားလို႔ ေကာတယ္ဆိုတဲ့ ေယာက္်ား
ကေလး တစ္ေယာက္ျပန္ေျပာသံကိုပါ ဆက္တိုက္ဆိုသလို ၾကားေနရပါတယ္။
အမွာစာေရးသူေတြကေတာ့ ခြန္ၾကာႏု၊ ရွမ္းျပည္မ်ိဳးခ်စ္ တစ္ဦး၊ ခြန္းဆာယီ တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ခြန္းဆာယီေရးတဲ့ အမွာစာမွာေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေတာင္ႀကီးမွာ ရွမ္းျပည္မွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသ
မားလက္သစ္ လက္ေဟာင္းေတြကို ျပည္ေထာင္စုေကာင္းက်ိဳးတရားေတြကို ေျပာသတဲ့။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာအၿပီးမွာ ဦးေရႊအုံးရဲ့ ျပန္ၿပီးသုံးသပ္ေျပာဆိုတာကို ေရးျပထားတာ ဘတ္လိုက္
ရပါတယ္။
ေန႔ေမာ္ေလးကို အေျပမထြက္ခဲနဲ႔ ဆိုတဲ့အသံ နားထဲ၀င္လာပါတယ္။
ေအာ္ ကရင္မေလး ဗမာလို မပီကလာ ပီကလာေျပာေနလိုက္တာမ်ားေနာ္။ ကိုယ့္ကေလးေတြကို ဘာျဖစ္
လို႔မ်ား ကရင္လိုမေျပာတာပါလိမ့္လို႔ေတြးရင္း မ်က္မွန္ေပၚကေန မ်က္လုံးပင့္ၿပီး လွမ္းၾကည့္မိလိုက္ပါတယ္။
ကေလးေတြ ခမ်ာတို႔မွာလည္း ဗမာလိုမပီကလာ ပီကလာ ႀကိဳးစားေျပာေနၾကျပန္ေတာ့ မဆီမဆိုင္ လူအ
ေတာ္မ်ားမ်ားေျပာေနၾကတဲ့ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ ဆိုတာႀကီးကို သြားသတိရလိုက္မိတယ္။
မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒဆိုတာကို ကိုယ့္အမ်ိဳးကိုထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တဲ့ ဥပေဒလို႔ နားလည္သလို ေျပာၾကည့္
ခ်င္ပါတယ္။ ကဲ အခုကရင္မေလးတို႔မိသားစု ကရင္လိုမေျပာၾကေတာ့ပါဘူး။ ဗမာလို ေျပာေနၾကပါၿပီ၊ ဒါဆို
လ်င္ ဒီကရင္မေလးကို အေရးယူလို႔ရမယ္မ်ားထင္သလား။
ဗမာမေလးေတြလည္း ေတြ႔ဘူးပါတယ္၊ အားလုံးေတာ့မဟုတ္ပါဘူး၊ အျဖဴလိုေျပာေနၾကတာ။
က်ဳပ္နားလည္တာက စည္းကမ္းဥပေဒဆိုတာ လိုက္နာက်င့္သုံးသူရွိမွ အတည္ျဖစ္သလို အကိ်ဳးရွိမွာပါ။
ဘယ္လိုဥပေဒမ်ိဳးျဖစ္ျဖစ္ ထုတ္လိုက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ အားလုံးလိုက္နာတယ္ဆိုတာမ်ိဳး မေတြ႔ရ တတ္ပါဘူး၊ တ
နည္းမဟုတ္တနည္းနည္းနဲ႔ အနည္းနဲ႔အမ်ား ခ်ိဳးေဖါက္တတ္ၾကတာခ်ည္းပါ။ မေတာ္တဆ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္
တမင္သက္သက္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔လည္း အခ်ဳပ္ေတြ ေထာင္ေတြ ရွိေနတာေပါ့။
တခ်ိန္တုန္းက က်ဳပ္တို႔ ျပည္ေထာင္စုဗမာႏိုင္ငံေတာ္ကို သူခိုးမရွိတဲ့တိုင္းျပည္ဆိုၿပီး ေျပာစမွတ္ျပဳတာခံခဲ့ရ,
ရာကေန အခုေတာ့ ဘယ္လိုေတြျဖစ္ကုန္ၿပီး အဲဒီအဆင့္ကေန ေလွ်ာက်သြားရပါသလဲ။
ေရႊသမင္ဘယ္က,ထြက္ မင္းႀကီးတာက,ထြက္ ဆိုသလို က်ဳပ္တို႔တုိင္းျပည္ကို ဗမာစစ္အစိုးရအဆက္ဆက္
စိတ္တိုင္းက် ဖ်က္ဆီးခဲ့လို႔ ဖ်က္ဆီးေနလို႔ မ်ိဳးေပ်ာက္မွာစိုးၿပီး မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ ဆိုတာႀကီးက, ကန္႔လန္႔ကန္႔
လန္႔နဲ႔ ထြက္လာတယ္၊ ဒါက က်ဳပ္ရဲ့အျမင္ပါ။
အမွန္ဆိုလ်င္ က်ဳပ္တို႔တေတြမွာ ေလာက,နီတိဆိုတာ ရွိၿပီးသားျဖစ္သလို သားသမီးက်င့္၀တ္၊ မိဘက်င့္
၀တ္၊ ဆရာသမား၊ တပည့္၊ သံဃာ၊ ဒါယကာ၊ မိတ္ေဆြ၊ ကြၽန္၊(အလုပ္သမား) သခင္၊(အလုပ္ရွင္) ဇနီးမ
ယား၊ ခင္ပြန္းသည္၊ ေဆြမ်ိဳး စတဲ့စတဲ့ ဆိုင္ရာက်င့္၀တ္ေတြ ရွိေနၿပီးသားျဖစ္ေနပါလ်က္ကယ္နဲ႔ အဲဒီက်င့္
၀တ္ေတြအတိုင္း ဘာေၾကာင့္မ်ား ေနထိုင္ျပဳက်င့္မႈ ေလွ်ာ့နည္းက်ဆင္းလာရသလဲဆိုတာကို အေျဖရွာ
လိုက္တဲ့အခါ အူမ,ေတာင့္မွ သီလ, ေစာင့္ႏိုင္မယ္ ဆိုတဲ့ စကားအတိုင္းေပါ့ဗ်ာ။
တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ေနတဲ့ ဗမာစစ္အစိုးရရဲ့ ေကာက္က်စ္စဉ္းလဲမႈေၾကာင့္ က်ဳပ္တို႔ျပည္သူေတြ အူမ, မေတာင့္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ ေလာက,နီတိက သြန္သင္ဆုံးမ,ထားတဲ့ လူ႔က်င့္၀တ္ေတြကို လိုက္နာက်င့္
ႀကံမႈ ယုတ္ေလွ်ာ့က်ဆင္းလာတယ္၊ သမာအာဇီ၀,နည္းနဲ႔ ႀကီးပြါးခ်မ္းသာေအာင္လုပ္ခြင့္ေတြ နည္းပါးလာ
တာနဲ႔အတူ လဒ္ေပးလဒ္ယူတာေတြေၾကာင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးေတြ ဆိတ္သုဉ္းကုန္တယ္၊ ေနာက္ဆက္
တြဲအေနနဲ႔ အမ်ိဳးဂုဏ္ ဇာတိဂုဏ္ကို ႐ုပ္၀တၳဳေတြနဲ႔ လဲပစ္တဲ့အထိျဖစ္ကုန္တယ္။
(န စ က အေနာက္ေျမာက္တိုင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္ကို ျဖဳတ္ပစ္လိုက္ရတဲ့ အျဖစ္ကသက္ေသျပေနၿပီးသားပါ။)
လူမွာသစၥာ မင္းမွာကတိ ဆိုတဲ့အတိုင္း တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္တဲ့ ဗမာစစ္အစိုးရ(ျမန္မာအစိုးရ) ဟာ
ေပးထားတဲ့ ကတိေတြကို တကယ္တည္ခဲ့ပါရဲ့လား။ ကတိမတည္တာကို အားလုံးအသိျဖစ္ပါတယ္။
ကတိမတည္တာ ဘာေၾကာင့္လဲ၊ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္တဲ့လူေတြ က်င့္ရမယ့္က်င့္၀တ္ကိုမက်င့္လို႔
ကတိမတည္တာျဖစ္ပါတယ္။
(မင္းက်င့္တရား ဆယ္ပါးအေၾကာင္းကို အင္တာနက္မွာရွာေဖြေလ့လာႏိုင္ပါတယ္)
မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒဆိုတာ ထြက္လာၿပီဆိုပါစို႔ ဗမာလိုမေျပာတဲ့ ဗမာေတြ၊ ကရင္လိုမေျပာတဲ့ ကရင္ေတြ၊ ကိုယ့္
မိခင္ဘာသာစကားကို မေျပာတဲ့လူေတြကို ဘယ္လိုလုပ္မတုန္း။
ေထာင္ဒါဏ္ေပးမလား။ တစ္သက္တစ္ကြၽန္းခ် မလား။ ေသဒါဏ္ေပးမလား။
တတိယႏိုင္ငံကို ေရာက္ေနၾကတဲ့ ဗမာ၊ ကရင္၊ မြန္၊ ရခိုင္၊ ရွမ္း၊ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ကယား အားလုံးကို အႀကံေပး
ခ်င္တာကေတာ့ က်ဳပ္တုိ႔အားလုံးဟာ မိမိေရာက္ရွိေနတဲ့ ႏိုင္ငံရဲ့ဘာသာစကားကို မျဖစ္မေန ေျပာဆိုသုံးစြဲ
ၾကရတာ ျဖစ္ေပမယ့္လို႔ လုပ္ငန္းခြင္က စာသင္ေက်ာင္းက (အိမ္အျပင္က) ျပန္ေရာက္လာၿပီဆိုတာနဲ႔ မိမိ
တို႔ မိခင္ဘာသာစကားကို ေျပာဆိုသုံးစြဲၾကပါ။
ဗမာျပည္မွာ ဗမာစကားကိုမသုံးလို႔မျဖစ္ဘူးဆိုတာမွန္ေပမယ့္ တိုင္းရင္းသားေတြျဖစ္တဲ့ က်ဳပ္တို႔အေနနဲ႔
ကိုယ့္အိမ္ကို ျပန္ေရာက္တာနဲ႔ ကိုယ့္မိခင္ဘာသာစကားကို ေျပာဘို႔လိုပါတယ္၊ အထူးသျဖင့္ ကရင္ေတြ
ကို ေျပာလိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ (အွ္ဟွိင္း ခႜါင္ဖႜဳံ)
အေရးအႀကီးဆုံးက ဘာသာျခားနဲ႔ပဲ ယူယူ၊ လူမ်ိဳးျခားနဲ႔ပဲ အိမ္ေထာင္ျပဳျပဳ၊ ဘာသာတူ အမ်ိဳးတူခ်င္းပဲ မ်ိဳး
ဆက္သစ္ကို တည္ေဆာက္ တည္ေဆာက္၊ ကာယကံရွင္ေတြျဖစ္ၾကတဲ့ အႏွီမိန္းမသား အႏွီေယာက္်ား
သားတို႔သည္ မိမိတို႔၏ မ်ိဳးဂုဏ္ဇာတိဂုဏ္ကို သူတပါးခိုင္းေစမႈေၾကာင့္မဟုတ္မူပဲ မိမိတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္အသိ
တရားျဖင့္ထိန္းသိမ္းမွသာလွ်င္ မ်ိဳးဆက္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲမည္ လို႔သာဆိုလိုက္ခ်င္ပါတယ္ဗ်ား။
အားလုံးကိုေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)